Stránka 11 z 19

Re: VAZ 2101 - 1981

Napsal: ned pro 10, 2017 20:39
od Cory
Ten Ignitech pracuje s povodnym "komutatorom"? Ak ano, nejake riesenie by som mal.

Re: VAZ 2101 - 1981

Napsal: ned pro 10, 2017 20:42
od koprfilmtatra
Ano, snímač v rozdělovači je původní.... :)

Re: VAZ 2101 - 1981

Napsal: ned pro 10, 2017 20:45
od Cory
Nepytal som sa na snimac, ale elektronicku krabicku z bezkontaktu :)

Re: VAZ 2101 - 1981

Napsal: ned pro 10, 2017 20:48
od koprfilmtatra
Tak tu to nemá..jen původní snímač v rozdělovači, pak už je to připojeno k té jednotce od Ignitechu. :wink:

Re: VAZ 2101 - 1981

Napsal: ned pro 10, 2017 20:49
od Cory
Tak potom nic :)

Re: VAZ 2101 - 1981

Napsal: ned pro 10, 2017 20:58
od koprfilmtatra
Už z té jednotky jsem na rozpacích, že to je moc elektroniky v autě, a co když to přestane fungovat, atd. :D Pro jistotu jsem si hned koupit i kontaktní rozdělovač, který přidám k dílům do kufru..co kdyby náhodou :D.
Jinak o víkendu jsem namontoval drobnou vychytávku do svého vozu. Do výdechů topení jsem přidal topné těleso, které usnadňuje odmlžení čelního skla při prvních minutách jízdy v zimě. Vzhledem k tomu, že to mám do práce kousek a vždycky jsem začal něco vidět až v cíli, jsem zkusil tohle...je to spirála z odporového drátu, původně z Tatry 613, kde slouží právě pro odmlžení čelního skla, dokud ještě nejede bufík.
Obrázek

Re: VAZ 2101 - 1981

Napsal: pon pro 11, 2017 22:21
od koprfilmtatra
Ježíšek dorazil trošku předčasně a udělal mě velkou radost :) Už se těším, až bude v autě.
Obrázek

Re: VAZ 2101 - 1981

Napsal: sob pro 16, 2017 16:43
od koprfilmtatra
Další drobný postup na motoru - zjištění objemu spalovacího prostoru hlavy pro výpočet kompresního poměru. Dále úprava sacího potrubí ze Samary a kompletace olejového čerpadla se zvýšeným výkonem.

Obrázek Obrázek Obrázek

Re: VAZ 2101 - 1981

Napsal: sob pro 16, 2017 23:40
od Majo
to cerpadlo nema tu pridanu cast na jednej strane ani privarenu? riadny tuning....

Re: VAZ 2101 - 1981

Napsal: ned pro 17, 2017 09:47
od koprfilmtatra
Právě, že nemá :( A moc se mi to nelíbí. U vaření mám strach, aby se nezbortila ta vnitřní část. Takže tam udělám alespoň kolíky, aby ty části byly fixovány vůči sobě.

Re: VAZ 2101 - 1981

Napsal: ned pro 17, 2017 10:11
od Vašátor
Zrovna jsem se chtěl zeptat, v čem má být to olejové čerpadlo se zvýšeným výkonem jiné, krom toho odděleného spodku. Zvýšený výkon je kde? Tlačí více oleje v nízkých otáčkách, nebo až při vysokých (což umí i standartní čerpadlo)?

Re: VAZ 2101 - 1981

Napsal: ned pro 17, 2017 10:43
od koprfilmtatra
Olejové čerpadlo je celé zvýšené o tu podložku a tím má delší ozubení. Tlačí více oleje už od nízkých otáček(1,5x více), čímž dosahuje nejvyššího tlaku už při nižších otáčkách než standartní.
Alespoň taková je teorie, co to bude dělat při provozu uvidíme :).

Re: VAZ 2101 - 1981

Napsal: ned pro 17, 2017 10:48
od Cory
Inak velmi nevidim dovod na vykonnejsie cerpadlo, ked motor nema hydrostely a maze prakticky len kluku, vacku a pomocny hriadel. Mazane plochy su tie iste ako aj pri 1200ke. Otazne je, ci je potrebny maximalny mazaci tlak uz pri volnobehu. U mpi s hydrostelmi je to riesene mensim kolesom nahonu cerpadla.

Re: VAZ 2101 - 1981

Napsal: ned pro 17, 2017 12:33
od Majo
Prave je otazne, ci prepustaci ventil bude vo vysokych otackach stihat pustat do prepadu dostatok oleja aby extremne nestupol tlak. Na modrej Nive som mal dorobeny tlakomer oleja a uz pri otackach okolo 5500 bol tlak cez 6-6.5barov. Prave vdaka malemu koliesku to nestihalo a to sa to cerpadlo iba rychlejsie tocilo, tu to tipujem na este vacsi problem. A co mam podobny motor, tak este ani 7000 pren rozhodne neboli hranicne otacky.

Re: VAZ 2101 - 1981

Napsal: ned pro 17, 2017 13:06
od koprfilmtatra
Dopřát motoru lepší mazání při nízkých otáčkách určitě není na škodu, samozřejmě se musí vhodně nastavit přepouštěcí ventil. Až bude motor na brzdě, kdy je motor napojen i na tlakoměr oleje uvidíme...sundat vanu a cokoliv upravit je maličkost :).