2103 - Jahůdka - lahůdka
Moderátor: Moderátoři
- Petanek2101
- Příspěvky: 1106
- Registrován: sob bře 04, 2006 16:56
- Bydliště: Trutnov
- Kontaktovat uživatele:
pekne auto v tom videu
http://uk.youtube.com/watch?v=d3OcPqdQsuE
http://uk.youtube.com/watch?v=d3OcPqdQsuE
Mno a už je po bastlu,ať jsou mu hutě lehké.
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Výměna oleje
Tak jsem včera konečně provedl výměnu oleje v motoru. Na oleji jsem rozhodně nešetřil.
Samotné výměně předcházela důkladná úvaha, jaký olej použít. Zcela jednoznačně jsem věděl, že chci použít olej minerální a neexperimentovat s polosyntetikou, apod. Mým dalším, téměř prioritním požadavkem bylo, aby olej obsahoval co nejvyšší množství aditiv chránící motor před tvorbou jakýchkoliv úsad. Jelikož má motor najeto jen 17.900 km, je i přes používání Super Mogulu v perfektně čistém stavu. Tento stav samozřejmě chci uchovat i nadále.
Po zvážení všech okoností jsem dospěl k závěru, že pravou volbou bude minerální Mobil nejyvyšší třídy. S Mobilem mám vynikající osobní zkušenost z několika různých aut, kde motory najely statisíce km a jsou stále jako nové.
Poslední věc, kterou jsem zvažoval byla, jakou použít viskozitu. Měl jsem dvě možnosti. Klasiku 15W-40, nebo "řidší" 10W-40. Rozdíl v ceně byl zanedbatelný. Zvolil jsem tedy variantu 10W-40.
Po výměně oleje jsem s troškou napětí sledoval chování tlakoměru mazání. Tlak je v režimu studený/teplý naprosto stejný, jako byl s původní 15W-50. Pouze při studeném motoru se mi zdá odlepení ručičky tlakoměru od nuly rychlejší a hbitější. Jsem zvědav na chování v dlouhodobějším měřítku.
Bohužel, jak se říkává, každý dobrý skutek musí býti po zásluze potrestán, tak jsem byl kousek od Brna překvapen lehkým děštěm. Jahoda tedy opět zmokla. Alespoň se opláchnul prach, který na ni v garáži nasedal. Hloupé jenom je, že zrovna před 14 dni jsem ji kompletně umyl a navoskoval a teď jsou na laku zaschlé kapky. Na další leštění tedy teď rozhodně nemám morál a bude muset proběhnout při jiné příležitosti.
Samotné výměně předcházela důkladná úvaha, jaký olej použít. Zcela jednoznačně jsem věděl, že chci použít olej minerální a neexperimentovat s polosyntetikou, apod. Mým dalším, téměř prioritním požadavkem bylo, aby olej obsahoval co nejvyšší množství aditiv chránící motor před tvorbou jakýchkoliv úsad. Jelikož má motor najeto jen 17.900 km, je i přes používání Super Mogulu v perfektně čistém stavu. Tento stav samozřejmě chci uchovat i nadále.
Po zvážení všech okoností jsem dospěl k závěru, že pravou volbou bude minerální Mobil nejyvyšší třídy. S Mobilem mám vynikající osobní zkušenost z několika různých aut, kde motory najely statisíce km a jsou stále jako nové.
Poslední věc, kterou jsem zvažoval byla, jakou použít viskozitu. Měl jsem dvě možnosti. Klasiku 15W-40, nebo "řidší" 10W-40. Rozdíl v ceně byl zanedbatelný. Zvolil jsem tedy variantu 10W-40.
Po výměně oleje jsem s troškou napětí sledoval chování tlakoměru mazání. Tlak je v režimu studený/teplý naprosto stejný, jako byl s původní 15W-50. Pouze při studeném motoru se mi zdá odlepení ručičky tlakoměru od nuly rychlejší a hbitější. Jsem zvědav na chování v dlouhodobějším měřítku.
Bohužel, jak se říkává, každý dobrý skutek musí býti po zásluze potrestán, tak jsem byl kousek od Brna překvapen lehkým děštěm. Jahoda tedy opět zmokla. Alespoň se opláchnul prach, který na ni v garáži nasedal. Hloupé jenom je, že zrovna před 14 dni jsem ji kompletně umyl a navoskoval a teď jsou na laku zaschlé kapky. Na další leštění tedy teď rozhodně nemám morál a bude muset proběhnout při jiné příležitosti.
- Kewint
- Příspěvky: 1683
- Registrován: stř kvě 02, 2007 13:05
- Bydliště: Česká Třebová
- Kontaktovat uživatele:
pěkné...z deště si nic nedělěj ještě jich bude pokud to není déšť při kterém nestíhají stěrače tak je to ok jinak opět působí krásným a uklidňujícím dojmem ostatně jako celé téma
Lada 2105-rv.1984,1.3-v GO
Lada 2107,LPG,1,7i,5kvalt
Škoda Forman-1993
Člen LKCS
MÍSTO PORSCHE JEZDÍM LADOU , OBČAS V LÉTĚ SVEZU MLADOU !!
