Beruška
Moderátor: Moderátoři
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Beruška
Uvidím, až to rozeberu. Do železářství jsem šel bez šroubu, původní myšlenka, byla, že vezmu tři plus mínus od oka, ale když za jeden ořech s hvězdičkou chtěli 150Kč, zalapal jsem po dechu, pak jsem koukal na sadu toňáckou za asi 1200 Kč, a vedle byla vítězná Extol sada za 300 peněz. Tak snad mi vydrží. Jo a klíč je to 14 hvězda.
Zítra jdu na to, až dosekám a svozím ten bordel, co mi roste na zahradě. Dneska mě napadla věta, že "Šípková Růženka byla ve svízelné situaci" a strašně mě to rozesmálo ... jako 3m vysokej svízel, to každej doma nemá ...
Zítra jdu na to, až dosekám a svozím ten bordel, co mi roste na zahradě. Dneska mě napadla věta, že "Šípková Růženka byla ve svízelné situaci" a strašně mě to rozesmálo ... jako 3m vysokej svízel, to každej doma nemá ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Beruška
Hlava šla dolů a nahorů, šlo to dobře ... akorát jsem to po sobě povoloval dvoumetrovou tyčí, toňácký imbus pružil pomalu o čtvrt otáčky, pak to luplo, tak jsem se leknul, ale jen to povolilo ... uff.
Ze šroubu koukalo do hlavy asi 1cm závitu, našel jsem akorát staré samojistné matky na čepy se stejným závitem, vršek matky jsem uřízl ve svěráku flexou a zbytek navařil na šroub céočkem (a předtím zakryl blok hadry, aby tam nenalítaly kuličky). Ven šel šroub snadno, to se mi ulevilo ...
No, a pak se mi přitížilo, anžto Extol vořech na hvězdičkové šrouby se nevešel na třech místech kolem domečku vačky. Tak jsem vzal šuplerku a tři staré šrouby holt šly zpátky do služby. Ten mišmaš mě sere, ale což ...
Při utahování jsem sral strachy, že zase něco křupne, ale dodržel jsem pečlivě návod: dotáhnout momenťákem na 20 a pak na nějakých 80Nm, a pak o 90° a zase o 90°.
Těsnění jsem opět dával samozřejmě nové ... a pak byla tma, takže jsem to sbalil, dal si studenou sprchu se solvinou pod sudem, a šel se najíst.
Pokračování možná v úterý.
Mám dotaz - vodu do chlazení - odstátou ze studny, nebo koupenou destilku? Já jen, že ta destilka, co jsem tam nalil minule, se jeví silně korozivní, sviňa.
Ze šroubu koukalo do hlavy asi 1cm závitu, našel jsem akorát staré samojistné matky na čepy se stejným závitem, vršek matky jsem uřízl ve svěráku flexou a zbytek navařil na šroub céočkem (a předtím zakryl blok hadry, aby tam nenalítaly kuličky). Ven šel šroub snadno, to se mi ulevilo ...
No, a pak se mi přitížilo, anžto Extol vořech na hvězdičkové šrouby se nevešel na třech místech kolem domečku vačky. Tak jsem vzal šuplerku a tři staré šrouby holt šly zpátky do služby. Ten mišmaš mě sere, ale což ...
Při utahování jsem sral strachy, že zase něco křupne, ale dodržel jsem pečlivě návod: dotáhnout momenťákem na 20 a pak na nějakých 80Nm, a pak o 90° a zase o 90°.
Těsnění jsem opět dával samozřejmě nové ... a pak byla tma, takže jsem to sbalil, dal si studenou sprchu se solvinou pod sudem, a šel se najíst.
Pokračování možná v úterý.
Mám dotaz - vodu do chlazení - odstátou ze studny, nebo koupenou destilku? Já jen, že ta destilka, co jsem tam nalil minule, se jeví silně korozivní, sviňa.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Re: Beruška
Voda ze studny - vodní kámen.........
