Stránka 13 z 109
Napsal: ned říj 23, 2005 19:21
od tavri
Jiri píše:...nad blbostma typu hodiny mávnu rukama
Já vím, ale když někoho vezu, tak skoro každej: "hele nejdou ti hodiny" a auto hned budí dojem křápu
Zkusím je taky rozebrat
Jinak jsem dneska koukal na rozvoďák. Vypadá dobře, neporušeně, napnutě, nikde žádný chupy nebo známky opotřebení. Zuby jsou stále ostré. Auto má najeto 63500 km. Možná bych ho měl přeci jen vyměnit, ale nemám teď cestu do Skalice, jet 30 km do servisu kvůli rozvoďáku se mi nechce a sám to pokoušet nebudu. Nebo se to dá zvádnout svépomocí?
Napsal: ned říj 23, 2005 21:05
od Jiri
tavri: bohuzel je - koroze strechy, zaniho streace, zadnich dveri, opryskani laku na hagusech jsou veci ktere bych mel nejak poopravit pred zimou ale - kde vzit cas. Jina auta ,ktera clovek nenazyva krapem tohle nedelaji a kdyz tak urcite ne po 4 letech provozu, pricemz teprve 2 posledni roky neni auto garazovane.
Ale k věci - rozvoďák je dimenzovaný tak, aby prvděpodobnost poruchy do jeho výmeny byla menší než jedna promile. takže ten jeho zdravý stav je normální. Na výměne není nic záludného ale - chce to s ním vyměnit i kladku a zkntrolovat gumovou tlumící výplň řemenice na klice. (tuhle řemenici mi měnili po 70 000km byla hodně načatá a tedy bylo riziko že řemenice odejde)
a jsme u toho - po 60000km neměníš jen řemen ale i napínací kladku ( a já krátce na to i řemenici). Neriskoval bych to.
Napsal: pon říj 24, 2005 16:05
od tavri
Jiri: no já to přesně naopak. 2,5 roku auto garážované očividně nebylo a dalších 2,5 roku co to mám ho garážuji. Začíná se vyskytovat koroze, ale ne tak drasticky jako po 5 letech začala Tavria. Je jasné, že dnešní moderní auta už tohle nedělaj.
Rozvoďák - Copak napínací kladka patří do servisního intervalu?
Hodiny - Tak teď jsem je rozebral, složil, nic okousaného uvnitř neviděl, tak je tam zkusím dát zpátky.
Napsal: úte říj 25, 2005 06:46
od Jiri
Tavri: podle vyjadreni servisu (melnik ) opravdu vyrobce nepredepisuje vymenu kladky ale kazdej rozumnej clovek ktery auto jeste chce pozivat tak kladku radeji preventivne vymeni:-)
Napsal: úte říj 25, 2005 06:54
od Jiri
hodiny - tak mas asi kliku na material kolecek ale vysypalo se tam neco jinyho...
Napsal: úte říj 25, 2005 07:13
od tavri
hodiny - Tak jsem je tam vrazil zpátky a nic. Přitom mechanicky OK. Asi odešel ten motorek, dám to nějakému šikulovi el. proměřit. Nový za 8 kil z CSAutolada určitě kupovat nebudu, v Rusku stojí 140 rublů (asi 120 Kč). V nejhorčím tam nabastlím nějaký budík z jiného auta. Nebo přilepím digitál od Ťjongů.
rozvoďák - dík za info, budu na to myslet. Teď ale vůbec nemám čas brát si půl dne volna a jet kvůli tomu do Skalice. Uvidím, zeptám se. Auto budu používat cca do 100 tis km a pak půjde z baráku. Kladku nechť si už pak vymění někdo jinej.
