Perspektivy a premiéry Avto VAZu

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
posim
Příspěvky: 350
Registrován: pon čer 12, 2017 18:17
Bydliště: Košice

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu

Příspěvek od posim »

Nemôžu nám všetko vykecať :D Navyše pracujú i na novej 4x4, nie? Musíme myslieť pozitívne :wink:
Uživatelský avatar
KRAES
Příspěvky: 297
Registrován: pát zář 09, 2016 11:56
Bydliště: Rožňava

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu

Příspěvek od KRAES »

ŠKODA 100/110LS (1971) od 1989 – 2002, RENAULT 21 GTD (1991)od 2002 – 2018, KEEWAY SilverBlade 125EFI od 2014, LADA 2194 CROSS LUX (2017) od 2017, LADA 2112 1,5 GLI (2002) od 2020, , LADA 2194 CROSS LUX (2016) od 2023
afeno
Příspěvky: 38
Registrován: ned kvě 07, 2017 11:05
Bydliště: Košice/Brno

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu

Příspěvek od afeno »

https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/4 ... at-nebude/

Neviem či to tu nebolo (niekde v inej diskuzii), a snáď som to dal tu dobre.
VAZ 2103 (r.v. 1978)
Uživatelský avatar
Liftback
Příspěvky: 2333
Registrován: čtv srp 04, 2016 14:30
Bydliště: Humenné Slovensko

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu

Příspěvek od Liftback »

AvtoVaz na Kubu doviezol osobné autá Lada
Ruská spoločnosť AvtoVAZ prvý krát po 10 rokoch do Kuby doviezla osobné vozidlá. Tie sú určené pre verejnú taxislužbu "Taxis Cuba". Ide o 344 ks vozidiel Lada, z toho 320 ks typu Lada Vesta a 24 ks typu Lada Largus Cross = všetko v jednej farbe pre taxislužbu.
Objednávka takého počtu prišla až po 8-mesačnej testovacej prevádzke taxi služby na Kube.

Trochu staršia ale zaujímavá správa zo začiatku roka: http://tass.ru/ekonomika/4888363
4633570.jpg
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)

Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12128
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu

Příspěvek od Laďuša »

Beztak do toho budou bastlit věci z Moskvičů :P
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Peter6160
Příspěvky: 161
Registrován: sob pro 09, 2017 13:12

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu

Příspěvek od Peter6160 »

Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7273
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu

Příspěvek od valda1971 »

Hmm...jde o to, co z toho zbyde v seriové výrobě, bude-li.....
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Ježíšmarjá! :koko:
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu

Příspěvek od Dusan »

Tak ako som si myslel, autovaz stiahol akcie z burzi, a uz je tu druhy clanok a restrukualizacii firmy a zvyseniu podielu skupiny na 96%.

Ak chcu ladu udrzat v europe vidim to na osadenie lady, motormi a prevodovkami renault.
Bude to jednoduchsie, a ak spustia vyrobu prevodoviek a motorov renault v Vaz podniku aj lacnejsie.
Ocakavam do roka, ze pohon obstara v lade renault, tym padom turbo motory, a konecne 6kvalt a normalny automat.
Naposledy upravil(a) Dusan dne ned zář 30, 2018 13:46, celkem upraveno 1 x.
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu

Příspěvek od Cory »

O tom tu uz pisem davno, ich motory su strasne zastarane a jednoducho nemaju prachy na vyvoj. A k tomu, nalejme si cisteho vina, nemali ani doteraz nejake extra skusenosti s vyvojom techniky.
Takze bud preberu celu techniku alebo zoberu nejaky zaklad, na ktorom zacnu stavat sami. Co by nebolo prvykrat (lada~fiat) ani druhykrat (samara~porsche) ani tretikrat (16v lada~porsche)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Jajo
Příspěvky: 628
Registrován: ned říj 22, 2017 10:37
Bydliště: Žilina

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu

Příspěvek od Jajo »

