Stránka 16 z 23

Re: alternator

Napsal: čtv zář 25, 2014 10:37
od JmJ
guma

Re: alternator

Napsal: čtv zář 25, 2014 11:05
od tomass
Tak to vypadá. Zdá se, že mě akorát ošidili o gumu. :D Přijde mi tam zbytečná, aku bez ní sedí pevně a neposouvá se.

Re: alternator

Napsal: čtv zář 25, 2014 12:04
od Luděk Musil
Zde je nějaké foto z jiného topicu:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 57#p421957
páté foto. L.

Re: alternator

Napsal: čtv zář 25, 2014 13:59
od Petr HC
Luděk Musil píše:Zde je nějaké foto z jiného topicu:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 57#p421957
páté foto. L.
Pokud by ta guma poněkud nadzvedla akumulátor, nešel by zachytit na straně podběhu za ohyb plechu. Podložil jsem ho 1 cm silným pěnovým polystyrenem, který se přesně vytvaroval podle prolisů v držáku a podle profilu dna akumulátoru. Po vytvarování jsem na polystyren nasypal vrstvičku potravní sody (pro neutralizaci ev.přeteklé kyseliny). Po 18ti letech provozu auta byl držák netknutý korozí.

Re: alternator

Napsal: čtv zář 25, 2014 14:04
od Křečík Barbuška
tomass píše: ... Přijde mi tam zbytečná, aku bez ní sedí pevně a neposouvá se.
Tomu se mi nechce věřit, že tak hloubavého jedince nenapadlo, že tam ta guma je i proto, aby se dno baterie nenamáhalo tvrdými rázy od držáku. Co když praskne? :!: :koko: :rolleyes: :weedman:

Re: alternator

Napsal: čtv zář 25, 2014 15:04
od tomass
Akumulátor je v rybině a protikusu napevno. Hloubavého jedince napadlo, že guma "proti vibracím" tam asi moc nezachrání a není tam zřejmě kvuli vibracím. :D Před delším časem jsem viděl technické listy k akumulátorům a popis jak se zkouší akumulátor na vibrace. Už se někdy stalo, že by provozem prasknul plastový kryt akumulátoru, nebo se poškodil vibracema ?

Možná před těmi 30 a více lety snad ano. Akumulátory nemívali tak pevnou schránku, ale dnes ?

Re: alternator

Napsal: čtv zář 25, 2014 15:29
od Křečík Barbuška
Ty technické listy jsou jistě podvodem. Výrobci šetří kde se dá, papír snese všechno. Rozpouští kelímky od jogurtů, zabarví sazemi a hurá odlít obal pro aku.
Pozn. moderátora: Marku, měl by jsi opatrněji volit slova, případně dodávat vysvětlujícího smajlíka, napr. :weedman: . L.

Re: alternator

Napsal: čtv zář 25, 2014 17:48
od Majo
ovsem, mne by tam smajlik nepasoval. Pride mi to ako realita.

Re: alternator

Napsal: pát zář 26, 2014 16:38
od Vašátor
Za dobu co se hrabu v autech, jsem viděl prasklé autobaterie dvě. Ani jedna však nebyla z havárie, obě ještě startovali. Zda praskli mrazem, netuším. Tudíž možné to určitě je.
Co se týká uchycení autobaterie, montoval jsem jich již tolik, že bych to ani nespočítal. Ovšem ani u jedné se mi nestalo, že by při troše snahy a přemýšlení, nešla uchytit. Nevím, ale celou tuto debatu nějak nechápu :mrgreen: Možná je to tím, že nepotřebuji vymýšlet již vymyšlené 8)

Re: alternator

Napsal: pát zář 26, 2014 17:39
od tomass
Vašátore, jaké to byly ty 2 prasklé ? Značka baterie, nebo aspoň provedení, a v jakém autě, období (přibližně rok) ? :)
Přikláněl bych se k tomu, že někomu před Tebou upadla, nebo koupil starší někde na inzerát a nevěděl jak se s ní zacházelo. Přijde mi to jako nejpravděpodobnější. Sám o prasklé baterii nevím ani z doslechu. Pokud byla prasklá, tak asi také pravděpodobně tekla (alespoň za jízdy při šplouchnutí). Pokud tekla, tak zase nemohla být plně funkční, nebo taky brzy potom zdechla..... No a jestli ani to ne, tak v tom místě, kde tekla, muselo aspoň viditelně hnít auto. Taky to může být výrobní vada u 2 baterek z milionu. I když tak malá zmetkovitost v reálu neexistuje, uvěřil bych spíše procentům a desetinám procent......

