Stránka 121 z 190

Re: Lada Vesta

Napsal: úte lis 21, 2017 10:14
od Cory
Skoro by som sa vsadil, ze 21129 urcite nie.

Re: Lada Vesta

Napsal: úte lis 21, 2017 10:33
od Georgius
Tak na ten bych už nesázel, nebo jenom menší částku ;-). Ale v předchozím postu jsi psal 21127 a o ten bych se nebál. Na druhou stranu Vozáb říkal, že objednávky z Ruska už fakt začaly fungovat celkem normálně, nikoliv ve stylu Mototechny - objednal jsem svíčky, přišly zadní světlomety ;-).

Na druhou stranu bych na přesném typu netrval - jak by řekl Láďa Hruška, když nemáte 21129 tak tam vražte 21179 ;-).

Re: Lada Vesta

Napsal: úte lis 21, 2017 11:07
od Cory
Pravda, pisal som o 21126. Ale stejne, aby vymenili motor, musela by to byt fatalna zavada alebo opakujuca sa.

Re: Lada Vesta

Napsal: úte lis 21, 2017 13:00
od Liftback
A ako predísť strate kompresie a poruche motoru? :roll:
Alebo to záleží ako sa Ivan vo výrobe vyspal a či neoslavoval?

Re: Lada Vesta

Napsal: úte lis 21, 2017 13:18
od Luděk Musil
Liftback píše:... ako sa Ivan vo výrobe vyspal a či neoslavoval?
Vzhledem k tomu, že tady byl někde odkaz na video z motorárny, bych už příliš nevěřil na chybu či zaváhání lidského faktoru :scratch: . L.

Re: Lada Vesta

Napsal: úte lis 21, 2017 14:34
od Cory
Niektore veci su proste konstrukcne dane. Napriklad tie 16V motory, okrem 1,8 maju dost slabe pruziny ventilov, lenze v kombinacii s uzkym zafrezovanim sediel to dokaze tesnit. Casom sa vsak sedla zaklepu, dosadacia plocha sa rozsiri, pruzina oslabne a motor straca kompresiu cez ventily.

Re: Lada Vesta

Napsal: úte lis 21, 2017 14:51
od Makar
Dobre, ale kvôli tomu netreba vymeniť celý motor. Môj známy, čo robí v jednom značkovom servise hovoril,
že autá s TSI motormi im niekedy prídu v tak úbohom stave, že majster rovno objedná nový motor.
Ľudia na to hromžia, ale nemajú na výber, auto bez motora je k ničomu.
Onedlho to bude aj s motormi ako s práčkami :(
Dúfam, že moja ruská atmosféra vydrží podstatne dlhšie. Bol to jeden s dôvodov prečo som si to auto kúpil.

Re: Lada Vesta

Napsal: úte lis 21, 2017 15:02
od Cory
Bohuzial, vsetky motory su stavane zamerne na 100tis km. Lada ma tu vyhodu, ze kym nieco nespravi dieru do bloku, tak sa da repasovat. Akurat u tych 16V motorov je to citelne financne narocnejsie. Pardoxom je, ze Rusi sa dostali na rovnaku, ak nie vyssiu kvalitativnu uroven motorov ako zapadny autopriemysel. Akurat, ze v zapadnom autopriemysle sa uz dávno umelo znizuje kvalita zámerne zlými technickymi rieseniami, a v ruskom je ta ista kvalita dosiahnuta určitou zaostalostou v technologii a presnostou obrabacich prac.

Re: Lada Vesta

Napsal: úte lis 21, 2017 17:07
od Gallič
Cory: Vysvětli mně prosím ty výhody a nevýhody 8V a 16V u Lady. Už jsem se tě na to ptal v jiném tématu, ale úplně jsem to nepochopil...... :) je tedy lepší koupit 8V ?

Re: Lada Vesta

Napsal: úte lis 21, 2017 17:16
od Cory
To zalezi od toho co chces. 8V taha lepsie odspodu, no vo vysokych otackach ma na vrch 16V. Na servis je to v podstate jedno, v pripade pretrhnutia remena sa v 16V ohne viac ventilov.

Re: Lada Vesta

Napsal: úte lis 21, 2017 18:05
od Gallič
děkuju, tohle jsem si přesně myslel.........

Re: Lada Vesta

Napsal: úte lis 21, 2017 20:11
od afeno
Tým pádom nejakú jazdenú Prioru neodporúčaš? Robil som si totiž zálusk.. :?

Re: Lada Vesta

Napsal: úte lis 21, 2017 20:49
od posim
Liftback píše:A ako predísť strate kompresie a poruche motoru? :roll:
Alebo to záleží ako sa Ivan vo výrobe vyspal a či neoslavoval?
Hlavne, že z toho neurobíš parnú turbínu, ak by sa to začalo prehrievať a nebudeš to točiť do kozmických otáčok za studena a aspoň sem - tam vymeníš olej.
Neviem či doslovne Ivan, lebo výrobu piestovej skupiny a technológiu honovania valcov v bloku (honovanie = dokončovací strojový spôsob úpravy povrchu - teda jeho finalizácia) zabezpečuje pre všetky spomínané motory konzorcium Federal Mogul, čo je známa nadnárodná spoločnosť pôsobiaca asi na všetkých frontoch so širokým portfóliom, pre ktorú AvtoVAZ zaiste nieje prvým odberateľom v tejto oblasti. Prevádzku už majú i v Togliatti.
Čo sa týka straty kompresie po 60 tisíc km, tak takéto prípady vždy boli sú a budú. Zhodne u všetkých značiek. No na 99% prípadov za to môže vodič, či zanedbaná výmena oleja. Nikto sa Ti k tomu neprizná - natočiť o tom potom video a zavesiť na YT, či sťažovať sa na fóre je ľahšie, než priznať si vinu. I keď majiteľ ani nemusí vedieť, že v danom prípade v "servise" výmenu oleja iba zinkasovali...

Re: Lada Vesta

Napsal: úte lis 21, 2017 20:51
od Cory
Zasa tak to netreba brat. Ale kazde auto sa moze pokazit a kazde auto ma nejake technicke specifika. Mas zalusk? Mozes sa prist povozit na mojej :D

Co sa tyka tej straty kompresie, konkretne sa to stalo človeku z fora a nepovedal by som, ze by nemenil olej, prave naopak. A o auta sa stara. Osobne som bol pri rozborke motora a pretekal kazdy jeden, ale naozaj kazdy jeden ventil.

Re: Lada Vesta

Napsal: úte lis 21, 2017 21:05
od posim
Tak pokiaľ ide o toho kolegu, čo sa jeho otcovi na Priore urobila drážka len v jednom valci, tak to od oleja určite nebolo, to je jasné. Mohol to byť úlomok z izolátora sviečky, alebo čokoľvek (i keď tie úlomky sú relatívne časté). Ja som písal o strate kompresie spodku. Ale ako predznačil Makar, vrch sa stále riešiť dá, pokiaľ je spodok zdravý. Písal si to pôvodne tak, že to vyzeralo o problémoch so spodkom - čo už na výmenu motora ako celku môže byť.
Z hláv si starosti robiť netreba - pokiaľ sa im neprestaneš venovať, tak ich bude mať kto servisovať... :wink: