Tak kolik to žere?!
Moderátor: Moderátoři
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tak kolik to žere?!
tavri, diagnostika nic neříká, byls na nějaký? Při téhle spotřebě je něco evidentně ukrutně blbě ...
Litr teda dokáže udělat i špatná geometrie nebo brzdy, ale ...
Litr teda dokáže udělat i špatná geometrie nebo brzdy, ale ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Re: Tak kolik to žere?!
Diagnostika zatím nebyla, je to v plánu u Petra HC.
Povyměňováno všechno možné i nemožné.
Dálkový provoz na Moravu a zpět po jedničkách za 7,4 l/100km.
Ještě mě napadlo, že občas vozím něco na střeše, ale většinou jsou příčníky sundané. Brzdy a gumy jsou ok.
Povyměňováno všechno možné i nemožné.
Dálkový provoz na Moravu a zpět po jedničkách za 7,4 l/100km.
Ještě mě napadlo, že občas vozím něco na střeše, ale většinou jsou příčníky sundané. Brzdy a gumy jsou ok.
Dodge Avenger 2.0 VVT
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tak kolik to žere?!
Já mám teď čertsvé zjištění z Kaliny - po namontování hlavy jsem jezdil za cca 7,5 podle počítače - Plzeň, D5 kolem 110-120km/h.
Včera ráno něco podezřele povrzávalo, nakonec jsem s tím jel těch 20km do práce. Před cestou z práce jsem sundal dekl rozvodů (a paní s BMW mi nabízela, jestli někam nechci hodit, tak jsem prohlásil, že děkuji, ale teď si hraji s legem ), nastartoval, a viděl jsem, jak pěkně poskakuje řemen ... a pak jsem hodinu přemýšlel nad správným grifem, jak ho utáhnout, protože jsem to nikdy nedokázal udržet při dotahování.
Nakonec jsem kladku přetočil jakoby nahoru a dotáhl, takže se řemen našponoval docela dost, doufám, že ne moc. Rysky ale pak seděly líp, ne-li dokonale, a po nastartování řemen neskákal.
A ten zvuk, co mě k tomu vyprovokoval, asi dělá kladka od alternátoru ...
Jinak ale spotřeba cestou dom na těch 20km byla 6,4 podle počítače - a to jsem jel 130 a teprv se chystám přehodit kola s novými zimními Micheliny na letní (auto stálo od listopadu v garáži s propáleným těsněním pod hlavou a min. týden jsem bez ztráty kytičky prošel TK s A - lehká koroze podvozkových částí a emisemi s 20% hodnotami EURO4 - a to s původním katem, byť se zavařovanými svody; palivo Shell VPower+ plus asi 4l starého benzínu).
Takže další možnost - co rozvody a řemen? U mě to byl víc jak litr rozdíl. Do tahu nevím, od složení motoru ho trochu šetřím ...
Včera ráno něco podezřele povrzávalo, nakonec jsem s tím jel těch 20km do práce. Před cestou z práce jsem sundal dekl rozvodů (a paní s BMW mi nabízela, jestli někam nechci hodit, tak jsem prohlásil, že děkuji, ale teď si hraji s legem ), nastartoval, a viděl jsem, jak pěkně poskakuje řemen ... a pak jsem hodinu přemýšlel nad správným grifem, jak ho utáhnout, protože jsem to nikdy nedokázal udržet při dotahování.
Nakonec jsem kladku přetočil jakoby nahoru a dotáhl, takže se řemen našponoval docela dost, doufám, že ne moc. Rysky ale pak seděly líp, ne-li dokonale, a po nastartování řemen neskákal.
A ten zvuk, co mě k tomu vyprovokoval, asi dělá kladka od alternátoru ...
Jinak ale spotřeba cestou dom na těch 20km byla 6,4 podle počítače - a to jsem jel 130 a teprv se chystám přehodit kola s novými zimními Micheliny na letní (auto stálo od listopadu v garáži s propáleným těsněním pod hlavou a min. týden jsem bez ztráty kytičky prošel TK s A - lehká koroze podvozkových částí a emisemi s 20% hodnotami EURO4 - a to s původním katem, byť se zavařovanými svody; palivo Shell VPower+ plus asi 4l starého benzínu).
