Brzdy: které jsou lepší ?
Moderátor: Moderátoři
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Pružiny nepružiny, staré či nové, auto při intenzivním brždění jde na čumák, záď se odlehčuje a zvedá, omezovač omezuje a auto je ovladatelnější. Jednou to tam někdo namyslel a jistě to nebyl totální vymaštěnec. Vědomě bych se omezovače v žádném případě nezbavoval. Na druhou stranu se občas stane, že se zablokuje v libovolné poloze a nefunguje jak má bez povšimnutí majitele . Možná si toho ovšem všimne v krizové situaci .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Pokud ho někdo před rokem neměnil tak věř že nefunguje . Téměř 100% jistota .Cenek píše:Jak vůbec poznat jestli omezovač funguje nebo ne?
Jinak vlézt pod auto , odpojit táhlo od nápravy a skusit jestli se hýbe pístek .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
ja zadny obmedzovac nemam uz roky, ale je pravda ze pri intenzivnom brzdeni mi ide zadok do smyku skor nez predok. Predtym som to mal vykompenzovane sirkou zadnych gum, problem nastal az ked mam vsetky v rovnakom rozmere
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
První Granty v ČR - debata o ABS
Já bych oželel i ABS a ESP. Dobrý řidič to nepotřebuje a spousta servisů to pak neumí ani opravit.veliz píše:Blahopřeju k dobrému výběru vozu. Já bych to koupil taky, vzal bych sedana v základu s jediným doplňkem - tažným zařízením. Základní cena 165000 Kč za vůz s ABS, ESP, 4x airbag a posilovačem řízení nemá konkurenci. Klimatizaci bych u auta této cenové kategorie oželel, stejně by za 3 až 4 roky nefungovala. Autorádio bych domontoval sám.
I s funkčním ABS mám ty nejhorší zkušennosti. Jedu takhle z objektu na náledí, je to trochu z kopce. Dám jedničku a ani nepřipojím naplno spojku, jedu krokem aby se auto pohnulo. Vyndám jedničku, protože jedu tak pomalu, že jí nemůžu připojit. Auto má zimní gumy, přibržďuju. Auto neustále mění intenzitu brždění a protože je náledí tak neustále blokuje a uvolňuje. Auto stále jede. Po 50 metrech je křižovatka na které stojí auto. Já jsem stále v pohybu a tak zvažuju, jestli to mám bouchnout rychlostí 5 km/h do něj, z které nemůžu zastavit, nebo to vzít přes druhý pruh a brzdit ráfkem o obrubník. Přejíždím do pravého pruhu, protože je volný a chystám se odpravit ráfky. Cca 3 metry za autem naštěstí zastavuju za pomoci brzdy. Otáčím se, vracím auto k zaparkování.
Beru druhý auto bez ABS a s letním gumama (ještě nebyly povinné) a vyrážím do víru města. Jedu ten samý kopeček dolu a přibržďuju. Auto se smekne 2 metry a stojí.
V extrémním případě je ABS úplně na nic a mám o 40 metrů kratší brzdnou dráhu (z rychlosti chůze !) s autem bez ABS, než s ním. No a k čemu je mi funkce, která nefunguje, když jí potřebuju ? Už mi nikdo nenabulíkuje, že ABS je k něčemu dobré. To že na suchém asfaltu je taky delší brzdná dráha s ABS, než bez něj to už víme všichni dávno. Je to jen a jen v řidiči, elektronika jo, ale ne tam kde je to s ní horší, než bez ní !
Tažný bych dal taky určitě. Ne zrovna kvuli vozejku, ale hlavně kvuli respektu lepičů se na zadní nárazník a obouchanýmu nárazníku při parkování od některých okolních nemehel. Obvykle stojí tažný i míň, než nový nárazník.
Jinak proti Dacii nic nemám a možná bych do ní šel v případě nutnosti koupě nového auta.
Naposledy upravil(a) tomass dne stř úno 26, 2014 10:21, celkem upraveno 1 x.
Re: První Granty v ČR
Jenže nové auto bez ABS už nekoupíme....
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: První Granty v ČR
Jeden prodejce u Fiata mi sliboval, že mi ukáže, kde odpojit sondu, nebo vytáhnout pojistku od ABS, aby bylo vyřazeno z funkce. Nakonec jsem to nepotřeboval. Sehnal jsem pěknej málo jetej kousek, kde ABS ještě není. Jinak bych si s brzdama na svým autě určitě pohrál.valda1971 píše:Jenže nové auto bez ABS už nekoupíme....
- Tommel
- Příspěvky: 3265
- Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
- Bydliště: Brno - HK
- Kontaktovat uživatele:
Re: První Granty v ČR
Přesně tak, sice už nejde koupit nové auto bez ABS, ale kde je pojistka ABS je snad v každém manuálu
Chatka 12 forever . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Re: První Granty v ČR
pre Tomass: v takej situacii, aku si popisoval by mal zasiahnut okrem ABS aj BAS ( http://www.autorubik.sk/technika/co-je-to-bas/ ), ak je vo vybave vozidla
Re: První Granty v ČR
Ve vsi ucte, ale tohle mi staci k tomu, abych dal uz ani necetltomass píše:Já bych oželel i ABS a ESP. Dobrý řidič to nepotřebuje a spousta servisů to pak neumí ani opravit.veliz píše:Blahopřeju k dobrému výběru vozu. Já bych to koupil taky, vzal bych sedana v základu s jediným doplňkem - tažným zařízením. Základní cena 165000 Kč za vůz s ABS, ESP, 4x airbag a posilovačem řízení nemá konkurenci. Klimatizaci bych u auta této cenové kategorie oželel, stejně by za 3 až 4 roky nefungovala. Autorádio bych domontoval sám.
VAZ 2104 1.3 1989
Re: První Granty v ČR
BAS tam patrně současně nebyl. Při malém sešlápnutí pedálu ABS nezabírá, ale ten moment začátku je obtížně vypozorovatelný a ani není čas se s tím zabývat. Při částečném sešlápnutí i plném se to už chová jako by byl v provozu ABS a dělá vše možné i nemožné proti zablokování kol bez ohledu na rychlost vozu.sarusian píše:pre Tomass: v takej situacii, aku si popisoval by mal zasiahnut okrem ABS aj BAS ( http://www.autorubik.sk/technika/co-je-to-bas/ ), ak je vo vybave vozidla
Je pravda, že u jednoho vypůjčeného auta (Ford Galaxy cca rok 2003) tam BAS asi byl. To bylo z pohledu brzdění zcela jiné auto, než výše popsané.
- ger007
- Příspěvky: 4784
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: První Granty v ČR
ja tomu nerozumiem, ved ABS + BAS su hadam jedine normalne asistenty ktore do tych aut davaju, mna osobne teda parkrat ABS zachranilo a nemyslim si teda ze by to bola blbost vohdna k zavrhnutiu, kdesi tu bola aj tema ABS ano ci nie niektory zdejsi pretekari to tu hanili jak keby im to uberalo z moznosti ist rychlejsie ..
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки