Stránka 18 z 109

Napsal: čtv pro 01, 2005 10:16
od Luděk Musil
Jiri píše: ... "hranate rady" s katem?? :-) ...
Mé zkušenosti (ostatně i Wolfovy) jsou veskrze totožné - katalyzátor nám funguje úplně stejně, správně a bezproblémově (oba dva máme kat doma ve skříni).
Takže naše zkušenosti jsou Vám k ničemu :D . L.

Napsal: čtv pro 01, 2005 10:45
od Skalouš
Opravdu závidím všem s Euro 2. Mě ještě přibývá problém, jak vochcat tu druhou sondu. Případná porucha katu mě nejspíš znovu donutí k jeho výměně. Na druhou stranu si alespoň můžu říct, že méně škodím ovzduší. (Chtěl jsem původně napsat namísto ovzduší "životnímu prostředí", ale pak jsem si vzpomněl na jednu kočku a jednoho zajíce kteří zůstali ležet za mnou na cestě a jednoho ptáka, kterého jsem našel mezi mřížkama chladiče a jednoho motýla, který docestoval systémem ventilace až do auta a tak píšu jen "ovzduší".) :-)

Napsal: čtv pro 01, 2005 11:20
od VaSek
Skalouš píše:Opravdu závidím všem s Euro 2. Mě ještě přibývá problém, jak vochcat tu druhou sondu. Případná porucha katu mě nejspíš znovu donutí k jeho výměně. Na druhou stranu si alespoň můžu říct, že méně škodím ovzduší. (Chtěl jsem původně napsat namísto ovzduší "životnímu prostředí", ale pak jsem si vzpomněl na jednu kočku a jednoho zajíce kteří zůstali ležet za mnou na cestě a jednoho ptáka, kterého jsem našel mezi mřížkama chladiče a jednoho motýla, který docestoval systémem ventilace až do auta a tak píšu jen "ovzduší".) :-)
:))
Bez nejaky hlubsi znalosti veci si myslim ze by nemelo byt slozite nasimulovat "dobry signal" z lambda sondy. Myslim ze "dobry" signal by mel odpovidat napeti na lambde 1.0V (ale chtelo by to radeji zmerit) no a pak staci jednoduchej stabilizator napeti 5V a delic napeti (celkem 3 soucastky za 20kc).

Napsal: čtv pro 01, 2005 11:35
od Skalouš
To zní dobře. :-)

Napsal: čtv pro 01, 2005 11:51
od Jiri
Ludku.. i tak ptal jsem jak resite vyfuk bez katu - jestli vymaltite kat a nebo tam prijde roura.. (pokud vim tak u hranatych lad nejsou priruby ) ...

Napsal: čtv pro 01, 2005 11:56
od Wolf
Skalouš píše:...Navíc jsem zjistil, že elektronika, když nevstřikuje benzín, nezapíná svíčky...
Tuto "vymozenost" Lada opravdu ma a pak jeste Mercedes. Je to konstrukcni reseni pro zvyseni zivotnosti svicek. W.

Napsal: čtv pro 01, 2005 11:59
od Luděk Musil
Jiri píše:Ludku.. i tak ptal jsem jak resite vyfuk bez katu - jestli vymaltite kat a nebo tam prijde roura.. (pokud vim tak u hranatych lad nejsou priruby ) ...
No u hranatých řad jsou příruby na katalyzátoru. Jednou z možností je vzít dlouhou tyč a vnitřek "vyčistit". Wolf to řešil výrobou trubky s přírubama (místo kat-u), já to řešil výměnou výfukového potrubí od začátku na konec (stejně bych musel kupovat prostřední a zadní díl - byly prorezivělé). Tak jsem koupil komplet výfuk 03 a v podstatě tam mám místo katu předtlumič/rezonátor.
Jo - a lambda je umístěna na "parohách" - ještě před prvním dílem. Takže problém nebyl. L.

