Stránka 18 z 20

Napsal: čtv zář 03, 2009 11:56
od Saša
Změř proud tekoucí cívkou relé , do toho "předbuzení" má téci cca 200mA což je 2W .
Pokud tam je místo žárovky relé a poteče tam daný proud (cca 200mA) Tak to fungovat bude . Schéma je funkční ale není tam baterie a spínací skříňka .

Napsal: čtv zář 03, 2009 14:06
od MartasBrno
Roman píše:Kontrolka sa zapaja cez relatko, ale nie na budenie, ale na stred vinuti altika....
Ale jen u původního zapojení. Pokud má altík z hranatého auta, potřebuje dostat plus přes kontrolku na altík. Zkusil bych to jen na zkoušku zapojit s předepsanou kontrolkou tak jak je to v hranatých. kdyby to fungovalo, úpravu bych aplikoval a basta. Civka relé má indukčnost a jinou charakteristiku než žárovka. proto si s tím elektronika v integrovaném regleru nemusí poradit, ale nezkoušel jsem to.
Natáhnout drát z kontaktu altíku a dát si do něj žárovku proti baterce, nastartovat nemusí být až takový problém.

Napsal: čtv zář 03, 2009 14:51
od Petr HC
MartasBrno píše: Civka relé má indukčnost a jinou charakteristiku než žárovka. proto si s tím elektronika v integrovaném regleru nemusí poradit ...
Nejen to, ale špička napětí při vypnutí relé (pokud není chráněno diodou) může spolehlivě "zlikvidovat" integrovaný regulátor. Příloha: origo-zapojení z ruského manuálu.

A má to papiere ...

Napsal: úte zář 08, 2009 18:14
od slama
Takže v dnešný deň auto nadobudlo EK a STK a až na malé úpravy (napr. nainštalovanie 50 mm maďara, ktorý už nedočkavo čaká v garáži), je to finálna podoba v ktorej bude BA3 (zne)užívaný.

P.S.: budenie alternátora prerobené ako je tomu u novších typov a zatím to de ...

slama :twisted:

POTREBUJEM POMOC!

Napsal: čtv srp 04, 2011 18:31
od slama
Zdravím,

mám problém s motorom a rád by som bol keby ste mi poradili:

STAV: auto som vytiahol po dlhšej dobe (cca 5 mesiacov) kedy zimovalo v garáži, pred tým jazdilo ako má. Mám tam 1.7i bez čidla na prevodovke, ostatok je tam zapojený komplet.

SYMPTOMY: auto po pridaní plynu namiesto toho aby zrychľovalo, začne pribrzďovať, miestami až cukať. Najprv mi to robilo len vo vyšších rýchlostiach (nereagovalo na to ako som mal stlačený plyn a potom zrazu zareagovalo a vystrelilo ako šíp) teraz mi to robí už aj pri rozbiehaní. Namiesto plynulého rozbehu je to cukanie a takmer sa s tým už nedá jazdiť. V prípade, že auto stojí na mieste drží si krásne voľnobeh a aj plynulo reaguje na pridanie plynu.
Taktiež som postrehol priam svištiaci zvuk z výfuku.

ZATIAĽ UROBENÉ OPATRENIA: vymenil som sviečky, skontroloval som káble, konektory čidiel som prebehol chémiou proti oxidácii. Snímač polohy škrtiacej klapky je v poriadku, premeral som ho. Lambdu som mal vytiahnutú a mala sivý, bledý povlak (tipujem málo paliva). Čerpadlo funguje, triska dáva dosť benzínu (ked to mám naštartované na mieste a pridám plyn).

Fakt už netuším čím to môže byť ... preto PROSÍM POMOŽTE!

Napsal: čtv srp 04, 2011 21:37
od slama
Takže "vyblikaný" kód 13 ... tzn. neozýva sa lambda ... môže byť spôsobené celé to skackanie vadnou lambdou?

Ako zistím meraním či je lambda vadná? Na jednej dvojici vývodov (na schéme označené ako odpor - zrejme ohrev alebo čo) som nameral odpor 6 ohmov ... na druhej dvojici do ktorej by malo z RJ tiecť 0,6 V som nenameral žiadny odpor ... nič ...

Napsal: čtv srp 04, 2011 23:13
od MartasBrno
slama píše:na druhej dvojici do ktorej by malo z RJ tiecť 0,6 V som nenameral žiadny odpor ... nič ...
tomuhle jsem asi moc neporozuměl. Jedna dvojice je opravdu ohřev, na druhé se objeví napětí v rozmezí od 0 do cca 1V. A to jen pokud je lambda nahřátá a jen pokud má odpovídající směs. Těch 0.6V je zřejmě idealizovaná hodnota, průměrná nebo střední hodnota, nebo tak něco. Jestli to v reálu tu hodnotu drží, nevím, jinka se udává, že regulační smyčka hýbe se směsí tak, že na lambdě skáčou hodnoty cca 0 a cca 1V.

Napsal: pát srp 05, 2011 02:26
od OndrejGTi
http://www.autorubik.sk/wp-content/uplo ... lambda.png
Takto nejako by ti to malo skalat pri volnobehu, ked si RJ reguluje na lambda=1.
Frekvencia nieje vela, zmenu mas tak raz za sekundu. Pripoj osciloskop/rucickovy merak na tie vystupy kde je nekonecny odpor a na volnobehu pozeraj. Problem pri zatazi by som ale nehladal v Lambde- ta ak nieje sirokopasmova (pouzivana len u novych aut), tak riadi iba zmes na lambda=1. Pri akceleracii mas stale bohatu, takze sondu RJ nepouziva. Mam uz aj diagnostiky na Ladu, tak sa niekedy ozvi...

Napsal: pát srp 05, 2011 12:11
od slama
Takže veci sa majú takto:

- lambda mala asi zlý kontakt, už mi chýbajúcu lambdu nehlási

- vystriedalo to hlásenie 44 (chudobná zmes) ... myslím, že to vyvodila práve tá nešťastná lambda čo mala zlý kontakt ...

Triska vypadá, že nie je upchatá ... na klapke vytvorí tenkú vrstvu benzínu ani sa nezdá že by nejak vynechávala. Čo to ešte môže byť?

Re: POTREBUJEM POMOC!

Napsal: pát srp 05, 2011 12:14
od Wolfhunt
slama píše:SYMPTOMY: auto po pridaní plynu namiesto toho aby zrychľovalo, začne pribrzďovať, miestami až cukať. Najprv mi to robilo len vo vyšších rýchlostiach (nereagovalo na to ako som mal stlačený plyn a potom zrazu zareagovalo a vystrelilo ako šíp) teraz mi to robí už aj pri rozbiehaní. Namiesto plynulého rozbehu je to cukanie a takmer sa s tým už nedá jazdiť. V prípade, že auto stojí na mieste drží si krásne voľnobeh a aj plynulo reaguje na pridanie plynu.
Podobne som mal na svojej 21043 - system AXTEC. Volnobeh ukazkovy, plynuly, pokojkny, ale pri zaradeni stupna auto cukalo, kaslalo a zrychlovalo len za cenu plynu uplne na doraz. A aj to ako keby som tahal kombajn. Zial, dodnes neviem, co presne s tym bolo, ale mam podozrenie na kontakty, lebo vsetko vyzeralo byt v poriadku a motor zacal pracovat normalne po tom, co sme s jednym panom robili na elektrike - pohybali sme kontaktami a pod.

Napsal: pát srp 05, 2011 12:14
od Luděk Musil
Teď odpoj na chvíli baterku ať se vymažou chybové kódy.
Zkus auto projet jak se chová. L.

Napsal: pát srp 05, 2011 13:11
od slama
Spravil som "reset" RJ, zobral som to prevetrať:

- stále to isté (po pridaní plynu auto cuká, neťahá ... sem tam mu prepne a zrazu zrýchli ako by malo). Z výfuku stále ten svištiaci bublavý zvuk.

- zase vyblikaná chyba 13 (chýbajúca lambda) :roll:

Napsal: pát srp 05, 2011 13:31
od slama
Hehe, to auto sa mi asi snaží niečo povedať ... asi to, že si koleduje o cestu na šrotovisko :roll:

- vymenená lambda (+ reset RJ)

- trhá, cuká, neťahá bol som rád, že som sa vrátil do garáže (je to čím dalej tým horšie)

- "vyblikaním" RJ hlási ŽIADNA CHYBA

Napsal: pát srp 05, 2011 13:41
od Luděk Musil
V tom případě není chyba v řídícím okruhu motoru. Absence signálu rychlosti/pohybu vozidla na danou problematiku nemá žádný vliv (kromě zvýšené spotřeby).
A půl roku starý benzín by taky neměl mít vliv ... ?
Zajímavé.
L.

Napsal: pát srp 05, 2011 17:58
od slama
To: Luděk Musil

Benzín tam bol starý ale cca 1/4 nádrže a dotankoval som do polky nový benzín tzn. aj keby bol moc zvodnatelý tak, som to zriedil.

Nové poznatky:

- prečistil som palivové hadice aj všetky jeho súčasti. Mierne zlepšenie, auto už toľko necuká no má problém s rozjazdom a rozbehom pri preradení na inú rýchlosť.

- stále mám pocit akoby mu šlo málo benzínu. Pri jazde a preradení na vyššiu rýchlosť pridám plyn ale nereaguje, musím akoby pár krát podupať po plynovom pedáli a následne zareguje a začne sa rozbiehať tak ako by malo.