2103 - Jahůdka - lahůdka

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
lionol
Příspěvky: 525
Registrován: úte lis 20, 2007 15:50
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od lionol »

Už chybí jenom ten nápis Mototechna n.p. tím typickým stylovým písmem ... i když pravda, v té době byl ten Národní dům jistě v poněkud horším stavu :D
Tom

VAZ 2103, 1975
VAZ 2103, 1977
VAZ 2103, 1978
VAZ 2106, 1978
Uživatelský avatar
Petanek2101
Příspěvky: 1106
Registrován: sob bře 04, 2006 16:56
Bydliště: Trutnov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petanek2101 »

Mno a už je po bastlu,ať jsou mu hutě lehké.
Nulašestka
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Příspěvek od Nulašestka »

Petanek2101 píše:pekne auto v tom videu
To jsem viděl jen na prospektu, koukám že to je to úplně první provedení s předním podčelem bez jakýchkoli průduch. :shock: :)
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Výměna oleje

Příspěvek od Hurikán »

Tak jsem včera konečně provedl výměnu oleje v motoru. Na oleji jsem rozhodně nešetřil. 8)

Samotné výměně předcházela důkladná úvaha, jaký olej použít. Zcela jednoznačně jsem věděl, že chci použít olej minerální a neexperimentovat s polosyntetikou, apod. Mým dalším, téměř prioritním požadavkem bylo, aby olej obsahoval co nejvyšší množství aditiv chránící motor před tvorbou jakýchkoliv úsad. Jelikož má motor najeto jen 17.900 km, je i přes používání Super Mogulu v perfektně čistém stavu. Tento stav samozřejmě chci uchovat i nadále.

Po zvážení všech okoností jsem dospěl k závěru, že pravou volbou bude minerální Mobil nejyvyšší třídy. S Mobilem mám vynikající osobní zkušenost z několika různých aut, kde motory najely statisíce km a jsou stále jako nové.

Poslední věc, kterou jsem zvažoval byla, jakou použít viskozitu. Měl jsem dvě možnosti. Klasiku 15W-40, nebo "řidší" 10W-40. Rozdíl v ceně byl zanedbatelný. Zvolil jsem tedy variantu 10W-40.

Po výměně oleje jsem s troškou napětí sledoval chování tlakoměru mazání. Tlak je v režimu studený/teplý naprosto stejný, jako byl s původní 15W-50. Pouze při studeném motoru se mi zdá odlepení ručičky tlakoměru od nuly rychlejší a hbitější. Jsem zvědav na chování v dlouhodobějším měřítku.


Bohužel, jak se říkává, každý dobrý skutek musí býti po zásluze potrestán, tak jsem byl kousek od Brna překvapen lehkým děštěm. Jahoda tedy opět zmokla. :( Alespoň se opláchnul prach, který na ni v garáži nasedal. :D Hloupé jenom je, že zrovna před 14 dni jsem ji kompletně umyl a navoskoval a teď jsou na laku zaschlé kapky. :? Na další leštění tedy teď rozhodně nemám morál a bude muset proběhnout při jiné příležitosti.
Přílohy
Za deště
Za deště
Sem přijde nový filtr Champion
Sem přijde nový filtr Champion
Ingredience k výměně připraveny
Ingredience k výměně připraveny
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Kewint
Příspěvky: 1683
Registrován: stř kvě 02, 2007 13:05
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kewint »

pěkné...z deště si nic nedělěj :) ještě jich bude :) pokud to není déšť při kterém nestíhají stěrače tak je to ok :) jinak opět působí krásným a uklidňujícím dojmem ostatně jako celé téma :D
Lada 2105-rv.1984,1.3-v GO
Lada 2107,LPG,1,7i,5kvalt
Škoda Forman-1993
Člen LKCS
MÍSTO PORSCHE JEZDÍM LADOU , OBČAS V LÉTĚ SVEZU MLADOU !!
Uživatelský avatar
Aleš.Melichar
Příspěvky: 141
Registrován: sob srp 18, 2007 17:40
Bydliště: Havirov/Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Aleš.Melichar »

myslím, že na některé lidi spíše působí dojmem depresivním :)
Polski Fiat 125p 1500ccm NA PRODEJ
Fiat UNO 45 903ccm NA PRODEJ
pěší chodec:(
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11037
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Doufám, že ten vyjetý olej ještě máš, bylo by mi ctí, kdbych jej mohl napatlat na štít naší rodinné drevenice.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Kewint
Příspěvky: 1683
Registrován: stř kvě 02, 2007 13:05
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kewint »