A čomu to akože tak veľmi vadí(neberme teraz tie blbé Euro normy), že majú zastarané motory? A čo je tam akože zastarané? Že nemajú priamy vstrek a s tým súvisiace problémy, alebo že nemajú turbo a tiež súvisiace problémy, že nemajú všelijaké ventily a senzory a tiež problémy s nimi, že nemajú DPF a tiež problémy okolo,...??? Ja osobne potrebujem auto na prevoz mňa a mojej rodiny z bodu A do bodu B. Ja nepotrebujem pretekársky špeciál, ani niečo extra úsporné a ekologické, kde v konečnom dôsledku v podstate neušetríš ani peniaze ani ekológiu,... Podľa mňa je tento motor presne určený do našej cenovej a "náročnostnej" kategórie.
No a keď začne do Lady dávať motory Renault, tak podľa mňa Lada už úplne skončí v Európe(a o to im asi aj ide :( ) Keď mám mať pod kapotou Lady turbo prdítko 0,8l trojvalček(ako dávajú do Dacie), tak to si radšej rovno kúpim Daciu a nebudem mať aspoň problém so servisom a súčiastkami,... Jedine by sa možno predávala Lada naďalej, keby predaj a servis zobral v Európe Renault pod seba(rovnako ako to má Dacia) a museli by výbavy a ceny aspoň udržať na dnešnej úrovni, ak nie ceny znížiť a výbavy zlepšiť. A ešte otázka na záver: ak by mal Renault podvozok,nápravy, motor, prevodovku, elektriku a rôzne doplnky v Lade svoje, tak čo by tam mala vlastne Lada svoje???? Ja si myslím, že už len ten svoj znak a pár vecí, ktoré by bol problém zohnať... Však už teraz vo Veste je toľko vecí Renault, že už ani nevieš čo je vlastne Lada.
No uvidíme ako sa to vyvinie...... :rolleyes:
Škoda Octavia I 1,9 TDI 66 kw r.1997 (07_2006 - 06_2019)
Lada Vesta sedan LUX- biela r. 2017 - prvá Žiline, jedna z prvej várky pre Slovensko :-) (04_2017- )
Lada Vesta SW Cross LUX - hnedá r. 2019 - prvá v Lada Žilina,ul. Kragujevská :-) (06_2019 - )
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu

Příspěvek od Dusan »

Predsa to iste co peugeot citroen, res audi wv skoda a seat. Vsetko je rovnake okrem karossrie a znaku avtomobilky
Uživatelský avatar
Jajo
Příspěvky: 628
Registrován: ned říj 22, 2017 10:37
Bydliště: Žilina

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu

Příspěvek od Jajo »

Dusan píše:Predsa to iste co peugeot citroen, res audi wv skoda a seat. Vsetko je rovnake okrem karossrie a znaku avtomobilky
Však presne na to som myslel. :D Len aby mal Renault aj ten predaj,servis, ND,.... rovnako ako to majú tie automobilky čo spomínaš. Čiže ak na predajni/servise Renault pribudne ku Dacii aj logo Lada, tak je všetko OK a ak budú aj ceny OK a solidný výber motorov, tak bude mať Renault popri Dacii ďalšiu alternatívnu značku a Lada bude určitým spôsobom žiť ďalej...
Škoda Octavia I 1,9 TDI 66 kw r.1997 (07_2006 - 06_2019)
Lada Vesta sedan LUX- biela r. 2017 - prvá Žiline, jedna z prvej várky pre Slovensko :-) (04_2017- )
Lada Vesta SW Cross LUX - hnedá r. 2019 - prvá v Lada Žilina,ul. Kragujevská :-) (06_2019 - )
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu

Příspěvek od Cory »

