Stránka 13 z 29

Re: Dmatejova Laďka - krize

Napsal: stř črc 24, 2013 18:41
od Vašátor
Já myslím, že za to může těsnění kolem dveří řidiče :mrgreen: (sorry, nemohl jsem si to odpustit)

Re: Dmatejova Laďka - krize

Napsal: stř črc 24, 2013 18:43
od Luděk Musil
Prej to už zase frčí, David napsal v plzněnský schůzovým:
dmatej píše:Hlásím, že Laďky motor jede, stačilo "pohrozit objednávkou dílů" :D
Na vině bylo špatné ukostření kondíku - sundal jsem ho, sundal mou objímku a všechno obrousil pilníčkem, totéž jsem udělal s tělem rozdělovače.

Nákupu nelituji, aspoň mám nakřečkováno.

Jinak podle zvuku bych hádal, že při té ráně, což byl jen asi předzápal, prdnul další tlumič řetězu, při šlápnutí na plyn zarachtá. Jdu to rozebrat, ale myslím, že asi čtvrtý šmejd v řadě už nemám. Pokud se nic neztratilo, asi si zase zacéočkuju ...
Jinak otáčky s tím mým měřákem měřit i jde, jen se musí násobit dvěma. Z předstihu al moudrý nejsem, ukazuje to s vypnutým klíčkem asi 38°, po nastartování kolem 70 ... napřed to seřídím s Jardovou lampou, pak se to pokusím pochopit :-)

Re: Dmatejova Laďka - krize

Napsal: stř črc 24, 2013 18:48
od Vašátor
jj, už jsem taky četl. No ... to se hledají různé složitosti a přitom je to tak jednoduché ;-)

Re: A co Plzeň?

Napsal: stř črc 24, 2013 21:35
od dmatej
Odtrh byl už seřízenej dřív, včera ;)
Ale já si splet témata, koukám :D
70°ukazuje měřák a zjevně je stvořen pro nějakej jinej systém :D
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 10#p390510

Re: Dmatejova Laďka - krize

Napsal: stř črc 24, 2013 21:37
od dmatej
No co, aspoň mám nové kabely a objednané sysláty :-)
Mé puntičkářské ucho akorát není spokojeno s nastavením vůlí ventilů, takže si dám repete ...

Apropos, jak se projevuje podpálený ventil?

Re: A co Plzeň?

Napsal: stř črc 24, 2013 22:37
od MZ
dmatej píše:Odtrh byl už seřízenej dřív, včera ;)
Ale já si splet témata, koukám :D
70°ukazuje měřák a zjevně je stvořen pro nějakej jinej systém :D
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 10#p390510
Na měřák prď, nastav to v klidu na žárovku. Pak to zkontroluj stroboskopem/měřákem v otáčkách hezky podle rysky na klice.

Re: A co Plzeň?

Napsal: stř črc 24, 2013 22:48
od dmatej
Co bych nastavoval na žárovku, kouknu a vidim :D
Krom toho to už je dávno vyřešený a s tímhle jsem poradit vůbec nepotřeboval ;)
Akorát nevim, co budu dělat, až stroboskop po letech zápůjčky vrátím Jardovi ;)

Na měřák ale neprdim, u otáček zdá se stačí násobit dvěma, ale předstih, to je mi záhada. Ale jednou na nějakou konverzi přijdu :D

Jo a elektrika - hotovo, mám revizi a dneska ČEZ zaplomboval. Ještě musím revizi ČEZu doručit a taky jim nahlásit jejich závady:
- impedance smyčky 0,5 , má být prý pod 0,3, říkal revizák; měli by taky vyměnit pojistkovku, byť problém je ještě o kousek výš.
- nahoře mají prasklý izolátor
- do vedení jim topol strká větve, obzvlášť ve větru je to docela slušnej basák :mrgreen:
- a taky by mi mohli vedení zaizolovat, když už tu budou, aby se dalo dělat na štítu kolem toho :-)

Re: A co Plzeň?

