Stránka 12 z 29
Re: Dmatejova Laďka - krize
Napsal: sob črc 20, 2013 09:14
od dmatej
Byl, že prej má auto celý zamluvený Ukrajinec a mám se ozvat koncem příštího týdne
Tož se ozvu, no ...
Re: Dmatejova Laďka - krize
Napsal: ned črc 21, 2013 14:52
od dmatej
Uff ... po zkušenosti ze zimáky, které předčily Good Year UG7+ na Kalině přemýšlím, že bych konečně přezul i Laďku a Kumho KW7400 (byť staré a ztvrdlé) si šetřil na sníh a konečně obul Vašátorovy liťáky ...
Favoritem je zatím Michelin:
http://www.pneupremium.cz/michelin-ener ... 70-r14-88t
- akorát cena těch gum asi zdesetinásobí hodnotu auta. Pravda, klasické italské liťáky taky ...
Ale to přijde až
- koupím zapalovací kabely (cca 200 Kč), včera jsem totiž po rozebrání kde čeho došel konečně na měření odporů a kabel mezi cívkou a kloboukem rozdělovače má místo cca 20kOhm celých 120kOhm. Není divu, že motor nestartuje ...
- zrepasuju zadní brzdy ... vypadá to, že to skončí ale jen výměnou bubnů, neb prase přestalo téct a brzdí. Nicméně jsem předzásoben prasaty, obložením, trubkami, odvzdušňováky, kostkou i paknami
- vyměním LP ložisko
Re: Dmatejova Laďka - krize
Napsal: úte črc 23, 2013 16:41
od dmatej
Proměřil jsem cívky, obě mají odporu sekundárního vinutí mimo tolerance (asi 7,2kOhm, má být 6,1 - 6,6kOhm), primární má být cca 3,2 Ohm, což jedna má přesně, druhá má 3,4.
Koupil jsem nové zapalovací kabely, starý mezi cívkou a rozdělovačem měl 120kOhm místo 19kOhm psaných na bužírce. Nové jsou ruské aušusy za 200 peněz, mají cca 500 Ohm, jinak jsou nejkratší jak to jen šlo a mají plechové koncovky.
Nicméně Laďka stále nechytá a mám pocit (na slunci to jde fakt blbě poznat), že kladívko nejiskří. Palec má odpor tabulkový, cívka je pod napětím, takže mi dochází fantazie. Kladívko má najelo asi 4000km, bylo nové a zřejmě je ok ...
Začíná mě to srát, nepomohl by bezkontakt? Že bych koupil nějakou ŘJ a začal programovat, když už si píšu ten SW na OBDII?
Re: Dmatejova Laďka - krize
Napsal: úte črc 23, 2013 18:09
od Vašátor
A měřil jsi na kladívku? Stačí blbá žárovka zapojená na kontakt kladívka a kostru (cívka zapojená zůstává). Každopádně kladívko bych vyndal a podíval se na něj. Už jsem taky bádal, proč jede motor nepravidelně (když už nastartoval), ale hlavně proč nestartuje. Nové kladívko, které najelo cca 1000km prasklo (v tom průžném kontaktu). Na první pohled se tvářilo v pořádku, při proměření ohmmetrem taky v pořádku, při startování už nee.
Re: Dmatejova Laďka - krize
Napsal: úte črc 23, 2013 23:52
od dmatej
Kladívko prasklé nikde není, aj po setmění jiskřilo. Ale jiskří málo, sem tam si blýskne víc, ale není to ono. A svíčky pak samozřejmě totéž. Nejvíc mě sere, že sem to auto dojelo bez problémů. Ale předtím byla záhadně vybitá baterka, resp. příběh byl tak ...
1) Auto z ničeho nic zastavilo na D5 s ránou.
2) Po nenalezení žádných škod baterie vydržela točit snad 30 sekund a byl konec, vybitá.
3) Nalezen utržený držáček kondíku:
https://picasaweb.google.com/1034647282 ... 7302066402
4) Hadicovou sponou jsem kondík přikurtoval, přijel kamarád a bez problémů jsme natočili přes startovací kabely
5) Auto bez chybičky a sebemenšího problému dojelo domů
6) Po několika dnech stání jsem nenatočil, zapomněl jsem, že je baterka vybitá (na dobití těch 10km nestačilo). Kondíku jsem udělal novou objímku z měděného pásku, leč ne přivařenou, "jen tak".