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Beruška
tiez si myslim, ze voda zo studne obsahuje vela vodneho kamena, ked uz tak dazdova voda, alebo ideal destilovana voda a do toho drbnut prisadu proti korozii, napr. http://www.lacneautodiely.sk/autochemia ... 5ml--2314/
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Beruška
Ok, vrátím se k destilce s Fridexem G+. Jen jsem to zkusil
Vodu ale stejně musím někam hodit na rozbor, nebaví mě kupování pitný vody a než konečně udělám vodovod ... třeba bude ok. Malý domácí pokus pravil - po týdenním stání v zavřeném kanystru udělá totéž co kojenecká ... plavou v tom řasy bo co to je.
Vodu ale stejně musím někam hodit na rozbor, nebaví mě kupování pitný vody a než konečně udělám vodovod ... třeba bude ok. Malý domácí pokus pravil - po týdenním stání v zavřeném kanystru udělá totéž co kojenecká ... plavou v tom řasy bo co to je.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- Teepee
- Příspěvky: 4317
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Beruška
Ale týden starou vodu pít přece nebudeš. A když nechceš mít po týdnu řasy, musí být v chladu a hlavně temnu.
Ukázka rozboru vody v obecním vodovodu: http://www.ekos-revnice.cz/files/UR.pdf Jsou tam ukazatele, který týdenním odstátím opravdu nevykoukáš.
Rozbor určitě ano, a případně studnu vyčistit. Buď jsou na to firmy, což údajně stojí těžký tisíce a nebo by to možná stačilo občerstvit ve spolupráci s místními hasiči.
Vytáhnou vodu, bordel a humus, doplňkově spláchnou stěny pořádným proudem vody od pavučin, brouků a dalších nepříjemností.
Záleží jak máš studnu hlubokou, do sedmi metrů problém mít nebudou s žádným čerpadlem, nad sedm metrů jedině s nautilou. A chce to nautilu s trochu výkonu (cca 300l/min a více), aby se to dalo strhnout. Teď po povodních jsme se studen něco načerpali.
Voda je základ života a na Tvém místě bych vodu u baráku, její množství (vydatnost pramene) a kvalitu řešil jako první. Pak je potřeba elektrika, přístupová cesta a pak se o tom dá uvažovat jako o místě k životu.
No a do chladiče destilku s Fridexem, když byl G, tak G.
Destilka do chladiče se dá získat taky pod okapem, ať už v době tání sněhu, nebo za deště, ale vždy v ní bude něco špíny (všudypřítomný prach), lepší nechat usadit, nejlepší pak ještě přefiltrovat. Pak taky můžeš odmrazit ledničku (krkolomnej postup).
Nebo se na to vys..at a dát tam normální vodu, něco sebere fridex, něco to snese a stejně je možná na fridexu napsáno něco o ředění "kvalitní pitnou vodou".
Ukázka rozboru vody v obecním vodovodu: http://www.ekos-revnice.cz/files/UR.pdf Jsou tam ukazatele, který týdenním odstátím opravdu nevykoukáš.
Rozbor určitě ano, a případně studnu vyčistit. Buď jsou na to firmy, což údajně stojí těžký tisíce a nebo by to možná stačilo občerstvit ve spolupráci s místními hasiči.
Vytáhnou vodu, bordel a humus, doplňkově spláchnou stěny pořádným proudem vody od pavučin, brouků a dalších nepříjemností.
Záleží jak máš studnu hlubokou, do sedmi metrů problém mít nebudou s žádným čerpadlem, nad sedm metrů jedině s nautilou. A chce to nautilu s trochu výkonu (cca 300l/min a více), aby se to dalo strhnout. Teď po povodních jsme se studen něco načerpali.
Voda je základ života a na Tvém místě bych vodu u baráku, její množství (vydatnost pramene) a kvalitu řešil jako první. Pak je potřeba elektrika, přístupová cesta a pak se o tom dá uvažovat jako o místě k životu.
No a do chladiče destilku s Fridexem, když byl G, tak G.
Destilka do chladiče se dá získat taky pod okapem, ať už v době tání sněhu, nebo za deště, ale vždy v ní bude něco špíny (všudypřítomný prach), lepší nechat usadit, nejlepší pak ještě přefiltrovat. Pak taky můžeš odmrazit ledničku (krkolomnej postup).
Nebo se na to vys..at a dát tam normální vodu, něco sebere fridex, něco to snese a stejně je možná na fridexu napsáno něco o ředění "kvalitní pitnou vodou".
