Stránka 14 z 106
Napsal: čtv dub 14, 2005 08:05
od franta
No více méně sis odpověděl sám. S tou spotřebou bych podle selského rozumu řekl, že 16v musí mít nižší spotřebu, protože motor vykonává práci efektivněji, ale může to být jinak. Já osobně bych koupil 1,5 16v je vyladěná a odchytané závady a ta 1,6l bude víc žrát a výkonostně je na stejno. U ty 1,5 z roku 2004 dostaneš teď ve výprodeji dobrou cenu -20000kč. Já mám zkušenost s 8v ze samary a je línější než ta 16v. Hodně záleží na stylu jízdy. A hlavnbě u 16v nemusíš štelovat ventily.
Franta
Napsal: čtv dub 14, 2005 08:05
od Ctirad Vyskočil
Speedy dík za otázku.Taky mě to docela zajímá.Ale asi bych spíš volil 16v.Má lepší zrychlení a je silnější,což si myslím je bezpečnější.
Napsal: čtv dub 14, 2005 08:21
od Erik
Já mám osmiventil, se šestnáctiventilem jsem nejel, nemohu srovnával. Ale rozhodně mohu prohlásit, že osmiventilový motor má velice dobrou akceleraci a nemám problém s kombíkem předjíždět. Nevýhoda je u 8V štelování ventilů. Ale v servisu je to pár stovek. Jinak co jsem slyšel, tak u 16V se musí více řadit, ten 8V si to spíš přebere. Ale sám to nemohu posoudit. Jenom mohu říci, že ani ten 8V není špatná volba a jede moc pěkně. Erik
Napsal: čtv dub 14, 2005 08:26
od Jiri
no ja za tim vezl prives jen nekolikrat jedou v tomy byl 600kg soustruh, pak nekolikrat vetsi nadrz na vodu, prazdna.
neni to na zadne dovadeni ale da se s tim jet i hodne rychle, prives s tim moc nehazi, jen ty brzdy.. mam dojem ze pri brutalnim pouzivani rychle vadnou:-(
Musi se s tim jezdit s rozumem.. ono to svadi s privesem nejet tech 80 aby tam clovek mohl mit i do kopce 5. ....
Napsal: čtv dub 14, 2005 09:38
od martina
8V x 16V - asi hodně záleží na stylu jízdy - se současným 8V motorem nemám zkušenosti, ale osobně mi dělalo ze začátku problémy si vzyknout (měli jsme 21061 s 1,5 motorem)- u 16V jde motor od spodu dost slabě, takže to znamená trošku víc plynu při rozjezdu a musíš počítat s tím, že prostě ten motor potřebuje vyšší otáčky. mě osobně by asi 8V stačil a možná i víc vyhovoval, ale nakonec jsme se rozhodli pro 16V i když to stál ještě o 20 táců víc než 8V, nakonec já tak často nejezdím a choť si to aspoň může lépe užít
pokud nemáš pro kombi opravdu nějaké častější využití a potřebuješ jen tu a tam něco převést, bude lepší asi ta 112, přece jen kombi je jednak dražší a taky má vyšší spotřebu.
co se týká káry - s tou lada fakt problémy nemá (vzpomínám si, že jednou nás těsně před kopcem předjel nějakej fabiatik, aby se nemusel zdržovat s okárkovaným vozidlem a pak celou cestu do kopce zdržoval on nás....
), ale samozřejmě to poznáš na spotřebě - taky podle toho co vezeš.
m.
Napsal: čtv dub 14, 2005 10:31
od Ctirad Vyskočil
Díky za vyčerpávající odpovědi.
Káru mám na 450kg(max500kg),tak si myslím,že by to neměl být pro Ladu problém.Teď už jenom aby se brzy dostavily korunky.
Napsal: čtv dub 14, 2005 10:39
od martina
Ctirad Vyskočil píše:Díky za vyčerpávající odpovědi.
Káru mám na 450kg(max500kg),tak si myslím,že by to neměl být pro Ladu problém.
no, máme prakticky ověřeno, že kára uveze víc
kára je na 450, váží 120 a my jsme na stavbu (ještě s 21061) vezli komín kterej mohl mít skoro k tuně (ale kousek ho byl i v autě uvnitř) a potom ještě jednou tunu kachlíků - taky částečně v autě. ono není v tomhle problém, že by to lada neuvezla, ale spíš to neubrzdí. nebržděný přívěs může mít max 400 kg, bržděný 800.
m.
