Brzdy: které jsou lepší ?

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět

Které jsou lepší ?

Jednopistkové
9
22%
Dvoupistkové
29
71%
Nevím
3
7%
 
Celkem hlasů: 41

Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Příspěvek od dvk »

Mě kupodivu omezovač funguje, když jsem auto naložil, začalo tahat na jednu stranu - PZ kolo mělo zamaštěné pakny a při brždění po prázdnu se to tak neprojevilo.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11032
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Pružiny nepružiny, staré či nové, auto při intenzivním brždění jde na čumák, záď se odlehčuje a zvedá, omezovač omezuje a auto je ovladatelnější. Jednou to tam někdo namyslel a jistě to nebyl totální vymaštěnec. Vědomě bych se omezovače v žádném případě nezbavoval. Na druhou stranu se občas stane, že se zablokuje v libovolné poloze a nefunguje jak má bez povšimnutí majitele :D . Možná si toho ovšem všimne v krizové situaci :) .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Cenek
Příspěvky: 51
Registrován: pon lis 19, 2007 18:07
Bydliště: Praha

Příspěvek od Cenek »

Jak vůbec poznat jestli omezovač funguje nebo ne?
BA3 2107, 1988, sky blue
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Cenek píše:Jak vůbec poznat jestli omezovač funguje nebo ne?
Pokud ho někdo před rokem neměnil tak věř že nefunguje . Téměř 100% jistota .
Jinak vlézt pod auto , odpojit táhlo od nápravy a skusit jestli se hýbe pístek .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
vintera
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvek od vintera »

ano, většinou po krátkém čase nefunguje
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

ja zadny obmedzovac nemam uz roky, ale je pravda ze pri intenzivnom brzdeni mi ide zadok do smyku skor nez predok. Predtym som to mal vykompenzovane sirkou zadnych gum, problem nastal az ked mam vsetky v rovnakom rozmere :mrgreen:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
vintera
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvek od vintera »

Setkal jsem se s tím, že po výměně zadního obložení za repasované začal zadek prázdného auta bez omezovače občas blokovat na štěrku, či mokru. Vyměnil jsem pakny za jiné a už se to neopakovalo. Znamená to tedy, že také záleží na materiálu obložení.
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

První Granty v ČR - debata o ABS

Příspěvek od tomass »

veliz píše:Blahopřeju k dobrému výběru vozu. Já bych to koupil taky, vzal bych sedana v základu s jediným doplňkem - tažným zařízením. Základní cena 165000 Kč za vůz s ABS, ESP, 4x airbag a posilovačem řízení nemá konkurenci. Klimatizaci bych u auta této cenové kategorie oželel, stejně by za 3 až 4 roky nefungovala. Autorádio bych domontoval sám.
Já bych oželel i ABS a ESP. Dobrý řidič to nepotřebuje a spousta servisů to pak neumí ani opravit.

I s funkčním ABS mám ty nejhorší zkušennosti. Jedu takhle z objektu na náledí, je to trochu z kopce. Dám jedničku a ani nepřipojím naplno spojku, jedu krokem aby se auto pohnulo. Vyndám jedničku, protože jedu tak pomalu, že jí nemůžu připojit. Auto má zimní gumy, přibržďuju. Auto neustále mění intenzitu brždění a protože je náledí tak neustále blokuje a uvolňuje. Auto stále jede. Po 50 metrech je křižovatka na které stojí auto. Já jsem stále v pohybu a tak zvažuju, jestli to mám bouchnout rychlostí 5 km/h do něj, z které nemůžu zastavit, nebo to vzít přes druhý pruh a brzdit ráfkem o obrubník. Přejíždím do pravého pruhu, protože je volný a chystám se odpravit ráfky. Cca 3 metry za autem naštěstí zastavuju za pomoci brzdy. Otáčím se, vracím auto k zaparkování.

Beru druhý auto bez ABS a s letním gumama (ještě nebyly povinné) a vyrážím do víru města. Jedu ten samý kopeček dolu a přibržďuju. Auto se smekne 2 metry a stojí.
V extrémním případě je ABS úplně na nic a mám o 40 metrů kratší brzdnou dráhu (z rychlosti chůze !) s autem bez ABS, než s ním. No a k čemu je mi funkce, která nefunguje, když jí potřebuju ? Už mi nikdo nenabulíkuje, že ABS je k něčemu dobré. To že na suchém asfaltu je taky delší brzdná dráha s ABS, než bez něj to už víme všichni dávno. Je to jen a jen v řidiči, elektronika jo, ale ne tam kde je to s ní horší, než bez ní !

