Stránka 15 z 29

Re: Dmatejova Laďka - krize

Napsal: stř srp 28, 2013 07:29
od Teepee
Rok vydání, když je pod tím napsáno Bechyně VI ?
Pak by to měl být podzim 2005, stačí se taky podívat sem: http://www.ladaklub.com/srazy.php

Re: Dmatejova Laďka - krize

Napsal: stř srp 28, 2013 11:51
od Vašátor
Já to tam schválně nechal, zda si toho někdo všimne. Jde vidět, že jsi chytrý hoch 8)

Re: Dmatejova Laďka - krize

Napsal: stř srp 28, 2013 11:58
od Teepee
Jo ahá :wink: :lol:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Napsal: sob srp 31, 2013 00:22
od dmatej
2006, řekl bych. A ještě měla trojúhelníčky, nebyla natřená štětkou, disky nebyly rezavé jako dneska, ale byly stejně šišaté, nárazníky byly o několik poločasů rozpadu mladší ... hehe, ale koukám, že vyžraně jsem vypadal už tehdy, přitom jsem měl o 10 kilo míň :D

EDIT: Seknul jsem se o rok. Zvláštní, už si nepamatuju ani rok nejzásadnějšího rozchodu s babou. I když, po druhém rozchodu mi zbyl barák, hypotéka, a spousta práce přede mnou, zatímco po prvním bylo prostě jen prázdno :D
Každopádně debata "co je horší" nemá smysl. Krumpáč a lopata ale smysl mají :-)

Re: Dmatejova Laďka - krize

Napsal: čtv říj 24, 2013 14:24
od dmatej
Další problém - auto škytá. Nedávno jsme měnili benzínové čerpadlo, kde jedna "pecka" vyletěla a vzpříčila se.
Když jedu na plný plyn, auto tahá perfektně, ale pak při vyšších otáčkách NEBO i po ubrání a udržování rychlosti, třeba jednou za půl minuty škytne. Nejvíc se to projevuje po tom ubrání plynu, to škytá i při menším přidání, pak se to srovnává.

Dneska jsem zvednul předstih, ale měl by být pořád v toleranci, bohužel to teď nemám jak změřit. Když jsem jel v pondělí, po jednom ostrém rozjezdu bylo slyšet cinkání výfuku, po ubrání to po chvíli přešlo a už to nedělá.
Než jsem zvednul předstih, bylo na ohřátém motoru taky slyšet hvízdání, asi jako když VFTS hvízdá převodovka. Teď po jízdě to už nedělalo.
Předek motoru je taky docela mastný, ale nevím odkud (od vodní pumpy? nebo jsem posledně někde nedotáhnul víko ventilů?).

Trochu jsem se bál, jestli se to někde nepřidírá, ale to by přece netáhlo jako dobytek (než to škytne).

Olej pálím od začátku, co mám tenhle motor, spotřeba je cca 5l na 10000km, emisemi jsem prošel bez problémů legálně jako vždy.

Vím, že by se měly změřit tlaky, určitě by se měly vyměnit simerinky a možná i kroužky, navíc už při sestavování ventily byly pěkně zasrané, ale byl jsem líný to brousit.
Sprinty jste viděli, málem jsem dostal motor 1.5 (chybělo půl auta) :D

Kde je problém?
Přicpávají se trysky a vzdušníky? To by ale přece dělalo i při malé zátěži, ne?
Zasekává se plovák?
Propálený ventil?
Co ten zvuk?

Kladívko, svíčky, cívka, kondenzátor, kabely, vše je nové, tam bych problém nehledal.

Dneska jsem natankoval k 1/4 nádrže s Shell N95 3/4 nádrže ONO Nýřany. Krom toho, že to po zastavení nehvízdalo, jsem žádný rozdíl nepozoroval.
Přemýšlím, že Laďku svěřím pánovi z Košutky, když už Jarda má dobré reference (jeho motor zní pěkně), klidně tam nechám desítku, nemám čas to řešit, co by bylo třeba:
- kontrola tlaků + náprava
- kontrola vůlí na klice (než se mi zase sekne píst a koukne se na vzduch).
- kontrola a možná výměna vodní pumpy a olejového čerpadla
- výměna zadních ložisek (hučí jako dobytek), možná i poloosy?
- výměna zadních prasat, brzdovky a zadních trubek - jedno prase teklo, ale pak s tím přestalo (dokonce úplně) a brzdí, kostka se rozpadá, byť obsah drží.
- výměna horních čepů - buď mám velkou sílu, nebo se mi zdá, že Fenoxy už po těch nějakých 30000 km mého řízení mají dost - na TK ale byly bez problémů.
- výměna alternátoru - vyžvejkaná spodní osa, je vyvložkovaná, ale stejně jde šejdrem. Musím pořád hlídat napnutí.
- výměna pružin (kde je mez, kdy zrezlá pružina praskne? Zatím jsem viděl prasknout pružinu jen na Pažoutovi a Felicii - u obou ale novou!)

Taky jsem chtěl u řidiče a spolujezdce vylaminovat lavor pod nohama ... což bych asi měl udělat před zimou ... není čas a tak 3 roky nebude.