7) Dobitá baterka za cca 12h dobíjení.
Startér natočil možná 10 minut bez dobíjení, baterka má 11,7V, je v pořádku. Motor sem tam chytil, ale během vteřin až desítek vteřin zase zdechnul. Brousil jsem svíčky, seřizoval odtrhy, seřídil i kladívko na nějakých 0,40 plus mínus, spíš míň, ale ne pod 0,35.
9) Proměřeny odpory, napětí, co se dalo. Vše OK, byť u kladívka jsem jednou naměřil na drátku 500Ohmů. Ale možná jsem jen blbě měřil, po opakováních už byla vždycky 0. Navíc se s kladívkem nic neprovádělo a vypadá v pořádku ... Zato kabel mezi cívkou a kloboukem měl 6x tolik, než měl mít.
10) Vyměněny zapalovací kabely. Výsledek - žádná změna, nestartuje, slabá jiskra.
Čili, když je slabá jiskra už na kladívku, čím krom cívky a kladívka to ještě může být? Má na to vliv kondík (jakýkoliv)?
Zkusím někde najít staré kladívko, ale myslím, že to bylo poškozené ...
Re: Dmatejova Laďka - krize
Napsal: stř črc 24, 2013 00:48
od Vojcek
Může to být i vadný kondík, hlavně ty z druhovýroby jsou mizerné kvality, u kladívka je někdy problém i v kablíku (přelomený, špatně nalisované očko) a někdy jde někdy ne. Zkus změřit napětí na výstupu rozdělovače kde je připojeno kladívko a cívka - při sepnutých kontaktech kladívka tam nesmí být napětí.
Re: Dmatejova Laďka - krize
Napsal: stř črc 24, 2013 06:11
od Luděk Musil
Jen tak mimochodem: co když hledáš závadu tam kde není
Palivo Ti jde
L.
Re: Dmatejova Laďka - krize
Napsal: stř črc 24, 2013 09:09
od dmatej
Karbec byl už rozebraný taky, jde.
Bok rozdělovače - kostra, žádné napětí ... myslím nebylo, ale proměřím ...
Re: Dmatejova Laďka - krize
Napsal: stř črc 24, 2013 11:28
od dmatej
Tak mezi tím šroubkem a kostrou bývá při sepnutých kontaktech kolem 0,5-0,8V (bez tlačení na kladívko). Mezi kontakty kladívka je 0,05-0,5V podle toho, jak silně na něj ještě přitlačím nebo s ním zašmrdlám. Drátek samotný 0,01V nejvýš.
Pak jsem ještě koušel kladívko odtlačit kontakty měřáku a pustit, vypadá to, že první jiskra po čase je OK, ale každá po ní je slabounká. Jak tomu mám rozumět?
Re: Dmatejova Laďka - krize
Napsal: stř črc 24, 2013 11:31
od Vašátor
Ty, já se spíš divím, že jsi rovnou nezačal kondenzátorem, když z něj ulítnul držáček. Vadný kondenzátor má velký vliv na zapalování, proto ho vyměň a bude klid
Ještě k tý ráně, časování ventilů, respektive nastavení rozvodů, jsi kontroloval? Točí se vačka? (ale opravdu vačka, nikoli jen rozvod)
Jo a to kladívko jsi měl vyndaný, nebo jen odhaduješ, že je v pořádku? Pokud byl kondenzátor vadný delší dobu, kladívko se opálilo a teď ti nespíná na 100%. Proto při zašmrdlání jiskru hodí, pak už jen slabou.
Re: Dmatejova Laďka - krize
Napsal: stř črc 24, 2013 11:47
od dmatej
No, to by sem ale přece to auto bez sebemenšího problému nedojelo 10km ...
Kladívko jsem malinko zabrousil, kontakty, pro jistotu. Není nikde vypálené ani špinavé.
