Fábie.
Moderátor: Moderátoři
Re: Fábie.
htp má přeci taky řetěz, to že přeskakoval je fakt, ale od nějakýho roku už to bylo upravený aby se tohle nestávalo
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Fábie.
Motory HTP mají řetěz, Vašíku
- jednovačky i dvouvačky. A že u dvouvaček přeskakovaly, to jsem tu psal.
Většina motorů koncernu VW malých kubatur se k rozvodovým řetězům vrací. A nejen VW - třeba i Ford v motorech EcoBoost používá řetězy. Já se ovšem přiznám, že na základě dlouhodobých zkušeností jsem spíš příznivcem řemenů (pokud tedy není ozubené soukolí.....).

Většina motorů koncernu VW malých kubatur se k rozvodovým řetězům vrací. A nejen VW - třeba i Ford v motorech EcoBoost používá řetězy. Já se ovšem přiznám, že na základě dlouhodobých zkušeností jsem spíš příznivcem řemenů (pokud tedy není ozubené soukolí.....).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Fábie.
Ono je to asi jedno, jestli řetěz nebo řemen, záleží na tom, jestli je to dobře udělaný nebo ne. A problémy můžou bejt i s těma ozubenejma kolama, to třeba když je ozubený kolo nalisovaný bez jakýhokoliv tvarovýho zajištění, zároveň se zvolí špatnej přesah a ještě pro jistotu rozvody pohání příslušenství s velkým příkonem.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Fábie.
Tak určitě....... 
Fakt je, že když vidím ty dnešní rozvodové řetízky, které jsou nápadně podobné řetízkům na šiškách kukačkových hodin, moc důvěry k nim nemám. S řetězy nemají problém jen motory HTP, ale i jiné motory koncernu VW - například motory 2,8 VR6 (Sharan, Golf atd.). Jsou však motory (nejsou od VW), kde řetězy drží mnoho stovek tisíc km bez problémů a prakticky vydrží celou životnost motoru.
Naopak dřívější problémy s vylamováním zubů na gumových řemenech jsou dávno, dávno pryč a moderní rozvodové řemeny mají nezřídkakdy výměnný interval daleko přesahující 200 tisíc km, který spolehlivě vydrží. Ačkoli je třeba mít na paměti, že rozvodové řemeny stárnou i časem, tudíž krom výměnného intervalu kilometrového se uvádí i interval časový. Ten se ovšem dosti zásadně liší motor od motoru, takže na to pozor!
Mnoho lidí ve vidině vyšší spolehlivosti až nesmrtelnosti sáhne raději po motoru s řetězem. A pak se velmi diví, když je s tím problém a oprava stojí doslova ranec. Pravda - řemen se tu a tam vyměnit musí, ale výměna stojí dnes pár stovek. Řetěz by měl vydržet déle (i když víme, že zdaleka ne vždy tomu tak je), ovšem pokud se vyskytne problém, stojí oprava rozvodu nesrovnatelně vyšší částky.
Konkrétně: Já na svém postarším motoru TDi (od koncernu VW) měním rozvodový řemen každých 90.000 km (případně po pěti letech provozu, pokud kilometry neujedu). Stojí mě necelé čtyři stovky a mám to za dvě hodiny hotové i s diagnostikou. Kladky jsou dvě a měním je s každou druhou výměnou řemene (cena obou kladek v součtu tisícikorunu). Sharan s motorem 2,8 VR6 se dvěma řetězy (na straně setrvačníku) začne pociťovat problémy po ujetí cca 150-200 tisíc km. Projevy totožné s motory HTP. Oprava spočívající ve výměně řetězů, napínačů (lišt) a kol vyjde i s prací na skoro 25 tisíc korun. Aby totiž bylo možno rozvody vyměnit, které, jak jsem uvedl výše, jsou na straně setrvačníku, musí se rozpůlit agregát, tedy demontovat z vozu převodovku, spojku a setrvačník, poté několik kovových krytů a teprve potom se dostanete na kola a řetězy.
Tak co je vlastně lepší?

