Stránka 121 z 124

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: pon led 27, 2020 07:58
od Luděk Musil
Luky píše:...neuvěřitelný, má to lehce přes 500 tkm, auto v plné sílé, tichounkej motor a oni to chtějí vyřadit...
kola ekonomiky se netočí sama, občas je jim potřeba pomáhat … . L.

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: pon led 27, 2020 09:01
od uha2324
a jaky je vlastne oficialni duvod vyrazeni?

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: pon led 27, 2020 09:08
od Luděk Musil
Nesplňuje Euro 3, 4, 5 nebo 6.
Morální zastaralost
Nepřiměřená spotřeba
Nákladnost oprav
Velký kilometrový proběh (ten asi ne-e)
Přiklepnutá/přislíbená dotace na nové ekologičtější vozy

Důvodů lze vymyslet mnoho. L.

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: pon led 27, 2020 12:16
od Hurikán
Spíš než přislíbená dotace to bude přislíbená provize od prodejce/dodavatele autobusů.

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: pon led 27, 2020 12:46
od Luděk Musil
Hurikán píše:Spíš než přislíbená dotace to bude přislíbená provize od prodejce/dodavatele autobusů.
To je sice pravda, ale nelze to uvést jako oficiální důvod vyřazení "starého" vozu :P . L.

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: pon led 27, 2020 15:44
od Hurikán
Oficiální důvod se téměř nikdy nerovná důvodu skutečnému, takže oficiálně si můžou deklarovat co chtějí a vyjde to na stejno.

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: pon led 27, 2020 19:45
od Marťas
Luky, až ho vyřadí, tak ho odkup, postavíme z toho supr obytňák! :D

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: pon led 27, 2020 20:01
od zelvotron
Klucí vymejšlíte sice hezký konspirace, ale ve skutečnosti je to daleko jednodušší. Organizátor dopravy tj. Ropid stanovuje mimo jiný i požadavky na stáří vozovýho parku vypravovanýho do pravidelnýho provozu, konkrétně letos je to u jednotlivýho vozidla max. 17 let (v 2021 se to sníží na 16 a od 2022 to bude 15), kromě toho platí, že průměrný stáří celýho vozovýho parku je max. 9 let (což je daný i zákonem) a k tomu tam jsou další omezení vztahující se ke konkrétním kontraktům na linky.

A vzhledem k tomu že momentálně není problém s dodáváním nových vozů, tzn. jsou na ně prostředky a je vysoutěženej dodavatel tak se park obnovuje a bez většího ohledu na stav jsou nejstarší kusy nejdřív.

Nakonec není to poprvé, poslední sedmikila dojely taky na stáří, přestože prošly celkovou generálkou a byly tak v podstatně lepším stavu než devítikila, který měly tu jedinou výhodu, že měli v TP o pár let novější datum výroby.

Ale co, tak aspoň si teď třeba můžete odkoupit relativně slušnej bus narozdíl od časů, kdy se vyřazovaly jen nejshnilejší verky a i z těch se před prodejem vybrakovalo co šlo. ;)

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: pon led 27, 2020 20:06
od valda1971
Hmm - a máme vysvětlení :wink:

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: pon led 27, 2020 20:57
od Luky
Marťas, Neříkej dvakrát, taky už mě to napadlo. To bys ale musel upravit vjezd do tvé haciendy a z toho plácku s ohništěm udělat obratiště :lol:

Krom věku to je i absence klimatizace a emisní norma samozřejmě také. Já to vzlykání nad vyřazováním myslel spíš tak, že bych nejdříve vyházel nejstarší SORky, který jsou v podstatně horším stavu než Karosy a pak bych teprve vyřadil Karosy a měl všechny vozy klimatizované atd.
Není mi jasné, jak to dělá třeba Jaroslav Štěpánek, takový menší dopravce, provozující téměř veterány, které se myjí deštěm atd. Za kolik jezdí, nebo kolik ho jaká linka stála atd.

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: pon led 27, 2020 21:04
od Marťas
Luky píše:Marťas, Neříkej dvakrát, taky už mě to napadlo. To bys ale musel upravit vjezd do tvé haciendy a z toho plácku s ohništěm udělat obratiště :lol:
Jako bych to věděl dopředu - vjezd jsem dnes prostřihal. Náhoda? Nemyslím si :D

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: pon led 27, 2020 21:36
od Laďuša
Marťas píše:
Luky píše:Marťas, Neříkej dvakrát, taky už mě to napadlo. To bys ale musel upravit vjezd do tvé haciendy a z toho plácku s ohništěm udělat obratiště :lol:
Jako bych to věděl dopředu - vjezd jsem dnes prostřihal. Náhoda? Nemyslím si :D
Aspoň byste měli čim jezdit na Bukovú :P

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: pon led 27, 2020 21:48
od Luky
Jé, to je krásně úchylný 8)

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: pon led 27, 2020 21:53
od zelvotron
Luky píše: Krom věku to je i absence klimatizace a emisní norma samozřejmě také. Já to vzlykání nad vyřazováním myslel spíš tak, že bych nejdříve vyházel nejstarší SORky, který jsou v podstatně horším stavu než Karosy a pak bych teprve vyřadil Karosy a měl všechny vozy klimatizované atd.
Není mi jasné, jak to dělá třeba Jaroslav Štěpánek, takový menší dopravce, provozující téměř veterány, které se myjí deštěm atd. Za kolik jezdí, nebo kolik ho jaká linka stála atd.
Ty Karosy by si ale podle pravidel nemohl nasadit na linku, ani by si nemoh mít v evidenčním stavu aby se nepočítaly do průměru. A když jo, dostal bys pokutu. Co se toleruje jednomu, to druhýmu neprojde :wink: .

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: pon led 27, 2020 22:02
od Viko
Predstavivoť mám docela dobrú, ale kĺbovú karosu na Bukovej by som nedal, to treba videt. :D