Stránka 14 z 25

Napsal: stř říj 14, 2009 17:22
od Saša
Little Red Riding Hood píše:u ladaička je to jak vyřešené, to odpojování??..
V i Ladě (1.7 SPI) je chod čerpadla řízen přes relé přímo řídící jednotkou . Ta když pozná že se motor netočí okamžitě vypne benzínové čerpadlo . Pokud se při haváriji nezastaví motor - čerpadlo poběží dál . Lada tohle kolizní čidlo bohužel nemá (není od věci ho domontovat) třeba ze Siery (kombi ho má u rezervy) . Je to "krabička" s tlačítkem (obvykle červeným nebo žlutým) a montuje se pevně k nějakému nosníku . Vedou do něj dva dráty. Ty se při nárazu rozpojí . "Spojí" se zase po stlačení tlačítka . Nezřídka dokáže vypnout i při neopatrném couvání a nárazu třeba do zdi . Pak když nevíte kde se tahle věc nachází tak někdy bejvá problém . Mnohdy "vypadlo" třeba při opravě kdy se do něčeho buší kladivem a pak to připraví neznalému jedinci "horké" chvíle . U dnešních aut už tyhle čidla nejsou páč funkci přebraly snímače pro Airbag .

Napsal: stř říj 14, 2009 17:48
od Roman
TAZ 1500 s elektrickym cerpadlom ma malu skatulku (od Boscha). Je v nej relatko, ovladane monostabilnym KO s 555. Relatko je po zapnuti zapalovania zopnute asi 15 sekund, po nastartovani je cez monostabil drzane v zopnutom stave impulzami zo zapalovacej cievky. V pripade zastavenia chodu motora a zapnutom zapalovani cca po 15 sekundach odpoji cerpadlo.

Napsal: stř říj 14, 2009 18:29
od Cooper
Jakou kapacitu má vůbec čerpadlo z ička?

Napsal: stř říj 14, 2009 19:39
od Saša
Roman píše:pripade zastavenia chodu motora a zapnutom zapalovani cca po 15 sekundach odpoji cerpadlo.
To by nikdy nemohlo projít homologací . Za 15 vteřin to při haváriji a utržené trubce od karbecu načerpá (tedy vycáká) hodně paliva . Pokud tam ale nemají kolizní čidlo .
Cooper píše:Jakou kapacitu má vůbec čerpadlo z ička?
Co je tím myšleno ? Elektrická kapacita , nebo litrový výkon - ten je značný .

Napsal: stř říj 14, 2009 19:41
od Cooper
No kolik to za sekundu přečerpá paliva. Mašiny v práci mají třeba 0,7 litrů za vteřinu :-D

Napsal: stř říj 14, 2009 19:45
od Saša
Cooper píše:Mašiny v práci mají třeba 0,7 litrů za vteřinu
Jde o to pod jakým tlakem . Bez tlaku klidně 20L/min možná i víc .

Napsal: stř říj 14, 2009 19:48
od Cooper
Koukal jsem se do příručky ke stříkačká, a tam není výkon čerpadla vůbec napsaný, a o kolizním čidle tam taky nic není.

Napsal: stř říj 14, 2009 21:10
od Roman
Mozno som to s tymi 15 sekundami prehnal, nemeral som to, proste po zapnuti zapalovania cerpadlo chvilu islo a vyplo :( . Ked sa teraz divam na stopky 15 sekund je dost dlha doba :idea:

Napsal: stř říj 14, 2009 21:15
od Pája
Marosqo píše:Len si navar na vyko ventilov nejaku konzol ua tie karby o to zaves ...lebo moze oddrbat stifty casom ...
Dík za tipa. Už sem tohle zavěšení viděl. Jen nevim, jestli se to dělá i v kombinaci s těma šteftama navíc, pro který sou na horních stranách přírub udělaný díry. Vytočil sem tam pro ně závit a prošrouboval štefty zkrz maso až dovnitř hlavy a zevnitř ještě zajistil matkou. Navíc s tim neplánuju jezdit rallye mimo asfalt, tak snad nebudou otřesy takový, aby dokázaly ty štefty vytrhat. A ještě mi je pomáhaj držet v ideální poloze vejfukový svody, na kterejch ty karbce prakticky ležej. Naštěstí sem svody omotal thermopáskou, která funguje až překvapivě dobře. Po cca 10-ti minutách zvýšenýho volnoběhu lze na svodech udržet ruku i několik vteřin bez následků... :oops:

Napsal: stř říj 14, 2009 22:04
od Little Red Riding Hood
Pája píše:Po cca 10-ti minutách zvýšenýho volnoběhu lze na svodech udržet ruku i několik vteřin bez následků... :oops:
tohle rád slyším...

Napsal: čtv říj 15, 2009 06:44
od rosta
no to bude na jaře na srazu nářez-až si to rozdáte s atexem-nevim nevim kdo vyhraje-myslím si že bude mít problém a to dooost velkej

Napsal: čtv říj 15, 2009 09:33
od Ondra 07
Cooper píše:Koukal jsem se do příručky ke stříkačká, a tam není výkon čerpadla vůbec napsaný, a o kolizním čidle tam taky nic není.
Vykon cerpadla se udava v litrech za hodinu to ickovi bude mit kolem 100l/h

druhy parametr je max.tlak ten se myslim pohybuje okolo 1,7bar.

teoreticky elektricky prikon muzem spocitat vynasobenim I a U U=13,5V I=cca 5-6A

skut. el. vykon je prikon krat ucinnost minus ztraty.

Napsal: čtv říj 15, 2009 09:45
od Saša
Ondra 07 píše:druhy parametr je max.tlak ten se myslim pohybuje okolo 1,7bar.
Tento tlak je již nízky (pro naše 1.7i) se nastavuje tlak 1.9-2.1 bar.
Tyto rotační čerpadla "dávají" klidně 6 bar .

Napsal: čtv říj 15, 2009 11:51
od Ondra 07
Saša píše:Tyto rotační čerpadla "dávají" klidně 6 bar .
Ano to je pravda ono vlastne cerpadlo cerpa porad stejne, a regulujes si tlak v soustave regulacnim ventilem. Kdyz mu priskrtis odtok, tak ti logicky stoupne tlak na vstrikovaci. Na tech 5baru a vic se jezdi normalne, ale u vykonejsich masin nez je 1.7 Spi pro ten jeden vstrikovac staci 2bar bohate. Ma MPI se dava 3 a vice, zalezi taky na prumeru vstrikovacu. :mrgreen:

Napsal: čtv říj 15, 2009 12:20
od Petr HC
Ondra 07 píše: ... Na MPI se dava 3 a vice, zalezi taky na prumeru vstrikovacu. :mrgreen:
Pro ř. 211x je předepsáno 2,8 - 3,2 Bar a redukční ventil je ovládán podtlakem ze sání. (Funguje to jako akcelerační pumpa/ička)