Podvozok
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: sob čer 06, 2009 10:13
- Bydliště: slovensko
a ja dodam, ze pro ostrejsi jizdu je zadek na jakychkoli seriovych pruzinach moc mekkej. budu posouvat misky na naprave o minimalne 5cm vys, a zkratim vic pruziny. a pokud neprodam stary pera z bmw, tak to prekopu vzadu na ty. jsou o dost kratsi a tvrdsi
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Re: Podvozok
Koukám, že už rok se podvozky na Ladě nedělají a nebo už se to všechno vyřešilo a je po problémech
Mě by ale zajímalo, jak na zadní pružiny u kombíka. Rád bych je přitvrdil, protože 5 lidí v autě a je z toho raketa čumákem vzhůru. Jde mi ale o zachování výšky, nechcu auto snižovat.
Pružiny z Nivy - prý jsou tuhší, ale myslím že i kratší, ne ?
Zdvojené pružiny - vím, že na nich kluci jeli do Mongolska a vpohodě dojeli, otázka je, jestli by člověk vpohodě dojel i skrz STK
Pružiny z jiného auta - podle rozměrů něco připasovat. Ideální řešení, na pohled nerozeznatelné .. ale z čeho ?
Díky za jakékoli postřehy.
Mě by ale zajímalo, jak na zadní pružiny u kombíka. Rád bych je přitvrdil, protože 5 lidí v autě a je z toho raketa čumákem vzhůru. Jde mi ale o zachování výšky, nechcu auto snižovat.
Pružiny z Nivy - prý jsou tuhší, ale myslím že i kratší, ne ?
Zdvojené pružiny - vím, že na nich kluci jeli do Mongolska a vpohodě dojeli, otázka je, jestli by člověk vpohodě dojel i skrz STK
Pružiny z jiného auta - podle rozměrů něco připasovat. Ideální řešení, na pohled nerozeznatelné .. ale z čeho ?
Díky za jakékoli postřehy.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Re: Podvozok
Moje konkrétní zkušenost s pružinami z Nivy: Koupil jsem je asi před 4mi lety od p.Vašenkova, po montáži se kombík skvěle zvednul(to já rád), tlumiče šly na doraz, takže jsem je nastavil navařením ok ze starých tlumičů. První jízda v pěti lidech s bagáží byla lahůdková, žádné zametání silnic zástěrkami. Asi po roce opět jízda s fest plným autem, kdesi v zatáčce se ozvala ukrutná kovová rána(takové TUMmmmm) a za pár minut totéž znova. Zastavil jsem po první i po druhé, ale žádnou škodu jsem nezjistil. Letos v létě jsem měnil zadní nápravu a ejhle! Obě zadní pružiny prasklé dole, asi 1/2 závitu od konce. Ale obě se zamaskovaly tak šikovně, že vypadaly až do demontáže docela přirozeně. Akorát teď už vím, že se mi to nezdálo, že si to časem trochu sedlo. No, zabrousil jsem ulomené konce, a vrátil je na původní místo. Jedeme dál...
