Lada 21011 - 1300

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10559
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Patrac píše:
mayo456 píše:presne... radšej pomaly a opatrne jak dačo uponáhľať a potom ľutovať. veď to robíš pre seba nie pre cudzieho :P
ano poamlu pomalu motnvoat. Jen STK se blíží rychleji a rychleji... :lol:
STK končí zítra ... takže nyní už zcela klidně pomalu :lol: .
Včera jsem vytáhl kabely do motorového prostoru a osadil levou směrovku. Víc se toho nezadařilo - setmělo se. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4300
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

Propadlá STK není žádný termín, u Bílého mi STK prošla v prosinci 2010 a obnovena byla až 21.4.2011. Samozřejmě po ose.
Když mi mohla projít jízda bez dokladů, pásů a svícení, jen tak, v pantoflích, snad by mi prošla i prošlá STK... :lol:
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10559
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Tak jak nám pokračují práce? Tento víkend hodnotím jako vcelku úspěšný.
V pátek jsem to začal úspěšnou návštěvou u vraždichlupky (za 10 minut "strojové" práce jsem vyplázl 60 Kč ... ale hlavička je jak centimetrový trávníček :lol: )
Dokončil jsem "hadicovací" práce - chlazení můžu zalít vodou, do nádrže napustit benzín.
Téměř celou sobotu jsem se "potil" s brzdovým a spojkovým systémem. Nalil jsem brzdovou kapalinu a otevřel odvzdušňováky. Mimochodem kompletní náplň brzdového systému je cca půl litru. Jako první jsem zavíral LP kolo, následovalo PP kolo, potom LZ kolo a jako poslední jsem uzavřel odvzdušňovák na PZ kole. Říkám si - super, to šlo jak na drátku. A bylo to podle známého českého přísloví: Nechval dne před večerem :evil: . Šlápnul jsem na brzdový pedál - šel až dolů, podruhý, potřetí ... pořád dolů. Kouknu po kolech, resp. na místa, kde se obvykle kola dotýkají země (auto stálo na špalcích) a v místech LZ kola louže. Kurvadrát! Vždyť tohle prase jsem JÁ měnil hned po koupi, a kluci na dílně tam dávali MNOU dělaný repas ... to néni možný. Za mocných sakrů shazuju buben, zatahuju ručku, aby šly pakny od sebe, demontuju prase, trubku ucpávám čepičkou a jdu k ponku. Upevňuju prase do svěráku, sundávám (tedy obracím proti srsti) prachovky a zjištuju, že válečky chodí zcela bez odporu, jako by vevnitř vůbec nebyly těsnící gumky :dontknow: . Když jsem vyjmul i válečky, zjišťuji, že gumky tam jsou ... ale nakřivo, vnitřní pružina je neroztáhla a proto brzdová kapalina zvesela proudila kolem nich a kolem válečků ven. Drobná úprava (znovunasazení gumek, přitlačení válečkem) a montáž na auto. Po odvzdušnění ani kapka. Pravé zadní kolo proběhlo zcela bez problému. Fajn - jde se na předek ... co mi to kape z těch třmenů :shock: :?: Snad to není brzdová kapalina :?: :koko: ... je :!: :evil: . Opět sakruji. U levého kola stačilo o 1/6 otáčky dotáhnout přepouštěcí trubku. U pravého kola to byla skoro 1/2 otáčky na přepouštěcí trubce a zhruba 1/3 otáčky na hadici. Poté zavládlo sucho a konečně jsem to celý doovzdušnil. A po sešlápnutí jde pedál tak do třetiny zdvihu a zůstává tvrdý. No konečně! Brzdy už fungují tak jak mají. Podotýkám, že na těchto problémech nemá duo V&V (oldtimer-classic) sebemenší díl viny - pokud by brzdy zaplavovali oni, tento nedostatek by odstranili sami.
No nic - jdeme dál ... spojka ... .
Prvotní problém - nedaří se zaplavit horní válec i když odvzdušňovák vespod je naplno otevřen. Otvírám horní válec, vše se zdá být v pořádku, kapalina z nádobky odtéká a protéká válcem. Zavírám horní válec, zcela sundávám odvzdušňovák a foukám do nádobky. Kapalina začíná proudit ... dobrý. Poté, co začala vytékat z pracovního válce tento zavírám a říkám se A JE TO :!: Bohužel to bylo přesně jak v jednom nejmenovaném Večerníčku. Šlápnu na pedál poprvní, podruhý, potř... a co je zase k...a tohle? Pedál tvrdej jak pendrek! Pohled na pracovní válec, vysunutou tyčku, nataženou pružinu mi dává jasnou odpověď - kouslo se to :banghead: . Takže válec dolů, rozdělat, vyčistit, přegumičkovat, znovu nasadit, matice přetočit tak, aby pracovní váleček byl víc vevnitř. Při té příležitosti jsem také vyměnil propojovací hadici. Ne že by byla zteřelá - ale černá barva je černá barva.
Tímhle jsem si snad vybral všechny špatné věci (klepu na dřevo).
V neděli jsem se pustil do interiéru. Ve zkratce: gumy jsou položeny, sedadla jsou přišroubována, palubní štít je na svém místě, krycí, ozdobné a další prvky také.
Trošičku potíž byla se sdruženým přepínačem pod volantem. Do jeho vyčištění padlo asi půl náplně olejového spraye, než jsem vyplavil všechny nečistoty a zbytky písku. Nevrací páčka ukazatelů směru, ale tento problém nebudu řešit - musel bych sehnat jinou dvoupáčku (třípáček mám doma 3, ale ty tam dávat nechci, navíc jejich mechanismu není tak docela identický).
Zhodnotím-li práce tohoto víkendu, musím s potěšením konstatovat, že do natočení motoru zbývá pár hodin práce. A do konečné fáze nastrojení všech zbývajících prvků (nárazníky, chromové lišty nade dveřmi, maska, víčko nádrže) doufám, že ne více než 2 - 3 víkendy.
Fotografie jsem nepořízoval. Bylo by sice zajímavé udělat animaci, jak to na autě postupně přibývá, ale na to nebyl čas. Musí stačit několk fotografií konečného výsledku.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
mayo456
Příspěvky: 2665
Registrován: úte říj 25, 2005 20:28
Bydliště: Košice