Bílý LADA a okřídlená spol.
Re: Beruška
A v příručce ke Š 100 doporučujou vodu říční studniční a vodovodní nedoporučujou kvůliva kotelnímu kameni a dešťovou zase kvuliva kyselosti. Nicmeně dnes mi to přijde pasé, s tím laborovat, koupit destilku a fridex a hotovo.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Beruška
Jj, o rozborech vody vím dost, byť se stále nemůžu dokopat, abych ráno nabral zavařovačku a dovezl.
Jinak studna má 6m hloubku a cca 1,5m průměr. Pavučiny nejsou, protože hladina je nejníž metr pod terénem. Kalovým čerpadlem jí vyženu tak za 10 hodin. Dno by zasloužilo trochu štěrku.
Zaujalo mě ale
1) že voda kojenecká dopadne po týdnu úplně stejně jako voda ze studny
2) že destilka bez Fridexu ukrutně "žere" - vypustil jsem po nějakých 2-3 týdnech stání vodu zrzavější než tu s Fridexem předtím po roce. Pravda, možná ta růžová klame . Onehdá jsem navíc četl, že není destilka jako destilka ...
Jinak studna má 6m hloubku a cca 1,5m průměr. Pavučiny nejsou, protože hladina je nejníž metr pod terénem. Kalovým čerpadlem jí vyženu tak za 10 hodin. Dno by zasloužilo trochu štěrku.
Zaujalo mě ale
1) že voda kojenecká dopadne po týdnu úplně stejně jako voda ze studny
2) že destilka bez Fridexu ukrutně "žere" - vypustil jsem po nějakých 2-3 týdnech stání vodu zrzavější než tu s Fridexem předtím po roce. Pravda, možná ta růžová klame . Onehdá jsem navíc četl, že není destilka jako destilka ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Beruška
Tak. Beruška má dotažený rozvodový řemen, napsal jsem další kus SW na diagnostiku https://github.com/dmatej/java-cardiag a Beruška prošla TK+EM úplně nečekaně dobře:
1) EM asi na 20% EURO4, prošla by i EURO5 se starým katem i lambdami a výfukem
2) TK - nové čepy i přední tlumiče, napsána jen A - koroze podvozkových částí; krom toho mi ale kopal zadní buben, ale bylo mi důvěřováno, že ho plánuji vyměnit. A taky je pravda, že už než došlo na test, mluvil jsem o tom.
Dneska jsem dotáhl rozvoďák, minule jsem zvolil špatný postup. Tavri má bod za nakopnutí
Dneska jsem vyměnil ten buben - od výroby vyvažovaný, věčně stáčený a opět házející, grrr. Leč teď ručka brzdí furt, zkusil jsem, jestli si to nesedne, a přijel jsem z projížďky s nažhaveným bubnem ; jinak nový buben Cifam je ital, celolitinový, je asi 2x těžší než Rus, ale je přesný.
Seřizování ručky se schované pod krytem výfuku, který má ovšem štefty, které stoprocentně zítra utrhnu, takže bude zase o zábavu postaráno. Flexa si zase užije, navařím si šrouby bez hlav na plechové čtverečky, ubrousím barvu a zbytky z podlahy a plíšky se závitem přivařím k podlaze. Nebo druhá možnost - zbytek zarovnat, vyvrtat díru a šroubek bez hlavy do ní zavařit rovnou. Ale to zase určitě provrtám koberec a to nechci ...
No, takový je plán ... doufám, že na mě zase něco vzplane ...
Druhý buben chci vyměnit taky, ale bez přeštelování brzdy to nepůjde ...
A poslední řada seriálu začíná zde ... no dobře, o snímek zpět
https://picasaweb.google.com/1034647282 ... 4247481506
1) EM asi na 20% EURO4, prošla by i EURO5 se starým katem i lambdami a výfukem
2) TK - nové čepy i přední tlumiče, napsána jen A - koroze podvozkových částí; krom toho mi ale kopal zadní buben, ale bylo mi důvěřováno, že ho plánuji vyměnit. A taky je pravda, že už než došlo na test, mluvil jsem o tom.
