Stránka 13 z 39

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Napsal: pon úno 03, 2014 09:12
od BeerRudolf
Pro Oltcit nepoužitelné :( nebo jen s velkými obtížemi) Vzhledem k tomu že někteří jedinci mají problém tam dát samotnou svíčku tak kvůli zakrytování to tam nedáš. Ale jako nápad dobrý. Zapřemýšlím jestli by to nešlo nějak upravit, případně to dát někam jinam :idea:

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Napsal: ned úno 16, 2014 23:07
od 3enit
Měl bych na Tebe jednu otázku :)
Kdysi jsi mi tu popisoval, jak vyměnit oka na nápravě. Měnil jsi někdy i čepy? Máš na to nějaký ověřený postup?

Díky :wink:

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Napsal: pon úno 17, 2014 08:02
od BeerRudolf
už dvakráte :twisted: Spodní se dá vyměnit bez demontáže těhlice. Úplně nejdřív si musíš připravit trubku která má vnitřní průměr aby do ní šel vyrazit čep (větší než je spodek čepu uchyceného v rameni) a druhou o stejném průměru jako vnější část čepu, tou budeš nový čep lisovat do ramene. Pří demontáži nejprve povolit matici čepu. Potom pod rameno špalek, nebo jinak vypodložit a demontovat tlumič pérování (POZOR dělá i spodní doraz pérování) a vzpěru. Vyrazit čep, (nemlátit do čepu ale z boku do uložení v těhlici a z druhé strany mít velké kladivo aby jsi to neurazil) Před odstranění matice vyměnit špalek za hever. Odstranit matici. POZOR rameno táhne dolů předpružení torzky, proto musí být podložené. Potom odstranit ségrovku zajišťující čep, pod rameno umístit trubku, spustit rameno na ní a začít do čepu zezhora mlátit ideálně přez ocelovou kulatinu jako hluchej do vrat až čep vyrazíš. Potom rameno přizvednout, nasadit nový čep, podložit druhou trubkou a vhodnými údery kladiva nalisovat. POZOR na prachovku a drážku pro její uchycení!!!! Já si raději prachovku sundavám. Vrátit ségrovku a vše smontovat.
Při výměně horního musíš demontovat celou těhlici a čep vylisovat a nalisovat např. ve svěráku zase za pomocí trubek a kulatiny. Takže povolit poloosu, demontovat tlumič a vzpěru, povyrážet všechny tři čepy a těhlici vyndat. Pak do trubky vylisovat starý čep (směrem nahoru a nemá segrovku) Nalisovat nový, ten se dá s velkou dávkou opatrnosti i s prachovkou a vše smontovat zpět.
Rejdový je bez problému, stačí vyšroubovat. Akorát POZOR pod manžetou je ještě takový jeden jako kulový přímý, ten jsem zatím neměnil, ale rád se povoluje tak zkontrolovat !!!
Při povolování poloosy je ideální si dát pod štefty špalek auto na něj posadit a teprve potom povolovat, ať to nerveš přes klouby, bývá hooodně utažená.
Snad jsem to napsal srozumitelně a na nic jsem nezapoměl, uff. Přeji hodně uspěchů. :mrgreen:

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Napsal: pon lis 03, 2014 15:19
od 3enit
Ahoj pánové :wink:
Mám malý dotaz, možná byste mi mohli poradit...
Vybavil jsem svůj vůz rozdělovačem z Citroenu GSA (prakticky stejný motor, akorát o objemu 1299ccm). Tento rozdělovač je bezkontaktní.
Když jsem měl v autě klasický rozdělovač s kladívkem, pořád s tím byly problémy, auto cukalo, motor vynechával...
Když mám bezkontakt, jede to jako pila, do 6000ot/min točí bez jediného zaváhání.
Je tu ale jedno ALE. Za studena jde velice těžko nastartovat (za tepla na ,,brnk").
S klasikou to startovalo za studena v pohodě, vytáhl jsem sytič, 1-2x šlápl na plyn, protočil motor a už to vrčelo.
Teď se kolikrát bojím že snad nenastartuju.
V čem může být problém? Svíčky jsou použity BP6EFS (0,7mm); předtím byly D14YC (0,7mm) Ale žádný rozdíl, nastartovat to studené jde stejně těžko. Kabely mám měděné a koncovky odrušené, myslím 5kOhm.
Je to chyba v zapalování, nebo špatně nastavený karburátor?
Trápí mě to, s tím bezkontaktem to jede krásně, ale to startování... :roll:

Díky za případné reakce

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Napsal: pon lis 03, 2014 16:39
od Majo
nemali by ist na bezkontakt sviecky z vacsim odtrhom? (1.1mm?)
kazdopadne to zrejme aj tak nebude svieckami.... to budes mat pravdepodobne prilis velky predstih. Usudzujem hlavne na zaklade toho, ze predtym to slo a predpokladam, ze na karb si nesahal.