Lada 2107,LPG,1,7i,5kvalt
Škoda Forman-1993
Člen LKCS
MÍSTO PORSCHE JEZDÍM LADOU , OBČAS V LÉTĚ SVEZU MLADOU !!
- Aleš.Melichar
- Příspěvky: 141
- Registrován: sob srp 18, 2007 17:40
- Bydliště: Havirov/Opava
- Kontaktovat uživatele:
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
- Kewint
- Příspěvky: 1683
- Registrován: stř kvě 02, 2007 13:05
- Bydliště: Česká Třebová
- Kontaktovat uživatele:
ten Hurikán naleje do 05 s tím že je to dárek od staršího bráškyKoko Loko píše:Doufám, že ten vyjetý olej ještě máš, bylo by mi ctí, kdbych jej mohl napatlat na štít naší rodinné drevenice.
Lada 2105-rv.1984,1.3-v GO
Lada 2107,LPG,1,7i,5kvalt
Škoda Forman-1993
Člen LKCS
MÍSTO PORSCHE JEZDÍM LADOU , OBČAS V LÉTĚ SVEZU MLADOU !!
Lada 2107,LPG,1,7i,5kvalt
Škoda Forman-1993
Člen LKCS
MÍSTO PORSCHE JEZDÍM LADOU , OBČAS V LÉTĚ SVEZU MLADOU !!
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
K-L: Můžeš být klidný. Mám jej, takže pokud chceš, máš jej mít.
Více se dá dočíst třeba zde, nebo zde.
Ano, v drtivé většině případů se dnes jedná o "polosyntetiku", přesněji o olej s určitým podílem syntetické základové složky, nebo syntetických aditiv. Někteří výrobci ale dělají i dnes plně minerální oleje v 10W-xx Ono, když se podíváš do starých moudrých knih (třeba i návod k obsluze ), tak se v nich zmiňují o použití olejů 10W; 10W-20; 10W-30; 10W-40. V 70-tých letech jistě nešlo o oleje "polosyntetické", takže to všechno byly minerály.Little Red Riding Hood píše:vždycky jsem si myslel že 10w-40je polosintetika.... není tomu tak?...
Více se dá dočíst třeba zde, nebo zde.
Naposledy upravil(a) Hurikán dne ned črc 13, 2008 21:47, celkem upraveno 1 x.
- Jakub Metelka
- Příspěvky: 2305
- Registrován: úte led 15, 2008 18:11
- Bydliště: Brno venkov
- Kontaktovat uživatele:
Krásnej stroj
2x VAZ-2101 (1972), 2x VAZ-2101 (1973), VAZ-2101 (1977), VAZ-2102 (1977), 2x VAZ-2106 (1978), VAZ-21053 (1989), VAZ-2107 (1986), VAZ-2121 (2002) Moskvič-408-1 (1972), Škoda-120L (1983), Škoda-105S (1984), Škoda Favorit 136L (1989), Škoda-Felicie (1995,1996), Škoda Felicie kombi (1997), Mercedes -200E (1987), Avia A31 (1987), Škoda 706 RTHP (1973)
Ahoj, hmno, smekám, poctivá práca, asi celý vzrušením nespím, nejem, keby že mám toto v garáži, teda neviem či by som nespal v garáži, fakt že origo je origo, nevidel som sebelepšiu renováciu z ktorej by šlo to čo z originálu, rekonštrukcia predsa len resetne ten "nános vekov", patinu, alebo "touch" ktorý pôvodný stav proste Má,
Mám zopár otázočiek, som si nevšimol...aký má rok výroby? Zaujíma ma to preto, lebo som zvedavý v akom stave sú gumené časti, silenbloky a vôbec tesnenia a veci ktpré proste starnú? U bežne jazdeného auta sa tieto veci priebežne menia kvôli opotrebeniu, čo ale pri aute ktoré sa ešte ani nezačalo opotrebovávať?
Inak konzervácia, fakt kumšt, asi by som sa spítal na férovku v technickom múzeu, ako to robia oni.
Mám zopár otázočiek, som si nevšimol...aký má rok výroby? Zaujíma ma to preto, lebo som zvedavý v akom stave sú gumené časti, silenbloky a vôbec tesnenia a veci ktpré proste starnú? U bežne jazdeného auta sa tieto veci priebežne menia kvôli opotrebeniu, čo ale pri aute ktoré sa ešte ani nezačalo opotrebovávať?
Inak konzervácia, fakt kumšt, asi by som sa spítal na férovku v technickom múzeu, ako to robia oni.