Stránka 145 z 190

Re: Lada Vesta

Napsal: pát bře 09, 2018 15:55
od Georgius
Blbá kacířská myšlěnka - nešlo by teoreticky ze starých budíků kuchnout "teploměr" a nacpat do nových ? Je mi jasné, že by se to muselo dovléct odněkud ze Svazu, ale spíš jestli vám to dává smysl ? Nebo upravit FW budíků (když se musí už stejně přehrát kvůli vybíjení ... ale to by asi úplně neprošlo, nechat si do budíků nahrát "vlastní" fw ...

Re: Lada Vesta

Napsal: pát bře 09, 2018 16:26
od Cory
Neslo

Re: Lada Vesta

Napsal: pát bře 09, 2018 16:31
od Jajo
Georgius píše:Blbá kacířská myšlěnka - nešlo by teoreticky ze starých budíků kuchnout "teploměr" a nacpat do nových ? Je mi jasné, že by se to muselo dovléct odněkud ze Svazu, ale spíš jestli vám to dává smysl ? Nebo upravit FW budíků (když se musí už stejně přehrát kvůli vybíjení ... ale to by asi úplně neprošlo, nechat si do budíků nahrát "vlastní" fw ...
Ja si myslím, že "kuchať" budíky by bolo zbytočné. Lebo celá prístrojovka vyzerá, že je elektronická, čiže vyzerá že ju celú ovláda iba RJ. Lebo keď si zapneš test budíkov, tak behajú všetky ručičky hore dole... Ja si myslím, že najjednoduchšie by bolo zistiť či sa dá táto vec nastaviť cez originál diagnostiku, alebo na to treba zmeniť celý softvér a cez tú diagnostiku to tam len nahrať... Ak by to šlo len zmenou softvéru, tak na to by trebalo maníka čo sa vyzná v programovaní.... no a potom to už "len" cez diagnostiku nahrať do budíkov. Ale ešte je aj malá šanca, že to skákanie ručičky môže robiť aj teplotné čidlo, ktoré je tak vyrobené aby takto skokovo reagovalo a tým vlastne "oznamuje" zlú hodnotu RJ a tým pádom nám RJ posunie ručičku takto skokovo... Treba to skúsiť napichnúť na diagnostiku a previesť sa s tým, či diagnostika ukazuje stále reálnu teplotu, čiže postupne stúpajúcu teplotu po jednotkách stupňov, alebo to tiež ukazuje skokovo... Ak pri takomto teste na Veste :D bude diagnostika ukazovať reálne hodnoty, tak je to otázka zmeny softvéru, ale ak ukáže diagnostika tiež skokovú zmenu, tak to bude robiť na 99 percent teplotné čidlo. Čiže celé je to hlavne o tom,že Renault sa takto snaží rýchlo zničiť motor, aby ľudia nadávali na Ladu, že aké zlé motory začali vyrábať.... :rolleyes: Ale každý normálny vodič jazdí hlavne v "optimálnych" otáčkach bez ohľadu na teplotu motoru, a nejaké to "vytočenie" motora robí len po dlhšej jazde keď je už motor naisto zohriaty a to len keď je to fakt nutné kvôli bezpečnosti... no a vtedy by mu mal motor vydržať čo najdlhšie aj keď ručička ukazuje čo chce. A samozrejme k tomu pravidelný servis a údržba s kvalitným materiálom. Vytáčanie motora(myslím také nárazové) za akýchkoľvek podmienok mu škodí a nám to neprináša nijaké extra plusy a ešte k tomu sa aj spotreba zvýši...

Re: Lada Vesta

Napsal: pát bře 09, 2018 16:49
od Georgius
Jajo, to čídlo to nedělá, viz oficiální vyjádření Autovazu k této problematice :-(. Změna softwaru mne právě napadla v souvislosti s "vybíjecím bugem", je ale otázka, jestli v Rusku nějaký borec už firmware z budíků vytáhnul - pak by se dal porovnat s firmwarem první verze budíků (bez TPMS), kde ještě teploměr ukazoval teplotu :roll:. Ladí motory jsem vždycky točil a zatím si žádný nestěžoval ;-).