Dneska jsem dotáhl rozvoďák, minule jsem zvolil špatný postup. Tavri má bod za nakopnutí
Dneska jsem vyměnil ten buben - od výroby vyvažovaný, věčně stáčený a opět házející, grrr. Leč teď ručka brzdí furt, zkusil jsem, jestli si to nesedne, a přijel jsem z projížďky s nažhaveným bubnem ; jinak nový buben Cifam je ital, celolitinový, je asi 2x těžší než Rus, ale je přesný.
Seřizování ručky se schované pod krytem výfuku, který má ovšem štefty, které stoprocentně zítra utrhnu, takže bude zase o zábavu postaráno. Flexa si zase užije, navařím si šrouby bez hlav na plechové čtverečky, ubrousím barvu a zbytky z podlahy a plíšky se závitem přivařím k podlaze. Nebo druhá možnost - zbytek zarovnat, vyvrtat díru a šroubek bez hlavy do ní zavařit rovnou. Ale to zase určitě provrtám koberec a to nechci ...
No, takový je plán ... doufám, že na mě zase něco vzplane ...
Druhý buben chci vyměnit taky, ale bez přeštelování brzdy to nepůjde ...
A poslední řada seriálu začíná zde ... no dobře, o snímek zpět
https://picasaweb.google.com/1034647282 ... 4247481506
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Re: Beruška
Ty šroubky na tom krytu výfuku jsou úžasný,povoloval jsem je na 3 roky starám autě,drátěný kartáč,Konkor,pomalu stranovým klíčem,sem tam jako když se řezá závit,síla plechu v místě uchycení šteftů nic moc,plech se vlnil,vypadalo to že se štefty vytrhnou i s plechem karoserie,ale vydržel to.Při zpětné montáži,jsem dal na každý šteft 2 matky na grafitovou vazelínu,aby nekoukal zavit.Přeji hodně štěstí při demontáži.
Re: Beruška
Ten kryt je tam stejně zbytečnej
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Beruška
To bych netvrdil, že je zbytečnej - povolování ruční brzdy šlo jako po másle. A šroubek už jeden přetržený byl, soudě podle šílených podložek jsem to dělal já a ne pan Nedbal, i když si to už nepamatuju, ... no, kdo ví ... každopádně dneska jsem povolil všechny a nic nezničil. Místo matek jsem tam dal nové pozinkované samojistné a podložky M6 v počtu tak, aby byl celá závit schovaný. A samozřejmě grafitovou vazelínou jsem nešetřil.
Jinak italské bubny váží možná i trojnásobek co ruské, ale jsou přesné, zatím .. a zatím brzdí krásně.
A taky jsem seřídil sbíhavost z 11mm na 1-2mm - po výměně tlumičů a čepů to dělal pan Nedbal, ale asi si to časem sedlo.
Jinak italské bubny váží možná i trojnásobek co ruské, ale jsou přesné, zatím .. a zatím brzdí krásně.
A taky jsem seřídil sbíhavost z 11mm na 1-2mm - po výměně tlumičů a čepů to dělal pan Nedbal, ale asi si to časem sedlo.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Re: Beruška
Tak na novej řadě ty kryty nejsou, takže by se prd stalo, kdybys ho tam nemoh dát zpět, a to tam je i katalyzátor, spíš budou tlumit hluk než teplo. Ale lepší to tam dát, když to de.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Beruška
Další problém - nenastartoval jsem. Čím to může být? Kabely jsou nové. Všiml jsem si, že někdy studený motor startuje třeba na 2-3 válce, obzvlášť když je zima a vlhko. Čím to může být? Paliva byla vyzkoušena s tímhle chováním dvě:
OMV, tankováno nad Barranďákem
Shell, tankováno za rozhlasem v Plzni.
S VPowerem od Shellu se to nestávalo, ale taky bylo teplo a sucho
Podle všeho tam benzín ale jde, ale zdá se, že to prostě nepálí. Proč?
OMV, tankováno nad Barranďákem
Shell, tankováno za rozhlasem v Plzni.
S VPowerem od Shellu se to nestávalo, ale taky bylo teplo a sucho
Podle všeho tam benzín ale jde, ale zdá se, že to prostě nepálí. Proč?
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Re: Beruška
Ma to hydrostely alebo klasicke podlozky? V pripade klasickych podloziek skontrolovat ventilove vole.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)