Náhrada třecí lišty rozvodového řetězu
Moderátor: Moderátoři
Re: Náhrada třecí lišty rozvodového řetězu
To co sem vytah za zbytky z motoru 1,7 me taky nepresvedcilo... aspon tam privar ten zobacek aby neupad.... ale myslim ze se ta guma stejne prodre driv nez plast u napinaku 2103.. zkusenost s tim ale nemam.. jen naomak mi to tak prijde...
Re: Náhrada třecí lišty rozvodového řetězu
Vyjadrujte sa presne...napinak je to co napina, to znamena ten valčekovity bazmek (alebo bazmekovity valček) a to ohnute s "gumou/plastom" na vrchu je napinacia lišta...
A lista z 1,7 (21213) je ina ako pre 1200/1300 a ina ako pre 1500/1600. Ma vacsi obluk, vypuklejsi, pretoze 1,7 bloky su oproti blokom 1,5/1,6 o par mm nižšie,k tomu su nižšie aj hlavy, a retaz je rovnaka, to znamena, že dlzka retaze sa niekde musi vykompenzovat.
A lista z 1,7 (21213) je ina ako pre 1200/1300 a ina ako pre 1500/1600. Ma vacsi obluk, vypuklejsi, pretoze 1,7 bloky su oproti blokom 1,5/1,6 o par mm nižšie,k tomu su nižšie aj hlavy, a retaz je rovnaka, to znamena, že dlzka retaze sa niekde musi vykompenzovat.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Náhrada třecí lišty rozvodového řetězu
a zabudol si dodat, ze oni urcite myslia to co je oproti - tlmic kmitov
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
-
- Příspěvky: 45
- Registrován: pon kvě 16, 2011 19:41
- Bydliště: Nitra
Re: Náhrada třecí lišty rozvodového řetězu
ja som to mal uz kadejak, aj 1700vkovu napinaciu listu v 1600vke a aj tlmic kmitov - dokonca to mam tusim aj teraz tak. A v 1700vke som male zase 1500vkovu listu, akurat som musel nadstavit napinak 10kou orieckom z goly aby dopol retaz....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Náhrada třecí lišty rozvodového řetězu
1,7kovy v 1,5/1,6 nevadi, dokonca ak je vytahana retaz, tak to pekne dopne.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Náhrada třecí lišty rozvodového řetězu
tak, tak. Ale kvalitnejsie spracovanie necakajte. Rovnaky vyrobca = rvnaka kvalita.
Kvalitnejsi je len tlmic kmitov, ten je plastovy....
Kvalitnejsi je len tlmic kmitov, ten je plastovy....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Náhrada třecí lišty rozvodového řetězu
Zdravim, mam 2107 motor 1500.
Ten rovny kovovy tlmic kmitov retaze co drzi na dvoch sroboch sa mi polamal na viac kusov a bolo pocut take sramotenie z motora pri vacsej zatazi . Tak som kupil druhy. Ked som ho namontoval tak nepasoval dobre takze som ho musel este jemne ohnut aby bol dobre nasmerovany voci retazi. Zdal sa mi ale z dost slabeho plechu a co mi vadilo najviac je ze medzi tlmicom a retazou(ked bola napnuta) bola medzera asi 2 az 3mm. A znova som pocul to sramotenie z motora aj ked uz trochu slabsie lebo retaz uz nekmitala o hlavu motora z vnutornej strany ale iba tie 2 -3 mm o tlmic. Ak sa nemilim tak ten tlmic kmitov by mal byt presne na retazi tak aby na nu netlacil a ani aby tam nebola medzera, tym padom by sa retaz nemala ako rozkmitat. Znova som teda rozobral motor a skusil som tam dat ten plastovi tlmic. Ten sa mi paci viac, je trochu dlhsi a je dobre nasmerovany na retaz ale zase tam mam tu medzeru 2-3mm a pocujem to sramotenie z motora. Napinaciu lištu, napinak a retaz mam novu. Uvazujem ze si kupim ten kovovy tlmic, odrezem tie dve matice a prizvaram ich o tie 2-3mm dalej aby uz nebola ta medzera a ze nan prizvaram este nejaky hrubsi plech aby som ho zosilnil. Len dufam ze sa mi pri tom zvarani neroztopi ta guma. Na tom plastovom neviem ako by som posunul tie uchyty dalej kedze je to z plastu.
Co si o tom myslite, ma tam byt ta medzera alebo nie? A upravoval uz niekto ten tlmic ?