Re: Lada Vesta

Napsal: pát bře 09, 2018 16:59
od Cory
Zasa tu origo diagnostiku neprecenujte, to sa tam nastavit neda.

Skutocne teploty som uz zistoval. Ked je teplota motora nad 55, rucicka vyskoci na 90.

Budiky neriadi RJ. Budiky maju vlastny "rozum".

Cidlo pre RJ a budiky je to iste. Ukazuje spojito. RJ vysiela do cidla minusovy pol, naspat sa vracia urcita hodnota. RJ to potom prevedie na udaj v °C a dalej posiela tento udaj po CAN do budikov, kde je zjednodusene zariadenie, ktore to z CANu vycucne a posle do rucicky. Kedze pri diagnostike sa cucaju udaje z CANu a diagnostika ukaxuje teplotu 56°C a budiky 90, mozeme sa domnievat, ze cele klamstvo je v softe budikov.

Re: Lada Vesta

Napsal: pát bře 09, 2018 17:26
od valda1971
Domontovat tam někam čidlo a budík z klasiky :mrgreen:

Re: Lada Vesta

Napsal: pát bře 09, 2018 17:30
od Jajo
Georgius píše:Jajo, to čídlo to nedělá, viz oficiální vyjádření Autovazu k této problematice :-(. Změna softwaru mne právě napadla v souvislosti s "vybíjecím bugem", je ale otázka, jestli v Rusku nějaký borec už firmware z budíků vytáhnul - pak by se dal porovnat s firmwarem první verze budíků (bez TPMS), kde ještě teploměr ukazoval teplotu :roll:. Ladí motory jsem vždycky točil a zatím si žádný nestěžoval ;-).
No nič, tak je to 100 percent ten softvér v budíkoch. Kukol som aj to vyjadrenie Autovazu a to že to skočí na tých 90 stupňov mi až tak extra nevadí, ale znepokojilo ma, že to až do 105!!! nič neukáže ale až cez 105. Tak to je už prúser. Však až kým sa nebude variť chladiaca kvapalina, tak si nič nikto nevšimne :cry: To je už fakt 100 percent, že ten blbí Renault chce tie motory za každú cenu čo najskôr "odpáliť" :evil: Ja som bol do teraz zvyknutý, že keď mi začala behať teplota hore dole, skočil som do servisu a všetko bolo OK, väčšinou bola chyba v termostate. A teraz čo?????? Však buď budeme jazdiť na podchladených motoroch, alebo na prehrievajúcich sa motoroch. No a obe možnosti sú dosť zlé. Ako teraz zistíme, že sa niečo deje s teplotou ????? :?: :?: :?: To si rovno prelepím ten ukazovateľ fotkou holej baby :lol: , to ma viac poteší ako tá blbá ručička prilepená 99 percent jazdy na 90tke a o reálnej teplote nemať ani potuchy. Musíme pekne poprosiť Coryho, on hádam na niečo príde, inak tam idem hneď nalepiť tu fotku. :lol:

Re: Lada Vesta

Napsal: pát bře 09, 2018 17:56
od Jajo
Chalani, našiel som niečo čo by nám pomohlo, len neviem či by to určite fungovalo na Veste. Ak by to fungovalo tak sa im môžme vykašľať na ich ručičku.... Čiže toto je ono a podobných vecí je viac len treba pohľadať: https://www.aliexpress.com/item/VJOYCAR ... autifyAB=0

Re: Lada Vesta

Napsal: pát bře 09, 2018 18:29
od grafi2
Ja som to dnes skúšal cez elm237 čičo to je a teplota kolisala medzi 79-83 stupňami na trase cca 12km. Zda sa mi to aj dosť málo no otázne je ako sa možem spolahnut na tuto čínu