Koko Loko píše:Doufám, že ten vyjetý olej ještě máš, bylo by mi ctí, kdbych jej mohl napatlat na štít naší rodinné drevenice.
ten Hurikán naleje do 05 s tím že je to dárek od staršího brášky :lol:
Lada 2105-rv.1984,1.3-v GO
Lada 2107,LPG,1,7i,5kvalt
Škoda Forman-1993
Člen LKCS
MÍSTO PORSCHE JEZDÍM LADOU , OBČAS V LÉTĚ SVEZU MLADOU !!
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11037
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Takový blázen jistě není, kam chodíš na ty šílené vize?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

vždycky jsem si myslel že 10w-40je polosintetika.... není tomu tak?...
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

K-L: Můžeš být klidný. Mám jej, takže pokud chceš, máš jej mít. 8)
Little Red Riding Hood píše:vždycky jsem si myslel že 10w-40je polosintetika.... není tomu tak?...
Ano, v drtivé většině případů se dnes jedná o "polosyntetiku", přesněji o olej s určitým podílem syntetické základové složky, nebo syntetických aditiv. Někteří výrobci ale dělají i dnes plně minerální oleje v 10W-xx Ono, když se podíváš do starých moudrých knih (třeba i návod k obsluze :D ), tak se v nich zmiňují o použití olejů 10W; 10W-20; 10W-30; 10W-40. V 70-tých letech jistě nešlo o oleje "polosyntetické", takže to všechno byly minerály.

Více se dá dočíst třeba zde, nebo zde.
Naposledy upravil(a) Hurikán dne ned črc 13, 2008 21:47, celkem upraveno 1 x.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Jakub Metelka
Příspěvky: 2305
Registrován: úte led 15, 2008 18:11
Bydliště: Brno venkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jakub Metelka »

Krásnej stroj
2x VAZ-2101 (1972), 2x VAZ-2101 (1973), VAZ-2101 (1977), VAZ-2102 (1977), 2x VAZ-2106 (1978), VAZ-21053 (1989), VAZ-2107 (1986), VAZ-2121 (2002) Moskvič-408-1 (1972), Škoda-120L (1983), Škoda-105S (1984), Škoda Favorit 136L (1989), Škoda-Felicie (1995,1996), Škoda Felicie kombi (1997), Mercedes -200E (1987), Avia A31 (1987), Škoda 706 RTHP (1973)
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Jakub Metelka, člověče, tenhle Tvuj přízpěvek je tu skoro u každýho auta, dokonce i na GAZklubu jsem ho zahlíd... :lol:
Uživatelský avatar
Kewint
Příspěvky: 1683
Registrován: stř kvě 02, 2007 13:05
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kewint »

OT: Jelen, někdo má toto někdo má jo no ,ale po tvém upozornění sem ho už dlouho nenapsal :D
Lada 2105-rv.1984,1.3-v GO
Lada 2107,LPG,1,7i,5kvalt
Škoda Forman-1993
Člen LKCS
MÍSTO PORSCHE JEZDÍM LADOU , OBČAS V LÉTĚ SVEZU MLADOU !!
Uživatelský avatar
suhajko
Příspěvky: 160
Registrován: ned kvě 11, 2008 21:24
Bydliště: Košice

Příspěvek od suhajko »

Ahoj, hmno, smekám, poctivá práca, asi celý vzrušením nespím, nejem, keby že mám toto v garáži, teda neviem či by som nespal v garáži, fakt že origo je origo, nevidel som sebelepšiu renováciu z ktorej by šlo to čo z originálu, rekonštrukcia predsa len resetne ten "nános vekov", patinu, alebo "touch" ktorý pôvodný stav proste Má,
Mám zopár otázočiek, som si nevšimol...aký má rok výroby? Zaujíma ma to preto, lebo som zvedavý v akom stave sú gumené časti, silenbloky a vôbec tesnenia a veci ktpré proste starnú? U bežne jazdeného auta sa tieto veci priebežne menia kvôli opotrebeniu, čo ale pri aute ktoré sa ešte ani nezačalo opotrebovávať?
Inak konzervácia, fakt kumšt, asi by som sa spítal na férovku v technickom múzeu, ako to robia oni.
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“