Stránka 106 z 109

Napsal: úte led 08, 2008 12:35
od zelvotron
Plavec, Jiri: no to je přesně problém, to co zrovna potřebuješ, v tý krabici zrovna nemáš, ale časem to pak někde objevíš, když už to nepotřebuješ :mrgreen:

Jinak mám podezření, že mám blbej termostat, a měl bych takovej přihlouplej dotaz :oops: , voda jde do chladiče tou horní hadicí a spodní zpět do motoru?

edit odkaz : http://apcentras.sk/apc/servlet/apcentr ... &code=A600

tenhle obr je lepší

http://apcentras.sk/apc/servlet/apcentr ... &code=A611

Napsal: stř led 09, 2008 09:09
od zelvotron
Hele to nikdo nevíte takovou banalitu, kterou hadicí teče voda do chladiče a kterou zpět? :wink:

Jsem si skoro jistej, že horní vede do chladiče a spodní zpět do motoru, jak je to i u jinejch aut a je to i logický, no na druhou stranu sem se už několikrát přesvědčil, že Rus může vymyslet cokoliv :-D , takže bych to potřeboval potvrdit.

Každopádně pokud je ta horní hadice horká, když je na teploměru 70°C, tak je něco špatně, co?

A ještě dotaz, tady mají v katalogu 4 typy termostatů, dva jsou ze samary a ty další sou 2110-xxx a 2112-xxx, podle čeho se řídí, kterej tam je? Když mám motor 2112, tak budu mít asi 2112...

Napsal: stř led 09, 2008 11:21
od Petr HC
Rus nevymyslel - Rus opajcoval - kdyby to bylo obráceně ,bylo by to proti přírodě.
Teplá voda je lehčí - stoupá z motoru nahoru do chladiče ,ochlazením se stává těžší
a tlačí se v chladiči dolů. Kdyby to bylo obráceně ,muselo by čerpadlo překonávat
přirozený koloběh vody. Horní hadice musí být horká i při nižší teplotě než otevře
termostat - má obtokový otvor. Jinak by nebylo možné naplnit chladící soustavu .

Napsal: stř led 09, 2008 11:47
od plavec
Já to taky nevěděl jakou hadicí teča jaká voda a kam.pro mě je důležitý aby lada jezdila ale do toho jak co funguje jsem nijak moc nefušoval, když to jde tak na to radši nešahám.Když to nejde, tak se teprve zajímam proč to nejde. zelvotron, Jakej potřebuješ termostat, to netuším, copak špatně se ohřívá?Jak to topí?
Muj problém s mizející vodou asi byl světe div se vodní pumpou.Teď mám tu novou(fenox) a neztrácí se zatím nic.Mě je ale pořád divný, že ta voda mizela ale nikde to nebylo vidět.Snad se jen nehnul nějakej sajrajt a neucpal tu díru třeba v chladiči.

Napsal: stř led 09, 2008 12:36
od zelvotron
PetrHC: No právě, toto je mi jasný, že právě z toho důvodu by to tak mělo být, ale vůbec by mě nepřekvapilo, kdyby to u tohodle auta bylo obráceně :-) . Takže dík za schéma.

Právě sem na parkovišti roztahoval nějaký lidi s favoritem, po zaparkování sem měl ručičku lehce nad 50°C, horní hadice byla teplá, víc ve svojí horní části, dolní hadice byla skoro ledová. Jakto, že by horní hadice měla bejt horká i když je termostat zavřenej?

To jestli s tim něco je nebo neni nevim, zdá se mi že to topí pozdějc než by mělo, možná sem jen paranoidní :koko: Topí to pozdějc jak Favo a to by němělo, asi si vemu do auta stopky a změřim to nebo už fakt nevim ;-)

Mimochodem termostat mám ze Samary (číslo dílu 21082-xxxx)

Napsal: stř led 09, 2008 12:38
od zelvotron
plavec, tak snad konečně budeš mít od toho dolejvání pokoj :-)

Napsal: stř led 09, 2008 16:08
od Petr HC
Pro Zelvotrona : Nejspíše bude problém v tom, že termostat nezavírá úplně. Když se podíváš na schema potrubí, zjistíš,že radiátor topení je napojen mimo termostat. Mám-li pravdu, pak se ohřívá mnohem větší množství vody ,než kdyby byl termostat plně uzavřen (až na zmíněný obtok ,což je otvor cca 3 mm) . Ověříš to tak,že zaškrtíš horní hadici (mezi dvě prkénka - s citem) . Začne-li pak topit mnohem dříve - nedovírá termostat . Nezapomeň včas škrcení odstranit ať to "neuvaříš".

Napsal: stř led 09, 2008 16:30
od tavri
Chlapi, vzpomněl jsem si na vás, když jsem asi po půl roce doléval dvě tři decky do nádržky. Termostat si se mnou taky hrál, promačkal jsem hadice v jeho okolí a bylo opraveno. Asi mě slyšel, že jestli to udělá zase, dostane pár poklepů kladívkem, aby se probral. :D

Napsal: sob led 19, 2008 21:12
od karels22
četl jsem příspěvky o centrálu a tam popisujete, že to každýmu blbne občas. Mám 112ku asi tři měsíce a centrál chodil jako hodiny až tento týden přestal úplně. Vyndal jsem tu pojistku,byla vpohodě, po nandání zpátky se akorát vynulovalo denní počítadlo a světe div se centrál zamknul a odemknul ale víckrát už si ani neškrt. Potom jsem odpojil baterku, říkám si neřídí to tupoň?[počítač] po zapojení baterky to ve vratech akorát zarachtalo ale stajně to nechodí. Je to r.v. 2001 Nevíte jestli to nemá ještě někde relátko nebo něco jinýho?

