Tak jak nám pokračují práce? Tento víkend hodnotím jako vcelku úspěšný.
V pátek jsem to začal úspěšnou návštěvou u vraždichlupky (za 10 minut "strojové" práce jsem vyplázl 60 Kč ... ale hlavička je jak centimetrový trávníček
)
Dokončil jsem "hadicovací" práce - chlazení můžu zalít vodou, do nádrže napustit benzín.
Téměř celou sobotu jsem se "potil" s brzdovým a spojkovým systémem. Nalil jsem brzdovou kapalinu a otevřel odvzdušňováky. Mimochodem kompletní náplň brzdového systému je cca půl litru. Jako první jsem zavíral LP kolo, následovalo PP kolo, potom LZ kolo a jako poslední jsem uzavřel odvzdušňovák na PZ kole. Říkám si - super, to šlo jak na drátku. A bylo to podle známého českého přísloví: Nechval dne před večerem
. Šlápnul jsem na brzdový pedál - šel až dolů, podruhý, potřetí ... pořád dolů. Kouknu po kolech, resp. na místa, kde se obvykle kola dotýkají země (auto stálo na špalcích) a v místech LZ kola louže. Kurvadrát! Vždyť tohle prase jsem JÁ měnil hned po koupi, a kluci na dílně tam dávali MNOU dělaný repas ... to néni možný. Za mocných sakrů shazuju buben, zatahuju ručku, aby šly pakny od sebe, demontuju prase, trubku ucpávám čepičkou a jdu k ponku. Upevňuju prase do svěráku, sundávám (tedy obracím proti srsti) prachovky a zjištuju, že válečky chodí zcela bez odporu, jako by vevnitř vůbec nebyly těsnící gumky
. Když jsem vyjmul i válečky, zjišťuji, že gumky tam jsou ... ale nakřivo, vnitřní pružina je neroztáhla a proto brzdová kapalina zvesela proudila kolem nich a kolem válečků ven. Drobná úprava (znovunasazení gumek, přitlačení válečkem) a montáž na auto. Po odvzdušnění ani kapka. Pravé zadní kolo proběhlo zcela bez problému. Fajn - jde se na předek ... co mi to kape z těch třmenů
Snad to není brzdová kapalina
... je
. Opět sakruji. U levého kola stačilo o 1/6 otáčky dotáhnout přepouštěcí trubku. U pravého kola to byla skoro 1/2 otáčky na přepouštěcí trubce a zhruba 1/3 otáčky na hadici. Poté zavládlo sucho a konečně jsem to celý doovzdušnil. A po sešlápnutí jde pedál tak do třetiny zdvihu a zůstává tvrdý. No konečně! Brzdy už fungují tak jak mají. Podotýkám, že na těchto problémech nemá duo V&V (oldtimer-classic) sebemenší díl viny - pokud by brzdy zaplavovali oni, tento nedostatek by odstranili sami.
No nic - jdeme dál ... spojka ... .
Prvotní problém - nedaří se zaplavit horní válec i když odvzdušňovák vespod je naplno otevřen. Otvírám horní válec, vše se zdá být v pořádku, kapalina z nádobky odtéká a protéká válcem. Zavírám horní válec, zcela sundávám odvzdušňovák a foukám do nádobky. Kapalina začíná proudit ... dobrý. Poté, co začala vytékat z pracovního válce tento zavírám a říkám se A JE TO
Bohužel to bylo přesně jak v jednom nejmenovaném Večerníčku. Šlápnu na pedál poprvní, podruhý, potř... a co je zase k...a tohle? Pedál tvrdej jak pendrek! Pohled na pracovní válec, vysunutou tyčku, nataženou pružinu mi dává jasnou odpověď - kouslo se to
. Takže válec dolů, rozdělat, vyčistit, přegumičkovat, znovu nasadit, matice přetočit tak, aby pracovní váleček byl víc vevnitř. Při té příležitosti jsem také vyměnil propojovací hadici. Ne že by byla zteřelá - ale černá barva je černá barva.
Tímhle jsem si snad vybral všechny špatné věci (klepu na dřevo).
V neděli jsem se pustil do interiéru. Ve zkratce: gumy jsou položeny, sedadla jsou přišroubována, palubní štít je na svém místě, krycí, ozdobné a další prvky také.
Trošičku potíž byla se sdruženým přepínačem pod volantem. Do jeho vyčištění padlo asi půl náplně olejového spraye, než jsem vyplavil všechny nečistoty a zbytky písku. Nevrací páčka ukazatelů směru, ale tento problém nebudu řešit - musel bych sehnat jinou dvoupáčku (třípáček mám doma 3, ale ty tam dávat nechci, navíc jejich mechanismu není tak docela identický).
Zhodnotím-li práce tohoto víkendu, musím s potěšením konstatovat, že do natočení motoru zbývá pár hodin práce. A do konečné fáze nastrojení všech zbývajících prvků (nárazníky, chromové lišty nade dveřmi, maska, víčko nádrže) doufám, že ne více než 2 - 3 víkendy.
Fotografie jsem nepořízoval. Bylo by sice zajímavé udělat animaci, jak to na autě postupně přibývá, ale na to nebyl čas. Musí stačit několk fotografií konečného výsledku.
L.