Stránka 105 z 124
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Napsal: pát lis 28, 2014 21:42
od Michal Pokorný
Na poslední fotce vidím minimálně 2 kusy původem z Československa
Však i ten Ikarus něco z LiAZu má, značné množství vozů řady 200 má první (v případě kloubového i třetí) nápravu značky LiAZ.
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Napsal: pát lis 28, 2014 21:57
od Křečík Barbuška
Na te prvni fotce od Krokodyla ten prostredni Ikarusik vypada opravdu skvele ... mezi zoufalci, nebo pracujici inteligence mezi znavenymi delniky?
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Napsal: pát lis 28, 2014 22:10
od Voda
Krokodýl:No jestli to nebude kvůli tomu že Ikarus je rychlejší než i valná část dnešní ruské bus produkce,kor ty dvě zoufalosti na Tvojí první fotce
edsit:myšleno ikarus řady 2xx
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Napsal: pát lis 28, 2014 22:29
od Křečík Barbuška
Kdyby ta levá zoufalost neměla otevřených dveří tak by zas, až tak zoufale nevypadala a mohla by aspoň dojmem působit jako soustředěný, náročného úkolu si vědomý sok favorizovaného Ikarusu
.
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Napsal: pát lis 28, 2014 22:42
od Michal Pokorný
Ale zase si pánové nedělejte iluze. Pokud jde o pohodlí cestujících, je to zcela neporovnatelné. Ale pokud nahlédnete na techniku spodních partií , žádný kulervoucí rozdíl tam nenajdete.
Však Ikarus a LiAZ byly v 70.-80. letech velcí kamarádi
Však již zmiňované nápravy - řiditelné nápravy byly u obou značky LiAZ a naopak poháněcí náprava byla u obou maďarská Rába.
A pokud jde o motor, tak on ten licenční Rába-MAN v Ikarusech zažil největší slávu u MANu dávno před tím, než se Ikarusy ř. 200 začaly vyrábět. Pravda, maďaři k němu někdy okolo roku 1985 naroubovali turbo.
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Napsal: pát lis 28, 2014 22:46
od Mičun
Jestli ona ta oblíbenost Ikarusů není dána zoufale zastaralou flotilou busů v SSSR, než jejich dechberoucí kvalitou...
Já si myslím, že Karosa 700 dá Ikarusu na frak...
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Napsal: pát lis 28, 2014 22:52
od Křečík Barbuška
Nalejme si čistého vína. Pokud bych se měl v naší moravské metropoli svézt busíkem tak bych při volbě mezi Ikarusem (v mládí jsem to četl Z80) a uskákanou Karosou volil Ikarus. Zejména to sezení na zábradlí v kloubu bývalo žůžo, ale šofér nás od tama vyhazoval, fňuk
.
Samozřejmě, že dálkové Karosy byly jiné žrádlo oproti dálkovým Ikarusům v kloubáku. To se feferón se svým ohavným modrým vzhledem a zoufalým výkonem proti dálkové krátké Karose nechytal
. kapacitu měl sice fajn, ale kolem roku 1991 již jezdily často poloprázdné.
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Napsal: pát lis 28, 2014 23:10
od Michal Pokorný
Tak pokud by se porovnávala krátká Karosa ř. 700 s krátkým Ikarusem ř. 200 , tak bych tam nějaký velký rozdíl nehledal. Ikarus byl možná trošku spolehlivější. V mrazech řidiči netáhlo na nohy a nemusel kde co v předu ucpávat.
A hlavně porovnáváme jablka s hruškami. Pokud bychom chtěli porovnávat Ikarus řady 200, tak spíš s Karosou řady Š11.
On třeba zájezdový Ikarus 25x se vyráběl s klimatizací už v době, kdy Karosa ř.700 byla možná tak na papíře. Ikarus vyráběl většinou každému zákazníkovi (zemi) na míru. Tudíž do zemí RVHP se cpalo to nejzákladnější a nejlevnější co šlo vyrobit. Zákazník který zaplatil "normální cenu" se vozil značně lépe.
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Napsal: pát lis 28, 2014 23:31
od Křečík Barbuška
Klimatizace je zlo!
A porovnávat jablka s hruškami je fajn
. Mě se stará Karosa vždy líbila, hlavně když měla označení X a pod. To bylo jako z jiného světa
. Je pravda, že jsem s ní moc nenajezdil neb jsem byl v jejich dobách moc malinkatý a jezdily jako posilové spoje do Zetoru, což značilo přecpanost a stejně nám vždy ujely
.
