Fábie.

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět

Líbí se vám nová Fabka?

Anketa končí za pon pro 29, 2014 17:48

Ano
6
55%
Ne
5
45%
 
Celkem hlasů: 11

Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Fábie.

Příspěvek od zelvotron »

htp má přeci taky řetěz, to že přeskakoval je fakt, ale od nějakýho roku už to bylo upravený aby se tohle nestávalo
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Fábie.

Příspěvek od Marek »

Motory HTP mají řetěz, Vašíku ;-) - jednovačky i dvouvačky. A že u dvouvaček přeskakovaly, to jsem tu psal.

Většina motorů koncernu VW malých kubatur se k rozvodovým řetězům vrací. A nejen VW - třeba i Ford v motorech EcoBoost používá řetězy. Já se ovšem přiznám, že na základě dlouhodobých zkušeností jsem spíš příznivcem řemenů (pokud tedy není ozubené soukolí.....).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Fábie.

Příspěvek od zelvotron »

Ono je to asi jedno, jestli řetěz nebo řemen, záleží na tom, jestli je to dobře udělaný nebo ne. A problémy můžou bejt i s těma ozubenejma kolama, to třeba když je ozubený kolo nalisovaný bez jakýhokoliv tvarovýho zajištění, zároveň se zvolí špatnej přesah a ještě pro jistotu rozvody pohání příslušenství s velkým příkonem.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Fábie.

Příspěvek od Marek »

Tak určitě....... ;-)

Fakt je, že když vidím ty dnešní rozvodové řetízky, které jsou nápadně podobné řetízkům na šiškách kukačkových hodin, moc důvěry k nim nemám. S řetězy nemají problém jen motory HTP, ale i jiné motory koncernu VW - například motory 2,8 VR6 (Sharan, Golf atd.). Jsou však motory (nejsou od VW), kde řetězy drží mnoho stovek tisíc km bez problémů a prakticky vydrží celou životnost motoru.

Naopak dřívější problémy s vylamováním zubů na gumových řemenech jsou dávno, dávno pryč a moderní rozvodové řemeny mají nezřídkakdy výměnný interval daleko přesahující 200 tisíc km, který spolehlivě vydrží. Ačkoli je třeba mít na paměti, že rozvodové řemeny stárnou i časem, tudíž krom výměnného intervalu kilometrového se uvádí i interval časový. Ten se ovšem dosti zásadně liší motor od motoru, takže na to pozor!


Mnoho lidí ve vidině vyšší spolehlivosti až nesmrtelnosti sáhne raději po motoru s řetězem. A pak se velmi diví, když je s tím problém a oprava stojí doslova ranec. Pravda - řemen se tu a tam vyměnit musí, ale výměna stojí dnes pár stovek. Řetěz by měl vydržet déle (i když víme, že zdaleka ne vždy tomu tak je), ovšem pokud se vyskytne problém, stojí oprava rozvodu nesrovnatelně vyšší částky.

Konkrétně: Já na svém postarším motoru TDi (od koncernu VW) měním rozvodový řemen každých 90.000 km (případně po pěti letech provozu, pokud kilometry neujedu). Stojí mě necelé čtyři stovky a mám to za dvě hodiny hotové i s diagnostikou. Kladky jsou dvě a měním je s každou druhou výměnou řemene (cena obou kladek v součtu tisícikorunu). Sharan s motorem 2,8 VR6 se dvěma řetězy (na straně setrvačníku) začne pociťovat problémy po ujetí cca 150-200 tisíc km. Projevy totožné s motory HTP. Oprava spočívající ve výměně řetězů, napínačů (lišt) a kol vyjde i s prací na skoro 25 tisíc korun. Aby totiž bylo možno rozvody vyměnit, které, jak jsem uvedl výše, jsou na straně setrvačníku, musí se rozpůlit agregát, tedy demontovat z vozu převodovku, spojku a setrvačník, poté několik kovových krytů a teprve potom se dostanete na kola a řetězy.

Tak co je vlastně lepší?
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Fábie.

Příspěvek od dvk »

Ozubené kola 8)
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Fábie.

Příspěvek od zelvotron »

Nejlepší je dvoutakt.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12126
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Fábie.

Příspěvek od Laďuša »

Naftovej.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Raduz
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Fábie.

Příspěvek od Raduz »

Ze Sergeje! Ten ma peknej pistivej zvuk.
®; Člen LKCS
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7267
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Fábie.

Příspěvek od valda1971 »

Raduz píše:Ze Sergeje! Ten ma peknej pistivej zvuk.
Bardotka (Zamračená) se mi líbí víc :D
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
Raduz
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Fábie.

Příspěvek od Raduz »

Mne taky, to byla reakce na dvoutakt :D
®; Člen LKCS
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12126
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Fábie.

Příspěvek od Laďuša »

Mně ani ne, zní mi to jako vylágrovanej traktor, k mašině tak ňák neadekvátní. Brejlovec má zvuk hezčí :)
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10559
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Fábie.

Příspěvek od Luděk Musil »

Pozn. moderátora: nejsem si zcela jist, že se ještě bavíte o fóbyji :?: L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Fábie.

Příspěvek od Marek »

V poslední době vídám Fabii III na silnicích kolem Mladé Boleslavi poměrně často. Jezdím do okolí MB služebně do Valovic a Holan a téměř pokaždé ji vidím.

Mně osobně se velmi líbí - tedy rozhodně mnohem víc, než její dvojková předchůdkyně.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Fábie.

Příspěvek od dvk »

2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6564
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Fábie.

Příspěvek od JmJ »

Přední sedadla jsou o dost níž a řidič sedí blíž silnici. V porovnání s druhou generací je tohle řešení mnohem lepší.
jasne, perfektni reseni pro male auto urcene mimo jine pro duchodce. operace kloubu je v cene? :-)

inu novinarsky odpad nezklamal jako vzdy. tohle + "recenze" ojete kaliny, to jsou opet dukazy toho, ze 99% novinaru bychom mohli postrilet a lidstvu by se ulevilo. banda prohlanych debilu.
VAZ 2104 1.3 1989
Odpovědět

Zpět na „Volné klábosení - všechny ostatní značky“