Napsal: čtv črc 25, 2013 05:50
od MZ
dmatej píše:Co bych nastavoval na žárovku, kouknu a vidim :D
Krom toho to už je dávno vyřešený a s tímhle jsem poradit vůbec nepotřeboval ;)
Akorát nevim, co budu dělat, až stroboskop po letech zápůjčky vrátím Jardovi ;)
OK, už mlčím.
dmatej píše: Na měřák ale neprdim, u otáček zdá se stačí násobit dvěma, ale předstih, to je mi záhada. Ale jednou na nějakou konverzi přijdu :D
Není měřák nastavený pro 2T motor, případně 4T/dvojválec? Neukazuje měřák dobu plnění cívky místo předstihu (dwell time)? Ta naměřená hodnota by tomu odpovídala.
dmatej píše: Jo a elektrika - hotovo, mám revizi a dneska ČEZ zaplomboval. Ještě musím revizi ČEZu doručit a taky jim nahlásit jejich závady:
- impedance smyčky 0,5 , má být prý pod 0,3, říkal revizák; měli by taky vyměnit pojistkovku, byť problém je ještě o kousek výš.
- nahoře mají prasklý izolátor
- do vedení jim topol strká větve, obzvlášť ve větru je to docela slušnej basák :mrgreen:
- a taky by mi mohli vedení zaizolovat, když už tu budou, aby se dalo dělat na štítu kolem toho :-)
- Impedance smyčky ze strany přívodu je ti akorát tak pro informaci, můžeš zažádat o proměření jejich technika/zák.linku. Netušíš, jak mají linku předjištěnou. Škoda hrozí hlavně jim (a částečně i tobě, pokud by ke zkratu došlo na tvém baráku před pojistkovou skříní). Naměřená hodnota 0,5Ohm odpovídá max. jištění cca 250A pro skupinu domů.
- Pojistková přípojková skříň (HPS v projektu) je tuším tvůj majetek, jen výměnu by měli provádět oni. ČEZu patří tzv. odbočkové skříně, tu na domě nejspíš nemáš.
- Strom nahlásit, izolátor můžeš taky
- Izolace vedení - tady nevím, jestli to mají jako povinost. Možná při rekonstrukci, když má rozvod odpovídat novější normě. Samotná oprava vedení či výměna izolátoru je k tomu nutit nebude. Revizák ale asi vysvětlil líp.

Měl bych nastudovat normy, nějak ty baráky v hlavě nemám. Zlatá instalace strojů. Málo koeficientů k pamatování, vše výpočtem a nadoraz :-D

Re: A co Plzeň?

Napsal: čtv črc 25, 2013 19:52
od dmatej
Měřák by měl být nastavený pro 4T čtyřválec. S tou cívkou máš nepochybně pravdu :-)
Ano, těch 250A sedí a je právě prý už trochu za hranou toho, co by tu ČEZ měl mít.
Pojistková skříň je jejich - a konec dohadům, je to napsáno ve smlouvě ;)
Izolace vedení je jejich povinnost, protože jde o jejich majetek a oni zodpovídají za bezpečnost svého vedení, obzvlášť když na mém majetku nemají ani věcné břemeno.

Taky že revizák vysvětlil :-)
Něco je v ČSN, něco je v podmínkách připojení, některé věci pak má jinak ČEZ a jinak EON atp.

Re: Dmatejova Laďka - krize

Napsal: čtv črc 25, 2013 21:21
od Křečík Barbuška
Vetsinou tak, ze valec ztrati tlak 8) .

Re: Dmatejova Laďka - krize

Napsal: ned srp 18, 2013 22:59
od dmatej
Dneska jsem měl takovou kocovinu, že jsem půl dne hekal a vzdychal a hučelo mi v mozkovně jak kdyby mi jí přejel gazik, takže stavební práce nemyslitelné ...
Nakonec jsem aspoň Laďce vyměnil LP ložiska. To velké bylo v perfektním stavu, měnil jsem ho zbytečně, ale což. Ale to malé bylo v hajzlu, válečky už jezdily po hraně kroužku a byly dost silně opotřebované. Ložiska jsem měl koupené už snad 7 let, konečně na jedno došlo a ani to nebolelo :-)

Do jiného tématu jsem psal včerejší zážitek s károu a benzínovým čerpadlem ... konečně vyřešeno "zaskočení sousta" ve vysokých otážkách. Prasklá pružinka ventilu v benzínovém čerpadle, navíc ten zalisovaný kroužek už jaksi nebyl zalisovaný a "pecka" se tam vzpříčila ...

