Stránka 13 z 14

Re: GO motora 1700

Napsal: ned úno 14, 2021 08:47
od M150
Asi to tak bude - aj na náhone tachometra je niečo po polsky...

‐-----

Chcel by som vymysleť / kúpiť nejaký kryt spodku - hlavne sa jedná o zvody, pri testovacej jazde sa mi už podarilo zlahka chytiť pletenec čo je za zvodmi na Stinger výfuku. Čakal by som, že sa to už na fóre riešilo, no nenašiel som :-(

Re: GO motora 1700

Napsal: ned úno 14, 2021 09:27
od Marek
Podle tvaru je to 5q.

Nejprve bych si spočítal, jaký převod má 5. stupeň. Jestli vůbec má smysl to řešit. Třeba by bylo lepší sehnat přímo originál ruskou.

Já měl kdysi převodovku z Fiatu, kdy jsem taky musel upravovat tunel. Nakonec jsem zjistil, že převod 5. rychlosti byl 0,88. Nemělo valný smysl s tím jezdit. Proto jsem ji pak později prodal a sehnal originál, kde převod je 0,82.

Re: GO motora 1700

Napsal: ned úno 14, 2021 09:37
od M150
Ano, rozhodol som sa, že ide naspäť do regálu a zoženem 5q, príp. aj z Nivy.

Re: GO motora 1700

Napsal: ned úno 14, 2021 09:58
od Cory
Čo sa tyka sprevodovania, existuju 3 typy 5q Lada.
1) 2107 a 21074 - tieto prevodovky maju odstupnovanie 1-4q ako prevodovka 2105
2) 2121 a 2112 - tieto prevodovky maju odstupnovanie 1-4q ako prevodovka 2106, je to prvy typ 5q, ktory pre Rusov skonštruovali Francuzi. 5ka je tam najrychlejsia
3) 2123 - táto prevodovka ma odstupnovanie 1-4q ako prevodovka 2101 a vyskytovala sa hlavne v Chevrolet Nive. 5ka je zo vsetkych prevodoviek najpomalsia.

Re: GO motora 1700

Napsal: ned úno 14, 2021 11:49
od M150
Cory, ďakujem za upresnenie.

Prekvapuje ma, že 2112 s motorom naprieč má rovnakú prevodovku ako klasika :shock:

Re: GO motora 1700

Napsal: ned úno 14, 2021 12:00
od Cory
Nema, v roku 1982 vznikol prototyp 2112, ktora mala zadny nahon. Bola to modernizacia klasiky, vramci ktorej sa uz pocitalo s 5q prevodovkami. S nastupom Samary vsak od koncepcie klasiky upustili a pod oznacenim 2112 sa riesila modernizacia predohrabovej Samary. Oznacenie prevodovky, resp. dielov prevodovky, ktore sa zacinaju cislami 2112 vsak ostalo a da sa to dokonca najst aj v katalogoch. Serioca 2112 ma uplne inu prevodovku, ktora nema s klasickou nic spolocne.

Re: GO motora 1700

Napsal: ned úno 14, 2021 12:04
od Marek
To značení není vždy směrodatné, jak psal Cory.

Například zadní ložisko předlohové hřídele na 5q převodovce 2107 má skladové číslo 2108-xxxxxx. A přitom ta převodovka taky se Samarou nemá pranic společné.

Re: GO motora 1700

Napsal: ned úno 14, 2021 12:09
od Cory
A ešte k tomu dodam to, že 2 taketo prevodovky s prevodmi 2106 a pridanym 5q som skladal a hriadel 2112 som aj kupil :)

Re: GO motora 1700

Napsal: ned úno 14, 2021 19:40
od M150
...zaujímavé tie označenia

------

Na tú ochranu spodku by ste nemali nejaký tip? Mám pocit, že idem vymýšlať vymyslené - ide hlavne o ochranu zvodov, príp. náhrada a zväčšenie ochrany pod vaňou. Prikladám foto, do úvahy by som chcel brať pre budúcnosť montáž dvojitého stabilizátora - treba rezať do karosérie, aby sa tam zmestil? Podľa foto stabilizátora to tak vyzerá.

Re: GO motora 1700

Napsal: ned úno 14, 2021 22:02
od mušketýr
Mám někde original kryt na vanu. V karoserii je příprava (matky) a tak stačí jen šrouby a namontovat.

Re: GO motora 1700

Napsal: ned úno 14, 2021 22:18
od Viko
Do karosérie rezať asi netreba, otázny je plech pod motorom.

Re: GO motora 1700

Napsal: ned úno 14, 2021 22:33
od M150
Keď pozreš na uchytenie originál stabilizátora a na ten dvojitý, vyzerá to, že tam prekáža tá priečka, o ktorú držia úchyty nárazníku.

Re: GO motora 1700

Napsal: pon úno 15, 2021 12:43
od Viko
Mne sa ale z fotky javí, že tá druhá pomocná tyč stabilizátora je až pod tou originálnou. Je ale pravda, že to vyzerá byť celé o hodne vyššie.

Re: GO motora 1700

Napsal: pon úno 15, 2021 19:14
od Nulašestka
Nevejde se to. Taky by se mi to líbilo, ale muselo by se řezat do plechu podběhů, nebo to podložit a pak by stabilizátor čuměl pod auto a nevešel se s plechem pod motor. Raději toto: https://ladapower.com/catalog/tunning-2 ... bar-detail

Re: GO motora 1700

Napsal: ned zář 12, 2021 19:59
od 21073i
Zdravim, mohol by mi niekto poradit? Mam ladu 2107 s 1.7 i motor. Mam taky problem, ze ked vyradim rychlost alebo preradim tak velmi pomaly klesaju otacky. Lanko sa nezadrhava. Mal niekto taky problem? Cim to moze byt?