Další problém - auto škytá. Nedávno jsme měnili benzínové čerpadlo, kde jedna "pecka" vyletěla a vzpříčila se.
Když jedu na plný plyn, auto tahá perfektně, ale pak při vyšších otáčkách NEBO i po ubrání a udržování rychlosti, třeba jednou za půl minuty škytne. Nejvíc se to projevuje po tom ubrání plynu, to škytá i při menším přidání, pak se to srovnává.
Dneska jsem zvednul předstih, ale měl by být pořád v toleranci, bohužel to teď nemám jak změřit. Když jsem jel v pondělí, po jednom ostrém rozjezdu bylo slyšet cinkání výfuku, po ubrání to po chvíli přešlo a už to nedělá.
Než jsem zvednul předstih, bylo na ohřátém motoru taky slyšet hvízdání, asi jako když VFTS hvízdá převodovka. Teď po jízdě to už nedělalo.
Předek motoru je taky docela mastný, ale nevím odkud (od vodní pumpy? nebo jsem posledně někde nedotáhnul víko ventilů?).
Trochu jsem se bál, jestli se to někde nepřidírá, ale to by přece netáhlo jako dobytek (než to škytne).
Olej pálím od začátku, co mám tenhle motor, spotřeba je cca 5l na 10000km, emisemi jsem prošel bez problémů legálně jako vždy.
Vím, že by se měly změřit tlaky, určitě by se měly vyměnit simerinky a možná i kroužky, navíc už při sestavování ventily byly pěkně zasrané, ale byl jsem líný to brousit.
Sprinty jste viděli, málem jsem dostal motor 1.5 (chybělo půl auta)
Kde je problém?
Přicpávají se trysky a vzdušníky? To by ale přece dělalo i při malé zátěži, ne?
Zasekává se plovák?
Propálený ventil?
Co ten zvuk?
Kladívko, svíčky, cívka, kondenzátor, kabely, vše je nové, tam bych problém nehledal.
Dneska jsem natankoval k 1/4 nádrže s Shell N95 3/4 nádrže ONO Nýřany. Krom toho, že to po zastavení nehvízdalo, jsem žádný rozdíl nepozoroval.
Přemýšlím, že Laďku svěřím pánovi z Košutky, když už Jarda má dobré reference (jeho motor zní pěkně), klidně tam nechám desítku, nemám čas to řešit, co by bylo třeba:
- kontrola tlaků + náprava
- kontrola vůlí na klice (než se mi zase sekne píst a koukne se na vzduch).
- kontrola a možná výměna vodní pumpy a olejového čerpadla
- výměna zadních ložisek (hučí jako dobytek), možná i poloosy?
- výměna zadních prasat, brzdovky a zadních trubek - jedno prase teklo, ale pak s tím přestalo (dokonce úplně) a brzdí, kostka se rozpadá, byť obsah drží.
- výměna horních čepů - buď mám velkou sílu, nebo se mi zdá, že Fenoxy už po těch nějakých 30000 km mého řízení mají dost - na TK ale byly bez problémů.
- výměna alternátoru - vyžvejkaná spodní osa, je vyvložkovaná, ale stejně jde šejdrem. Musím pořád hlídat napnutí.
- výměna pružin (kde je mez, kdy zrezlá pružina praskne? Zatím jsem viděl prasknout pružinu jen na Pažoutovi a Felicii - u obou ale novou!)
Taky jsem chtěl u řidiče a spolujezdce vylaminovat lavor pod nohama ... což bych asi měl udělat před zimou ... není čas a tak 3 roky nebude.
Jo, jinak na benzínce za mnou stála felda, který hvízdala úplně stejně ... co to je?
Jinak spotřeba 10,23 - a to jsem předmin. víkend jezdil s dvěma tunami písku na káře dvě hodiny po trávě po zahradě (takový malý psychonápad; bylo to 25 plných koleček mokrého betoňáku
), jinak jezdím převážně po dálnici 130 km/h + Plzeň.