A mimochodem, co pouvažovat o něčem takovém? : http://www.hyhlan.cz/eshop-kategorie-vl ... l?strana=3
A mimochodem, co pouvažovat o něčem takovém? : http://www.hyhlan.cz/eshop-kategorie-vl ... l?strana=3
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
- ger007
- Příspěvky: 4784
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podvozok
osobne som dal nove kombikove pruziny biele z cervenymi pasikmi (najtvrdsie ), mam tam LPG furt vozim neaky bordel alebo ludi a auto nie a nie klesnut az je to neprijemne tvrde, mozno je to aj tym ze mam v kazdej pruzine este 4 gumi tj 8gum na zadku, co sa tlmicov tyka mam tam mastersporty plyno kapalinove
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
Re: Podvozok
Na vzduchovej podvozek je samozřejmě potřeba kompresor a rozvést k měchům vedení vzduchu. Tenhle podvozek bych na auto nechtěl ani kdyby mi za to někdo platil. Sice je výhoda, že jde štelovat výška auta, ale jeho veliká nevýhoda je v tom, že čím víc je nafouknutej, tím je samozřejmě taky tvrdší, takže v horní pozici je to jako jezdit se žebřiňákem.Nemo píše:A mimochodem, co pouvažovat o něčem takovém? : http://www.hyhlan.cz/eshop-kategorie-vl ... l?strana=3
Re: Podvozok
Díky za odpověď, přesně o tohle mi jde Takže asi půjdu do těch pružin z Nivy. Jo a jsou to přední nebo zadní ?Nemo píše:po montáži se kombík skvěle zvednul(to já rád), tlumiče šly na doraz, takže jsem je nastavil navařením ok ze starých tlumičů. První jízda v pěti lidech s bagáží byla lahůdková, žádné zametání silnic zástěrkami.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podvozok
se vzduchove stelovatelnym podvozkem se vozim v kolegove audine a nejak za jakychkoliv vysek podvozku pocit, ze by to bylo tvrde . jen kolem 190 000 km se rozloucil kompresor, coz napravilo asi 20 000 za novy.Yellow01 píše:Na vzduchovej podvozek je samozřejmě potřeba kompresor a rozvést k měchům vedení vzduchu. Tenhle podvozek bych na auto nechtěl ani kdyby mi za to někdo platil. Sice je výhoda, že jde štelovat výška auta, ale jeho veliká nevýhoda je v tom, že čím víc je nafouknutej, tím je samozřejmě taky tvrdší, takže v horní pozici je to jako jezdit se žebřiňákem.Nemo píše:A mimochodem, co pouvažovat o něčem takovém? : http://www.hyhlan.cz/eshop-kategorie-vl ... l?strana=3
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Podvozok
Zase nebrat doslovně, já jen napsal zkušenosti tuningářů s těmahle universálníma sadama. Samozřejmě, že pneumatický odpružení v takovým autě, jako je audi, mercedes apod. je úplně o něčem jiným. Tam je to řízený počítačem a v řádech milisekund to snímá data z čidel a podle potřeby reguluje tlak. Navíc jsou k tomu vypočítaný vhodný tlumiče, lze volit z několika charakteristik odpružení podle stylu jízdy a povrchu, po kterém se zrovna jede, prostě je to celý promakaný. Kdežto když to bude někdo vyrábět doma, tak nikdy nemůže docílit vlastností podvozku z takový auta.
Re: Podvozok
Měl jsem před pár lety na dodávce tzv.Airhelper - tj. měchy, kompresor s presostatem a ventily, regulující podle zatížení vozu tlak v systému. Prostě konstantní výška auta, nehledě na zatížení. Co se komfortu týče, bylo to super. Ale bohužel složitý systém neobstál v náročných podmínkách -sůl, vlhkost...
Odešly ventily, kompresor, a tak jsem to předělal na jednoducho. Měchy > trubičky > autoventilek. Když se vezlo těžké, tak se u benzínky přifouklo. Sice už to nebyl ten komfort, ale bylo to spolehlivé. Ostatně něco hodně podobného měly některé verze Opel Omega combi. Měchy přímo integrované na zadních tlumičích, a v koutě kufru ventilek. U pumpy přifounout a šmitec.
Odešly ventily, kompresor, a tak jsem to předělal na jednoducho. Měchy > trubičky > autoventilek. Když se vezlo těžké, tak se u benzínky přifouklo. Sice už to nebyl ten komfort, ale bylo to spolehlivé. Ostatně něco hodně podobného měly některé verze Opel Omega combi. Měchy přímo integrované na zadních tlumičích, a v koutě kufru ventilek. U pumpy přifounout a šmitec.
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Re: Podvozok
Ahojte,uvažujem o kúpe tlmičov BILSTEIN,neviete mi poradiť ktoré sú najtvrdšie? ...viem že najlepšie sa dajú zohnať Bilstein B6 na 2101.Nemá niekto skúsenosti s týmto podvozkom? Alebo vie niekto o niečom tvrdšiom? ...s použitím: -v predu Volga pružiny
-v zadu Niva pružiny.
ďakujem za skorú odpoveď!
-v zadu Niva pružiny.
ďakujem za skorú odpoveď!
Re: Podvozok
Ono se toho na Ladu zas tak moc nevyrábí, tužšší asi nejsou, musel by sis je nechat udělat zakázkově. Dají se sehnat i maďarský tlumiče, co se používají na závody, tam bude tuhost taky velká.