Stránka 11 z 15
Napsal: pát lis 28, 2008 20:50
od Nemo
Jimmi píše:.......i žigulíka jsem mnoho let provozoval v zimě s přepnutým sáním zásadně na studený vzduch a nikdy se mi nic podobného nestalo.
Mohu říct totéž, až pak jednou, předloni, teplota těsně kolem nuly, a najednou to vůbec nejelo, kouřilo jak TD Oktávka, a benzín smrděl široko po okolí.
Napsal: pát lis 28, 2008 22:08
od Roman
Trochu OT, ale princip je rovnaky.Mal som staru Daciu 1300 (1972), este viac Renault 12 ako Dacia, karburator Weber, nemala este prepinanie na nasavanie tepleho vzduchu a ta to robila bezne. Pri teplotach okolo nuly, na dialnici, vykon dolu, cierny dym z vyfuku, stacilo na par minut zastavit na parkovisku aby sa prehrial karbec ( a to mal vyhrievanu prirubu teplou vodou) a slapalo to zasa chvilu poriadne. Raz sa mi stalo, ze pri pocasi, ked boli stromy ako z rozprvky pekne biele mi zamrzol karbec tak, ze som musel zhodit horny dekel a ladovy stupel som musel vyrazit z vnutornej strany von. Spravila to az vymena za nasavanie z novsieho typu, kde sa dalo prepnut na nasavanie tepleho vzduchu.
Napsal: pát lis 28, 2008 22:14
od Hurikán
JJ, také důvěrně znám. Projeví se to jen v úzkém pásmu teplot (0-4°C) vyšší vlhkosti vzduchu a delší jízdě s vyššími otáčkami motoru (kdy je vysoká rychlost proudění vzduchu dufuzorem). Kromě nasávání teplého vzduchu se tomu dá předejít přidáním
Velfobinu do nádrže.
Napsal: ned lis 30, 2008 20:13
od Maniac
proto říkám že studený vzduch až ledový není dobrý. Každý na to může mít jaký názor chce, ale já po dlouhé studii a zkušenosti mám svůj.viz. můj minulý odtavec.
Napsal: ned lis 30, 2008 20:35
od Hurikán
Ledový vzduch ničemu nevadí, protože při teplotách mínus x°C je vzduch suchý (zbaven vlhkosti), takže pokud není v palivu voda, nemá co kde namrznout. Nebezpečná je jen oblast teploty těsně nad nulou, kdy je v mlze a plískanicích vzduch velmi vlhký a vlivem proudění a odpařování benzínu se dále ochlazuje až pod bod mrazu, což vede k vytvoření námrazy a zamrznutí karburátoru.
Nutno ještě dodat, že tímto neduhem trpí hlavně karburátory řady Ozon. U Weberů k tomu může dojít taky, ale v praxi je to dosti zřídkavý jev.
Samotné nasávání vzduchu s teplotou pod 25 - 30 °C a méně motoru nijak nevadí. Pouze se bude dlouho ohřívat.
Napsal: ned lis 30, 2008 20:42
od JmJ
Nevim co furt resite
Proste bimetal a je klid
Napsal: ned lis 30, 2008 22:02
od Hurikán
Já nic neřeším. Jen vysvětluju.
Navíc bimetal není samospásný. Zamrznout to může i s ním.
Napsal: úte bře 24, 2009 21:32
od XavierX
zdravím páni,
po čase som sa rozhodol prerobiť aj ja sanie na priame.
No ostali my v podstate 3 hadičky, na tu
1 asi pôjde ešte oddychový filter.
Ale neviem čo s ostatnými dvomi, či môžu ostať vulne otvorene či tu
2 uzavrieť
a čo s tím tretím?
viď foto *klik*
Láďuš behá zatiaľ dobre
PLS poradte
PS: na aute sa len začínaju robiť upravy preto je to všetko na fotke take zatr*kané
Napsal: úte bře 24, 2009 23:02
od Jelen
Hadici číslo jedna v klidu zaslep, dvojka ani nevím, k čemu je, ale taky bych ji zaslepil a trojku zaveď pod auto
nebude to od toho chladiče sát teplý vzduch?
Napsal: úte bře 24, 2009 23:19
od XavierX
Teoreticky by nemalo,
pretože vpredu pred filtrom je viacero otvorov napr. na klaksony + ešte ďalšie otvori pod nimi, mnou zvečšené.
Takže za jazdy by to malo sať vzduch náporom hnaný cez prednu masku.
Ale ešte to plánujem odizolovať od bloku motora a chladiča plechom.
EDIT/ ok ďakujem páni za pomoc
Napsal: stř bře 25, 2009 20:36
od Křečík Barbuška
Dvojka je normálně zavedena do filtrboxu a slouží k tomu, aby plyny z klikovky byly nasávány i v době, kdy jsou klapky uzavřeny. Jedničku si nevybavuji, není to vyvedeno z čela hlavy? Tak tu zaslep, i ve fabrice tak později učinili. A přečti si toto
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... sc&start=0 .
Napsal: ned kvě 17, 2009 21:05
od Grov3
Rozmyslal us niekto nad takouto upravou sania ??? ->
na prvej fotke je moj sportovy filter,teda rozmyslal som ze by som ten filter dal takto zvislo na karb., do kapoty vyrezal dieru a dal tam nasavac ako je na druhej fotke
Napsal: ned kvě 17, 2009 21:12
od Puhi
somarina kamarát. Ten nasávač by musel ísť o dosť viac k stredu kapoty. Mrkni túto moju fotku:
http://puhi.rajce.idnes.cz/Nasavac/#26022009194.jpg
Na nej je na kapote zakreslená presná poloha vzduchového filtra
Napsal: ned kvě 17, 2009 21:46
od Grov3
ahhaa no hej ale nevadí aj bez toho z orezanym airboxom do taha dobre
Napsal: ned kvě 17, 2009 22:04
od Atex
Vsem co resi ten studeny vzduch, doporucuji muj kit sani.. Jezdil jsem asi dva dny bez filtru, takze vzduch to bralo z prostoru nad vikem motoru. Pak jsem tam nainstaloval nove, primo naporove sani a je to jak se rika "nebe a dudy", fakt velky rozdil. Sice je tam problem treba s pocasim, nevim co budu delat az bude prset nebo tak neco... vice v mem tematu