Re: VAZ 2101 - 1981
Napsal: stř kvě 02, 2018 19:54
Tak po více jak měsíci mám najeto s novými agregáty 2 600km, bez jakýchkoliv problémů. Převodovka funguje perfektně, je tichá a kvalty tam padají jako po másle. Proto doporučuji všem, kteří shání 5 kvalt koupit si za nějakých 8 000,- nový a neřešit problémy s opotřebovanými převodovkami.
Motor jede velmi dobře, po doladění jde jezdit po městě i na 5. Kombinaci 1.9 s diferenciálem 4,44 a 5 kvaltem 2107 rozhodně doporučuji. Jednička je sice moc krátká a v podstatě zbytečná, protože se jde rozjet naprosto normálně i na dvojku, ale jinak jsou rychlosti velmi dobře odstupňovány a krásně na sebe navazují. Při vytáčení jednotlivých kvaltů a přeřazení na vyšší je motor neustále v tahu a auto opravdu letí.
Podařilo se odladit i díru při sešlápnutí plynu na podlahu kolem 2 tis. otáček....stačilo zvětšit přechodovou trysku II.komory na 75.
Jediné, co mi dělá trošku starosti je poměrně tvrdý chod motoru, což je však dáno větší kompresí a svoje určitě taky dělají silentbloky motoru z Nivy. Přemýšlím, zda je vyměnit za klasické. Motor se při rychlostech nad 120km/h a ubrání plynu poměrně dost třese, respektive mě kope do pedálu plynu.....že bych konečně dotáhl i silentblok na druhé straně motoru? Zatím drží jen na jednom...protože...nebyl čas
.
Elektrická sahara funguje poměrně dobře, asi není úplně ideální mít čidlo spínání na hadici před chladičem, protože občas spíná dost pozdě, občas zase brzy. Jistí to samozřejmě manuální vypínač.
Co mě překvapuje je spotřeba, které se stále drží kolem 8 litrů/100km, přičemž jezdím především krátké trasy po městě a rád využívám plného výkonu motoru. Tj. spotřeba je při stejném jízdním stylu jako s 1.2 úplně stejná....
Jinak kombík je opravdu oranžový, můžete si říkat co chcete
Klidně vyfotím barvu kdekoliv pod kobercem či na jiném místě, kam slunce nepříjde. Je to opravdu klasická oranžová. Dveře jsou vyměněné, zbývá je nechat spasovat u karosáře a hurá do lakovny tak, abych stihl v červnu technickou....Až pak bude chvíle, budu muset mrknout na karburátor a rozdělovač, aby to auto alespoň trošku jelo jak má.

Motor jede velmi dobře, po doladění jde jezdit po městě i na 5. Kombinaci 1.9 s diferenciálem 4,44 a 5 kvaltem 2107 rozhodně doporučuji. Jednička je sice moc krátká a v podstatě zbytečná, protože se jde rozjet naprosto normálně i na dvojku, ale jinak jsou rychlosti velmi dobře odstupňovány a krásně na sebe navazují. Při vytáčení jednotlivých kvaltů a přeřazení na vyšší je motor neustále v tahu a auto opravdu letí.
Podařilo se odladit i díru při sešlápnutí plynu na podlahu kolem 2 tis. otáček....stačilo zvětšit přechodovou trysku II.komory na 75.
Jediné, co mi dělá trošku starosti je poměrně tvrdý chod motoru, což je však dáno větší kompresí a svoje určitě taky dělají silentbloky motoru z Nivy. Přemýšlím, zda je vyměnit za klasické. Motor se při rychlostech nad 120km/h a ubrání plynu poměrně dost třese, respektive mě kope do pedálu plynu.....že bych konečně dotáhl i silentblok na druhé straně motoru? Zatím drží jen na jednom...protože...nebyl čas

Elektrická sahara funguje poměrně dobře, asi není úplně ideální mít čidlo spínání na hadici před chladičem, protože občas spíná dost pozdě, občas zase brzy. Jistí to samozřejmě manuální vypínač.
Co mě překvapuje je spotřeba, které se stále drží kolem 8 litrů/100km, přičemž jezdím především krátké trasy po městě a rád využívám plného výkonu motoru. Tj. spotřeba je při stejném jízdním stylu jako s 1.2 úplně stejná....
Jinak kombík je opravdu oranžový, můžete si říkat co chcete

