Stránka 16 z 17

Re: Peetův bělij car a karkulka

Napsal: čtv bře 29, 2012 11:27
od peet2101
Měl bych takove dvě kontrolní otázky.

Chci přesunout baterku do kufru, z ní tahnout silnej kabel dopředu přimo na starter a u starteru k němu napojit kabel k alternatoru. Bude to normálně
fungovat nebo je to blbost??

1,2 má trošku jiný víko ventilů než 1,7. Vleze se pod kapotu 2101 motor 1,7 s víkem z 1,2 ??
Pokud ne znamená to přebastlit držák přepákování plynu nebo použít plynové lanko.

Re: Peetův bělij car a karkulka

Napsal: čtv bře 29, 2012 12:24
od Luděk Musil
peet2101 píše:1,2 má trošku jiný víko ventilů než 1,7. Vleze se pod kapotu 2101 motor 1,7 s víkem z 1,2 ??
Pokud ne znamená to přebastlit držák přepákování plynu nebo použít plynové lanko.
Mám za to, že ventilové víko 2101 x 21073 se liší pouze v detailech. Ten hlavní detail je držák na přepákování akcelerátoru. A druhý detail je ve výšce nalévacího hrdla oleje. Jinak jsou identické.
A pod kapotu se musí vydat i s originálním víkem. L.

Re: Peetův bělij car a karkulka

Napsal: čtv bře 29, 2012 17:40
od peet2101
No právě v tom hrdle vidím problém, takže se pod kapotu nevleze a musím použít víko 073 a přidělat na něj ten držák, nebo lanko.

Re: Peetův bělij car a karkulka

Napsal: čtv bře 29, 2012 17:42
od Tommel
Co to čtu za blbosti ? Pod kapotu se to tedy vleze, neni jedinej problem

Re: Peetův bělij car a karkulka

Napsal: pát bře 30, 2012 18:49
od Marťas
To nalejvací hrdlo je podstatně níž, než filtrbox.

Re: Peetův bělij car a karkulka

Napsal: sob bře 31, 2012 18:12
od peet2101
Nevím proč, ale furt sem měl nějaký tušení že to tam musí jít s tím nižším víkem (073).

Dám na vás a nechám tam zatím víko z 01 když říkáte že tam vleze. Pokud ne tak na víko z 073 navařím ten držáček a bude.


Ještě potřebuju nějak dořešit tu eletriku. Mužu teda vest kabel od baterky ke starteru a odtud ho napojit na altík??
Jaký je zhruba proud protíkající kabelem k baterce (při startování)?? A jakému to odpovídá průřezu vodiče??

Re: Peetův bělij car a karkulka

Napsal: ned dub 01, 2012 13:08
od FOMA
Ano, kabel tak vést můžeš.
Baterka- startér kabel o průřezu no asi 10mm(ale může být i o něco míń 7mm), při startu tama teče +-něco okolo 300A(zjednodušeně zkratový proud co máš uvedený na baterce což je asi 400A).Záleží však na odporu motoru(dle použití oleje,teplo- zima apd).

Re: Peetův bělij car a karkulka

Napsal: ned dub 01, 2012 19:57
od Hurikán
FOMA píše:Baterka- startér kabel o průřezu no asi 10mm(ale může být i o něco míń 7mm),
:!: POZOR :!: NEPLÉST PRŮŘEZ s PRŮMĚREM :!:

Průřez 10mm2 je absolutně nedostatečný! Zvlášť při uvažované délce téměř 4m. Pro tento účel bych volil průřez alespoň 200mm2, čemuž zhruba odpovídá průměr vodiče (bez izolace) 16mm. :idea:

Re: Peetův bělij car a karkulka

Napsal: ned dub 01, 2012 22:03
od peet2101
Tet sem byl v garáži a mmj. sem přeměřil pruměr. Na origo kabelu k baterce i na kabelu co tam předchozí majtel nabastlil (když jezdil s baterkou z nakladaku) sem naměřil cca 7mm což odpovídá zhruba 40mm2.

16mm......hmmmm..... to bude kabel na svařečku, dokonce ma na konci i kleště misto svorky na baterku :-D

Re: Peetův bělij car a karkulka

Napsal: ned dub 01, 2012 23:03
od Hurikán
Jenomže on je dost velký rozdíl v délce. Pro dosažení stejného úbytku napětí, při protékajícím startovacím proudu v hodnotě cca 90-300A, musí mít 4m kabel podstatně větší průřez, než 0,5m dlouhý stávající tenčí kabel. ;)

Re: Peetův bělij car a karkulka

Napsal: pon dub 02, 2012 15:36
od FOMA
Ano,omluvuju se - průměr a průřez neplést :) No každopádně vést tak dlouhý kabely přes celý auto a zároveň je mít pod proudem..hmm no já nevím osobně bych do toho nešel.
Nicméně bych podotkl, že by se mělo brát v potaz, že kabely budou takovým proudem, zatěžovány jen krátkodobě.(tedy teoreticky že :lol: ) Já na tuhle akci považuji průměr 16mm za opravdu zbytečný a jen s těží si to dokážu představit, tedy dokážu, ale jak to bude vypadat 8)

Re: Peetův bělij car a karkulka

Napsal: pon dub 02, 2012 16:51
od Laďuša
Bude to vypadat dobře, protože pořádnej kabel musí bejt tlustej ;)

Re: Peetův bělij car a karkulka

Napsal: pon dub 02, 2012 17:03
od Jan Vaníček
Ze zkušenosti podotknu, že i na Fiatu 600, kde je baterka vpředu a motor vzadu je origo drát bez izolace ca 10mm.

Re: Peetův bělij car a karkulka

Napsal: pon dub 02, 2012 20:18
od Křečík Barbuška
Není problém to natáhnout třeba zvonkáčem, ale pak se jeden nesmí divit když to bude dělat všechno jiné než startovat.

Re: Peetův bělij car a karkulka

Napsal: úte dub 03, 2012 14:43
od Little Red Riding Hood
K té baterce v kufru..

Já mám myslím drát o průřezu 35mm2, koupit se dá ve větším kabelcentru, je to snad skoro nejmenší průřez co tam měli, ale borec mi tvrdil, že pro 300A to stačí bohatě, funguje to... Ono stejně narvat drát o větším průřezu do svorky (i do "tuningové") či do distribučního bloku je docela náročné, i tak jsem díry pro zastrčení kabelu vyvrtával-zvětšoval.. Konce kabelu je vhodné pocínovat, nebo na to cvaknout koncovku, aby to dobře drželo ve svorkách.. Jinak dopředu (namísto baterky) si kup ten distribuční blok, do kterého zapojíš všechny dráty co byli původně na baterce a nemáš co pokazit (dají se do něj mimo toho zapojit i jiné spotřebiče, či měřit na něm napětí).. Jinak ještě když se v tom budeš už tak vrtat, doporučuji do obvodu zapojit odpojovač baterie-užitečná věcička...