Stránka 17 z 20
Napsal: úte srp 25, 2009 09:19
od Saynerm
mayo456 píše:podla mna tie cierne zrkadla nie su naskodu. chromovane pri vsetkych tych ciernych doplnkoch iba zbytocne prerazali a rusili auto. ine by bolo keby bolo vsetko chromovane tak ako ma byt.
to je sice pravda, ale prece jen by ty chrom zrcatka sedely k tomu autu daleko vice tvarem nez tydle
Napsal: úte srp 25, 2009 10:08
od mayo456
Saynerm píše:mayo456 píše:podla mna tie cierne zrkadla nie su naskodu. chromovane pri vsetkych tych ciernych doplnkoch iba zbytocne prerazali a rusili auto. ine by bolo keby bolo vsetko chromovane tak ako ma byt.
to je sice pravda, ale prece jen by ty chrom zrcatka sedely k tomu autu daleko vice tvarem nez tydle
ano sedeli by viac ale keby bolo vsetko to co ma byt chromovane a nie cierne.
Napsal: úte srp 25, 2009 10:12
od peet2101
Ty zrcátka nemusí být chrom, ale chtělo by to prostě něco jinýho než tady ty plácačky ala škoda 120
Napsal: úte srp 25, 2009 14:07
od Jimmi
Zrcátka jsou naprosto v pořádku. Tohle nejsou ty ze Š120, ty byly větší. Tyhle zrcátka se v dané době prodávaly v Tuzexu, jenom nebyly polské, ale německé. Tvar a funkce byly zcela shodné. Prohlašuji je za dobový doplněk
Napsal: úte srp 25, 2009 22:35
od Laďuša
To ale nenapomůže tomu, že dajaké ty beskydy a nebo jak se to jmenuje, by tomu sedly o dost víc
Napsal: úte srp 25, 2009 22:51
od mayo456
Laďuša píše:To ale nenapomůže tomu, že dajaké ty beskydy a nebo jak se to jmenuje, by tomu sedly o dost víc
jo su pekne ale nic v nich nie je vidno
Napsal: stř srp 26, 2009 09:54
od Marosqo
mayo456 píše:Laďuša píše:To ale nenapomůže tomu, že dajaké ty beskydy a nebo jak se to jmenuje, by tomu sedly o dost víc
jo su pekne ale nic v nich nie je vidno
Ako keby v zigulackych toho bolo vidno vela
A je rozdiel ceske beskyd sport a tiep olske repliky krpate ...
FOTO ...
Napsal: stř zář 02, 2009 22:18
od slama
Nejaké fotky ...
P.S.: alternátor stále štrajkuje, raz to ide a o deň neskôr sa to zase nejde ... konkretne problém bude dakde v budení. Mam ten novši typ alternatoru (s regulatorom v sebe) a spínanie budenia poriešene po starom (cez relatko). Jebnuta ruska elektrotechnika
...
slama
Napsal: čtv zář 03, 2009 09:47
od Saša
Tak to bude tím relátkem které tam nemá co dělat . A víceméně nechápu kam ho připojili . Altík s vestavěnou regulací má jen "výstup"na kontrolku . Buzení z vnějšku nemá . Pomineme li "předbuzení" žárovkou kontrolky .
Budenie alternátoru
Napsal: čtv zář 03, 2009 10:02
od slama
Takže takto. Pozrel som si par schém a z toho dedukujem, že neviem prečo by to nemalo fungovať aj takto. Možno tam robím ja zasadnu chybu niekde, ale ...
K zapojeniu: kontrolka na palubovke je ukostrená, vývod potiahnutý od nej teda potrebuje + potenciál, no ten potrebuje aj budenie, žejo. Takže namiesto toho, aby som priviedol + na kontrolku v palubovke, som použil to relé a zapojil to ako bolo riešené pôvodné zapojenie. Tzn. 2x + (jeden na cievku relátka, jeden na spínaný kontakt relátka), kontrolku (na druhý spinaný kontakt relátka), budenie (na druhy kontakt cievky relátka).
Takže prúd by sa mal po otočeni kľučika dostať normálne do budenia (cez cievku relátka = zopnutie kontrolky) a po ziskani + potenciálu budenia, by sa malo relé vypnuť. No nielenže sa nevypne, ale ani nedobíja.
Pritom po chvíli babraní sa s kontaktami to ide, kľudne celý deň. A ďalší deň s tým už ani nesekne.
Nechápem ... asi sa na to zvysoka vyserem a prerobím tu pristrojovú dosku. Ale aj tak mi to nejde do lebene ...
Napsal: čtv zář 03, 2009 10:20
od Saša
Aha . Takže na předbuzení tam není žárovka ale cívka relé . Relátka mohou bejt někdy potvory a dokáží bejt přitažené i nepatrným napětím . To ovšem zas nemá nic společné s tím že to nedobíjí . Když po otočení klíčku svítí kontrolka (přitažené relé) tak by mělo bejt vše ok . Pokud to i přes to nedobíjí je načase kontrola uhlíků , nebo rozborka altíku .
Napsal: čtv zář 03, 2009 11:28
od slama
Nie nie, altik je ako nový, bol repasovaný tesne pred naložením. Ono ide skôr o ten počiatočný "prebudzaci" impulz. Keď napriamo spojím 12V s tym "budiacim" vodičom (na chviľku), okamžite začne alternátor dobíjať ako má. Zrejme to relatko tam je len na škodu ...
Ako vravím, asi prerobím to zapojenie v pristrojovej doske a vari to pôjde ako má ...
Napsal: čtv zář 03, 2009 11:38
od Roman
To by chcelo asi nakreslit. Lebo ak to chapem tak, ze budenie altika ti ide cez cievku rele, tak to by mohol byt problem. Budenie, ak si dobre pamatam potrebuje cca 2 - 2,5A. A to cievka rele nepusti... Nie je mi jasne co myslis tym bodom budenie do ktoreho pripajas druhy koniec cievky. Altik so zabudovanym reglerom, ak je to ten typ co sa daval do 05 potrebuje pripojit na regler + a budenie si reguluje sam....Kam sa tam pripajas?
Napsal: čtv zář 03, 2009 11:43
od slama
Chápeš to správne. A áno, budenie ide cez cievku relé. Tiež to dávam za vinu tomu relátku ... ako vravím, skúsim to zapojiť inak ...
Zatiaľ díky.
slama
Napsal: čtv zář 03, 2009 11:47
od Roman
Kontrolka sa zapaja cez relatko, ale nie na budenie, ale na stred vinuti altika....