Lada 1800 kk

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Little Red Riding Hood píše:u ladaička je to jak vyřešené, to odpojování??..
V i Ladě (1.7 SPI) je chod čerpadla řízen přes relé přímo řídící jednotkou . Ta když pozná že se motor netočí okamžitě vypne benzínové čerpadlo . Pokud se při haváriji nezastaví motor - čerpadlo poběží dál . Lada tohle kolizní čidlo bohužel nemá (není od věci ho domontovat) třeba ze Siery (kombi ho má u rezervy) . Je to "krabička" s tlačítkem (obvykle červeným nebo žlutým) a montuje se pevně k nějakému nosníku . Vedou do něj dva dráty. Ty se při nárazu rozpojí . "Spojí" se zase po stlačení tlačítka . Nezřídka dokáže vypnout i při neopatrném couvání a nárazu třeba do zdi . Pak když nevíte kde se tahle věc nachází tak někdy bejvá problém . Mnohdy "vypadlo" třeba při opravě kdy se do něčeho buší kladivem a pak to připraví neznalému jedinci "horké" chvíle . U dnešních aut už tyhle čidla nejsou páč funkci přebraly snímače pro Airbag .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

TAZ 1500 s elektrickym cerpadlom ma malu skatulku (od Boscha). Je v nej relatko, ovladane monostabilnym KO s 555. Relatko je po zapnuti zapalovania zopnute asi 15 sekund, po nastartovani je cez monostabil drzane v zopnutom stave impulzami zo zapalovacej cievky. V pripade zastavenia chodu motora a zapnutom zapalovani cca po 15 sekundach odpoji cerpadlo.
Roman
Cooper
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Cooper »

Jakou kapacitu má vůbec čerpadlo z ička?
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Roman píše:pripade zastavenia chodu motora a zapnutom zapalovani cca po 15 sekundach odpoji cerpadlo.
To by nikdy nemohlo projít homologací . Za 15 vteřin to při haváriji a utržené trubce od karbecu načerpá (tedy vycáká) hodně paliva . Pokud tam ale nemají kolizní čidlo .
Cooper píše:Jakou kapacitu má vůbec čerpadlo z ička?
Co je tím myšleno ? Elektrická kapacita , nebo litrový výkon - ten je značný .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Cooper
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Cooper »

No kolik to za sekundu přečerpá paliva. Mašiny v práci mají třeba 0,7 litrů za vteřinu :-D
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Cooper píše:Mašiny v práci mají třeba 0,7 litrů za vteřinu
Jde o to pod jakým tlakem . Bez tlaku klidně 20L/min možná i víc .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Cooper
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Cooper »

Koukal jsem se do příručky ke stříkačká, a tam není výkon čerpadla vůbec napsaný, a o kolizním čidle tam taky nic není.
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Mozno som to s tymi 15 sekundami prehnal, nemeral som to, proste po zapnuti zapalovania cerpadlo chvilu islo a vyplo :( . Ked sa teraz divam na stopky 15 sekund je dost dlha doba :idea:
Roman
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

Marosqo píše:Len si navar na vyko ventilov nejaku konzol ua tie karby o to zaves ...lebo moze oddrbat stifty casom ...
Dík za tipa. Už sem tohle zavěšení viděl. Jen nevim, jestli se to dělá i v kombinaci s těma šteftama navíc, pro který sou na horních stranách přírub udělaný díry. Vytočil sem tam pro ně závit a prošrouboval štefty zkrz maso až dovnitř hlavy a zevnitř ještě zajistil matkou. Navíc s tim neplánuju jezdit rallye mimo asfalt, tak snad nebudou otřesy takový, aby dokázaly ty štefty vytrhat. A ještě mi je pomáhaj držet v ideální poloze vejfukový svody, na kterejch ty karbce prakticky ležej. Naštěstí sem svody omotal thermopáskou, která funguje až překvapivě dobře. Po cca 10-ti minutách zvýšenýho volnoběhu lze na svodech udržet ruku i několik vteřin bez následků... :oops:
Naposledy upravil(a) Pája dne čtv říj 15, 2009 04:55, celkem upraveno 1 x.
VAZ 1800kk na prvočinitele
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

Pája píše:Po cca 10-ti minutách zvýšenýho volnoběhu lze na svodech udržet ruku i několik vteřin bez následků... :oops:
tohle rád slyším...
rosta
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 07, 2007 12:53
Bydliště: Moravany u Holic

Příspěvek od rosta »

no to bude na jaře na srazu nářez-až si to rozdáte s atexem-nevim nevim kdo vyhraje-myslím si že bude mít problém a to dooost velkej
když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....
Uživatelský avatar
Ondra 07
Příspěvky: 654
Registrován: stř říj 05, 2005 21:31
Bydliště: Olomouc / Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondra 07 »

Cooper píše:Koukal jsem se do příručky ke stříkačká, a tam není výkon čerpadla vůbec napsaný, a o kolizním čidle tam taky nic není.
Vykon cerpadla se udava v litrech za hodinu to ickovi bude mit kolem 100l/h

druhy parametr je max.tlak ten se myslim pohybuje okolo 1,7bar.

teoreticky elektricky prikon muzem spocitat vynasobenim I a U U=13,5V I=cca 5-6A

skut. el. vykon je prikon krat ucinnost minus ztraty.
...anebo jinej případ, průsek v lese asi na metr širší ne, sráz jako střecha. Šero, mlha, skoro tma. Rozhodl jsem, sjedeš to šusem, sotva odpíchnu je zle hochu námraza jako mejdlo. Zkouším zaplužit, ani zdání...
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Ondra 07 píše:druhy parametr je max.tlak ten se myslim pohybuje okolo 1,7bar.
Tento tlak je již nízky (pro naše 1.7i) se nastavuje tlak 1.9-2.1 bar.
Tyto rotační čerpadla "dávají" klidně 6 bar .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Ondra 07
Příspěvky: 654
Registrován: stř říj 05, 2005 21:31
Bydliště: Olomouc / Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondra 07 »

Saša píše:Tyto rotační čerpadla "dávají" klidně 6 bar .
Ano to je pravda ono vlastne cerpadlo cerpa porad stejne, a regulujes si tlak v soustave regulacnim ventilem. Kdyz mu priskrtis odtok, tak ti logicky stoupne tlak na vstrikovaci. Na tech 5baru a vic se jezdi normalne, ale u vykonejsich masin nez je 1.7 Spi pro ten jeden vstrikovac staci 2bar bohate. Ma MPI se dava 3 a vice, zalezi taky na prumeru vstrikovacu. :mrgreen:
...anebo jinej případ, průsek v lese asi na metr širší ne, sráz jako střecha. Šero, mlha, skoro tma. Rozhodl jsem, sjedeš to šusem, sotva odpíchnu je zle hochu námraza jako mejdlo. Zkouším zaplužit, ani zdání...
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Ondra 07 píše: ... Na MPI se dava 3 a vice, zalezi taky na prumeru vstrikovacu. :mrgreen:
Pro ř. 211x je předepsáno 2,8 - 3,2 Bar a redukční ventil je ovládán podtlakem ze sání. (Funguje to jako akcelerační pumpa/ička)
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“