Stránka 17 z 23

Re: alternator

Napsal: úte říj 14, 2014 06:20
od dvk
Přidám se s dotazem: kde může být zrada, pokud alternátor "dobíjí" na 13.7V, ale dává proud pouze cca 1A ?

Re: alternator

Napsal: úte říj 14, 2014 09:01
od Petr HC
dvk píše:Přidám se s dotazem: kde může být zrada, pokud alternátor "dobíjí" na 13.7V, ale dává proud pouze cca 1A ?
Nikde. Když baterce stačí na udržení 13,7 V a při dalším poklesu napětí alternátor nějaký ten ampér "přidá" je to v pořádku. Že je to právě těch 13,7 V může být způsobeno řidším elektrolytem nebo počínající sulfatací, případně špatným měřením.

Re: alternator

Napsal: úte říj 14, 2014 10:47
od tomass
Většinou je to jak píše Petr HC, o tom žádný pochyb.
Pak je pár vyjímek, kdy záleží jak dlouho aku stojí bez jízdy, případně jaký je stálý odběr třeba imobilizeru, paměti rádia a podobně a tedy po jak dlouhé době po jízdě se s tímto malým odběrem měří. Klidový odběr se dá změřit dobře. Proud dobíjení na autě se měří už hůř a s velkým rizikem zničení diod při náhodném přerušení obvodu za chodu motoru. Multimetru může vypadnout pojistka, kterou je jištěn proudový obvod multimetru (párkrát jsem ji už měnil) a taky dojde k přerušení. Na maximálním proudovém rozsahu multimetru se může měřit jen pár vteřin, aby se nevypálil bočník ven z plastu měřidla. Určitě ne u proudu 1 A, ale pokud se dobíjí chvilku aku víc, třeba 8A na 10A rozsahu měřidla, tak s tím mým smím měřit asi jen 15 vteřin. Vlastně jsem na autě z tohoto důvodu dobíjecí proud nikdy neměřil a mohu pouze přirovnat k měřením s nabíječkou při různém stupni nabití a délce od posledního nabíjení. Na nabíječce stačí pro správný výsledek měřit proud jen pro odečtení hodnoty (2-3 vteřiny). Například: předevčírem nabitý akumulátor klidně budu dneska dobíjet jedním ampérem cca 20 minut. Napětí mu bude po chvíli postupně stoupat na napětí plně nabitého. Když budu měřit v době 20 minut od zapojení nabíječky, tak jsme na stejném výsledku a akumulátor byl nabitý. Taky je potřeba počítat s tím, že v autě se akumulátor nabije v nejlepším případě na cca 85-95% při venkovní teplotě nad 10-15 st. Celsia. Pokud je chladněji, tak spíše k té dolní hranici. Tak už je to v autě úmyslně provedené, aby nedocházelo k přebíjení.
Víc se dá nabít jen na nabíječce. Například když ujedu cca 50 km s denními světly, tak druhý den naměřím na aku, který je v klidu kolem 12,5 V, což při stálém odběru imobilizeru a dalších zařízení kolem 45 mA dělá nabití akumulátoru kolem 85%. Pokud vyndám akumulátor z nabíječky do auta a s nabitým jedu těch 50 km opět s denními světly, tak druhý den jsem na 12,7 - 12,8 V, tedy lehce nad 90%.

Asi bych jen občas kontroloval stav, jestli je to stejné a nehorší se. Zřejmě není zatím co odstraňovat.

Re: alternator

Napsal: úte lis 18, 2014 14:03
od corsair
12,44V na akumulatore je v norme?

Re: alternator

Napsal: úte lis 18, 2014 14:18
od JmJ
corsair píše:12,44V na akumulatore je v norme?
pokud za zvysenych otacek, tak to rozhodne v norme neni :-)

Re: alternator

Napsal: úte lis 18, 2014 14:49
od Majo
tolko som minule nameral na aute co mesiac stalo, tam to v poriadku bolo :)

Re: alternator

Napsal: úte lis 18, 2014 19:53
od corsair
Neukamenujte ma za blbost... Remen alternator mal predpisany priehyb 1,5-2cm pri tlaku cca 4kg (podla skodovky) a zeby to presmykovalo? Po dosponovani ma cca 13,6V.

Re: alternator

Napsal: úte lis 18, 2014 20:53
od Majo
To by si snad pocul, ze preklzuje, nie?

Re: alternator

Napsal: úte lis 18, 2014 21:01
od Křečík Barbuška
Prechodaky na maticich tedy spatna kostra altiku? :-) To se nechce verit, spise se pri natahovani remenu zamlelo se spagatky :-) .

Re: alternator

Napsal: úte lis 18, 2014 21:04
od corsair
Koko Loko píše:zamlelo se spagatky
Co to znamena?
No... Co teda, zhanat alternator?

Re: alternator

Napsal: stř lis 19, 2014 08:57
od radek mb
Ne, já tomu rozumím tak, že jsi zahýbal s kabely, někde byl špatný kontakt a teď už není. Čili pokud to teď dobíjí dobře, není třeba měnit alternátor.

Re: alternator

Napsal: stř lis 19, 2014 10:36
od tomass
Řemen hvízdá až když je velký prokluz, nebo při větší změně otáček. Ze začátku ne vždy. Vždycky zkouším kromě průhybu i s citem! otočit prsty za lopatky alternátoru. Když je správně napnuto, tak normální silou se neprotočí, případně se pohne i motor. Pokud se protočí řemenice a nic jiného, tak to zaručeně bude prokluzovat a řemen hvízdat ještě zdaleka nebude. Hvízdání je už katastrofický stav nenapnutí řemene.

S průhybem si nejsem jistý, ale u Lady je průhyb tuším u tlaku 10 kg. Lada má možná blíž řemenice a taky je jiné, když se napíná mezi 2 koly a mezi 3 koly. Každopádně s citem. 4 kg je docela malý tlak na tak velký průhyb.

Napětí jak píše Majo, v klidu po stání OK. Já bych to měl díky imobilizeru tak cca 10 dní- 2 týdny, později méně.

Re: alternator

Napsal: stř lis 19, 2014 11:13
od corsair
tie 4kg som napisal len tak odhadom ako je napnuty remen na skodovke, robim to rukou nie pristrojom... Dalsia vec ked mi piskal remen tak to preklzovalo? ja som myslel, ze je to viac-menej normalne ze piska...

Re: alternator

Napsal: stř lis 19, 2014 11:36
od tomass
Průhyb měřím ukazováčkem, taky nemám přístroj. 4 kg dáš lehce, 10 kg už ne tak lehce, nebo každý už to běžně nedá (už to docela bolí).

Pískání je průšvih. Velký rozdíl otáček mezi řemenem a řemenicí. Kromě toho, že to nedobíjí, nebo málo, znamená lokální opotřebení řemenu. Řemen se vybrousí a nebude už přesně klínový. Pak nemusí už v některých místech přesně přiléhat k řemenici a situace se může opět brzy opakovat. Každopádně neškodí s citem prozkoušet rukou odpor řemenice na protočení na celé délce řemenu jak jsem popisoval výše. Pozná se tím nepřesnost (vůle při házení plechové řemenice, její opotřebení - zaoblení, tedy obroušení od řemenu, kromě okometrické prohlídky).

Jestli Ti není jasné o čem píšu tak to normálně napni a dál neřeš.

Re: alternator

Napsal: stř lis 19, 2014 12:30
od Vašátor
Na průhyb řemenu se vyprdněte, správně napnutý řemen u většiny motorů půjde pootočit (ve zkrutu) o 90°. Pokud méně, je napnutý moc. Pokud více, je napnutý málo.