Stránka 14 z 23

Re: alternator

Napsal: pon zář 22, 2014 06:21
od Luděk Musil
Ano, mění se to kus za kus.
Ale musíš přiletovat k diodovému bloku asi tak 1,5 mm silný dráty ze statoru. L.

Re: alternator

Napsal: pon zář 22, 2014 07:25
od Majo
Kym som nemal poriadnu pajkovacku, pomahal som si teplovzduskou. Zapnuta na polovicny vykon hodena vedla na pongu mi nahrievala okolie letovania aby sa prilis neochladzovalo a potom to slo aj 75W pajkou :-D

Re: alternator

Napsal: pon zář 22, 2014 07:30
od Cory
Ja som nic letovat nemusel :P stare altiky to maju asi inak co?

Re: alternator

Napsal: pon zář 22, 2014 08:25
od Majo
praveze ani nie :-D ako si to mal ty???

ked tak prudko rozmyslam, uz som videl, ze to bolo aj sroubovane. Len si nepamatam, co to bol za alt.

Re: alternator

Napsal: pon zář 22, 2014 09:14
od Cory
ja mam ičkovy altik a tam som to krasne odsroboval, mostik vymenil a prisroboval spat.

Re: alternator

Napsal: pon zář 22, 2014 09:30
od Luděk Musil
Tak co jsem to potom měl rozdělaný a bylo to letovaný? Že by můj 70A Magneton? Nebo originál G221 42A ? Nevzpomínám si, spíše se přikláním k tomu 42A. L.

Re: alternator

Napsal: pon zář 22, 2014 10:27
od Majo
asi to bude ten original, tych som robil kvantum a "ickovy" asi len jeden, takze by to sedelo aj s mojou chabou pamatou :lol:

Re: alternator

Napsal: pon zář 22, 2014 14:19
od tomass
Pájel jsem na autě trafopájkou 100 W na malým měniči v plastiku 70W (špičkově asi 100W). Mám ho od Flajzara už asi 10 let, býval i v GM. Pájel jsem s tím celkově asi 5 minut s několikasekundovými přestávkami. Tenhle měnič váží asi 100 gramů. Nijak se nehřál, ale netrápil bych ho dlouho. Každopádně 6 spojů silnějšího drátu zvládne. (Měnil jsem blok diod u Fiata, vinutí bylo k bloku diod pájený) Dnes jsou cenově přijatelné i o něco větší měniče 12V / 230 V a proto bych dal přednost 250-300 W.

V Hornbachu mají teď aktuálně malý plynový hořák asi za 350 Kč. Dá se koupit i jinde (Globus, Bauhaus), všude jinde vyjde dráž nejméně o 100-200 Kč. Je to malý kousek akorát do ruky, nebo do kapsy. Ten je supr na smršťovací bužírky. Má piezozapalování. :D

Horší bývá vlastní realizace na cestě a mít něco z toho ssebou.


Luďku, jakou máš baterku ? Dával jsem Varta Silver 63 Ah (délka 242 mm)a je tam vůle na délku, protože větší (278 mm) už tam jen o kousek nevešla.

Re: alternator

Napsal: pon zář 22, 2014 14:56
od Luděk Musil
tomass píše:Luďku, jakou máš baterku ? Dával jsem Varta Silver 63 Ah (délka 242 mm)a je tam vůle na délku, protože větší (278 mm) už tam jen o kousek nevešla.
Měla by to být Varta (?), určitě 70 Ah. Do držáku padne, ale musí se jí krapet pomoct.
Jaykee píše:Luďku, nevím co by to muselo být za baterku, aby tě z ciziny dovezla
Je Slovensko cizina? Je! tak mě dovezla z ciziny :lol: :P . Dobíjení mi odešlo asi 20 km před hranicí, když už předtím asi 30 minut padalo z cca 13,6 V na 12 V. Ujel jsem ještě 100 km. Ale posledních cca 10 km už to bylo taky na obrysovky a baterka šla hned na nabíječku. L.

Re: alternator

Napsal: pon zář 22, 2014 15:18
od tomass
Tak měl jsem za to, že rozměry baterek jsou normalizovaný a každý výrobce do toho rozměru dostane nějakou kapacitu. Na 278 mm mi chyběl asi 1,5 cm. Nechtěl jsem ničit rámeček na základně držáku. A když už, tak si to nepamatuju přesně, myslím, že i po úpravě by tam kousek chybělo. A Varta být nemusí. Je to moje první pořádná značková baterka asi po 10 letech od poslední Akumy, co jsem měl kdysi. Varta Silver mi přijde výrazně stabilnější při startu (voltmetr necuká) i když je nabitá třeba jen z poloviny, případně nabitá i méně, než kterákoliv jiná baterka. Předčí i Starline z Autokelly, která se chlubí výrazně vyššími startovacími proudy, než konkurence (tu jsem měl předtím). Aspoň tak se mi jevila Varta Silver v zimě za mrazu, než jsem jí vyndal a dal na nabíječku a zjistil po nabití, že měla jen kolem 30% jmenovité kapacity. Teď už jí vyndavám při nejméně 12,18-12,2 V, kdy má podle pozdějšího dobití kolem poloviny jmenovité kapacity.

