Napsali o Prioře

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Napsali o Prioře

Příspěvek od Majo »

a ked tak to zvalime na vyrobu vadu :mrgreen:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Napsali o Prioře

Příspěvek od Cory »

Myslim ze to bude jedno na koho padne vina, hlavne ked rozbijes novu karoseriu :mrgreen:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
veliz
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

Re: Napsali o Prioře

Příspěvek od veliz »

zelvotron píše:Z toho teda mrazí v zádech, kdyby proti jela naložená Tatra :-( Ten sytém by měl být přeci udělanej tak, že pokud selže, tak se tohle nesmí stát!!!

Jedině udělat posilovač vypínací a používat jen při parkování, ono jinak je stejně zbytečnej. Jaký je rozdíl v ovládací síle na volant u neposilující priory (s vypnutým motorem) a u desítky bez posilovače, ví někdo?
Odpovím obecně. Myslím, že bude značný (samozřejmě v neprospěch priory s vypnutým motorem). Řízení s posilovačem je mnohem strmější a díky tomu mnohem přesnější. Tam, kde u řízení s posilovačem stačí 1 otáčka volantem, je třeba u řízení bez posilovače udělat dvě. Zdaleka tedy nejde jenom o parkování! Posilovač se výrazně uplatňuje i za jízdy. Řízení bez posilovače je cesta do pekel.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Napsali o Prioře

Příspěvek od Cory »

no, ale pokial viem , tak priora a desiatka ma rovnaku prevodku riadenia (tusim to bolo pisane vyssie), takze pocet otacok je rovnaky. U hydraulickeho posilovaca sa musi prekonat aj odpor nejakeho oleja v prevodke,takze tam je to o hubu. Pri elektrickych neviem. Tolko moj nazor.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Napsali o Prioře

Příspěvek od Petr HC »

veliz píše:
zelvotron píše:Z toho teda mrazí v zádech, kdyby proti jela naložená Tatra :-( Ten sytém by měl být přeci udělanej tak, že pokud selže, tak se tohle nesmí stát!!!
Jedině udělat posilovač vypínací a používat jen při parkování, ono jinak je stejně zbytečnej. Jaký je rozdíl v ovládací síle na volant u neposilující priory (s vypnutým motorem) a u desítky bez posilovače, ví někdo?
U některých vozů se posilovač automaticky vypíná při překročení určité rychlosti. Obvykle 25 - 40 km/h. Mám 2112 bez posilovače a mimo parkování ho nepostrádám.
veliz píše:...Odpovím obecně. Myslím, že bude značný (samozřejmě v neprospěch priory s vypnutým motorem). Řízení s posilovačem je mnohem strmější a díky tomu mnohem přesnější. Tam, kde u řízení s posilovačem stačí 1 otáčka volantem, je třeba u řízení bez posilovače udělat dvě. Zdaleka tedy nejde jenom o parkování! Posilovač se výrazně uplatňuje i za jízdy. Řízení bez posilovače je cesta do pekel.
S poslední větou nesouhlasím. Posilovače nemají zpětnou vazbu do volantu a tím se ztrácí bezprostřední styk řidiče s chováním přední nápravy. Najezdil jsem hodně km se služební Octavií I a při vyšších rychlostech a nerovné vozovce mi posilovač vyloženě vadil.
Naposledy upravil(a) Petr HC dne sob led 21, 2012 17:57, celkem upraveno 2 x.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
mirozv
Příspěvky: 959
Registrován: úte kvě 11, 2010 20:45
Bydliště: okr. Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Napsali o Prioře

Příspěvek od mirozv »

Toto prosím vysvetliť:
veliz píše: Tam, kde u řízení s posilovačem stačí 1 otáčka volantem, je třeba u řízení bez posilovače udělat dvě.
Žijem v tom, že počet otáčok volantom pre určité natočenie kolies je daný prevodom riadenia a posilovač je len niečo, čo mi má uľahčiť otáčanie volantom. Mám to chápať tak, že ak sa mi v aute z nejakého dôvodu pojebabre posilovač, budem musieť viac otočiť volantom,či?
LADA je jediná automobilka, kde musíš ty presviedčať predajcu, že to auto naozaj chceš kúpiť.
LADA 21103 20.5.2010-17.8.2013
LADA 2112 6.9.2013-
LADA 21214 23.4.2016-

Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
ger007
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Napsali o Prioře