Takže další možnost - co rozvody a řemen? U mě to byl víc jak litr rozdíl. Do tahu nevím, od složení motoru ho trochu šetřím ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Re: Tak kolik to žere?!
Napnutie remena predsa nemoze mat vplyv na polohu rysiek
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tak kolik to žere?!
Má, pokud se podíváš na horní řemenici vs. rysku na setrváku. Když to bylo volné, poloha se pohybovala plus mínus 1/3 zubu. S dopnutým řemenem je to přesně
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Re: Tak kolik to žere?!
nemoze to byt pretoze kladka napina cast, ktora nema vplyv na polohu vackoveho kolesa a kolesavodnej pumpy... Ak ti lepsie sedia rysky po napnuti, potom to znamena, že pred sa ti pri nastavovani posunula klukovka (resp vacka) o kusok spat, ale pri behu motora sa to naplo a rysky museli sediet.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Tak kolik to žere?!
u desítky dáš do kladky dva kolíčky 4 x 40 a mezi ně šroubovák a tím to napneš. To přetočení nahoru jak píšeš vím co myslíš, je to taky technicky možné, ale dokumentace uvádí zapříčit směrem dolů. Dotáhne se stranovým klíčem, protože očkový nebo gola se tam už nevejde. Teda vejde, ale blbě.dmatej píše: a pak jsem hodinu přemýšlel nad správným grifem, jak ho utáhnout, protože jsem to nikdy nedokázal udržet při dotahování.
Nakonec jsem kladku přetočil jakoby nahoru a dotáhl, takže se řemen našponoval docela dost, doufám, že ne moc.
objednám si tuhle sadu http://www.autodily-cardo.cz/rozvody/sa ... t-k015521/ moje jsou potřeba udělat znova. Kladka má vůli a řemen je lehce olízaný.
Fakt už nevím co bych ještě povyměnil, naposled to byl komplet výfuk z bílé. Tahle Lada je fajn, jen výkonově je slabší než bílá a taky žere benzín. Olej nežere. Olej po výměně zůstal čistý. Takže jezdím po městě Káčkem, Lada slouží, když jede celá rodina.
Co jsem si během výměnkaření všimnul, na hadici z odvětrání klikovky (nebo jak se jmenuje) je dole uvnitř navzlínaná bílá hustá kaše. Nevím co to může být, vodu mi to vůbec nežere.
Dodge Avenger 2.0 VVT
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tak kolik to žere?!
Já tam strkal L imbusek a ještě jenom jeden, prostě co bylo po ruce. Ale včera mě naočkoval MZ v hospodě, asi si svařím přípravek, pak se to bude dobře držet a budu to moct udělat takhle dolů, jak píšeš. S tím imbusem mi to nešlo udržet, při dotahování se mi to vždycky hnulo a nakonec byl řemen volný. Tak jak je teď je zase víc namáhaný na ohyb.
Vlastně ty dva kolíčky, to máš pravdu, to je pěknej grif, a půjde udělat snadno, udělám to tak, díky
Bílá kaše asi nemůže být nic jiného než voda, ale možná je tam už hodně dlouho. Já měl tu hadici skoro plnou, když mi fouklo těsnění pod hlavou. Vytřel jsem to všechno letáky s hypermarketů, kterých tu chodí ohromná kvanta - konečně k něčemu byly. Mám pocit, že jinak se to ale jen tak neztratí.
Jinak včera cesta po D5 do hospody do Plzně 30 a pak z hospody po obyč. silnici a okrskách dom asi 50km s průměrem 6,3, což snad i celkem ujde
Musím ještě vyměnit bubny (PZ vadný) a konečně nahodit letní obutí ...
Vlastně ty dva kolíčky, to máš pravdu, to je pěknej grif, a půjde udělat snadno, udělám to tak, díky
Bílá kaše asi nemůže být nic jiného než voda, ale možná je tam už hodně dlouho. Já měl tu hadici skoro plnou, když mi fouklo těsnění pod hlavou. Vytřel jsem to všechno letáky s hypermarketů, kterých tu chodí ohromná kvanta - konečně k něčemu byly. Mám pocit, že jinak se to ale jen tak neztratí.
