Stránka 132 z 190

Re: Lada Vesta

Napsal: sob pro 23, 2017 10:14
od stano112
Karol1 píše:Tak potom, čo je ozubený remeň hydraulického mechanizmu ? Je to remeň hydraulického mechanizmu posilňovača bŕzd ?
Tú druhú časť vety komentovať nebudem,to snáď ani nejde :D
Ozubený remeň hydraulického mechanizmu je v tomto prípade rozvodový remeň.No či je to blbo napísané...skôr blbo preložené :D .Je to tak napísané aj u Granty,Kaliny aj Vesty.Ozubený remeň je tam len jeden a hydraulickým mechanizmom je myslené hydraulické vymedzovanie vôle ventilov :) .Čiže rozvodový remeň máš vymeniť pri 150 000km...je to zaujimávé,lebo prakticky ten istý motor u Kaliny má toto isté napísané pri intervale 75 000km.

Re: Lada Vesta

Napsal: sob pro 23, 2017 10:49
od Karol1
Ďakujem pekne za odpoveď. Preverovanie stavu napnutia ozubeného remeňa hydraulického mechanizmu sa má robiť pri každej prehliadke, t.j. 15.000, 30.000,.... Výmena ozubeného remeňa hydraulického zariadenia - teda rozvodového remeňa sa má naozaj podľa servisného manuálu vykonať pri 150.000 km. Zvažovali by ste ho vymeniť skôr na základe správ opisovaných na tomto fóre vyššie ?

Re: Lada Vesta

Napsal: sob pro 23, 2017 11:45
od grafi2
je otázne aké sú v ktorom roku použité diely a taktiež som sa nedozvedel či sa jednalo o prvé kusy alebo napríklad aj tohoročné. V každom videu bol dôvod poruchy rozletené ložisko v španovacej kladke.
Niekotrí rusáci to menia preventívne pri 30tis a iný tvrdia že 100t bez problému. Tažko sa držať na videá, uvidíme komu to u nás prdne alebo nie...
Ja osobne asi pôjdem cestou výmeny pri nájazde 30-40t

Re: Lada Vesta

Napsal: sob pro 23, 2017 13:45
od stano112
grafi2 píše:je otázne aké sú v ktorom roku použité diely
Áno,otázne je,čo tam rusáci namontovali.Ak tam dali remeň,kladky a vodnú pumpu od špičkových dodávateľov,tak to tých 150 000km vydržať musí.Ak tam kvôli sankciám namontovali "sračky",tak smola...ale pozor,rozdiel bude aj v tom,ktoré autá idú na európsky trh a ktoré na ruský...

Re: Lada Vesta

Napsal: sob pro 23, 2017 15:01
od Karol1
Lada Vesta má záruku 3 roky bez obmedzenia kilometrov. Ak by ruský výrobca riskoval, že sa roztrhne remeň či odíde kladka počas prvých troch rokov, tak ide sám proti sebe. Ale všetko je možné. Ako mám rozumieť vete : "ale pozor,rozdiel bude aj v tom,ktoré autá idú na európsky trh a ktoré na ruský..." Autá pre európsky trh majú kvalitnejšie komponenty ?

Re: Lada Vesta

Napsal: sob pro 23, 2017 17:31
od grafi2
Európsky zákazník je náročnejší. Ale osobne si myslím že v tom rozdiel nebudem ... Pokiaľ výrobca kúpil várku dielov ktoré sú horšie nemá to podľa mňa ako zistiť. Jediné ak sa nájde viac áut tak časom zmení dodávateľa

Re: Lada Vesta

Napsal: sob pro 23, 2017 18:16
od Cory
Uz od čias Priory sa na exportne kusy davali kladky iných výrobcov. Origo boli tusim cinska a polska, na export INA a ruská. Alebo takto nejako.

Re: Lada Vesta

Napsal: sob pro 23, 2017 21:37
od grafi2
áno, zaznelo to tam že praizvoditeľ iz kitaja ili poľši

Re: Lada Vesta

Napsal: sob pro 23, 2017 22:03
od stano112
Takže Karol1 takto tomu máš rozumieť...ako aj napísali chalani vyššie...na európsky trh by mali ísť rozvody od INA (tý dodávajú aj do prvovýroby pre koncern VW) a na RU trh to ostatné...ale vieš ako to je,kto ti to na 100% zaručí,že tam máš INA?

Re: Lada Vesta

Napsal: ned pro 24, 2017 06:38
od Majo
Na Priore som ja mal cinsku a polsku a po 80tkm nejavili znamky opotrebenia. Ale stejne by som vacsi najazd na povodny rozvod neskusal.

Re: Lada Vesta

Napsal: ned pro 24, 2017 09:32
od Karol1
Ďakujem pekne za Vaše odpovede, v každom prípade interval 150.000 km v mojej serviske na výmenu rozvodov je príliš optimistický údaj. Určite to budem riešiť skôr. Nehrá pri výmene rozvodov svoju úlohu aj čas ? Veď remeň starne a postupne stráca svoju pružnosť. Ja najazdím ročne približne 15.000 km . Uvažujem o výmene rozvodov po 5 alebo 6 rokoch, t.j. po nájazde 75.000 až 90.000 km.

Re: Lada Vesta

Napsal: ned pro 24, 2017 10:03
od DJW
Tiez sa priklanam k blbemu prekladu.
Na desiatke bolo odporucanie 60 tisic km a mam odskusane ze ti bolo ok. Pre bezneho cloveka to je cca 3 roky prevadzky a dat raz za 3 roky 100€ za nove rozvody myslim za ten pocit bezpecia a vedomost 100% stavu motora stoji.
Pozor na dielcie, raz sa mi podarilo kupit neorig. rusku vodnu pumpu, ktora mala liatinove lopatky - hovorim si "super, ta prezije cele auto " a figu - mechanicky bola ok ale prdlo alesi tesnenie a po 20 tisic km musela ist von.
Detto brzdove kotuce - vyvalil som 130€ za Brembo a boli horsie ako povodne. Nie je vsetko zlato.. odporucam orig.diely.

Re: Lada Vesta

Napsal: ned pro 24, 2017 10:08
od Cory
Len v malo pripadoch sa roztrhne remen sam od seba. Takmer vzdy je to bud kvoli vodnej pumpe alebo zadierajucim sa kladkam. Vacsinou odide pevna kladka s malym loziskom, ktoru byva aj pocut.

Re: Lada Vesta

Napsal: ned pro 24, 2017 21:36
od Dusan
Životnosť remene skracuju caste starty. Seat ma vymeny interval 120tkm res nema. Pisu kontrola pripadne vymena. Ale kazdy rafsej vymeni.

Re: Lada Vesta

Napsal: ned pro 31, 2017 10:31
od Jajo
Prajem všetkým členom LADAklubu príjemné prežitie Silvestra a šťastný Nový rok 2018. A želám všetkým členom, aby sme v roku 2018 riešili len novinky a zaujímavé vylepšenia, príp. "skryté" funkcie Lada Vesta a už žiadne problémy ako v roku 2017. A všetkým predajcom a servisom prajem, až sa zlepšia a majú veľa spokojných zákazníkov a omnoho lepší predaj vozidiel Lada ako v roku 2017. Takže, všetci si pripime :drinkers: (alko, len keď nejazdíme :mrgreen: ) na lepší nový rok 2018 :D , veľa šťastných kilometrov bez nepríjemnosti na nových aj "starých" Ladách, až nám všetky slúžia čo najdlhšie bez poruchy a až nás Laďákov stále pribúda.... :lol: . A nezabúdajte: LADA= Lacné A Dobré Auto :mrgreen: