Stránka 16 z 17

Napsal: sob pro 13, 2008 13:02
od Cory
U starych krabic viem ako to funguje... saša niekde spominal, ze do 500ot je predstih konstantny a od 500 ot ho riadi RJ, ale na zaklade čoho, to neviem.

Napsal: sob pro 13, 2008 17:51
od Saša
U "našich" krabic s SPI (jednobod) Je tabulka předstihu naprogramována do ŘJ . Jako hlavní se bere informace o rychlosti otáčení klikovky (motoru) a pak dle teploty vody a podtlaku v sacím potrubí - (výkon motoru) se upravuje předstih . Přotože motor 1.7 SPI není vybaven čdlem detonačního spalování (bohužel velká škoda) bývá vybaven "ručním" korektorem předstihu (né všechny vozy ho mají zapojen) pomocí kterého se dá udělat jistá korekce aby při použití nekvalitního paliva nedocházelo k detonacím .

Pokud je motor vybaven čidlem detonace ŘJ za jízdy "pomalu" zvyšuje předstih až motor "zaklepe" a pak ho trochu sníží , to se stále opakuje dokola . Tím ŘJ drží předstih na hranici detonací kde je nejlépe využité palivo .

Napsal: sob pro 13, 2008 19:58
od Trevor
to cory: uz som to tu par krat pisal a minule to popisal celkom dobre aj sasa. spi zap. modul snima polohu kluky a urcuje kedy bude ktora cievka davat iskru. okrem tohoto posiela modul dva druhy impulzov rj ktora snimi pracuje. ak rj zisti ze otacky motora su vysie ako 500 tak na jednom vstupe sa objavi log jednotka ktora da signal modulu ze zapalovanie riadi rj stym ze modul ocakava na inom vstupe signal kedy ma hodit iskru. Ak by si chcel pouzit zapalovaci modul tak by bolo treba dorobit riadenie predstihu. proste by si to vyzadovalo obvod s mikroprocesorom ktory by podla otacok a pripade dalsich cidiel reguloval predstih. vyhoda by bola vtom ze by si nemusel riesit algoritmom ktora cievka ma kedy davat impulz a tak isto by ta netrapilo ani sytenie cievok. vtip je ale vtom ze aj tak by si to vyzadovalo vela casu a usilia kedze to nie je vobec jednoduche. Ono ked uz clovek uvazuje o takychto veciach tak je jednoduksie tam hodit cele icko.

to sasa: drzanie predstihu tesne pod hranicou klepania je co sa tyka vykonu najlepsie riesenie ale motor produkuje vysoke emisie takze taketo riadenie predstihu sa nepouziva

Napsal: sob pro 20, 2008 22:38
od JmJ
Jen tak pro doplneni tematu:

dnes mi drobek venoval do vozu svicky Brisk LR15TC-1, ktere jsem mel puvodne dovezt do km novemu Ladystovi pro jeho 1.7i. Sem je tedy dovezl, ale namontovane v motoru a zatim to vypada, ze je uz nevydam :-).

Jde o svicky s 3 elektrodami a hlavne se vzdalenosti 1mm, urcene pro pouziti se zapalovacim modulem. Zatim se tedy zda, ze elektronicke zapalovani s tim take nema problem. Cestou domu sem po dlouhe dobe vydobyl z Werglu 155 km/h, coz je docela divne a bohuzel tezko urcit cim to bylo. Trochu se mi zda, ze to jde jeste lepe do vyssich otacek, ale to jsou jen velmi predbezne zavery po 30 km dalnice a 10 km okresnich cest a mesta. Horsi jak s L15YC to neni, muze to by tedy jen lepsi :lol: KRLES!

Napsal: sob pro 20, 2008 23:23
od Křečík Barbuška
JmJ píše: ... Cestou domu sem po dlouhe dobe vydobyl z Werglu 155 km/h ...
Che-che, to jsem vydobyl z Rozmaru, který má svíčky a rozdělovač obyčejný, dlouhá léta zjevně svíčky neměněné, kabely zaoxidované, že by jeden zaplakal a to měl ještě dle mého rezervu, nechtěl jsem to hrotit, neb jsem si v těch 155 vzpoměl, že jsem zapoměl přetáhnout přední kola ... :mrgreen: .

Napsal: sob pro 20, 2008 23:34
od JmJ
Koko Loko píše:
JmJ píše: ... Cestou domu sem po dlouhe dobe vydobyl z Werglu 155 km/h ...
Che-che, to jsem vydobyl z Rozmaru, který má svíčky a rozdělovač obyčejný, dlouhá léta zjevně svíčky neměněné, kabely zaoxidované, že by jeden zaplakal a to měl ještě dle mého rezervu, nechtěl jsem to hrotit, neb jsem si v těch 155 vzpoměl, že jsem zapoměl přetáhnout přední kola ... :mrgreen: .
jaj to je mozne. nerikam, ze to je narodni rekord :-). ale u werglu II to neni jen tak. on totiz vic jak 140 moc nejezdi. cim to je limitovano sem nezjistil ;-). 2. kvalt 100, 3. kvatl 125 - 130, 4. kvalt 140. a vic po rovine vetsinou nic. a ted prave bylo divny, ze to z velice mirnounkeho kopce jelo 155 a to na 5. kvalt, to je proste divne, divne, zahadna vec :-). no co, budme radi, ze se to nerozpadlo, kolega Banan radeji drzel dvere a modlil se. myslim, ze k drobkovi uz pomahat nepojede. ne zigulem.