Ten rovny kovovy tlmic kmitov retaze co drzi na dvoch sroboch sa mi polamal na viac kusov a bolo pocut take sramotenie z motora pri vacsej zatazi . Tak som kupil druhy. Ked som ho namontoval tak nepasoval dobre takze som ho musel este jemne ohnut aby bol dobre nasmerovany voci retazi. Zdal sa mi ale z dost slabeho plechu a co mi vadilo najviac je ze medzi tlmicom a retazou(ked bola napnuta) bola medzera asi 2 az 3mm. A znova som pocul to sramotenie z motora aj ked uz trochu slabsie lebo retaz uz nekmitala o hlavu motora z vnutornej strany ale iba tie 2 -3 mm o tlmic. Ak sa nemilim tak ten tlmic kmitov by mal byt presne na retazi tak aby na nu netlacil a ani aby tam nebola medzera, tym padom by sa retaz nemala ako rozkmitat. Znova som teda rozobral motor a skusil som tam dat ten plastovi tlmic. Ten sa mi paci viac, je trochu dlhsi a je dobre nasmerovany na retaz ale zase tam mam tu medzeru 2-3mm a pocujem to sramotenie z motora. Napinaciu lištu, napinak a retaz mam novu. Uvazujem ze si kupim ten kovovy tlmic, odrezem tie dve matice a prizvaram ich o tie 2-3mm dalej aby uz nebola ta medzera a ze nan prizvaram este nejaky hrubsi plech aby som ho zosilnil. Len dufam ze sa mi pri tom zvarani neroztopi ta guma. Na tom plastovom neviem ako by som posunul tie uchyty dalej kedze je to z plastu.
Co si o tom myslite, ma tam byt ta medzera alebo nie? A upravoval uz niekto ten tlmic ?
Re: Náhrada třecí lišty rozvodového řetězu
Medzera 2-3mm je naprosto spravna. Tlmic kmitov je havarijne zariadenie, ktore v pripade, ze je vsetko ostatne v poriadku, nema ziadny vyznam. Sramotenie je bud sposobene vylagrovanym klzakom(napinacia lista), alebo nedostatocnym napnutim, alebo niecim uplne inym.... ked sramoti pri zatazi vacsinou je to detonacnym horenim(privelky predstih).
Ta guma pri zvarani sa roztopi alebo aspon odlepi. Ja zvyknem tiez ten tlmic prihynat lebo pasuje lem vynimocne a prevaram uchyty. Ale treba to hned chladit a nezvarat dlho.
Ta guma pri zvarani sa roztopi alebo aspon odlepi. Ja zvyknem tiez ten tlmic prihynat lebo pasuje lem vynimocne a prevaram uchyty. Ale treba to hned chladit a nezvarat dlho.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Náhrada třecí lišty rozvodového řetězu
Majo vdaka, zmensil som predstih a ten zvuk skoro uplne zmizol.
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Re: Náhrada třecí lišty rozvodového řetězu
Co si myslíte o následujícím.
Dělám rozvody na motoru 2103. Dal jsem tam plastový tlumič kmitů s označením 21213, který by zde měl jít bez problémů použít.
První problém - tlumič kmitů tlačí do řetězu, cca 2 mm předpětí. Tady s tím narozdíl od kovového tlumiče kmitů nejde nic udělat.
Druhý problém - v tom tlumiči kmitů je drážka pro ustavení řetězu a vychází to tak tak, takže to víceméně tlačí do řetězu zboku. Nepatrně, cca půl milimetru.
Otázka zní - mám to nechat a počítat, že si tu plastovou věc řetěz probrousí a přizpůsobí a nebo tam dát původní tlumič kmitů? Díky za rady.
Dělám rozvody na motoru 2103. Dal jsem tam plastový tlumič kmitů s označením 21213, který by zde měl jít bez problémů použít.
První problém - tlumič kmitů tlačí do řetězu, cca 2 mm předpětí. Tady s tím narozdíl od kovového tlumiče kmitů nejde nic udělat.
Druhý problém - v tom tlumiči kmitů je drážka pro ustavení řetězu a vychází to tak tak, takže to víceméně tlačí do řetězu zboku. Nepatrně, cca půl milimetru.
Otázka zní - mám to nechat a počítat, že si tu plastovou věc řetěz probrousí a přizpůsobí a nebo tam dát původní tlumič kmitů? Díky za rady.
Re: Náhrada třecí lišty rozvodového řetězu
To sa obrusi, tiez som mal podobny problem.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Re: Náhrada třecí lišty rozvodového řetězu
Ok, díky. Taky bych řekl, že se to probrousí dřív, než to praskne. Olej pak budu po cca 500 až 1000 km stejně měnit, takže jesti tam přibude trochu plastového brusu, netřeba řešit.
Re: Náhrada třecí lišty rozvodového řetězu
Nevím, do jakého chlívku to vložit, snad jsem se alespoň trochu trefil. Třebas to někomu pomůže...
Dneska jsem byl na Koněvce a poprosil jsem, aby mi pán ukázal všechny napínací lišty.
Spodní je 1200, prostřední je 1500 a horní je 1700. Bílý tlumič kmitů je 1700.
Dneska jsem byl na Koněvce a poprosil jsem, aby mi pán ukázal všechny napínací lišty.
Spodní je 1200, prostřední je 1500 a horní je 1700. Bílý tlumič kmitů je 1700.
Lada 2101 Small Blue Hornet, Mercedes Viano Big Blue Hornet...
Re: Náhrada třecí lišty rozvodového řetězu
Dobré porovnání. Aspoň kouknu, co mám v zásobách
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012