Jinak včera cesta po D5 do hospody do Plzně 30 a pak z hospody po obyč. silnici a okrskách dom asi 50km s průměrem 6,3, což snad i celkem ujde
Musím ještě vyměnit bubny (PZ vadný) a konečně nahodit letní obutí ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Re: Tak kolik to žere?!
Přesně tak, je to namáhaný na ohyb. Povolil bych to a dal jak to má být. Přípravek je na prd, zas tak často se s tím nedělá.
Když to žere vodu, tak je bílá kašička nahoře u víčka a ne v té hadici... tak nevím...
Teď jsem dělal průplach vodní soustavy a je tam obyčejná voda z vodovodu, u nás není vápenatá, vypustím, dám destilku z Tesca a fridex G48 originál Velvana, žádný Polsko tak uvidíme jestli to někde foukne.
Když to žere vodu, tak je bílá kašička nahoře u víčka a ne v té hadici... tak nevím...
Teď jsem dělal průplach vodní soustavy a je tam obyčejná voda z vodovodu, u nás není vápenatá, vypustím, dám destilku z Tesca a fridex G48 originál Velvana, žádný Polsko tak uvidíme jestli to někde foukne.
Dodge Avenger 2.0 VVT
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tak kolik to žere?!
Já mám Fridex G12 plus, jinak s tou hadicí nesouhlas - já měl prožrané těsnění v levém předním rohu mezi válcem a kanálkem, kouřilo to už fest. Po rozebrání byl první válec dokonale vymytý, zato další tři byly černé jak bota. Hadice toho byla plná odspoda nahoru, byť šla profouknout - uprostřed zbyl asi 4mm kanálek, jinak "šlehačka"; rozebral jsem to snad po půl roce stání, nezmizelo to nikam. Možná se to usazuje odshora, ale když už, ucpe se to komplet.
Večer možná nahodím fotky ... doufám, že jsem i hadici vyfotil.
Večer možná nahodím fotky ... doufám, že jsem i hadici vyfotil.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tak kolik to žere?!
... vrtákové know-how ... aneb napnutí řemene snadno a rychle . L.tavri píše:
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Tak kolik to žere?!
Ta fotka je mimochodem z příručky Na druhou stranu je to pro běžnýho motoristu lepší návod, než si vyrábět přípravek.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tak kolik to žere?!
Mám dotaz - co je pod tou matkou za podložku? Nějaká standardní? Já tam naposledy dal nějakou tenkou, nevím, jestli tam patří. Dneska jsem dal tenkou a pak ještě obyč. novou. Jinak neměl jsem dva 4 vrtáčky, takže pomohl imbus a vrtáček - vrtáček se nakonec dokonce ohnul
Ale asi je to jak to má být - při vyšších otáčkách, resp. přechodech, se řemen zachvěje, jinak je ale pevný. Možná hvízdá na stěnách kladky, nevím ...vychází to tak tak ...
Ale asi je to jak to má být - při vyšších otáčkách, resp. přechodech, se řemen zachvěje, jinak je ale pevný. Možná hvízdá na stěnách kladky, nevím ...vychází to tak tak ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Re: Tak kolik to žere?!
No je tam taková tenká prohnutá, něco jako pérovka, ale já tam dal minule obyč a taky to funguje, hlavní je spíš to pořádně utáhnout
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tak kolik to žere?!
To jsem chtel vědět, díky. Oni psali, že je pojistná, já jí tam dal, protože mi při skládání tak nějak zbyla a z katalogu dílů není úplně jasné, jak přesně vypadá.
"Pořádně utáhnout" mi radši ani nepiš, přetrhl jsem už šroub v hlavě a další se vytáhl o 10mm
"Pořádně utáhnout" mi radši ani nepiš, přetrhl jsem už šroub v hlavě a další se vytáhl o 10mm
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).