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Napsal: sob lis 29, 2014 00:49
od Voda
asi tak,z ikarusu ma kazdej srandu protoze je to z madarska a tam nejsou kopce a jede to tudíž pomalu
ale 2xx je rychlejsi nez ten liaz nebo laz nebo paz,o tom žádná
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Napsal: sob lis 29, 2014 05:40
od Michal Pokorný
Tak pohádky o tom, že je slabší -lenivější, díky tomu, že je z rovinaté země jsou rozšířené. Ovšem důvod je prostější. Ten motor byl původně určen pro sólo bus, ve kterém skutečně postačuje, ale oni stejný nacpali do kloubáku, kde už to bylo tak nějak na hraně. Kloubák byl také původně zamýšlen jako městský vůz, kde ten výkon v kombinaci se šestikvaltem Csepel byl docela přijatelný. Linková verze kloubáku byla taková z nouze ctnost.
A jak už jsem zmiňoval, vše bylo o penězích. Pro země, kde si to zaplatili, měl Ikarus v nabídce i jiné motory než ten nejzákladnější Rába-MAN.
Oni ten motor dokonce zkusili nacpat i do tříčlánkového Ikarusu 293, ale tam zjistili, že to už se opravdu nedá (ani v rovinatém Maďarsku). Tak do něho už se dával silnější motor, museli proto posunout druhé dveře blíže k prvím, protože do stávajícího prostoru se onen silnější motor nevlezl.
A k tomu cestování na točně. Nejezdil tam Koko na černo?
To jsem ani neznal, až teď u dopravního podniku jsem zjistil, že prý to bylo oblíbené místo černých pasažérů. Prý docela rozšířená finta - člověk držel v ruce neplatnou jízdenku, stejnou rukou se držel zábradlí točny. Jak zaznamenal přítomnost revizora záměrně dělal, že ho nevidí, když ho revizor oslovil, tak se jako lekl a lístek pustil dolu do točny. A revizor se samozřejmě na to vykašlal, aby někde nechával otevírat točnu a v prachu a špíně dole někde hledal lístek.
I historku o jinak vychytralém cestujícím jsem zaslechl. Je to z doby mechanických označovačů jízdenek. V přepravním řádu bylo napsáno, že cestující musí mít u sebe platný jízdní doklad. Pán si tedy pořídil sadu jízdenek se všemi možnými číselnými kombinacemi. Když přišel revizor, tak mu podal celý svazek jízdenek, s tím že jedna platná tam je a má jí u sebe, tak ať si vybere. Nakonec to skončilo až u soudu, kde to cestující prohrál. Soud tehdy rozhodl, že při kontrole má cestující předložit pouze platný jízdní doklad, nikoliv společně ve vějíři neplatných.
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Napsal: sob lis 29, 2014 12:17
od Laďuša
Michal Pokorný píše:Protože je asi zrovna nepotřeboval
A co já bych psal, však tu máme povolanějšího člověka, který s těmito vozy přišel do styku
A ještě pár záběrů testovacího kusu
https://www.youtube.com/watch?v=fD3p3q2nWLc
Jéé, Škoda Ikarus, nejhezčí soudobej trolejbus
O to víc zamrzí, že do Budapeště se teď budou dodávat Solarisy...
Každopádně s tutim strojem jsem zas tolik do styku nepřišel, každopádně je potřeba i provoz na trakční baterii ozkoušet a v případě jízdy tam, kde trolej neni, je jízda bez tykadel víceméně nutností
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Napsal: sob lis 29, 2014 12:22
od Michal Pokorný
Zřejmě mají na Solarisy dotace (jako bych to odněkud znal)
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Napsal: sob lis 29, 2014 12:54
od Mičun
Kolik na baterky dojede?
U nás v Budějcích maji trolejbusy s dieslem. Ale akorát to řve a nejede...
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Napsal: sob lis 29, 2014 13:34
od Laďuša
Na baterky to má uject asi 7 kilometrů. Diesly jsou zatim přece jenom běžnější, ale je potřeba brát v potaz, že se jedná o záložní zdroj kvůli objížďkam a napěťovým výlukam a tak, ne k běžnýmu provozu. Tudíž účelem neni plnohodnotný nahrazení troleje, ale nárazovýho zvládnutí mimořádností. První Škodovky s tutou vymožeností, 21TrACI, mají tuten záložní diesel o výkonu 50 kW, dneska už se dávají silnější.
Jinej případ je třeba v Bostonu u trolejbusů Neoplan s výzbrojí Škoda, který se teď aktuálně budou podrobovat modernizaci. To jsou harmoniky s dvěma hnacíma nápravama, kde naftovej motor měl bejt rovnocenej s nápájením z troleje. Ovšem je obrovskej a žere prej snad sto na sto
Trakční baterie se pomaloučku ale rozmáhají, dávají se třeba do trolejbusů pro Castellon a budou i v těch trolejbusech do Budapeště (budou to Š 26 a 27Tr). Zajímavostí je pak použítí trakčních baterií u tramvají Škoda 28T2 pro provoz přes nezatrolejovaný centrum města Konya.