Tak kolik to žere?!

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Tak kolik to žere?!

Příspěvek od dmatej »

tavri, diagnostika nic neříká, byls na nějaký? Při téhle spotřebě je něco evidentně ukrutně blbě ...
Litr teda dokáže udělat i špatná geometrie nebo brzdy, ale ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
tavri
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Re: Tak kolik to žere?!

Příspěvek od tavri »

Diagnostika zatím nebyla, je to v plánu u Petra HC.
Povyměňováno všechno možné i nemožné.
Dálkový provoz na Moravu a zpět po jedničkách za 7,4 l/100km.

Ještě mě napadlo, že občas vozím něco na střeše, ale většinou jsou příčníky sundané. Brzdy a gumy jsou ok.
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Tak kolik to žere?!

Příspěvek od dmatej »

Já mám teď čertsvé zjištění z Kaliny - po namontování hlavy jsem jezdil za cca 7,5 podle počítače - Plzeň, D5 kolem 110-120km/h.
Včera ráno něco podezřele povrzávalo, nakonec jsem s tím jel těch 20km do práce. Před cestou z práce jsem sundal dekl rozvodů (a paní s BMW mi nabízela, jestli někam nechci hodit, tak jsem prohlásil, že děkuji, ale teď si hraji s legem :D), nastartoval, a viděl jsem, jak pěkně poskakuje řemen ... a pak jsem hodinu přemýšlel nad správným grifem, jak ho utáhnout, protože jsem to nikdy nedokázal udržet při dotahování.

Nakonec jsem kladku přetočil jakoby nahoru a dotáhl, takže se řemen našponoval docela dost, doufám, že ne moc. Rysky ale pak seděly líp, ne-li dokonale, a po nastartování řemen neskákal.
A ten zvuk, co mě k tomu vyprovokoval, asi dělá kladka od alternátoru ...

Jinak ale spotřeba cestou dom na těch 20km byla 6,4 podle počítače - a to jsem jel 130 a teprv se chystám přehodit kola s novými zimními Micheliny na letní (auto stálo od listopadu v garáži s propáleným těsněním pod hlavou a min. týden jsem bez ztráty kytičky prošel TK s A - lehká koroze podvozkových částí a emisemi s 20% hodnotami EURO4 - a to s původním katem, byť se zavařovanými svody; palivo Shell VPower+ plus asi 4l starého benzínu).

Takže další možnost - co rozvody a řemen? U mě to byl víc jak litr rozdíl. Do tahu nevím, od složení motoru ho trochu šetřím ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Tak kolik to žere?!

Příspěvek od Cory »

Napnutie remena predsa nemoze mat vplyv na polohu rysiek :P
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Tak kolik to žere?!

Příspěvek od dmatej »

Má, pokud se podíváš na horní řemenici vs. rysku na setrváku. Když to bylo volné, poloha se pohybovala plus mínus 1/3 zubu. S dopnutým řemenem je to přesně :-)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Tak kolik to žere?!

Příspěvek od Cory »

nemoze to byt :P pretoze kladka napina cast, ktora nema vplyv na polohu vackoveho kolesa a kolesavodnej pumpy... Ak ti lepsie sedia rysky po napnuti, potom to znamena, že pred sa ti pri nastavovani posunula klukovka (resp vacka) o kusok spat, ale pri behu motora sa to naplo a rysky museli sediet.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
tavri
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Re: Tak kolik to žere?!

Příspěvek od tavri »

dmatej píše: a pak jsem hodinu přemýšlel nad správným grifem, jak ho utáhnout, protože jsem to nikdy nedokázal udržet při dotahování.
Nakonec jsem kladku přetočil jakoby nahoru a dotáhl, takže se řemen našponoval docela dost, doufám, že ne moc.
u desítky dáš do kladky dva kolíčky 4 x 40 a mezi ně šroubovák a tím to napneš. To přetočení nahoru jak píšeš vím co myslíš, je to taky technicky možné, ale dokumentace uvádí zapříčit směrem dolů. Dotáhne se stranovým klíčem, protože očkový nebo gola se tam už nevejde. Teda vejde, ale blbě.
objednám si tuhle sadu http://www.autodily-cardo.cz/rozvody/sa ... t-k015521/ moje jsou potřeba udělat znova. Kladka má vůli a řemen je lehce olízaný.

Fakt už nevím co bych ještě povyměnil, naposled to byl komplet výfuk z bílé. Tahle Lada je fajn, jen výkonově je slabší než bílá a taky žere benzín. Olej nežere. Olej po výměně zůstal čistý. Takže jezdím po městě Káčkem, Lada slouží, když jede celá rodina.