Tažný bych dal taky určitě. Ne zrovna kvuli vozejku, ale hlavně kvuli respektu lepičů se na zadní nárazník a obouchanýmu nárazníku při parkování od některých okolních nemehel. Obvykle stojí tažný i míň, než nový nárazník. :)

Jinak proti Dacii nic nemám a možná bych do ní šel v případě nutnosti koupě nového auta.
Naposledy upravil(a) tomass dne stř úno 26, 2014 10:21, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7219
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: První Granty v ČR

Příspěvek od valda1971 »

Jenže nové auto bez ABS už nekoupíme.... :cry:
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: První Granty v ČR

Příspěvek od tomass »

valda1971 píše:Jenže nové auto bez ABS už nekoupíme.... :cry:
Jeden prodejce u Fiata mi sliboval, že mi ukáže, kde odpojit sondu, nebo vytáhnout pojistku od ABS, aby bylo vyřazeno z funkce. Nakonec jsem to nepotřeboval. Sehnal jsem pěknej málo jetej kousek, kde ABS ještě není. :) Jinak bych si s brzdama na svým autě určitě pohrál.
Uživatelský avatar
Tommel
Příspěvky: 3255
Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
Bydliště: Brno - HK
Kontaktovat uživatele:

Re: První Granty v ČR

Příspěvek od Tommel »

Přesně tak, sice už nejde koupit nové auto bez ABS, ale kde je pojistka ABS je snad v každém manuálu :)
Chatka 12 forever :mrgreen: . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.

Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
sarusian
Příspěvky: 168
Registrován: pon dub 23, 2012 09:25

Re: První Granty v ČR

Příspěvek od sarusian »

pre Tomass: v takej situacii, aku si popisoval by mal zasiahnut okrem ABS aj BAS ( http://www.autorubik.sk/technika/co-je-to-bas/ ), ak je vo vybave vozidla
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6510
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: První Granty v ČR

Příspěvek od JmJ »

tomass píše:
veliz píše:Blahopřeju k dobrému výběru vozu. Já bych to koupil taky, vzal bych sedana v základu s jediným doplňkem - tažným zařízením. Základní cena 165000 Kč za vůz s ABS, ESP, 4x airbag a posilovačem řízení nemá konkurenci. Klimatizaci bych u auta této cenové kategorie oželel, stejně by za 3 až 4 roky nefungovala. Autorádio bych domontoval sám.
Já bych oželel i ABS a ESP. Dobrý řidič to nepotřebuje a spousta servisů to pak neumí ani opravit.
Ve vsi ucte, ale tohle mi staci k tomu, abych dal uz ani necetl :-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: První Granty v ČR

Příspěvek od tomass »

sarusian píše:pre Tomass: v takej situacii, aku si popisoval by mal zasiahnut okrem ABS aj BAS ( http://www.autorubik.sk/technika/co-je-to-bas/ ), ak je vo vybave vozidla
BAS tam patrně současně nebyl. Při malém sešlápnutí pedálu ABS nezabírá, ale ten moment začátku je obtížně vypozorovatelný a ani není čas se s tím zabývat. Při částečném sešlápnutí i plném se to už chová jako by byl v provozu ABS a dělá vše možné i nemožné proti zablokování kol bez ohledu na rychlost vozu.

Je pravda, že u jednoho vypůjčeného auta (Ford Galaxy cca rok 2003) tam BAS asi byl. To bylo z pohledu brzdění zcela jiné auto, než výše popsané.
Uživatelský avatar
ger007
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: První Granty v ČR

Příspěvek od ger007 »

ja tomu nerozumiem, ved ABS + BAS su hadam jedine normalne asistenty ktore do tych aut davaju, mna osobne teda parkrat ABS zachranilo a nemyslim si teda ze by to bola blbost vohdna k zavrhnutiu, kdesi tu bola aj tema ABS ano ci nie niektory zdejsi pretekari to tu hanili jak keby im to uberalo z moznosti ist rychlejsie ..
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“