Napsal: čtv pro 01, 2005 12:00
od Jiri
Vasku.. to je sice pravda ale nektere ridici jednotky mohou vyhodnocovat i to zvlneni signalu lambdy. druha lambda kontroluje kolik kysliku zbylo ve vyfukovych plynech po pruchodu katem a tim padem musi mit asi jinou hodnotu (nejsem na tohle odbornik tak me kdyz tak nekamenujte)
BTW analyzatory a diagnosticke merici pristroje prave na zaklade toho jsou schopne urcit zavady vstrikovacich ventilu nebo zapalovani nebo i tesnost pracovniho prostoru valce.

Napsal: čtv pro 01, 2005 12:08
od Skalouš
Wolf: Ale plynaři se na to nepálení vykarasili (asi je ani nenapadlo, že by to v tom autě vůbec mohlo být, vždyť je to Lada) a byl problém......
Když někdo a Ladě mluví jako o zastaralém autě, měl by si uvědomit, že některé části toho auta jsou fakt zastaralé, jiné nadčasové. :-)

Jiří+VaSek: Už jenom ztráta času při řešení tohodle problému a nejistý výsledek mě říká, že stejně raději koupím zase katalyzátor. :-)

Napsal: čtv pro 01, 2005 13:43
od Wolf
Luděk Musil píše:...Wolf to řešil výrobou trubky s přírubama (místo kat-u), já to řešil výměnou výfukového potrubí od začátku na konec...
Ne ne Ludku, ja jsem menil take cele potrubi. W.

Napsal: čtv pro 01, 2005 13:44
od Wolf
Skalouš píše:...Když někdo a Ladě mluví jako o zastaralém autě, měl by si uvědomit, že některé části toho auta jsou fakt zastaralé, jiné nadčasové. :-)
To je pravda. W.

Napsal: čtv pro 01, 2005 13:50
od Luděk Musil
Skalouš píše:Wolf: Ale plynaři se na to nepálení vykarasili (asi je ani nenapadlo, že by to v tom autě vůbec mohlo být, vždyť je to Lada) a byl problém......
Nevím, jak to řešili u Tebe. U mně je LPG řešeno tak, že ŘJ vůbec neví, že benzín nejede. Elektrika do vstřikovače (vstřikovací jednotky) je sepnuta pomocí vloženého relé (jedu na benzín - relé je sepnuto, benzín proudí. jedu na plyn - relé je rozepnuto, benzín neteče). L.

Napsal: čtv pro 01, 2005 13:58
od Skalouš
Luděk: Škoda, že jsem to vyhodil do šmelce. Mohl sis to prostudovat. :-)
Ale nevím jak byl odepnut benzín, ale benzínové čerpadlo v nádrži běželo pořád pokud poklesl tlak ve vedení ke vstřikům, jen vstřiky nedostávali impulzy k vystříknutí....

Napsal: čtv pro 01, 2005 14:00
od denis
Vasek napsal:
Bez nejaky hlubsi znalosti veci si myslim ze by nemelo byt slozite nasimulovat "dobry signal" z lambda sondy. Myslim ze "dobry" signal by mel odpovidat napeti na lambde 1.0V (ale chtelo by to radeji zmerit) no a pak staci jednoduchej stabilizator napeti 5V a delic napeti (celkem 3 soucastky za 20kc).
Teoreticky by to šlo, ovšem to napětí se na lambdě mění dle složení plynu ve výfuku a pokud tam bude konstantní úroveň, jednotka může dělat blbiny-souvisí to se směsí a může to žrát i trávu kolem cesty (felda s vadnou lambdou žere 12l) a netáhne. :wink:

Napsal: čtv pro 01, 2005 14:00
od Luděk Musil
Mě také zatím běží čerpadlo, ale v nejbližší době to také budu řešit (pomocí rozepínacího relé a signálu z el.mag.ventilu plynu). L.