S denními světly by mohla 63Ah zvládnout jízdu tak 2-3 hodiny za ideálních podmínek (teplo, moc nesvítit brzdovkama a minimálně blikat). Počítám se stárnutím, úplně nová by zvládla asi víc.

Re: alternator

Napsal: pon zář 22, 2014 19:40
od Majo
na 55ku v nie najlepsej kondicii dosiel Stevo v mojom doprovode z Vlckoviec do Zvolena, co je asi 150km a trvalo nam to cca tie dve hodiny. Brzdil a smerovkoval normalne, svietil iba pri policajtoch. A bolo by to slo aj dalej, ale na zvysnych 60km bez mojho doprovodu radsej dostal moju sviezu baterku...

normovane.... napriklad gelovky su daleko vacsie s daleko mensou kapacitou. Ja mam 278mm gelovku o kapacite 56Ah. Pripadne aj vacsiu, asi 80ku 350mm. Ta sa mi vsak vosla iba do Priory po upravach, Chevy po upravach, pripadne do BMW. Do klasiky by to chcelo velke upravy. A normalna kyselinova by v tej velkosti mala daleko viac Ah...

Re: alternator

Napsal: stř zář 24, 2014 06:05
od Luděk Musil
tomass píše:Luďku, jakou máš baterku ? Dával jsem Varta Silver 63 Ah (délka 242 mm)a je tam vůle na délku, protože větší (278 mm) už tam jen o kousek nevešla.
Včera zvečera jsem tedy tu kapotu otevřel ... .
Varta black dynamic, 70 Ah, 640 A, 275 mm.
Stáří odhadem 5-6 let ( :?: ) L.

Edit1: tato: http://www.battery-import.cz/varta-blac ... --12v--e13
Zajímavé je, že píší délku 278 mm, já naměřil "nahoře" 275 ... třeba to byl špatný svinovací metr :D , ale do držáku v 04 se vleze :idea:

Edit2: po bližším prozkoumání těchto stránek:
Varta silver dynamic se vydá do 04 v hodnotě 77 Ah/780 A
Varta blue dynamic se vydá do 04 v hodnotě 74Ah/680 A

Re: alternator

Napsal: stř zář 24, 2014 10:21
od tomass
Luďku,
opravdu by mě zajímalo, jak jsi tam tu velkou baterku dostal. :D Měl bys fotku ? Konfigurátory vyhodí maximálně tu co tam mám 63 Ah v Silveru. http://www.varta-automotive.cz/cs-cz/se ... type=14038
I když jsem dal rok výroby 2000 a 1,7 obsah, tak to vyhodí úplně stejný rozměr. Baterku mám 3 roky, tak jí teď měnit určitě nebudu. Příště bych dal rád větší, ale fakt mi tam nevleze.....

Když se podíváš na fotky tady: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 6&start=15 Tak i když to není moc vidět, mám tam mezeru. Mě tam teda i tak cca 10-15 mm chybí na délku pro větší baterku. Musel bych odřezat boční část směřující k chladiči. A to bych v kombinaci s vyšší hmotností aku dost nerad. Nebo bych mohl provést zářez do vnitřního blatníku. To bych teprve nerad. Nemělo by se taky zapomínat, že ten držák byl původně na akumulátor s hmotností kolem 13 kg a teď tam mám 15 kg a největší aku by tam byl 18 kg u Varta Silver. (Nejvyšší řada Varta Silver AGM by měla dokonce 20 kg.)
Leda, že by Ti do Ička dali nějaký delší držák. Jinak si to neumím vysvětlit.

Re: alternator

Napsal: stř zář 24, 2014 10:42
od Cory
Divné, ja (toho casu 128kg) som na tom drziaku stal ked som vyberal motor a nevyzeral, ze by mu to nejak vadilo.

Re: alternator

Napsal: stř zář 24, 2014 11:18
od Luděk Musil
tomass píše:Leda, že by Ti do Ička dali nějaký delší držák. Jinak si to neumím vysvětlit.
Ehm ... no ... dobrá ... změřím ještě rozměr toho držáku aku.
Ale mám již třetího "hranatce" - a do všech jsem bez problému aku o délce 278 mm dostal.
Leda, že by do Tvýho auta dali menší držák :P :lol: . L.