Jajo píše:A čomu to akože tak veľmi vadí(neberme teraz tie blbé Euro normy), že majú zastarané motory? A čo je tam akože zastarané? Že nemajú priamy vstrek a s tým súvisiace problémy, alebo že nemajú turbo a tiež súvisiace problémy, že nemajú všelijaké ventily a senzory a tiež problémy s nimi, že nemajú DPF a tiež problémy okolo,...??? Ja osobne potrebujem auto na prevoz mňa a mojej rodiny z bodu A do bodu B. Ja nepotrebujem pretekársky špeciál, ani niečo extra úsporné a ekologické, kde v konečnom dôsledku v podstate neušetríš ani peniaze ani ekológiu,... Podľa mňa je tento motor presne určený do našej cenovej a "náročnostnej" kategórie.
No a keď začne do Lady dávať motory Renault, tak podľa mňa Lada už úplne skončí v Európe(a o to im asi aj ide
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
) Keď mám mať pod kapotou Lady turbo prdítko 0,8l trojvalček(ako dávajú do Dacie), tak to si radšej rovno kúpim Daciu a nebudem mať aspoň problém so servisom a súčiastkami,... Jedine by sa
možno predávala Lada naďalej, keby predaj a servis zobral v Európe Renault pod seba(rovnako ako to má Dacia) a museli by výbavy a ceny aspoň udržať na dnešnej úrovni, ak nie ceny znížiť a výbavy zlepšiť. A ešte otázka na záver: ak by mal Renault podvozok,nápravy, motor, prevodovku, elektriku a rôzne doplnky v Lade svoje, tak čo by tam mala vlastne Lada svoje???? Ja si myslím, že už len ten svoj znak a pár vecí, ktoré by bol problém zohnať... Však už teraz vo Veste je toľko vecí Renault, že už ani nevieš čo je vlastne Lada.
No uvidíme ako sa to vyvinie......
![Rolling eyes :rolleyes:](./images/smilies/icon_eyes.gif)
Beznemu uzivatelovi to nevadi, lenze ci chceme alebo nie, vsetko sa toci okolo euronoriem. Beznemu uzivatelovi by stacila aj povodna E2 z roku 1995. Na tie normy mam nazor aky mam, ale je to vec, ktora je proste daná.
Tie motory su zastarane v tom, ze sa od zaciatku vyroby podstatne nezmenili. Od vzniku samary, co je zaciatok 80tych rokov sa zmenili akurat ojnice a piesty, pouzili sa odlahcene, aj to robilo problemy, tak presli na honovanie od firmy Federal mogul. Co sa tyka 16V hlavy, od roku 1995 sa nezmenila. Ak nepocitam, ze na neskorsich hlavach je o 2mm nizsi vodny kanal, ktory potom na hlave 21126 vratili spat a napinacie kladky dostali stifty M12 namiesto M10. To su cele rozdiely. 8V hlavy su rovnake od samary, akurat dostali hydrostely.
16V Lada motory sa bohuzial od svojho vzniku v roku 1995 iba skrtia a to v prevaznej vacsine iba softverovo, aj ked sem tam si to vyziada inu zmenu, napriklad elektronicky pedal plynu a podobne. 2018-1995=23.....23 rokov robia iba nutne zmeny.
Druha vec, v ktorej su tie motory zastarane, je kvalita vyroby. Preslo mi pod rukami viac Lada motorov, aj z predohrabov, aj z Niv, ci klasiky, starsie novsie... Kvalita je horsia ako v 80tych rokoch. Co sa tyka sucasnych 21126, odporucam zmerat pohyb ojnice v axialnom smere. Ojnica lieta dopredu a dozadu len preto, lebo (ako som uz vyssie spominal), zacali vyrabat odlahcene ojnice, ktore su uzsie, no dosadacia plocha na klukovke ostala stara, siroka. Vrtanie valcov ma 3 kategorie. Casto sa stava, ze vo valci kategorie C je piest A. A potom, že prečo to za studena klepe. Kedze kvoli emisiam su nuteni pouzivat lahkobezne oleje, zacali na 1,8kach robit tesnejsie ulozenie klukovky. S tymi ich nepresnymi strojmi robia vo vyrobe 5kategorii lozisk, ktore potom dopasuvaju podla toho, ako sa im "podari" vyrobit klukovka. A to je len dalsi krok k tomu, ze si to uz doma tak uplne jednoducho hocikto neodgeneralkuje. Meral niekto silu ventilovych pruzin? Ja ano. Pri uzavretom ventile je to 28kg, čo nie je ziadna slava, na tak realtivne tazky ventil. A čo sila pruziny po par rokoch? Strata 33-35%. Tesnost ventilov po 60tis km? Majo by vedel rozpravat. A takych veci je viac...A to som este nezacal rozpravat o motore z Nivy
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Rusi maju v kapse jedno eso, nachadza sa v Dagestane, vedia o nom, ale sposobilo by to dost velku revoluciu v benzinovych motoroch, hlavne v znizeni spotreby, a zatial to ropne spolocnosti neradi pocuju.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)