Jo, jinak na benzínce za mnou stála felda, který hvízdala úplně stejně ... co to je? :rolleyes:

Jinak spotřeba 10,23 - a to jsem předmin. víkend jezdil s dvěma tunami písku na káře dvě hodiny po trávě po zahradě (takový malý psychonápad; bylo to 25 plných koleček mokrého betoňáku :D), jinak jezdím převážně po dálnici 130 km/h + Plzeň.

Re: Dmatejova Laďka - krize

Napsal: pon říj 28, 2013 20:17
od JardaH
dmatej píše:Přemýšlím, že Laďku svěřím pánovi z Košutky, když už Jarda má dobré reference (jeho motor zní pěkně), klidně tam nechám desítku, nemám čas to řešit, c
No jestli myslíš mého opraváře z Bolevce, tak by se ti určitě na Laďku podíval, ale chtělo by se to u něho objednat a zařadit na "čekací listinu". Ten chlap totiž neví, co dřív dělat. Když jsem teď u něho byl, tak měl na seznamu dobrých 20 lidí, kteří se k němu chystají s autem a další volají. Takže určitě do konce roku má co dělat......

Re: Dmatejova Laďka - krize

Napsal: čtv říj 31, 2013 21:39
od dmatej
Hlásím, že houkání se vysvětlilo - včera se rozsvítila kontrolka dobíjení, dom jsem dojel, ale na volnoběh je na svorkách baterky "krásných" 20,00V.
Asi 7 let čekám, až ten alternátor konečně umře :)

Re: Dmatejova Laďka - krize

Napsal: sob lis 09, 2013 10:29
od dmatej
Eh, 12,00V, samozřejmě. Prostě málo :)

Re: Dmatejova Laďka - krize

Napsal: čtv lis 21, 2013 16:18
od dmatej
Původní alternátor vcelku a Mušketýrův alternátor rozebraný jsem dnes předal elektrikáři, ať se na to koukne a kdyžtak se pokusí složit z toho jeden funkční, s tím, že diody příp. seženu, když bude nejhůř.
A je to.

Re: Dmatejova Laďka - krize

Napsal: pát pro 06, 2013 00:16
od dmatej
Laďka žije! :-)
Mušketýrův altík byl ve velmi dobrém stavu, zatímco mému umřely uhlíky.
https://plus.google.com/photos/10346472 ... 2607531889 ... někde kolem 230. obrázku jsou fotky :-)

Re: Dmatejova Laďka - krize

Napsal: pát pro 06, 2013 19:50
od MacGyver
Sakra, to je náhoda, mě taky nedávno umřel altík, teď umírá něco se spojkou :D. No ale kvůli uhlíkům si snad nemusel kupovat alternátor ne?

Re: Dmatejova Laďka - krize

Napsal: sob pro 07, 2013 12:24
od dmatej
MacGyver píše:Sakra, to je náhoda, mě taky nedávno umřel altík, teď umírá něco se spojkou :D. No ale kvůli uhlíkům si snad nemusel kupovat alternátor ne?
Viděls fotku? Ten starý má v háji i ložisko a hlavně - poškozené pouzdro, se kterým já jezdil 8 let :D
Proto jsem chtěl nový.

Jinak včera měla Laďka Mission Impossssssible - přivezl jsem na káře asi 800kg pytlovaného betonu, v autě záchod a půdní schody a velký nákup jídla :D
Sníh nesníh.

Mám ale problém - auto někdy škytá. Asi si koupím ještě karbec, s tímhle jsou trable od začátku. Minulou zimu chcípal volnoběh, nakonec jsem z volnoběžné trysky vytáhl na špičce přilepenéhol červotoče :D
Teď mám podezření, že je to někde u první komory, škytá, střílí do vejfuku, ale volnoběh běží vzorově a když se dostane do otáček, druhá komora to nakrmí a jede. Když se to ohřeje, je to už celkem v pohodě.

Re: Dmatejova Laďka - krize

Napsal: pon led 27, 2014 20:37
od dmatej
Konzultace a rychlý průzkum:
- škytání: po chcípnutí jsem jednou viděl bublinky utíkající mezi půlkami karbecu. Nejspíš přisává.
- hvízdání: zřejmě simerink v prsech.

Až přestane mrznout, bude rozborka :-)
Simerinky bych asi ještě měl mít, ale nevím, jestli bych neměl koupit nové: nebudou staré zásoby simerinků ztvrdlé?

Jinak jsem si koupil taky stroboskop a tlakoměr. Předstih je dobrý, tlaky 8,8-10,0-10,2-8,8 - což není žádná sláva, ale ani tragédie; jestli jsou to kroužky, jsem ještě nezkoušel, byla už tehdy zima a skoro tma.

Re: Dmatejova Laďka - krize

Napsal: stř dub 23, 2014 22:01
od dmatej
Simerink v prsech jsem onehdá vyměnil ... a hvízdá to zas a víc, a celý předek je zasraný od oleje ... zdá se, že ten "nový" simerink (podobný ze syslátů) nebyl úplně dobrá volba ...

Re: Dmatejova Laďka - krize

Napsal: stř dub 23, 2014 22:14
od smajchl
To byl nove koupenej, nebo starej syslat?