Každopádně pokud říkáš, že kondík má velký vliv na zapalování, jdu po něm - už jsem se mu věnoval, ale kapacitu neproměřím a akorát jsem řešil objímku. A přiznávám, že v jednu chvíli jsem mezi novou objímkou a tělem kondíku naměřil odpor jako prase, takže v tuhle chvíli je to jediná věc, o které VÍM, že není OK. Krom cívek, které obě mají sekundární odpor vinutí o 20-30% vyšší, než mají mít, jedna je horší a má špatný odpor i na primáru, druhá je lepší, byť rezatější.
Jak udělat novou objímku na kondík? Pájet se to nedá, COčkem do hliníku bych řekl taky není dobrý nápad ... zahodit a sehnat nový?
Re: Dmatejova Laďka - krize
Napsal: stř črc 24, 2013 12:04
od Vašátor
Objímka být letovaná nemusí, jde spíš o to, jestli kondík při provozu neprobije dialektrikum - což multimetrem nezměříš. Stejně tak ohmmetrem nezměříš indukční cívku.
Re: Dmatejova Laďka - krize
Napsal: stř črc 24, 2013 16:00
od dmatej
Objednal jsem cívku, kladívko, palec, kondenzátor, těsnění kolem dveří řidiče (v myčce zatéká a po lijácích se dělá rybník), příchytky na obložení interiéru (snad seženu i obložení, jedno mi zablokoval na vrakáči ukrajinec), a přední blinkry na blatníky (kovové; plastové mám, jeden je prasklý od nárazu do Primery, ale není to na něm moc poznat, ale oba mají utrhané šrouby a jsou přilepené chemoprenem).
Měřákem jsem změřil, co se změřit dalo podle Jurčenka, jasně že za provozu se to může chovat jinak ...
Re: A co Plzeň?
Napsal: stř črc 24, 2013 16:45
od dmatej
Hlásím, že Laďky motor jede, stačilo "pohrozit objednávkou dílů"
Na vině bylo špatné ukostření kondíku - sundal jsem ho, sundal mou objímku a všechno obrousil pilníčkem, totéž jsem udělal s tělem rozdělovače.
Nákupu nelituji, aspoň mám nakřečkováno.
Jinak podle zvuku bych hádal, že při té ráně, což byl jen asi předzápal, prdnul další tlumič řetězu, při šlápnutí na plyn zarachtá. Jdu to rozebrat, ale myslím, že asi čtvrtý šmejd v řadě už nemám. Pokud se nic neztratilo, asi si zase zacéočkuju ...
Jinak otáčky s tím mým měřákem měřit i jde, jen se musí násobit dvěma. Z předstihu al moudrý nejsem, ukazuje to s vypnutým klíčkem asi 38°, po nastartování kolem 70 ... napřed to seřídím s Jardovou lampou, pak se to pokusím pochopit
Re: A co Plzeň?
Napsal: stř črc 24, 2013 18:26
od MZ
dmatej píše:Hlásím, že Laďky motor jede, stačilo "pohrozit objednávkou dílů"
Na vině bylo špatné ukostření kondíku - sundal jsem ho, sundal mou objímku a všechno obrousil pilníčkem, totéž jsem udělal s tělem rozdělovače.
Nákupu nelituji, aspoň mám nakřečkováno.
Jinak podle zvuku bych hádal, že při té ráně, což byl jen asi předzápal, prdnul další tlumič řetězu, při šlápnutí na plyn zarachtá. Jdu to rozebrat, ale myslím, že asi čtvrtý šmejd v řadě už nemám. Pokud se nic neztratilo, asi si zase zacéočkuju ...
Jinak otáčky s tím mým měřákem měřit i jde, jen se musí násobit dvěma. Z předstihu al moudrý nejsem, ukazuje to s vypnutým klíčkem asi 38°, po nastartování kolem 70 ... napřed to seřídím s Jardovou lampou, pak se to pokusím pochopit
Seřizuje se nejdřív odtrh, pak předstih. Předpokladem je nevymlácené futro v rozdělovači. Ser na lampu, tou to jen zkontroluj. Základní předstih se nastavuje u Lady na žárovku, pro prvotní nastavení to bohatě stačí. 70° stupňový předstih je blbost, to ti pálí proti kompresi... Nějaký starý kondenzátor na Ladu tu ještě asi mám, případně přinesu na další sraz. Jestli to chceš nastavit, měl bych to ještě zvládnout
PS.: Co elektrika?