Co jsem si během výměnkaření všimnul, na hadici z odvětrání klikovky (nebo jak se jmenuje) je dole uvnitř navzlínaná bílá hustá kaše. Nevím co to může být, vodu mi to vůbec nežere.
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Tak kolik to žere?!

Příspěvek od dmatej »

Já tam strkal L imbusek a ještě jenom jeden, prostě co bylo po ruce. Ale včera mě naočkoval MZ v hospodě, asi si svařím přípravek, pak se to bude dobře držet a budu to moct udělat takhle dolů, jak píšeš. S tím imbusem mi to nešlo udržet, při dotahování se mi to vždycky hnulo a nakonec byl řemen volný. Tak jak je teď je zase víc namáhaný na ohyb.
Vlastně ty dva kolíčky, to máš pravdu, to je pěknej grif, a půjde udělat snadno, udělám to tak, díky :-)

Bílá kaše asi nemůže být nic jiného než voda, ale možná je tam už hodně dlouho. Já měl tu hadici skoro plnou, když mi fouklo těsnění pod hlavou. Vytřel jsem to všechno letáky s hypermarketů, kterých tu chodí ohromná kvanta - konečně k něčemu byly. Mám pocit, že jinak se to ale jen tak neztratí.

Jinak včera cesta po D5 do hospody do Plzně 30 a pak z hospody po obyč. silnici a okrskách dom asi 50km s průměrem 6,3, což snad i celkem ujde :-)
Musím ještě vyměnit bubny (PZ vadný) a konečně nahodit letní obutí ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
tavri
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Re: Tak kolik to žere?!

Příspěvek od tavri »

Přesně tak, je to namáhaný na ohyb. Povolil bych to a dal jak to má být. Přípravek je na prd, zas tak často se s tím nedělá.
Když to žere vodu, tak je bílá kašička nahoře u víčka a ne v té hadici... tak nevím...
Teď jsem dělal průplach vodní soustavy a je tam obyčejná voda z vodovodu, u nás není vápenatá, vypustím, dám destilku z Tesca a fridex G48 originál Velvana, žádný Polsko tak uvidíme jestli to někde foukne.
Obrázek
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Tak kolik to žere?!

Příspěvek od dmatej »

Já mám Fridex G12 plus, jinak s tou hadicí nesouhlas - já měl prožrané těsnění v levém předním rohu mezi válcem a kanálkem, kouřilo to už fest. Po rozebrání byl první válec dokonale vymytý, zato další tři byly černé jak bota. Hadice toho byla plná odspoda nahoru, byť šla profouknout - uprostřed zbyl asi 4mm kanálek, jinak "šlehačka"; rozebral jsem to snad po půl roce stání, nezmizelo to nikam. Možná se to usazuje odshora, ale když už, ucpe se to komplet.

Večer možná nahodím fotky ... doufám, že jsem i hadici vyfotil.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Tak kolik to žere?!

Příspěvek od Luděk Musil »

tavri píše:Obrázek
... vrtákové know-how ... aneb napnutí řemene snadno a rychle :idea: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Tak kolik to žere?!

Příspěvek od zelvotron »

Ta fotka je mimochodem z příručky :-) Na druhou stranu je to pro běžnýho motoristu lepší návod, než si vyrábět přípravek.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Tak kolik to žere?!

Příspěvek od dmatej »

Mám dotaz - co je pod tou matkou za podložku? Nějaká standardní? Já tam naposledy dal nějakou tenkou, nevím, jestli tam patří. Dneska jsem dal tenkou a pak ještě obyč. novou. Jinak neměl jsem dva 4 vrtáčky, takže pomohl imbus a vrtáček - vrtáček se nakonec dokonce ohnul :D
Ale asi je to jak to má být - při vyšších otáčkách, resp. přechodech, se řemen zachvěje, jinak je ale pevný. Možná hvízdá na stěnách kladky, nevím ...vychází to tak tak ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Tak kolik to žere?!

Příspěvek od zelvotron »

No je tam taková tenká prohnutá, něco jako pérovka, ale já tam dal minule obyč a taky to funguje, hlavní je spíš to pořádně utáhnout :-)
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Tak kolik to žere?!

Příspěvek od dmatej »

To jsem chtel vědět, díky. Oni psali, že je pojistná, já jí tam dal, protože mi při skládání tak nějak zbyla a z katalogu dílů není úplně jasné, jak přesně vypadá.
"Pořádně utáhnout" mi radši ani nepiš, přetrhl jsem už šroub v hlavě a další se vytáhl o 10mm :D
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“