Stránka 2 z 10
Napsal: čtv bře 31, 2005 07:18
od Wolf
Pato píše:Po vselijakych experimentoch (Castrol, Hypol a pod...) som nakoniec prisiel na asi najlepsie riesenie do diferaku (s tym som si tiez uzil)
MADIT AXOL API GL5 PP 85W 140H
http://www.slovnaft.sk/showdoc.do?docid=1001
najviac sa podoba na rusky original
Je ale problem ho zohnat, je len 4L balenie, podla obchodaka zo Slovnaftu najlepsie hladat na pumpach Jurki (SR) na Slovnafte je len sporadicky. Ja som ho zohnal V BA na Jurki pod pristavnym mostom
Tento olej (a jeho ceska varianta PARAMO GYROL 85W-140H) je mozne pouzivat, ale pouze pri prevladajicim provozu na delsi vzdalenosti, pri provozu na kratsich tratich nedosahne priznive viskozity a muze i negativne ovlivnovat spotrebu. W.
Napsal: čtv bře 31, 2005 07:37
od Pato
Sorry Axol je 80W 140
85W 140 je Axol Heavy
Ked ma spodny index rovnaky ako Hypol tak by to nemalo robit problemy...
A vrchny index je vyhodny vyssi prave pri dlhsich jazdach ked sa olej pekne prehreje a "vyslaha"
Napsal: čtv bře 31, 2005 07:57
od Wolf
Problemy to urcite delat nebude a jeho pouziti je mozne. Jenom proti olejum predepsanym pro osobni auta (nebot tento je predepsan pro trochu vetsi napravy) to po nekolik km od vyjeti je jako jizdy s prazdnym vozikem. Vim to, jiz jsem v ruznych autech zkousel ruzne oleje. W.
Napsal: čtv bře 31, 2005 09:14
od Myso
ja mam ten 85w-140h ale od shellu, ziskal som ho od chlapika co ma 200l sud a leje to do diferakov do traktorov...tiez mam diferak suchy...ale zato motor...z toho mi !tecie! 1l na 1000km...(neverim zeby 8500km po GO zral)...tecie mi okol benz.pumpy, okolo vypustneho srobu na vani, a vyzera to tak ze kvalitne tesnenie pod vanou je uuuplne v pici....no ked som ten motor cez vikend zo spodu videl skoro som dal maslu...
Napsal: čtv bře 31, 2005 09:52
od dmatej
Myso píše:ja mam ten 85w-140h ale od shellu, ziskal som ho od chlapika co ma 200l sud a leje to do diferakov do traktorov...tiez mam diferak suchy...ale zato motor...z toho mi !tecie! 1l na 1000km...(neverim zeby 8500km po GO zral)...tecie mi okol benz.pumpy, okolo vypustneho srobu na vani, a vyzera to tak ze kvalitne tesnenie pod vanou je uuuplne v pici....no ked som ten motor cez vikend zo spodu videl skoro som dal maslu...
U tebe bych to nečekal
Kouknu se, už mám v těch olejích binec. Když jsem ho měnil, spoléhal jsem na to, co mi řekli v krámě a možná jsem tehdy taky spletl flašky. I když o tom pochybuju, ale kdo z vás si pamatuje, kterou flašku před čtyřmi lety měl v ruce?
. Budiž má osoba ohledně rozvodovky považována za odstrašující příklad. Já tehdy měl asi půl roku řidičák a ty flašky od MOGULU vypadaj úplně stejně (šedivý), jen nápis se lišil jedním číslem, to si ještě pamatuju. Myslím, že teď už to prodávaj v jiných obalech
Napsal: čtv bře 31, 2005 15:52
od Dusan
Myšo myslim že vyrobca udava spotrebu 0,8l na 1000km (alebo 10000km už neviem
Ale to je už krajna hodnota spotreby oleja
Napsal: čtv bře 31, 2005 21:49
od Marek
Wolf píše:Problemy to urcite delat nebude a jeho pouziti je mozne. Jenom proti olejum predepsanym pro osobni auta (nebot tento je predepsan pro trochu vetsi napravy) to po nekolik km od vyjeti je jako jizdy s prazdnym vozikem. Vim to, jiz jsem v ruznych autech zkousel ruzne oleje. W.
Plně souhlasím!!! Prvních 30 km jízdy bylo auto jako plně naložené - po prohřátí oleje se jeho jízdní vlastnosti rapidně změnily. Proto jsem olej nahradil olejem PP80W/90H a je po problému!!!