Re: Dmatejova Laďka - krize

Napsal: pon srp 19, 2013 22:53
od MartasBrno
Jen pár připomínek k tomu mišmaši okolo zapalování.

Nové kabely - super. Nové, nebo očištěné díly jako palec, kladívko - super. Nepřelámaný kablík mezi cívkou a kladívkem - stejně jako vše ostatní alfa a omega.
Nevím, co sleduješ jiskrou na kladívku, ale jiskra by měla být spíš na svíčce než na kladívku. Na kontaktu jen to co musí být nevyhnutelně. Kondenzátor může za to, kde se udělá jiskra. Když je dobrý, jiskra je na svíčce a jedeš. Když není dobrý, jiskra je na kladívku, případně kdekoliv a zpravidla stojí výsledek za nic. Kondík potřebuje moc dobrou kostru. Ostatně jako celé zapalování. Dobrá kostra je tlustá a krátká. Bazírování na přesných odporech cívky je nesmysl. Bazírování na dobrém spojení je do jisté míry přínos.

Ještě ten silnoproud. Jasně, že impedance smyčky má význam. Ale čím je menší, tím větší ti vzniká riziko, že ti nevypne případný levnější jistič dimenzovaný na 6kA. To se pak dějí věci a člověk je v řiti.

Benzín - jo, mám taky teď omezovač zdá se mi, a taky si budu hrát s palivovou pumpou :-) Nicméně jezdím celkem úspěšně.

Re: Dmatejova Laďka - krize

Napsal: pon srp 19, 2013 23:23
od dmatej
No, asi takhle, s tou jiskrou na kladívku - je to prostě spínaný spoj, takže tam jiskřička bude vždycky. Ano, měla by být malá, ale když to nepálí a hledám kde, je tohle jedno z míst, kde se dá něco vypozorovat. Tož tak.
Jinak suma je prostě taková, že nikde v cestě proudu prostě nesmí být vedení přerušeno, jinak to nepojede.
Vedlejší poznatek - i kabely se 120kOhmy vedou celkem dobře :D
Druhý vedlejší poznatek - kondík bez kostry znamená nefunkci.

Jinak teď to tahá na dvojku klidně do 80km/h (tacho, v reálu tudíž nějakých 73). Svoje dělá předstih, dneska jsem potkal Feldu v příšerným stavu s hnutou kastlí, takže zadek jel asi o 30cm šejdrem za předkem, to bych vám příl vidět, strašně nepříjemný na to koukat :D ... no, držel jsem se jí, ale nebylo to ono. Tak jsem hnul předstihem o dílek, a když mě zpátky chtěl do Stříbrského krpálu hnát jakýsi pažout, sprostě jsem mu ujel stovkou :-)

No, a stále hučí ložiska na prdeli, strašně. Na utrhávání přirostlých bubnů se tedy moc netěším, ale teď na to stejně nemám čas.
A taky teče pod nohy spolujezdce, a to kolem prahu, který Stanley tak úžasně navařil ... haluz. K řidiči teče těsněním dveří, to už mám koupené nové, tak mým tempem ho tam do 10 let dám :D

Co je ale na hovno, mám pocit, že motor "funí" skrz jeden výfukový ventil. Bo jak si to mám vysvětlit, prostě volnoběh to krásně drží, ale jedna "nota" tam "pufe". Rozebírat se mi to nechce, navíc na sebe vím, jaký jsem puntičkář, takže to budu asi jen sledovat ... třeba si to sedne.

Mimochodem, teklo mi po zimě PZ prase. Hádejte co - už od května jsem nemusel dolévat brzdovku, neteče, i štít je suchý :D
Ale jestli budu měnit ložiska, vyměním i prasata a trubky a kostku :-)

Re: Dmatejova Laďka - krize

Napsal: úte srp 20, 2013 11:51
od Vašátor
Když zadek brzdí, sundat bubny je sranda - i když brutální. Pokud zadek nebrzdí a bubny jsou fakt přirostlé, přeju hodně štěstí abys je nezničil :D

Re: Dmatejova Laďka - krize

Napsal: úte srp 20, 2013 15:52
od mceza
Sranda? Já bych tomu moc sranda neříkal :D Měl jsem z toho docela v gatích :D Ale víte co? Ono to funguje! :D