Fakt je, že když vidím ty dnešní rozvodové řetízky, které jsou nápadně podobné řetízkům na šiškách kukačkových hodin, moc důvěry k nim nemám. S řetězy nemají problém jen motory HTP, ale i jiné motory koncernu VW - například motory 2,8 VR6 (Sharan, Golf atd.). Jsou však motory (nejsou od VW), kde řetězy drží mnoho stovek tisíc km bez problémů a prakticky vydrží celou životnost motoru.
Naopak dřívější problémy s vylamováním zubů na gumových řemenech jsou dávno, dávno pryč a moderní rozvodové řemeny mají nezřídkakdy výměnný interval daleko přesahující 200 tisíc km, který spolehlivě vydrží. Ačkoli je třeba mít na paměti, že rozvodové řemeny stárnou i časem, tudíž krom výměnného intervalu kilometrového se uvádí i interval časový. Ten se ovšem dosti zásadně liší motor od motoru, takže na to pozor!
Mnoho lidí ve vidině vyšší spolehlivosti až nesmrtelnosti sáhne raději po motoru s řetězem. A pak se velmi diví, když je s tím problém a oprava stojí doslova ranec. Pravda - řemen se tu a tam vyměnit musí, ale výměna stojí dnes pár stovek. Řetěz by měl vydržet déle (i když víme, že zdaleka ne vždy tomu tak je), ovšem pokud se vyskytne problém, stojí oprava rozvodu nesrovnatelně vyšší částky.
Konkrétně: Já na svém postarším motoru TDi (od koncernu VW) měním rozvodový řemen každých 90.000 km (případně po pěti letech provozu, pokud kilometry neujedu). Stojí mě necelé čtyři stovky a mám to za dvě hodiny hotové i s diagnostikou. Kladky jsou dvě a měním je s každou druhou výměnou řemene (cena obou kladek v součtu tisícikorunu). Sharan s motorem 2,8 VR6 se dvěma řetězy (na straně setrvačníku) začne pociťovat problémy po ujetí cca 150-200 tisíc km. Projevy totožné s motory HTP. Oprava spočívající ve výměně řetězů, napínačů (lišt) a kol vyjde i s prací na skoro 25 tisíc korun. Aby totiž bylo možno rozvody vyměnit, které, jak jsem uvedl výše, jsou na straně setrvačníku, musí se rozpůlit agregát, tedy demontovat z vozu převodovku, spojku a setrvačník, poté několik kovových krytů a teprve potom se dostanete na kola a řetězy.
Tak co je vlastně lepší?
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Laďuša
- Příspěvky: 12132
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fábie.
Naftovej.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever
►Stodolní II◄
Estonian-czech crazy night
Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno
Tři sestry <|||> Ladagang
°Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás 
Chatka 12 forever



Osa Klatovy-Plzeň-Brno


Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?


Re: Fábie.
Bardotka (Zamračená) se mi líbí vícRaduz píše:Ze Sergeje! Ten ma peknej pistivej zvuk.

Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
- Laďuša
- Příspěvky: 12132
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fábie.
Mně ani ne, zní mi to jako vylágrovanej traktor, k mašině tak ňák neadekvátní. Brejlovec má zvuk hezčí 

Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever
►Stodolní II◄
Estonian-czech crazy night
Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno
Tři sestry <|||> Ladagang
°Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás 
Chatka 12 forever



Osa Klatovy-Plzeň-Brno


Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?


- Luděk Musil
- Příspěvky: 10596
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fábie.
Pozn. moderátora: nejsem si zcela jist, že se ještě bavíte o fóbyji
L.

21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Fábie.
V poslední době vídám Fabii III na silnicích kolem Mladé Boleslavi poměrně často. Jezdím do okolí MB služebně do Valovic a Holan a téměř pokaždé ji vidím.
Mně osobně se velmi líbí - tedy rozhodně mnohem víc, než její dvojková předchůdkyně.
Mně osobně se velmi líbí - tedy rozhodně mnohem víc, než její dvojková předchůdkyně.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Fábie.
jasne, perfektni reseni pro male auto urcene mimo jine pro duchodce. operace kloubu je v cene?Přední sedadla jsou o dost níž a řidič sedí blíž silnici. V porovnání s druhou generací je tohle řešení mnohem lepší.

inu novinarsky odpad nezklamal jako vzdy. tohle + "recenze" ojete kaliny, to jsou opet dukazy toho, ze 99% novinaru bychom mohli postrilet a lidstvu by se ulevilo. banda prohlanych debilu.
VAZ 2104 1.3 1989