Jajo píše:A čomu to akože tak veľmi vadí(neberme teraz tie blbé Euro normy), že majú zastarané motory? A čo je tam akože zastarané? Že nemajú priamy vstrek a s tým súvisiace problémy, alebo že nemajú turbo a tiež súvisiace problémy, že nemajú všelijaké ventily a senzory a tiež problémy s nimi, že nemajú DPF a tiež problémy okolo,...??? Ja osobne potrebujem auto na prevoz mňa a mojej rodiny z bodu A do bodu B. Ja nepotrebujem pretekársky špeciál, ani niečo extra úsporné a ekologické, kde v konečnom dôsledku v podstate neušetríš ani peniaze ani ekológiu,... Podľa mňa je tento motor presne určený do našej cenovej a "náročnostnej" kategórie.
No a keď začne do Lady dávať motory Renault, tak podľa mňa Lada už úplne skončí v Európe(a o to im asi aj ide :( ) Keď mám mať pod kapotou Lady turbo prdítko 0,8l trojvalček(ako dávajú do Dacie), tak to si radšej rovno kúpim Daciu a nebudem mať aspoň problém so servisom a súčiastkami,... Jedine by sa možno predávala Lada naďalej, keby predaj a servis zobral v Európe Renault pod seba(rovnako ako to má Dacia) a museli by výbavy a ceny aspoň udržať na dnešnej úrovni, ak nie ceny znížiť a výbavy zlepšiť. A ešte otázka na záver: ak by mal Renault podvozok,nápravy, motor, prevodovku, elektriku a rôzne doplnky v Lade svoje, tak čo by tam mala vlastne Lada svoje???? Ja si myslím, že už len ten svoj znak a pár vecí, ktoré by bol problém zohnať... Však už teraz vo Veste je toľko vecí Renault, že už ani nevieš čo je vlastne Lada.
No uvidíme ako sa to vyvinie...... :rolleyes:
Beznemu uzivatelovi to nevadi, lenze ci chceme alebo nie, vsetko sa toci okolo euronoriem. Beznemu uzivatelovi by stacila aj povodna E2 z roku 1995. Na tie normy mam nazor aky mam, ale je to vec, ktora je proste daná.
Tie motory su zastarane v tom, ze sa od zaciatku vyroby podstatne nezmenili. Od vzniku samary, co je zaciatok 80tych rokov sa zmenili akurat ojnice a piesty, pouzili sa odlahcene, aj to robilo problemy, tak presli na honovanie od firmy Federal mogul. Co sa tyka 16V hlavy, od roku 1995 sa nezmenila. Ak nepocitam, ze na neskorsich hlavach je o 2mm nizsi vodny kanal, ktory potom na hlave 21126 vratili spat a napinacie kladky dostali stifty M12 namiesto M10. To su cele rozdiely. 8V hlavy su rovnake od samary, akurat dostali hydrostely.
16V Lada motory sa bohuzial od svojho vzniku v roku 1995 iba skrtia a to v prevaznej vacsine iba softverovo, aj ked sem tam si to vyziada inu zmenu, napriklad elektronicky pedal plynu a podobne. 2018-1995=23.....23 rokov robia iba nutne zmeny.
Druha vec, v ktorej su tie motory zastarane, je kvalita vyroby. Preslo mi pod rukami viac Lada motorov, aj z predohrabov, aj z Niv, ci klasiky, starsie novsie... Kvalita je horsia ako v 80tych rokoch. Co sa tyka sucasnych 21126, odporucam zmerat pohyb ojnice v axialnom smere. Ojnica lieta dopredu a dozadu len preto, lebo (ako som uz vyssie spominal), zacali vyrabat odlahcene ojnice, ktore su uzsie, no dosadacia plocha na klukovke ostala stara, siroka. Vrtanie valcov ma 3 kategorie. Casto sa stava, ze vo valci kategorie C je piest A. A potom, že prečo to za studena klepe. Kedze kvoli emisiam su nuteni pouzivat lahkobezne oleje, zacali na 1,8kach robit tesnejsie ulozenie klukovky. S tymi ich nepresnymi strojmi robia vo vyrobe 5kategorii lozisk, ktore potom dopasuvaju podla toho, ako sa im "podari" vyrobit klukovka. A to je len dalsi krok k tomu, ze si to uz doma tak uplne jednoducho hocikto neodgeneralkuje. Meral niekto silu ventilovych pruzin? Ja ano. Pri uzavretom ventile je to 28kg, čo nie je ziadna slava, na tak realtivne tazky ventil. A čo sila pruziny po par rokoch? Strata 33-35%. Tesnost ventilov po 60tis km? Majo by vedel rozpravat. A takych veci je viac...A to som este nezacal rozpravat o motore z Nivy :D
Rusi maju v kapse jedno eso, nachadza sa v Dagestane, vedia o nom, ale sposobilo by to dost velku revoluciu v benzinovych motoroch, hlavne v znizeni spotreby, a zatial to ropne spolocnosti neradi pocuju.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“