Napsal: čtv dub 14, 2005 10:43
od Ctirad Vyskočil
Jinak abyste taky o mě něco věděli.Jsem asi trochu blázen,ale nedám dopustit na Ruské vozy.Měl jsem už 4 Lady(3x2101,1x2103) a 2 Volhy(21 a 24).Teď mám Favorita a dost mi u něj chybí pár kobyl navíc.Ale musím to holt ještě chvilku vydržet.
Napsal: čtv dub 14, 2005 10:48
od Ctirad Vyskočil
Díky za upozornění.Už bych málem zapoměl,co je v papírech.
Ale většinou tahám míň.Přetěžuji jen výjmečně a na krátkou vzdálenost.
Ale důležité je,že to Lada zvládne líp než Fáčko.
Napsal: čtv dub 14, 2005 10:54
od franta
Jestli Ti jde o peníze tak jdi do 8v i tak je o třetinu silnější než favo a určitě i rychlejší a živější.
Franta
PS: A uděláš radost Erikovi, protože já jsem ho asi naštval.
Napsal: čtv dub 14, 2005 10:58
od Ctirad Vyskočil
Komu udělám radost nevím
,ale víc mě láká 16v.Když už kobylky,tak co nejvíc.Ale uvidíme jak to vyjde.
Napsal: čtv dub 14, 2005 11:01
od Ctirad Vyskočil
Jinak zatím všem díky.Musím zase zmizet-obídek už končí.Přijdu poklábosit odpoledne po práci.Zatím se tu mějte hezky.
Ahoj Ctirad.
Napsal: čtv dub 14, 2005 11:11
od Skalouš
Taky bych šel raději do 16V.
Mám ho, ale ještě pár kobylek bych mu přidal.
Blbé je to s brzdama. Když to člověk 3x rozjede na 190km/h a 3x zabrzdí za nějakým couralem na 70-80km/h, tak se pomalu vytrácí brzdný účinek.
V Rusku na to prý vyrábí 15" kola s většíma kotoučema, ale to je zbytečně drahý. Když člověk nejede opravdu brzda-plyn, tak ty brzdy v pohodě stačej. Na závodění to ale moc není.
Ten motor 1,5L 16V je dobrý kompromis mezi výkonem a spotřebou.
Nikdy se mi to nepodařilo rozchlastat na víc než 9l/100km a snažil jsem se.
Velká výhoda motoru 16V je automatické štelování vůle ventilů.
U 8V se musí pravidelně seřizovat.
Teď jsem byl na Mělníce pro auto po pravidelné revizi po 75000km.
Viděl jsem tam aktuální ceník aut 2111 16V (2004) s posilovačem za 250000kč.
Kdybych tu plečku už neměl, tak neváhám a jdu do toho.
SK.
Napsal: čtv dub 14, 2005 12:00
od Jiri
MArtina
no já mám v techničáku zapsaný přívěs 500 nebržděný a 1000 bržděný. Ale myslím že to bude tím, že auto je dovezený z Rakouska a český techničák dělali na základě rakouských papírů. Tažné zařízení mám české, montované v česku a myslím že je schválené na 800kg max.
Btw 1500kg nákladu jsem jednou vezl na privesu a v kufru a na sedackach š 100 ta nejenze nebrzdila ale taky skoro nejela
ale podařil se mi s ní smyk do zatáčky všemi 6 koly
(tedy i s privesem) neslo to zabrzdit tak jsem zatocil volantem
pod plynem, jinak by me to prevrhlo....
Napsal: čtv dub 14, 2005 18:24
od Ctirad Vyskočil
Píšeš,že bys mu ještě pár kobylek přidal.To by snad mělo být možné-nebo se mýlím?Akorát nevim jestli to tu někdo na Ladách dělá.
Mě by se taky líbilo o pár kobyl ještě víc.Ale pak by to chtělo lepší brzdy a nejspíš kotouče i na zadku.