Mě takhle jeden deb.. před lety nacouval koulí přesně vedle světla u Fiata 126p. Přimáčknul baterku. Když jsem jí vyndal, byla na ní stínka na plastu. Měla původní tvar a netekla. Rok nová baterka asi po dalším půl roce od přimáčknutí zdechla. Asi byly uvnitř po přimáčknutí blíž desky a jednoho krásnýho dne se to prostě dotklo. Nemůžu to počítat mezi takové samovolné zdechnutí za provozu, protože to bylo poškozením. Kdybych na tu stínku sáhnul třeba špinavou rukou, nepozná se na ní vůbec nic. Pak bych mohl teoreticky tvrdit, jakej jsem smolař, že mám špatnou baterku za rok a půl.....
Náhody nejsou. Náhoda je výmluva za jinou příčinu. :)

Re: alternator

Napsal: pát zář 26, 2014 18:40
od smajchl
tomass: ty ke vsemu pristupujes takhle "vedecky" ?? Jasne ze nahody existujou :-D

Re: alternator

Napsal: pát zář 26, 2014 20:06
od valda1971
No, klucí moderátorští....- kolikrát kritizujete dotazy ve smyslu "hledej" - kdybych chtěl něco vědět o baterkách, tak jsem asi blb, ale nenapadlo by mne to hledat v sekci "Alternátor"... a toho je zde více, toto jen názorný příklad :wink:

Re: alternator

Napsal: sob zář 27, 2014 09:57
od Vašátor
Tomáši, nezlob se, ale na Tvoji otázku nehodlám odpovědět. V podstatě odpovědět ani neumím, protože takto banální věci opravdu neřeším a nezkoumám. Pokud je baterie prasklá, tak ji vyměním. Kdybych měl řešit proč, co a jak, nedělal bych nic jiného a zároveň bych ani nic neudělal. Neustálé řešení kravin mi připomíná jednoho známého, který přesně stejně řeší nákup fotoaparátu ... a už 10 let jen řeší a řeší...

Pokud chce někdo dále řešit autobaterie, nechť se přesune do příslušného tématu :!:

Zde se prosím vraťme k danému tématu - Alternátor :!:

Re: alternator

Napsal: pon říj 13, 2014 15:38
od tomass
Marek píše: A teď z malinko jiného soudku. Sice se to netýká Lady, ale to asi není podstatné:

Chlapci. Řeším delší čas zajímavou věc, s níž si nevím rady.

Jedná se mi o to, že pokud auto stojí s vypnutým motorem dejme tomu déle než den (někdy i kratší dobu), po nastartování mi nedobíjí alternátor. Kontrolka sice zhasne, ale napětí na baterce se nezvýší. Jednotka centrální elektroniky vozu to pozná a po chvíli mírně zvýší volnoběžné otáčky (asi na 1100 rpm). Najednou alternátor začne dobíjet - asi sekundu po tom zvýšení otáček.

Nápady?
Náhodně jsem natrefil na článek pana Čecha a vzpomněl si na tuto záhadu: "A pozor! Už se mi také stalo, že přestože alternátor dodával svých 14,2 V, akumulátor měl pouze nějakých 11,8 V. Důkladným proměřením jsem zjistil přerušený přívod od alternátoru na svorku 30 spouštěče, kde se všechny silové kabely stýkají. Alternátor si klidně dobíjel co chtěl a ostatní spotřebiče napájel akumulátor." Celý zdroj je zde: http://www.progres-racing.cz/clanky/ele ... kumulator/

Re: alternator

Napsal: úte říj 14, 2014 05:49
od Cory
Hmm...nieco podobne mam aj ja, po vymene mostika zacal alternator dobijat cca 13,2V a poslednych 3000km nedobija ani 13V, len nejakych 12,6-12,8. Cize vlastne ako keby nedobijal, ale baterka stale toci starterom ako divá a nevykazuje ani najmensi naznak nedobijania.