Stránka 12 z 17

Napsal: sob srp 07, 2010 11:50
od peet2101
Tak včera proběhla u mě v garáži malá akce a já zase vymýšlel pi*oviny :-D.

První je že udělám kricí plech pod motor, to není až tak nemožné ani neúčelné, ale kvůli absenci motoru v karoserii se naskýtá jedna otázka. Je nejnižší bod olejové vany pod úrovní nápravnice?? = musí být mezi plechem a nápravnicí podložky aby nedřel o vanu??

Druhá ptákovina je ta že na místě baterky udělám airbox s kuželovím filtrem a v další fázi dám na hadici bimetal a napojím tam přívod od svodů (to budu muset ještě nějak vyšpekulovat :-D)

No a aby bylo vidět že taky něco málo dělám tak jedna z garáže...

Napsal: sob srp 07, 2010 12:08
od Hurikán
peet2101 píše:No a aby bylo vidět že taky něco málo dělám tak jedna z garáže...
No ty bláho! Ten chladič vypadá moooc pěkně! :thumbleft: Čím jsi ho takhle vyleštil? Kdysi jsem se o něco podobného též pokusil, ale výsledek nesplnil má očekávání. :? Ke stavu toho Tvého chladiče se vůbec nepřibližoval. :D

Nabarvičkované díly jsou fajn, jenom nechápu nabarvení vrtule. Patlat plast je podle mě blbost. Navíc vrtule za běhu pruží, takže Ti časem barva popraská a možná se začne i loupat.

Napsal: sob srp 07, 2010 12:24
od peet2101
Hurikán, Chladič ještě zdaleka není dokončen, obvzlášť místa kolem kolen a hrdla. Jinak barva šla dolů celkem brutálním zásahem flexi s drátěným kotoučem a pak broušení vodním šmirglem (na závěr asi SIDOL :-)). Z dálky to je celkem slušné, ale při bližším skoumání je tam ještě spousta škrábanců. S tou vrtulí to bylo takové momentální pominutí mysli, ale stejně tam pujde el. sahara.

Napsal: sob srp 07, 2010 12:27
od Saša
peet2101 píše:Je nejnižší bod olejové vany pod úrovní nápravnice??
Ano vana je kousek pod ůrovní nápravnice .

Napsal: sob srp 07, 2010 20:16
od peet2101
Saša, Nevíš zhruba jaký ten kousek je??


Odpoledne sem rozdělával sání z corsy A 1,3i vybavené nějakým ventilem Spojovala se v něm roura sání s hadicí od svodů a byl napojený hadičkou do prostoru za filtrem. Objasnil by mi někdo jeho funkci?? Vím že by měl nějak "míchat" vzduch nějaké "slušné" teploty, ale není mi jasný princip jeho spouštění. Gumová membrána uvnitř napojená na klapky, byla poškozená :( .

Napsal: sob srp 07, 2010 22:08
od JmJ
osobne bych sel cestou filtru green do klasickeho filterboxu a pouziti sani z hranate rady s bimetalem. ten bimetal ja nastaven na optilamni michani teploty pro nas motor, je to hotove, baterie se ti vejde na puvodni misto (snad teda u kulataka) atd.

Napsal: ned srp 08, 2010 10:33
od peet2101
JmJ, Na civilní ježdění to tak asi dopadne, ale chtěl bych si časem vyrobit nějakou experimentální sadu (karbec + sání) a občas si zajet na závody.

Jinak sem dám ještě info o motoru, je to Maysnerova 1,7 z Blackjacka, má o 2mm sníženou uni hlavu, bezkontakt, odlehčenej setrvák,... a spojku sachs :) . Tet už je natřenej na stříbrno a dekl ventilů bude červenej, zbytek motorového prostoru pujde načerno 8) .

Napsal: pon srp 09, 2010 10:32
od peet2101
Tak dnes ráno proběhlo vynulování tachometru :-). Po rozborce, vynulování a sborce sem zjistil že čísla nejsou v rovině (prostě třeba z první číslice byla v okénku vidět jenom půlka). Po druhé rozborce sem oběvil otvor procházející číselníkem který mi celkem usnadnil práci, ale už sem to radši nezkoušel protáčet abych to ještě jednou nerozdělával :-D. Po kompletaci přístroje sem natočil vrtačkou první zkušební kilometr.
Mám doměnku že ona "vůle" při prvním pokusu byla způsobena nedostatečným stažením kotoučků na osce. Může mi to někdo problému znalý potvrdit nebo vyvrátit:-).

Napsal: úte srp 17, 2010 11:01
od MartasBrno
myslím že když se ta věc správně sesadí a něco se s tím ujede, tak se vymezí ty kravský vůle co to má a čísla se srovnaj. neručím za to ale, mám tuto zkušenost s počitadly jiných tachometrů, lada to má trošičku jinak.

