Stránka 2 z 6

Napsal: čtv bře 31, 2005 21:44
od Marek
Wolf píše:V takovem pripade tam nech probehnout Petrocit a mas to zase ciste. Ale pozor, muze se stat, ze chladic, v pripade, ze je nejaka trlinka pricpana kamenem, zacne tect. W.
Svatá pravda!!!

Setkal jsem se i s mnoha případy, kdy lidičkové v dobré víře přešli z klasického Fridexu na LongLife náplň VW/Škoda G12+ (používám i já) a dříve absolutně těsný systém se změnil v cedník!!! Ona totiž tato kapalina obsahuje v sobě látky rozpouštějící vodní kámen. Mně se naštěstí toto nestalo (mám nový chladič), ale případů bylo dost.

Napsal: stř dub 06, 2005 15:46
od Hurikán
Marek píše:Svatá pravda!!!

Setkal jsem se i s mnoha případy, kdy lidičkové v dobré víře přešli z klasického Fridexu na LongLife náplň VW/Škoda G12+ (používám i já) a dříve absolutně těsný systém se změnil v cedník!!! Ona totiž tato kapalina obsahuje v sobě látky rozpouštějící vodní kámen. Mně se naštěstí toto nestalo (mám nový chladič), ale případů bylo dost.
Ale vždyť i fridex zabraňuje tvorbě vodního kamene. Nebo ne? Jedině snad pokud by někdo namíchal "záchovnou" směs fridexu a silně železovápenité vody, tak potom to asi opravdu zaroste.

Napsal: stř dub 06, 2005 19:55
od Marek
Zabraňuje. Ale není schopen již vytvořený kamen rozpouštět (nebo rozhodně ne tak intenzívně).

Napsal: stř dub 06, 2005 21:35
od Števo
To mozem len potvrdit.Ze to vodny kamen nerozpusta. Ale len zabranuje jeho vytvoreniu.


Vodny kamen sa tvory aj z vody z vodovodu. Ja uz nerobim chybu predchadzajuceho majitela. Lejem poctivo cez leto destilovanu vodu.

Napsal: pát dub 08, 2005 10:32
od Hurikán
A co tam liješ v zimě? :D

Napsal: pát dub 08, 2005 12:29
od Tomáš
Dohadujete se o celkem jasných věcech....mě by ale zajímalo jak teda když už ta soustava je zasraná tím vodním kamenem jak ju vyčistit...a čím ten starej fridex propláchnout..nebo vlastně vypláchnout....dá se to udělat třeba nějakým slabým roztokem kys...která nebude agresivní vůči hliníku

Napsal: pát dub 08, 2005 12:34
od Wolf
Uz jsem to psal vyse, Petrocid to od kamene vycisti, ale nesmi byt vadny chladic. W.

Napsal: pát dub 08, 2005 12:41
od Patrac
Tomáš píše:Dohadujete se o celkem jasných věcech....mě by ale zajímalo jak teda když už ta soustava je zasraná tím vodním kamenem jak ju vyčistit...a čím ten starej fridex propláchnout..nebo vlastně vypláchnout....dá se to udělat třeba nějakým slabým roztokem kys...která nebude agresivní vůči hliníku
No já to řešil následovně. odpojil jsem a vyměnil při té příležitosti veškerý gumový hadice, odpojený motor propláchl vodou z vodovodu asi po dobu 3-5min až přestala vytékat nečistota vodní kámena pod...pak jsem napojil nový potrubí nalil do poloviny nemrznoucí směs a zbytek dolil destilovanou vodou.Faktem je že se mi časem v přetlakový nádrži objevil takovej jemnej prášek, (asi odloupanej a rozdrobenej vodní kámen, tak jsem to vylil a nádrž znovu naplnil nemrznočkou 1/2 s destil vodou. Teď je tam prášek zase ale ani ne polovina. Počítám že to je to co se postupně z motoru vyplachuje. Naštěstí tam toho nebylo moc takže se nikde nic neucpávalo.... Příští rok na jaře to vyměním všecho zároveň asi s novým motorem. stejně jsem to řešil doma na pračce. po celo dobu nebyl používán žádný změkčovač vody. Pračku jsem dostal od švici. Postupně jsem začal přidávat malé množství calgonu (jen 1/3 doporučovaného množství) pračka je po roce už skoro čistá. Kámen se rozpouští postupně. Kolega to stejný udělal po 7 letech jen dal plnou dávku Calgonu a po měsíci zadřel čerpadlom protože ho ucpal kusama vodního kamene o velikosti 20kč mince.....to se nabvím o lopatkách čerpadla, který byly kvalitně olámyný od menších kusů který prošly... Takže u auta asi vylít propláchnout teď na léto dát jen 1/3 nemrznoucí směsi na podzim vylít a naředit na správnou hustotu novou směs a naplnit. Nic razantního by asi nemělo nastat..