Napsal: pát dub 01, 2005 06:42
od Patrac
Dusan píše:Myšo myslim že vyrobca udava spotrebu 0,8l na 1000km (alebo 10000km už neviem
Ale to je už krajna hodnota spotreby oleja
0,8l/1000 km to snad asi ani ne!! Po výměně gufer mám najeto cca 950 KM a olej mi asi zatím žádný neubyl. Motor je taky poněkud vyčištěný a sleduju úniky kapalin..
Napsal: pát dub 01, 2005 10:54
od Sefir
No dneska som bol kupovat ten olej do prevodovky a rozvodovky...
V predajni na Prievozskej mi poradil do prevodovky dat
MADIT hypol API GL5 SAE 80W-90 /125sk/l/,,,, zevraj je lepsi ako ako PP90 ,,,
a do rozvodovky Shell Spirax 85W-140 /225sk/l/.... lebo zevraj ked tam dam obycajny hypol od Maditu moze to ist hlucnejsie .....
co na to hovorite ?
Napsal: pát dub 01, 2005 11:14
od Patrac
Sefir píše:No dneska som bol kupovat ten olej do prevodovky a rozvodovky...
V predajni na Prievozskej mi poradil do prevodovky dat
MADIT hypol API GL5 SAE 80W-90 /125sk/l/,,,, zevraj je lepsi ako ako PP90 ,,,
a do rozvodovky Shell Spirax 85W-140 /225sk/l/.... lebo zevraj ked tam dam obycajny hypol od Maditu moze to ist hlucnejsie .....
co na to hovorite ?
No už tady kvůli tomu jednou byla skoro hádka ale myslím že do rozvodovky by snad měl bejt olej pro hypoidní soukolí. Tedy 85W 140
H
Napsal: pát dub 01, 2005 11:44
od Sefir
neviem som pozeral na tranku shellu a celkom ta specifikacia sedi...
a on ma presviedcal.... uz som s toho jelen lebo kazdy povie nieco ine
http://www.shell.com/home/Framework?sit ... 640.html#6
Napsal: pát dub 01, 2005 11:49
od Wolf
Sefir píše:No dneska som bol kupovat ten olej do prevodovky a rozvodovky...
V predajni na Prievozskej mi poradil do prevodovky dat
MADIT hypol API GL5 SAE 80W-90 /125sk/l/,,,, zevraj je lepsi ako ako PP90 ,,,
a do rozvodovky Shell Spirax 85W-140 /225sk/l/.... lebo zevraj ked tam dam obycajny hypol od Maditu moze to ist hlucnejsie .....
co na to hovorite ?
MADIT hypol je urcen zejmena pro mazani stalych soukoli s hypoidnim prevodem (= API GL5) a jeho pouziti v prevodovkach Lada je mozne (i kdyz nekteri vyrobci oleju to nedoporucuji). Vhodnejsi by byl olej od stejneho vyrobce MADIT PP 80W-90. Shell Spirax vhodny pro hypoidni soukoli ma oznaceni AX, resp. cely nazev je Shell Spirax AX 85W-140. O viskozite tohoto oleje a jizdnich "prozitcich" behem ohrevu oleju viz vyse.
S vhodnou viskozitni tridou je ale tento olej pro hypoidni soukoli vynikajici, sam ho v naprave pouzivam (AX 80W-90). Dalsi jeho vyhodou je snadne plneni, pod vickem je plnici trubice. W.
Napsal: pát dub 01, 2005 13:40
od dmatej
Já dostal jako olej do převodovky i rozvodovky Hekra PP80, má API GL4 a SAE 80W. Zatím jsem to nikam nenalil, protože si nějak nejsem jistej...
http://www.hekra.cz
- mají tam i podrobný specifikace, což mě mile překvapilo. Bohužel nemám srovnání s jinými, protože třeba u "kastrólu" jsem nic takovýho neviděl.
Napsal: pát dub 01, 2005 18:59
od Marek
Specifikace API je vždy uvedena na každém balení - bez ohledu na výrobce.
Pokud má olej specifikaci API GL-4, NELZE jej použít do rozvodovky!!! Pro hypoidní (mimoběžné) soukolí je nutné používat olej dle API GL-5, protože soukolí v důsledku své mimoběžnosti je namáháno smykem, což olej GL-4 neumaže!!! Bacha na to.
Napsal: pát dub 01, 2005 19:35
od dmatej
API i SAE jsou na balení, ale číselný hodnoty vizkozit jsem ještě neviděl. Ačkoliv momentálně ani nevím, k čemu by mi byly, překvapila mě ochota tyhle údaje vůbec zveřejňovat.
API jsem si bohužel nevšiml včas. Je ten olej nahoře aspoň obstojnej pro převodovku?