Stránka 15 z 17

Napsal: sob lis 29, 2008 12:36
od miso b
ja som tu hadicku teiz skusil odpojit ale nevsimol som si ziadnu zmenu, akurat pri vyssich otackach ked som ju odpojil tak trochu klesli otacky, este som od niekoho pocul ze pri vyssich otackach by nestihal benzin dobre zhoriet a ze kvoli tomu je tam ta regulacia aby mal benzin pri väcsich otackach viac casu na zhorenie, a ze ked to odpojim tak budem mat o cosi väcsiu spotrebu ? Co vy na to? Ale ja sa v tom az tak moc neviznam takze nevravim ze je to isto tak. A este ma napadlo ze ak budem robit to elektronicke zapalko tak by som pripevnil tu fotozavoru namiesto odtrhoheho ramienka a tym padom by mi fungovala aj ta regulacia prdstihu . Co na to poviete?

Napsal: sob lis 29, 2008 13:36
od popest
Ve vyšších otáčkách pomáhá spalování.... To není přesně. Obecně dělá to, že pomáha lépe spalovat chudou směs. Chudá směs je jen pokud málo šlapeš na plyn. Když málo šlapeš, je tam velký podtlak a podtlaková regulace je v činnosti. Ale tím to končí. Pokud jsi to myslel tak, že ti to ve vyšších otáčkách když jedeš na plný plyn zlepší výkon, tak to vůbec. V tuhle chvíli totiž vůbec nepracuje.

Napsal: sob lis 29, 2008 14:51
od Křečík Barbuška
miso b píše:A este ma napadlo ze ak budem robit to elektronicke zapalko tak by som pripevnil tu fotozavoru namiesto odtrhoheho ramienka a tym padom by mi fungovala aj ta regulacia prdstihu .
Proč spojuješ dohromady el. zap. s podtlakovou regulací? Ta ti přeci bude fungovat vždy, je jí jedno jestli tam bude, optozávora či kladívko. O jejím vyřazení z provozu rozhoduje to jestli je připojená či odpojená hadička podtlaku.

Napsal: sob lis 29, 2008 15:02
od Cory
Ehm, ja som minule zacal riesit nieco ine... mam bezkontakt a čo tak zablokovat odstredivu a podtlakovu regulaciu (rozdelovac by sluzil ako snímač HU) a pouzit nejake detonačne čidlo, ktore by riadilo predstih a k tomu napr. zapalovaci blok z 1,7i? :P ( to som sa len minule nudil :) )

Napsal: sob lis 29, 2008 15:09
od Petr HC
Tak trochu z mojí dokumentace k tomuto tématu :
Tranzistorové zapalování (Amatérské radio č.10 roč . 1994) mi sloužilo více než 15 let na Ladě 2104 k úplné spokojenosti a posledních cca 10 let bylo dovybaveno bezkontaktním přerušovačem (BP) vlastní konstrukce (postaven na malé destičce přichycené k otočné desce rozdělovače – právě proto , aby fungovala odstředivá regulace). Jeho základní výhodou je ,že připojení je dvoudrátové – kostra a jediný vodič ,původně jdoucí k odtrhu . To umožnilo nechat původní odtrh vč. seřízení a vodič pro přívod BP „přicvaknout“ kouskem tišťáku (se strany laminátu lehce zahloubit na průměr kontaktu) mezi kladívko a kovadlinku (aby odtrh zůstal rozpojen) . Přepojení na původní kontaktní zapalování (v případě poruchy tranzistorového) je pak otázkou dvou minut .
Clonka v poměru 1 : 1 světlo : tma(důležité pro spolehlivé nabití C 330 mikroF).
Schema uvádím .

Napsal: úte pro 09, 2008 11:46
od miso b
Zdravim Vas , tak som si spravil to el. zapalovanie http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=403 a vcera som ho konecne nahodil do auta, pôvodne som mal nastaveny odtrh 0,6( tak to islo najlepsie) ale s tymto zapalovanim som musel zväcsit odtrh na 0,7 lebo s 0.6 to neslo tak ako by malo, auto ide asi tak isto akurat trochu lepsie startuje.Este skusim trochu zväcsit medzeru elektrod na svieckach ze co to spravi. Spravil som to tak ako je to v scheme akurat namiesto fotozavory som zatial nechal ramienko, ked bude cas tak tam mozno dam aj tu fotozavoru ale neviem ci sa tym nieco zmeni.

Napsal: úte pro 09, 2008 14:48
od Petr HC
Ten pán co kritizuje zapojení ing. Fojtíka jaksi zapomněl ,že se píše rok 2008 .Za 24 let udělala elektronika pokrok ,který strojaři neudělali ani za 100 let . Chce – li někdo dnes stavět elektronické zapalování , musí použít současnou součástkovou základnu – namátkou –místo koncového tranzistoru tranzistoru v původním zapojení použít VN darlington nebo VN MOSFET a stoprocentně nebude mít problémy se saturací a takhle bych mohl jít od součástky k součástce. To co se tenkrát vyvíjelo týdny a měsíce s nejistým výsledkem ,dnes s pomocí simulátorů vyvinete za 4 hodiny v několika ověřených variantách. A dále – i amatérský konstruktér musí elektronice stoprocentně rozumět . Není–li tomu tak ,nechť se do toho nehrabe a koupí si hotové .Nakonec to přijde mnohem laciněji (při dnešních cenách a dostupnosti součástek a to nepočítám přístrojové vybavení a to ,co laik během „pokusničení“ zničí).
Tím samozřejmě nechci nikoho odradit od „bastlení“ , ale udělat funkční a spolehlivé elektronické zapalování není jednoduchá záležitost .
P.S. a ta mezera mezi kontakty – to je o úhlu sepnutí a u starého rozdělovače i o vůli v pouzdrech a ta se elektronickým zapalováním nevymezí (na rozdíl od fotozávory, která pracuje na mnohem větším průměru než vačka) .

Napsal: úte pro 09, 2008 15:19
od JmJ
Toz ja nevim, ale neni lepsi kupit bezkontaktni rozdelovac i s elektronikou? Kolaloka to kupoval nove a nejaka hrozna suma to nebyla a snad to i funguje :-). Prece jen cas je drahy... :-)

Napsal: úte pro 09, 2008 20:17
od Marcel
JmJ píše:Toz ja nevim, ale neni lepsi kupit bezkontaktni rozdelovac i s elektronikou? Kolaloka to kupoval nove a nejaka hrozna suma to nebyla a snad to i funguje :-). Prece jen cas je drahy... :-)
Já to mam a nějakou dobu už na to jezdím a je to super

Napsal: úte pro 09, 2008 21:39
od Křečík Barbuška
Měl jsem na autě samodomo zapalování viz. asi pátá strana tohoto topicu a oproti klasickému to byl pokrok, nyní tam mám asi tak 3 měsíce fabrické bezkontaktní a je to další krok vpřed, plná spokojenost. Nyní přemýšlím, že to samodomo co mi přes 3 roky úspěšně bez závady sloužilo hodím do kombajnu, ale stále více než to, si pohrávám s myšlenkou, že pořídím bezkontaktní rozdělovač. Ne, že bych nechtěl experimentovat, ale proč pracně stavět již postavené, navíc cenově dostupné. Před 3 roky byla o tyto věci nouze, ale nyní zaniká spousta vozů s Axtecy a zapalovací moduly s cívkami jsou již běžně dostupné, rozdělovače jsou sice většinou opotřebovanější, ale dají se sehnat nové.

Napsal: úte pro 09, 2008 22:13
od Cory
Ja chcem dat zapalovaci modul, cidlo klukovky a riadiacu jednotku z 1,7i....mohlo by to fungovat., nie?

Napsal: čtv pro 11, 2008 20:26
od miso b
Inac , som sa pomylil a dal som tam zly odkaz, robyl som to co je na http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=416
a kamarat mi nedavno nasadil chrobaka do hlavy , tak mozno spravim aj riadenie predstihu procesorom . On to ma na motorke a vravi ze je to dost lepsie

Napsal: sob pro 13, 2008 11:52
od Trevor
Cory píše:Ja chcem dat zapalovaci modul, cidlo klukovky a riadiacu jednotku z 1,7i....mohlo by to fungovat., nie?
Fungovat by to fungovalo ale mal by si konstantny predstih v celom rozsahu otacok a to nie je to pocom tuzis

Napsal: sob pro 13, 2008 12:31
od Cory
Od coho zavisi predstih? Od teploty vody, od signalu z lambdy alebo je napevno dany v RJ?

Napsal: sob pro 13, 2008 12:45
od Křečík Barbuška
U starých krabic od otáček motoru, ev. od podtlaku pod klapkami. U těch íček bych řekl, že to bude obdobně, navíc do toho bude kecat detonační čidlo a nějakých pár jiných blbin, něco bude asi napevno v řj s možností korekce od čidel. To je ovšem jen má laická představa.