Napsal: pát dub 08, 2005 16:59
od Števo
Lajdáka som kupil este pred zimou. A bol tam naliaty Alycol. Tak som ho tam nechal. Vydrzal do minus 40stupnov.
A teraz tam lejem len destilovanu vodu. Cez leto chystam komplet GO(kasna+motor).Tak ten vodny kamen odstranim a blok poriadne precistim.

Napsal: pát dub 08, 2005 19:39
od Marek
Števo píše:Vodny kamen sa tvory aj z vody z vodovodu.
Ale "moje" kapalina G12+ se ředí pitnou vodou (tedy vodou z vodovodu) - je to výrobcem doporučeno, a vodní kámen se v systému netvoří !!!

Napsal: pát dub 08, 2005 19:58
od dmatej
Tady máte něco k chlazení:
http://skoda100.unas.cz/chlazeni.html

Myslím, že se to hodí i pro naše vozy :-)

Stránka má trošku blbě udělaný kódování - stačí v prohlížeči nahodit CP1520.

Musím říct, že š110R a š1000MB, potažmo š1100MB, se mi dodnes líbí, byť proti Ladám jsou to takový "prdítka". Ale pěkný :-)

Napsal: pát dub 08, 2005 23:23
od Števo
Marek ale skus to cez Leto vobec s nicim neriedit. A uvidis co to spravi s obycajnou vodou. Sice zalezi od tvrdosti vody. Niekde neni taka tvrda a kamen sa ani nevytvory.
Mozno G12 zabranuje tvoreniu vodneho kamena.

Napsal: sob dub 09, 2005 07:44
od Marek
Števo píše:Marek ale skus to cez Leto vobec s nicim neriedit. A uvidis co to spravi s obycajnou vodou. Sice zalezi od tvrdosti vody. Niekde neni taka tvrda a kamen sa ani nevytvory.
Mozno G12 zabranuje tvoreniu vodneho kamena.
Měli byste si všichni uvědomit jednu velmi důležitou věc - nemrznoucí směs v systému chlazení je náplní trvalou nebo chcete-li celoroční. Znamená to tedy, že nebudu na léto do chlazení lít vodu. Pokud to někdo dělá, není duševně v pořádku, protože k tak nesmyslnému kroku není jediný rozumově normální důvod. Celoroční náplní by měla být proto, že vlastností nemrznoucí směsi je samozřejmě nejen její schopnost "nezamrznout", ale zejména schopnost zabraňovat tvorbě koroze, vodního kamene, celková ochrana systému a jeho impregnace, a světe, div se - dokonce nemrznoucí směs potlačuje přehřátí motoru!!! Logicky vzato - schopnost "nezamrznout" je věcí "jednou z celé řady", nikoli jedinou vlastností.

Napsal: sob dub 09, 2005 11:31
od Števo
Ja niesom taky debil,ze by som tam nenechal nemrznucu. Ved tomu sa nic nestane. Ja len ze ked mi chyba (lebo mi pusta tesnenie pri bloku darmo som ho dotiahol), tak tam dolejem destilku.
Ale vysvetli to majitelovi co mal Lajdaka preddomnou. Ten tam cez leto lial klasicku cistu vodu a len v zime tam dal Alycol.

G11

Napsal: pon dub 11, 2005 06:52
od Teepee
No, ale jakou zvolit novou kapalinu do systému, kde není známo čím je dosud naplněn. Barva asi nic nenapoví (čirá, zelená), když jsem provizorně dolíval 0,5 litru směsi kapalinou Antifreeze XT (bohužel z hlavy nevím, na jaké bazi je založena, ale je modrá) nic se nestalo, mezi sebou se dobře smísí.
Marek uvádí, že s G12+ začal být u někoho systém jak cedník, pak co s tím?
Mám doma připravenu ARAL Antifreeze Extra (VW TL 774C = G 11), můžu to tam dát? :roll:
A když jo, tak jak, jen propláchnout vodou? Nebo je nutné aplikovat různé "Petrocidy"?

Nebo snad, je barva směsi její druhový identifikátor?