Napsal: úte říj 25, 2005 07:21
od Jiri
tavri tech par penizku za kladku bych neresil.....to nestoji za to - me po vymene remene a ignoraci vymeny kladky zbyla po 1000km z noveho remenu jen polovicka! az jsem uvazoval o odtahu auta do servisu
Napsal: úte říj 25, 2005 07:32
od tavri
Tak jsem teď cinknul do Skalice, prej se to skutečně mění komplet i s kladkou a sada stojí 1500-1800. A hodinka a půl práce. Navíc klasicky nejdříve až za 14 dní. Tak nevím jestli to radši nakonec nesvěřím někomu v Trauči, kdo už dělal někdy aspoň Samaru.
Napsal: úte říj 25, 2005 08:18
od Jiri
Tavri nebal bych se toho je to rutini prace pro kazdeho motorare:-) zkusenosti se samarou bych nevyzdadoval ale je to urcite plus
jen to chce mit tu kladku a remen
BTW proboha co v tech zigulich servisech delaji? to maji tolik prace s tou cca 1000 novych autaku co po cesku jezdi?? (omlouvam se, je tu jeste spousta samar, klasiky a niv.....)
A co Martina a jeji BRZDY - cekal bych ze oprava v zaruce nemusi trvat cely mesic ... pokud ano tak asi prodejce nechce prodavat
)))
(asi uvazuju moc kapitalisticky )
Napsal: úte říj 25, 2005 08:25
od Skalouš
Kapitalisto zasr....!
Napsal: úte říj 25, 2005 08:27
od Luděk Musil
Jiri píše:BTW proboha co v tech zigulich servisech delaji? to maji tolik prace s tou cca 1000 novych autaku co po cesku jezdi?? (omlouvam se, je tu jeste spousta samar, klasiky a niv.....)
Obávám se, že servis, který by dělal jen Lady, by brzo krachnul. Protože s tou poruchovostí to zase není tak hrozný (a to nemluvím o tom, že 90% majitelů staré řady si opravy dělají sami). L.
Napsal: úte říj 25, 2005 10:18
od Jiri
Jo Ludku ..neboj vim jak to funguje:-)
nahradni dily na "jine auto" doveze distribucni firma pomalu az do servisu a to i o vikendu. Ladu nejdrive rozeberou aby zjistili co je potreba pak uklidi nekam aby neprekazela a jedou pro dily do Melnika nebo do Prahy na Konevku (kdyz se to hodi a je cesta okolo). a kdyz je vsecko vsecko jine hotove tak je cas se vratit k Lade... to je duvod proc vymena starteru trva od pondeli do patku
)) i kdyz by to clovek zvladnul za pul hodiny. To je duvod proc preferuju Melnik
Napsal: úte říj 25, 2005 10:22
od Skalouš
Jiří:
Mluvíš mi z duše.
Nepreferuje, ale považuju za jediný možný, pokud to auto člověk používá každodenně a je na něm závislý.... (samozřejmě pokud není lednová inventura, pak je člověk v řiti).....
Napsal: úte říj 25, 2005 10:52
od martina
auto už je opravený, ale ještě nebyl čas ho dovézt. co s tím bylo zatím přesně nevím.
v lada servisech panuje asi obecně hluboký socialismus.
pokud potřebuješ auto denně, opravdu se vyplatí mělník, ale já to mám jinde spravené dřív. než by mě na mělník vůbec objednali a navíc ještě se slušným chováním.
asi jsem v telefonu fakt narazila na extrémní případ, ale narazit na takovou vstřícnost v době, kdy uvažuju o autě s vědomím, že je to v podstatě nejlepší servis na ladu u nás, tak si fakt tohle auto nepořídím a prchám až mi za patama hoří....
m.
Napsal: úte říj 25, 2005 11:14
od tavri
Ještě jsem volal do Koněvovky. Rozvoďák 370, napínací kladka 950 (prý není až tak nutné ji vždy měnit), hodiny 550 (do těch za tu cenu zatím nejdu). Je to jasné, až pojedu v listopadu do Práglu, tak si tam to nádobíčko nakoupím a někde u nás nechám vyměnit.