Napsal: sob pro 20, 2008 23:42
od Laďuša
JmJ píše: ktere jsem mel puvodne dovezt do km novemu Ladystovi
JmJ píše: a zatim to vypada, ze je uz nevydam
Tomu se řiká kamarád.. :toothy8:
JmJ píše: Cestou domu sem po dlouhe dobe vydobyl z Werglu 155 km/h, coz je docela divne a bohuzel tezko urcit cim to bylo
Pravděpodobně tim, že úhel φ byl větší než úhel φ kritický, kdy k valení se již přidává i smýkání, tedy celková v roste... :P

kdyby jste to někdo nechápal, tak vysvětlení je prosté: Už mě z tý školy mr*á, fyzika mě obklopuje všude, bo se učim na pondělní opravnej zápočtovej test... :evil:

Napsal: ned pro 21, 2008 09:22
od Drobek81
Koko Loko píše:Che-che, to jsem vydobyl z Rozmaru, který má svíčky a rozdělovač obyčejný
njn, jenže ty tam máš Solex, to nemůžeš srovnávat...s tím samým autem sem se dostal dokonce přes 160, dle odhadu v té kulervoucí rychlosti tak 165-168...bohužel soudruh udělal chybu když do tak rychlého stroje dal tacho jen do 160ti :roll:
JmJ: konečně začneš využívat klady elektroického zápalka :lol: hlavně ale neznič wergla nebo Banána-vopice by tě neměla ráda

Napsal: ned pro 21, 2008 09:52
od JmJ
Drobek81 píše:
Koko Loko píše:Che-che, to jsem vydobyl z Rozmaru, který má svíčky a rozdělovač obyčejný
njn, jenže ty tam máš Solex, to nemůžeš srovnávat...s tím samým autem sem se dostal dokonce přes 160, dle odhadu v té kulervoucí rychlosti tak 165-168...bohužel soudruh udělal chybu když do tak rychlého stroje dal tacho jen do 160ti :roll:
JmJ: konečně začneš využívat klady elektroického zápalka :lol: hlavně ale neznič wergla nebo Banána-vopice by tě neměla ráda
no ja nevim, to co sme vezli do prahy melo taky solex a jelo to stejne blbe jako to moje :-) ale to bylo asi nejak cudne serizene, bo to se to nechtelo moc tocit :-)

Napsal: ned pro 21, 2008 13:01
od Křečík Barbuška
JmJ píše: ... 3. kvatl 125 - 130 ...
Dal jsem dnes na trojku 140, ale čtverka již pak šla trošku do zubů :mrgreen: .

Napsal: ned pro 21, 2008 13:05
od JmJ
Koko Loko píše:
JmJ píše: ... 3. kvatl 125 - 130 ...
Dal jsem dnes na trojku 140, ale čtverka již pak šla trošku do zubů :mrgreen: .
:lol: vidim, ze ty se vyzivas :-) btw jen tak pro zajimavost, diferak mas 4.3 ? nemas nahodou rychlejsi? (4.1?)

Napsal: ned pro 21, 2008 13:10
od Křečík Barbuška
Mám tam 4,1 ve stavu těsně před rozpadem na prvočinitele, nemohu se dočkat jara, až nasadím jiný, nehlučící, nechroupající.

Napsal: ned pro 21, 2008 13:39
od JmJ
Koko Loko píše:Mám tam 4,1 ve stavu těsně před rozpadem na prvočinitele, nemohu se dočkat jara, až nasadím jiný, nehlučící, nechroupající.
Tak to bude asi castecne ono, ze das vyssi rychlost na ten 3. kvalt, bo kdyz ja jedu se 4.3 130, tak na stejnych tockach bys ty jel cca 137.

Napsal: pon pro 22, 2008 10:50
od Drobek81
JmJ píše:no ja nevim, to co sme vezli do prahy melo taky solex a jelo to stejne blbe jako to moje
no to kazdopadne melo nejakej zadrhel v nastaveni, melo to i trochu diru v plynu.

Napsal: pon pro 22, 2008 10:52
od Drobek81
Koko Loko píše:Mám tam 4,1 ve stavu těsně před rozpadem na prvočinitele, nemohu se dočkat jara, až nasadím jiný, nehlučící, nechroupající.
si si jista? Mne kdysi nekdo kamenoval, ze nemuze byt v 1,3 kombik diferak 4,1...ale je tam, vim to jiste :mrgreen: