Poruchy

Moderátor: Moderátoři

Zamčeno
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10571
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Jiri píše: ... "hranate rady" s katem?? :-) ...
Mé zkušenosti (ostatně i Wolfovy) jsou veskrze totožné - katalyzátor nám funguje úplně stejně, správně a bezproblémově (oba dva máme kat doma ve skříni).
Takže naše zkušenosti jsou Vám k ničemu :D . L.
Skalouš
Příspěvky: 667
Registrován: sob črc 10, 2004 17:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Skalouš »

Opravdu závidím všem s Euro 2. Mě ještě přibývá problém, jak vochcat tu druhou sondu. Případná porucha katu mě nejspíš znovu donutí k jeho výměně. Na druhou stranu si alespoň můžu říct, že méně škodím ovzduší. (Chtěl jsem původně napsat namísto ovzduší "životnímu prostředí", ale pak jsem si vzpomněl na jednu kočku a jednoho zajíce kteří zůstali ležet za mnou na cestě a jednoho ptáka, kterého jsem našel mezi mřížkama chladiče a jednoho motýla, který docestoval systémem ventilace až do auta a tak píšu jen "ovzduší".) :-)
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
Uživatelský avatar
VaSek
Příspěvky: 227
Registrován: pát čer 04, 2004 11:53
Bydliště: Dvůr Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od VaSek »

Skalouš píše:Opravdu závidím všem s Euro 2. Mě ještě přibývá problém, jak vochcat tu druhou sondu. Případná porucha katu mě nejspíš znovu donutí k jeho výměně. Na druhou stranu si alespoň můžu říct, že méně škodím ovzduší. (Chtěl jsem původně napsat namísto ovzduší "životnímu prostředí", ale pak jsem si vzpomněl na jednu kočku a jednoho zajíce kteří zůstali ležet za mnou na cestě a jednoho ptáka, kterého jsem našel mezi mřížkama chladiče a jednoho motýla, který docestoval systémem ventilace až do auta a tak píšu jen "ovzduší".) :-)
:))
Bez nejaky hlubsi znalosti veci si myslim ze by nemelo byt slozite nasimulovat "dobry signal" z lambda sondy. Myslim ze "dobry" signal by mel odpovidat napeti na lambde 1.0V (ale chtelo by to radeji zmerit) no a pak staci jednoduchej stabilizator napeti 5V a delic napeti (celkem 3 soucastky za 20kc).
S pozdravem
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
Skalouš
Příspěvky: 667
Registrován: sob črc 10, 2004 17:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Skalouš »

To zní dobře. :-)
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
Jiri
Příspěvky: 867
Registrován: pon čer 07, 2004 22:41

Příspěvek od Jiri »

Ludku.. i tak ptal jsem jak resite vyfuk bez katu - jestli vymaltite kat a nebo tam prijde roura.. (pokud vim tak u hranatych lad nejsou priruby ) ...
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Skalouš píše:...Navíc jsem zjistil, že elektronika, když nevstřikuje benzín, nezapíná svíčky...
Tuto "vymozenost" Lada opravdu ma a pak jeste Mercedes. Je to konstrukcni reseni pro zvyseni zivotnosti svicek. W.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10571
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Jiri píše:Ludku.. i tak ptal jsem jak resite vyfuk bez katu - jestli vymaltite kat a nebo tam prijde roura.. (pokud vim tak u hranatych lad nejsou priruby ) ...
No u hranatých řad jsou příruby na katalyzátoru. Jednou z možností je vzít dlouhou tyč a vnitřek "vyčistit". Wolf to řešil výrobou trubky s přírubama (místo kat-u), já to řešil výměnou výfukového potrubí od začátku na konec (stejně bych musel kupovat prostřední a zadní díl - byly prorezivělé). Tak jsem koupil komplet výfuk 03 a v podstatě tam mám místo katu předtlumič/rezonátor.
Jo - a lambda je umístěna na "parohách" - ještě před prvním dílem. Takže problém nebyl. L.
Jiri
Příspěvky: 867
Registrován: pon čer 07, 2004 22:41