Re: Lada Vesta

Napsal: pát bře 09, 2018 18:52
od Georgius
S ELM převaděči jsem si začal hrát, teď mám na cestě vyloženě sniffer (odposlouchávač) na CAN sběrnici. Každopádně jsem dneska přemýšlel o nahrazení budíku malým LCD displayem, který může zobrazovat nahou babu, teplotu nebo její graf. I když, úplně by v mém případě stačilo, kdyby někdo v Rusku udělal prašivku na ten multimediální wergl, aby se tam - podobně jako na Kalinách - daly nechat tyhle hodnoty vypisovat. Problém s OBD bývá, že těch 12V je na zásuvce furt a levné převaděče musí alespoň svítit diodou, což by za pár dní vytlouklo baterku. Vyndavat a zandavat OBD je opruz, do zásuvky se mi moc zasahovat nechce, konektory se neprodávají. Navíc, vynalézat druhý (vlastně třetí) palubní počítač mi přijde trochu perverzní ... Kdyby mms byla rozumně otevřená, tak by se dalo nastavit i třeba hlášení "Těmperatura žídkosti vosemděsať grádusov" ;-)

Re: Lada Vesta

Napsal: pát bře 09, 2018 20:00
od Cory
grafi2 píše:Ja som to dnes skúšal cez elm237 čičo to je a teplota kolisala medzi 79-83 stupňami na trase cca 12km. Zda sa mi to aj dosť málo no otázne je ako sa možem spolahnut na tuto čínu
Normalna teplota. Odporucam prestudovat temu o termostate 2190. Tam sa o teplote toho riesilo az az. Sice nie Vesta, ale je to to iste.

Re: Lada Vesta

Napsal: sob bře 10, 2018 10:31
od Cory
Este by som rad podotkol, ze skor ako sa "odpali" motor podchladenim, si vsimnete zvysenej spotreby. Co sa tyka prehriatia, tak 105°C je este vcelku normalna pracovna teplota. Ak sa motor prehreje na 110, mal by sa ozvat akusticky signal, ako tomu bolo uz v prvych Kalinach a Priorach. Takze by som to tak nehrotil. Aj mne to je proti srsti, ale co uz. K tomu aj RJ je nastavena tak, ze pri urcitej teplote znizuje vykon a nasledne motor odstavi. To uz bolo pri prvych MPi na Nivach.

Re: Lada Vesta

Napsal: sob bře 10, 2018 11:09
od Georgius
No, zrovna jsem dostal odkaz na jiném fóru na příběh o tom, že špatné slícování umí i "ta druhá" velmoc :-), ale co se týče teploty, tak mi to přijde opravdu napřesdržku. Vysvětluje to, proč "Vesta blbě topí i když je motor už ohřátý" - protože i když to píše. že má 90°C, tak má ve skutečnosti 55°C (což je teplota, při které začínala pomalu topit desítka).

No, buďto blbě hledám, nebo ruští hackeři to ještě nevyřešili :-( Bohužel to vypadá, že Ruský trend není MMS (kde by stačilo napsat aplikaci, protože CAN sběrnice je do ní už vyvedená) a hackování panelu příborů je asi moc velký problém. Nejvíc mne štve, že tohle chování je "vylepšení" od roku 2017, starší modely měly teploměr, který ukazoval teplotu. Ještě mne napadá jako řešení vyměnit budíky za ty starší (bez oranžových čar) - tím by v nich ale zase asi nebyla kontrolka na TPMS. Celé mi to přijde jako komplot imperialistů, aby náhodou v EU nebylo auto s teploměrem chladící kapaliny ...

Re: Lada Vesta

Napsal: sob bře 10, 2018 11:57
od JmJ
Panove, nevim, co resite. Proste to reklamujte. Ukazatel teploty neukazuje spravny udaj. Jednoduche. At to opravi. Cim to je, proc to je, to vubec nereste. Kdyz znerite teplotu motoru a ta je 60, ukazatel ukazuje 90. To je zavada ukazatele. Prece kdyby vam teplomer ovzdusi pri 10 ukazoval 20, tak ho taky reklamujete.

Re: Lada Vesta

Napsal: sob bře 10, 2018 12:11
od Vašátor
Stejně to má třeba Ford Focus od roku 2004. Rafička leze pomalu nahoru, najednou hup a je na 90°C a následně se ani nehne. Jen podle topení je poznat, že motor danou teplotu nemá.
Každopádně mě osobně by to asi dost štvalo. Jsem hračička a v zimě topení pouštím až když je motor ohřátý. Stejně tak na topení přidám, když vidím jak ručička teploměru leze nahoru např. v koloně.