Napsal: ned led 20, 2008 11:18
od tavri
karel22: Nevím, jestli to někde popisuju, ale řídící jednotka centrálu se nachází v místech za popelníkem. Uvidět ji můžeš po sundání bočnic a když strčíš hlavu až k pedálům a podíváš se nahoru. Je schovaná za imobilizérem. Je to taková černá krabička, ale nespleť si ji s immobilizérem.
Vyndej to, drží to na šroubech M6 nebo M5, otevři a podívej se jestli není vypálená cesta na plošňáku v důsledku zkratu.
Po zapojení baterky to zarachtá vždycky.

Radiátor topení

Napsal: ned led 20, 2008 18:37
od plavec
Chtěl bych se jen ujistit, odkud se dá dostat na radiátor topení?Budu ho nechávat v servise vyměňovat, a jak tuhle ladu tak dobře neznají, tak po mě budou chtít vědět kudy tam mají vlízt.Co jsem to tu tak pročítal, tak by se měly sundat plasty pod čelním sklem, ta protihluková deka(či čo je to) a snad i sání motoru.Určitě se tam neleze z kabiny- vyndat přístrojovku atd? A myslíte si, že to za dva dny zmáknou?Díky za info. :wink:

Voda se mi ztrácí vesele dále, tak jsem zvědavý, jestli to je tím topením, když ne tak mi zbývá těsnění pod hlavou, nebo chladič.

Napsal: ned led 20, 2008 20:56
od karels22
Díky tavri pudu to rozkuchat a uvidim. Když jsem měl 05ku tak to neměla, ale je to dobrá věc ten centrál, tak mi štve že to nechodí.

Napsal: ned led 20, 2008 21:27
od Ondra
karels22 píše:četl jsem příspěvky o centrálu a tam popisujete, že to každýmu blbne občas. Mám 112ku asi tři měsíce a centrál chodil jako hodiny až tento týden přestal úplně. Vyndal jsem tu pojistku,byla vpohodě, po nandání zpátky se akorát vynulovalo denní počítadlo a světe div se centrál zamknul a odemknul ale víckrát už si ani neškrt. Potom jsem odpojil baterku, říkám si neřídí to tupoň?[počítač] po zapojení baterky to ve vratech akorát zarachtalo ale stajně to nechodí. Je to r.v. 2001 Nevíte jestli to nemá ještě někde relátko nebo něco jinýho?
Jeden tip, možná úplně mimo, ale... měl jsem nedávno problém s tím, že mi centrál neodemykal dveře u řidiče... přesněji - občas se to povedlo, ale většinou (taky asi, že mrzlo) prostě zůstávaly zamčený - k nasr**, protože kdyby nějaký jiný, ale u řidiče... tak jsem jel do servisu, kde mi montovali alarm, jestli by se na to koukli...

...nebudu to protahovat - bylo potřeba pořádně promazat zámek a trochu přihnout táhlo od kolíku ve dveřích - bylo to totiž tak zatuhlý, že ten motorek od centrálu nebyl schopen překonat odpor za tu krátkou chvíli, co dostane impulz k otáčení.

Nevím, jestli to bude tvůj problém, ale zkusit by se to dalo...

Napsal: pon led 21, 2008 12:56
od Jiri
me s radiatorem topeni garaznik vyhnal ( jeho odhad byl spravny, cely den prace a apk mu bude auto stat na dvore dokud nesezene radiator)
Melnicky servis se s tim sr. cely den .... ale to už sis urcite nekde v historii nasel.. sam jse m dotoho nelezl....
myslim že pristrojovka zustava na miste.... vic nevim..

Napsal: úte led 22, 2008 17:46
od plavec
Jiri píše:me s radiatorem topeni garaznik vyhnal ( jeho odhad byl spravny, cely den prace a apk mu bude auto stat na dvore dokud nesezene radiator)
Melnicky servis se s tim sr. cely den .... ale to už sis urcite nekde v historii nasel.. sam jse m dotoho nelezl....
myslim že pristrojovka zustava na miste.... vic nevim..
Dobře, tak jsem je v servisu poučil, jak se tam maj dostat, a budu se modlit. Jo, četl jsem ty problémy s topením, no žádná slst to není u tohohle auta.

Divný je že tam mokro není.Teď při poslední jízdě si to vzalo na 50 km skoro celou nádržku, což už je dost o hubu s tím jezdit.Myslel jsem si že záleží jestli se přepne větrák na teplý vzduch, ale už zase ne.Já tohu chlazení vůbnec nerozumím, ztrácí se kdy chce, jak chce, někdy trochu, jindy hodně, ale nemá to na nic souvislost. Zjistil jsem že je to trochu mokrý na motoru jakoby zezadu pod sáním, tak se ptám: Je možný že by to bylo i těsnění pod sání a výfuk? A pak je to šíleně zblitý od fridexu na podvozku, tam co jsou brzdový trubičky, akorát v tom záhybu, jak vedou od posilovače brzd směrem dozadu pod auto, tam co vedou vedle sebe, jestli mi dobře rozumíte.
Ta plechová trubka co vede za motorem napříč a co je vidět jen když se lehne pod auto a kouká se od tyčí řízení je taky slušně orezlá.Už někomu prohnila?