Příspěvek od Jiri »

Vasku.. to je sice pravda ale nektere ridici jednotky mohou vyhodnocovat i to zvlneni signalu lambdy. druha lambda kontroluje kolik kysliku zbylo ve vyfukovych plynech po pruchodu katem a tim padem musi mit asi jinou hodnotu (nejsem na tohle odbornik tak me kdyz tak nekamenujte)
BTW analyzatory a diagnosticke merici pristroje prave na zaklade toho jsou schopne urcit zavady vstrikovacich ventilu nebo zapalovani nebo i tesnost pracovniho prostoru valce.
Skalouš
Příspěvky: 667
Registrován: sob črc 10, 2004 17:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Skalouš »

Wolf: Ale plynaři se na to nepálení vykarasili (asi je ani nenapadlo, že by to v tom autě vůbec mohlo být, vždyť je to Lada) a byl problém......
Když někdo a Ladě mluví jako o zastaralém autě, měl by si uvědomit, že některé části toho auta jsou fakt zastaralé, jiné nadčasové. :-)

Jiří+VaSek: Už jenom ztráta času při řešení tohodle problému a nejistý výsledek mě říká, že stejně raději koupím zase katalyzátor. :-)
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Luděk Musil píše:...Wolf to řešil výrobou trubky s přírubama (místo kat-u), já to řešil výměnou výfukového potrubí od začátku na konec...
Ne ne Ludku, ja jsem menil take cele potrubi. W.
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Skalouš píše:...Když někdo a Ladě mluví jako o zastaralém autě, měl by si uvědomit, že některé části toho auta jsou fakt zastaralé, jiné nadčasové. :-)
To je pravda. W.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10571
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Skalouš píše:Wolf: Ale plynaři se na to nepálení vykarasili (asi je ani nenapadlo, že by to v tom autě vůbec mohlo být, vždyť je to Lada) a byl problém......
Nevím, jak to řešili u Tebe. U mně je LPG řešeno tak, že ŘJ vůbec neví, že benzín nejede. Elektrika do vstřikovače (vstřikovací jednotky) je sepnuta pomocí vloženého relé (jedu na benzín - relé je sepnuto, benzín proudí. jedu na plyn - relé je rozepnuto, benzín neteče). L.
Skalouš
Příspěvky: 667
Registrován: sob črc 10, 2004 17:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Skalouš »

Luděk: Škoda, že jsem to vyhodil do šmelce. Mohl sis to prostudovat. :-)
Ale nevím jak byl odepnut benzín, ale benzínové čerpadlo v nádrži běželo pořád pokud poklesl tlak ve vedení ke vstřikům, jen vstřiky nedostávali impulzy k vystříknutí....
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
Uživatelský avatar
denis
Příspěvky: 308
Registrován: pon lis 07, 2005 15:06
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od denis »

Vasek napsal:
Bez nejaky hlubsi znalosti veci si myslim ze by nemelo byt slozite nasimulovat "dobry signal" z lambda sondy. Myslim ze "dobry" signal by mel odpovidat napeti na lambde 1.0V (ale chtelo by to radeji zmerit) no a pak staci jednoduchej stabilizator napeti 5V a delic napeti (celkem 3 soucastky za 20kc).
Teoreticky by to šlo, ovšem to napětí se na lambdě mění dle složení plynu ve výfuku a pokud tam bude konstantní úroveň, jednotka může dělat blbiny-souvisí to se směsí a může to žrát i trávu kolem cesty (felda s vadnou lambdou žere 12l) a netáhne. :wink:
Mitsubishi Colt 1,5GLX :-)
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10571
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Mě také zatím běží čerpadlo, ale v nejbližší době to také budu řešit (pomocí rozepínacího relé a signálu z el.mag.ventilu plynu). L.
Zamčeno

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“