Příspěvek od ger007 »

auta s posilovacom vsak mavaju strsmsie riadenie, s ostrjesim preovdom, pretoze tam to masina ukruti ale tam kde neni posilovac je riadenie menej strme aby ho normalny clovek ukrutil
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Uživatelský avatar
mirozv
Příspěvky: 959
Registrován: úte kvě 11, 2010 20:45
Bydliště: okr. Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Napsali o Prioře

Příspěvek od mirozv »

Iný prevod riadenia s a bez posilňovača beriem.
LADA je jediná automobilka, kde musíš ty presviedčať predajcu, že to auto naozaj chceš kúpiť.
LADA 21103 20.5.2010-17.8.2013
LADA 2112 6.9.2013-
LADA 21214 23.4.2016-

Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Napsali o Prioře

Příspěvek od zelvotron »

Nevím co tu řešíte, vždyť jsem psal, že převod je u priory a desítky stejný s posilovačem nebo bez. Ano, auta s posilovačem obvykle strmější převod mají, ale u lady to neplatí, tam je to stejný, však to taky v některejch testech kritizovali, že po instalaci posilovače nechali stejný převod a má to tak zbytečně moc otáček.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Napsali o Prioře

Příspěvek od Majo »

Presne ako pise Zelvotron, je to tak dokonca aj u Nivy s original posilovacom - pocet otacok je rovnaky.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Fišer Jiří
Příspěvky: 312
Registrován: čtv dub 09, 2009 06:06
Bydliště: Litvínov

Re: Napsali o Prioře

Příspěvek od Fišer Jiří »

Byla to jedna z kritik v pořadu Primy v autosalonu, když tam měli měli nějakou expedici napříč Ruskem s Octaviema 4x4,tak při tý příležitosti udělali test Kaliny a pozastavovali se nad počtem otáček od rejdu k rejdu,bylo to 4krát! Ani jsem to s Priorou nezkoušel,ale asi to tak bude,detail 8)
Lada 2171

LADA JE Můj Život
Uživatelský avatar
veliz
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

Re: Napsali o Prioře

Příspěvek od veliz »

Petr HC píše: Posilovače nemají zpětnou vazbu do volantu a tím se ztrácí bezprostřední styk řidiče s chováním přední nápravy. Najezdil jsem hodně km se služební Octavií I a při vyšších rychlostech a nerovné vozovce mi posilovač vyloženě vadil.
U řízení platí, že to, co vyhovuje jednomu, nemusí vyhovovat druhému. Proto výrobci ladí řízení tak, aby vyhovovalo většině uživatelů v dané kategorii vozidla. Navíc je většinou možné účinek posilovače nastavit pomocí diagnostického přístroje v závislosti na hmotnosti a motorizaci vozidla či požadavku zákazníka. Já osobně si Octavii bez posilovače nedokážu představit a pochybuju, že by ji někdo bez posilovače koupil.
mirozv píše:Toto prosím vysvetliť:
veliz píše: Tam, kde u řízení s posilovačem stačí 1 otáčka volantem, je třeba u řízení bez posilovače udělat dvě.
Žijem v tom, že počet otáčok volantom pre určité natočenie kolies je daný prevodom riadenia a posilovač je len niečo, čo mi má uľahčiť otáčanie volantom. Mám to chápať tak, že ak sa mi v aute z nejakého dôvodu pojebabre posilovač, budem musieť viac otočiť volantom,či?
Já jsem netušil, že Lada má stejný převod s/bez posilovače řízení. Obvykle je tomu naopak. Řízení s posilovačem má výrazně strmější převod, a proto je méně otáček volantem mezi krajními polohami rejdu.
Naposledy upravil(a) veliz dne sob led 21, 2012 21:34, celkem upraveno 1 x.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Uživatelský avatar
Tommel
Příspěvky: 3265
Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
Bydliště: Brno - HK
Kontaktovat uživatele:

Re: Napsali o Prioře

Příspěvek od Tommel »

Fabie junior bez serva s velkym volantem z octavie, taky lidi kupovali
Chatka 12 forever :mrgreen: . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.

Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Napsali o Prioře

Příspěvek od Cory »

4 otacky u kaliny? :shock: ved stara klasika ma 3 a kusok, nie?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
veliz
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

Re: Napsali o Prioře

Příspěvek od veliz »

Asi správně. Právě jsem to zkoušel u Nivy a jsou to 3 otáčky a kousek.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“