Napsal: úte srp 17, 2010 16:38
od Sid
To farbenie mi pripomína naše začiatky. Keď sme chceli aspoň niečo na aute skrášliť a nemali sme peniaze, aspoň sme natreli olúpaný chladič a kryt pod motor. Teraz sa na to kašleme. Pokiaľ nieje karoséria v super stave a s pekným lakom, je zbytočné sa hrať s takýmito detailami. Aj tak, keď to namontuješ a začneš jazdiť, všetko sa ti to bude špiniť od oleja a vody z cesty a za chvíľu to bude také isté. Ten chladič zas krásne ozelenie, takže veľa práce a úžitok z toho nebude. Pokiaľ to nebudeš viac leštiť, ako jazdiť. :wink:

Napsal: úte srp 17, 2010 18:27
od peet2101
Sid píše: Pokiaľ to nebudeš viac leštiť, ako jazdiť.
NO a vvvvotom to je :wink: :mrgreen:

Kardan

Napsal: čtv srp 19, 2010 18:18
od peet2101
Tak pomalu sem zvedl z prachu podlahy kardan a spolu s převodovkou ho začal čistit. Otázkou je jak poznám jeho případné poškození?? Hardy spojka se zdá OK nikde není popraskaná nebo tak něco, kříže se hýbou s odporem, ale vůli v nich necítím. Je to v přádku nebo mám ještě něco kontrolovat??


Další věc kterou začínám plánovat je audio, mám v garáži nachystané dva repráky rms 50w dopředu, dva 500w ovály dozadu (rms neznám :oops: ), zesilovač 2x 100w a rádio.

Problém mám trošku s kabeláží, stačí vést do zesilovače "normální" kabely (po pravém prahu=přítomnost pouze kabelů ke světýlku a cntrálu) a až z něj do repráků silný vodič??
Další věc je v tom ,že zesilovač měl v autě kamarád a najednou mu ho začalo při nastartovaném motoru něco rušit, pak se dostal ke mě do garáže kde občas hraje na baterce. Je v něm něco KO?? Dá se opravit??

No a do třetice řeším zadní ozvučnici, chtěl bych aby byl zvuk co možná nejlepší (v rámci možností), ale kvůli hloubce repráků ji musím nechat dole otevřenou. Mám ji něčím vyplnit?? Nebo nějaké další rady na její výrobu??

Napsal: čtv srp 19, 2010 19:59
od MartasBrno
Neřaď se do bandy těch úchylů co montují do kufru zesilovač jak trezor, normálně zapoj repra do rádia tak jak je a basta, hrát ti to budem a pokud nechceš vytloukat okna tím nejmíň praktickým způsobem, myslím že to nevyužiješ... Jsou to vyhozené peníze. Osobně, kdybych toto zapojovaj, snažil bych se dát do napájení ty nejsilnější vodiče jaké bych měl k dispozici a snažil se je udělat co nejkratší. Určitě bych to nevěšel na drátek k lampičce co je v kufru, to by to bylo nejspíš pro smích. Ale mýlit se samozřejmě můžu.

Co se týká výkonu - už léta jsem neviděl tuningové repro, protože to prostě nesleduju, ale ten kravský výkon 500W a podobně je nejspíš jakýsi virtuální špičkový výkon, na který snad nemá smysl se dívat. Zajímá tě RMS. A ten by měl být stejný nebo vyšší než umí zesilovač, aby sis ho v krajním případě neodpráskl. To se ale předpokládám nestane.
No a kdyby sis chtěl komplikovat situaci, tak se můžeš začít zajímat o základy tzv. dělené reprodukce, což je od jisté úrovně docela věda, a ne ledajaká věda, a můžeš začít řešit kmitočtové vyhybky k repro, pokud už nejsou nějaké provizorní v repro zabudované.

Napsal: čtv srp 19, 2010 20:30
od peet2101
MartasBrno,
Zesilovač tam nechci cpát za každou cenu, dřív tam tá hudba byla bez něj a taky to hrálo. Nutkno podotknout že s ním to hraje líp :D . Navíc to není žádnej kravskej tuning zesík ale celkem malá záležitost cca 15x20cm která se bezproblému vejde na desku za opěradlo.

S tím že postavit kvalitní audio je opravdu věda souhlasím, ale mě stačí když to bude pěkně hrát a občas to ozvučí nějakou párty :mrgreen:.

Do kufru bych chtěl nějakej vyjímatelnej box s wooferem a vlastním zesíkem aby trochu zhutnil basy. Problém je v tom že tyhle záležitosti se většinou napojují na chinch výstup v rádiu který mé rádio postrádá :? .

Napsal: čtv srp 19, 2010 21:30
od MartasBrno
Aha, to je škoda, Line OUT se hodí. Ale v případě nouze se z toho dá vytáhnout, je to ale operační zákrok :wink: .
Ten zesák teda budeš muset připojit na repro výstupy, jeslti to správně chápu. Je to dvoukanál, neboli stereo, nebo má i třetí kanál na subwoofer?