Příspěvek od mayo456 »

hlavne že ti to ide. to s tým odvzdušnením sa stáva lebo pri toľkej radosti z nového diela človek občas zabudne na nejaké tie detaily. my osobne čo sa týka brzd uprednostňujeme nové diely a nie staré a opravované aj keď sa priznám, že sa pohrávam s myšlienkou že vyskúšam zrepasovať staré zadné brzdové valčeky. Dá sa na to kúpiť opravná sada? myslím tie gumičky vo vnútri a pod.?
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10559
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

mayo456 píše:Dá sa na to kúpiť opravná sada?
:D :D :D :D teď jsi mě rozesmál :lol: :lol: :lol: :lol: . Prostě nakoupíš hromádku gumiček a prachovek a zbytek je o mechanické práci :idea: .
Jinak včera jsem to teda zalil vodou a zkusil jsem otočit motorem. No ... sice to chytlo, ale chod velmi nekultivovaný - velmi rozhašený karb. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
mayo456
Příspěvky: 2665
Registrován: úte říj 25, 2005 20:28
Bydliště: Košice

Příspěvek od mayo456 »

nastavíš a bude ok. chytilo na prvú šupu alebo ho trebalo najprv prehovárať?
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10559
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

mayo456 píše:nastavíš a bude ok. chytilo na prvú šupu alebo ho trebalo najprv prehovárať?
b) je správně - velmi přemlouvat. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Patrac
Příspěvky: 3740
Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
Bydliště: Brno - King field
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Patrac »

Luděk Musil píše:
mayo456 píše:nastavíš a bude ok. chytilo na prvú šupu alebo ho trebalo najprv prehovárať?
b) je správně - velmi přemlouvat. L.
no jo to chce celkově ponastavovat. Předstih karb atd..
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12126
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

A třeba ani ne, resp. tady asi jo, ale ne vždycky. Muj motor stačí, jak dýl stojí a pak je třeba ho taky přemlouvat, aby chytnul a to i tehdy, že je nastavenej správně.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
mayo456
Příspěvky: 2665
Registrován: úte říj 25, 2005 20:28
Bydliště: Košice

Příspěvek od mayo456 »

no keď dlho stoji tak mu trvá kým natiahne benzín a pochopí čo sa od neho chce. zlenivie. ale ak vydáva divnejšie zvuky a nejde potichu tak ho treba došteľovať :)
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Uživatelský avatar
Patrac
Příspěvky: 3740
Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
Bydliště: Brno - King field
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Patrac »

mayo456 píše:no keď dlho stoji tak mu trvá kým natiahne benzín a pochopí čo sa od neho chce. zlenivie. ale ak vydáva divnejšie zvuky a nejde potichu tak ho treba došteľovať :)
Myslím že celkově s tím má luděk asi víc zkušeností než my tři dohromady :)
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12126
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Patrac píše:Myslím že celkově s tím má luděk asi víc zkušeností než my tři dohromady
Zlatá slova. :lol: Jenom jsem chtěl říct, že to může starovat dýl i při dobře nastaveným motoru.
Jinak to natahnutí benzínu je zlomek chviličky, prostě ten motor musí dostat tu správnou náladu už chytit 8)
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Patrac
Příspěvky: 3740
Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
Bydliště: Brno - King field
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Patrac »

Naskočil? naskočil.. tak teď už je to jen a jen na něm jestli udrží..
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Uživatelský avatar
mayo456
Příspěvky: 2665
Registrován: úte říj 25, 2005 20:28
Bydliště: Košice

Příspěvek od mayo456 »

Patrac píše:
mayo456 píše:no keď dlho stoji tak mu trvá kým natiahne benzín a pochopí čo sa od neho chce. zlenivie. ale ak vydáva divnejšie zvuky a nejde potichu tak ho treba došteľovať :)
Myslím že celkově s tím má luděk asi víc zkušeností než my tři dohromady :)
O tom presvedčený. ja som nastavovanie motora iba videl ale robiť to neviem :)
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvek od Puhi »

Laďuša píše:A třeba ani ne, resp. tady asi jo, ale ne vždycky
:lol: :lol: :lol: :lol: zaujímavá veta :D
LM, máš tam webra, či ozon?
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“