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Napsal: pon lis 03, 2014 17:03
od 3enit
Do karburatoru zasadne nevrtam :D
V knize k Oltcitu je i neco malo povidani o 1299ccm. Odtrh na svickach je uveden pro oba typy stejny (0.7mm) Predstih jsem nastavil za pomoci stroboskopu 27 stupnu pri 3000ot, ktery je uveden pro rozdelovac s kladivkem. Motor 1299ccm ma uveden predstih 24 stupnu pri 2500. Rozdelovace jsou, co se tyce predstihu asi trochu odlisne. Nevim, jesli to muze mit zasadni vliv na studeny start. Zkusim ten predstih zmensit.

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Napsal: pon lis 03, 2014 17:20
od Majo
moze. Navyse, ak ma inu odstredivu regulaciu, tak nastavovanie v otackach oboch rovnako, musi dat uplne iny zakladny predstih... Ved na to len tak pre kontrolu blikni na volnobehu, nech sme mudrejsi...

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Napsal: pon lis 03, 2014 18:20
od valda1971
A nebývá pro bezkontakt jiná cívka ???

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Napsal: pon lis 03, 2014 22:17
od 3enit
Bývá, použil jsem cívku z Favoritu.

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Napsal: pon lis 03, 2014 22:48
od JmJ
Nejsem odbornik na zapalovani, ale civkou to nebude, elektrodovou vzdalenosti taky ne. Predpokladam, ze v obou pripadech by to aspon nejak chytalo a spis se to trapilo az za chodu.

Jak bylo receno vyse, pro ruzne kubatury muze byt ruzny prubeh predstihu. Takze pokud v polovine rozsahu otacek je stejny predstih jako u jineho prubehu predstihu, pak je velmi pravdepodobne, ze predstih v dolnich i hornich tockach bude ruzny. Nastavil bych stejny zakladni predstih. Pokud to chyti, pak bude problem ve vyssich tockach, ale aspon bude jasne, kde je chyba.

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Napsal: úte lis 04, 2014 08:14
od BeerRudolf
Jo to vypadá na předstih. Oni ty hodnoty předstihu doporučené výrobcem jsou trochu mimo. Já dělám předstih na poslech a vibrace motoru. Motor jde podstatně lépe. Každá svíčka, každý kontakt ba i palivo od jiného dodavatele chce něco trochu odlišného. Jinak motor z GS je konstrukčně sice podobný ale má úplně jinou charakteristiku průběhu výkonu a točivého momentu v závislosti na otáčkách. Co se týká karburátoru tak je potřeba na něj občas taky sáhnout. Alespoň vyšroubovat štělovací šrouby a vyčistit. Já měním hodnoty na šroubu přechodových otáček na zimní a letní provoz o 1/8 otáčky. Svíčky Bosh doporučené pro Favorita 44 kW ( teď nevím hodnoty) odtrh 0,6. Motor mám seštelovaný na spotřebu né na výkon. V létě jsem se dostával ve městě něco přes 7 litrů a mimo město k 5. Mám i vyřazenou akcelerační pumpičku. Pravda je to v tomto režimu dost líný :wink:
¨PS. Píšeš že máš měděný kabely jak jsi zajistil rozdílné hodnoty odporů. To je taky dost důležitý, protože u Oltcita je hooodně velký rozdíl v délce kabelů :?:

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Napsal: úte lis 04, 2014 08:34
od 3enit
Asi to předstihem bude, ale zatím jsem to podrobněji nezkoumal.
Zkusím tam vrátit původní, seřízený rozdělovač. Průměrnou spotřebu mám 8l, dostat se s tím na 5l se mi zdá až nemožné :mrgreen: (to už by mi toho motoru bylo snad i líto)
Kabely měděný jsou a na každém je stejná odrušená koncovka. Myslím ale, že to na provoz nemá vliv.

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Napsal: úte lis 04, 2014 08:45
od BeerRudolf
Tak to jsem chtěl slyšet. Taky jsem chtěl dát měděný ale podlehl jsem katastrofickým zprávám o různých odporech těch kabelů. Teď tam mám část kabelů z T613. Chystám se na výměnu kladívek a chtěl bych dát i nové kabely.
PS: Ta spotřeba je vykoupena lenivostí auta.

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Napsal: úte lis 04, 2014 08:58
od 3enit
Já jsem to ale stejně uváděl už v tom prvním příspěvku :mrgreen:
Na kladívku nastavíš odtrh měrkou, jinak ho nenastavuješ? (jestli nemáš měřák na úhel sepnutí)
Jak nastavit ten předstih podle ucha, já bych to zkusil :)
Já jsem zase podlehl katastrofickým zprávám o tom, že uhlíkový kábl mění odpor, navlhne atd... Prostě jsem dal měď. Ostatně při provozu s tímto zapalováním problém není, jede to jak pila :twisted:

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Napsal: úte lis 04, 2014 09:27
od BeerRudolf
Odtrh měrkou. Předstih "podle ucha" Lehce povolíš rozdělovač a poklepem kladívkem nepatrně měníš hodnotu. Sleduješ chod motoru cvrdlikání ventilů a akceleraci. Postupně pomalu doladíš. Je nutné mít správně seřízen odtrh a musí Ti chodit dobře odstředivá i podtlaková regulace a seřízené ventily. Současně se jemně dolaďuje i karburátor. Vyžaduje to značné zkušenosti a vycvičené smysly. Já ještě dnes někdy tápám a požádám o radu otce. :rolleyes: