Stránka 11 z 80

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: úte pro 25, 2012 14:59
od Vašátor
Hurikán píše: 2. kola musí být nejen dokonale opískovaná (považuju za samozřejmost), ale musí být i ošetřena proti korozi. Úplně nejlepší je našopování žárovým zinkem. Pozor! HLINÍK NEBRAT!!! Komaxit se se šopovaným hliníkem nemá rád a prakticky vždy bublá. :idea:
I o tom se dá polemizovat. Z praxe to mám ověřeno přesně obráceně. Pozinkovaná kola vybublala tak příšerně, že jsou zralá na stažení barvy - naštěstí jsem nic neplatil. Naopak jsem se byl dívat u jednoho pána, který renovuje svoje již několikáté BMW, všechny díly nechává pískovat, hliníkovat a do komaxitu. Viděl jsem u něj plný regál takto udělaných dílů a po bublání nikde ani památky.

Co se týká více vrstev komaxitu, celé mi to přijde jako blbost. Komaxit je nanášen elektrostaticky, načež samotný komaxit elektrostatický není. V případě nanášení "morký do mokrého" by to asi možné bylo. Z toho vychází i případné nanášení komaxitu na tmely....nemožné.

Co se týká ceny komaxitu a lakování epoxidem ... opískování je u obou stejné. Nanášení komaxitu je však výrazně levnější. V případě epoxidu totiž musíš dát základní barvu, pak vrchní barvu a aby to za něco stálo, tak ještě druhou vrstvu. V momemtě, kdy se stříkají rovné díly, je to ještě v pohodě. Jakmile ale narazíš na díly profilované, nastává problém. Epoxid (alespoň ten co bereme my) nikam nezaletí jako běžná barva. Je potřeba ho napřímo naprat na místo, takže lakování je pak zdlouhavé.

P.S. I kladívková barva se dá stříkat a vypadá velice velice pěkně. V momentě vypuštění nějakého srá*če z plechovky typu Hamerite a zvolení dvousložkové kladívkové, je výsledek naprosto někde jinde ;-)

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: úte pro 25, 2012 15:17
od Hurikán
Bohužel nebyl. Přímo tuhle proceduru jsem zatím neabsolvoval, takže nemám osobní zkušenosti. :dontknow:

Jestli Ti to pomůže, můžu ještě popsat postup, který jsem použil u mé třetí sady kol. Tu jsem nechával dělat jako první cca před 6 lety. Po mém prvotním neúspěchu s komaxitem, kdy mě díky nevhodnému a navíc nekvalitně provedenému komax. laku (což jsem v tu dobu nevěděl) do roka celé disky zrezly, jsem komax nechtěl ani vidět a tak jsem zvolil klasický postup s barvama.

Po opískování jsem disky natřel štětkou asi 3-4mi vrstvami základovky (kvalitní Formex s olovem a chromem), následně nechal nastříkat plničem a vrchnim karosářským akrylátem. Kolik bylo vrstev při stříkání nevím, ale počítám, že celkově min. 3. Disky jsem chtěl mít čistě jen na léto, takže jsem je nenechával ani zinkovat, protože mě to v té době přišlo jako zbytečný luxus. Dneska vím, že to byla chyba a peníze ušetřené na nesprávném místě.

Auto s těmato kolama stálo trvale venku a dneska po těch cca 6 letech a najetých 70.000 km vypadají ještě docela slušně. Samozřejmě jsou trošku oťukané od kamínků, nářadí atp. a jejich lesk už není, co býval. Navíc se na pár místech objevila slabá bodová koroze. Teď v zimě tedy půjdou kola opět na GO. Finančně byla tahle procedura levnější, než zinek s komaxem, ale ne o moc. Přesná čísla už si nepamatuju, ale tuším, že tato varianta vyšla určitě přes 2.000,- za sadu.

EDIT: Vašku, vícevrstvé komaxitování je zcela běžné. Elektrostaticky nabíjíš lakovaný předmět. Pro přilnutí prášku je tudíž jedno, jaký je jeho povrch (holý/nalakovaný). Předmět elktrostaticky přitahuje stále i přes kapacitní vrstvu již nanešenou. Již na dvě sady jsem nechával dávat barevný komaxit a přes něj ještě transparentní krycí vrstvu, která je taky komaxitová. ;)

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: úte pro 25, 2012 16:21
od Yellow01
Já mám v otázce kol jasno. Na žádný auto už mi plecháče v životě nesmí a to ani jako zimní kola. Při dnešní nabídce a cenách ať už nových zimních alu kol nebo starších letních kol přes inzerát (u kterých mi nebude vadit případný poškození laku solí), se vůbec nevyplatí zabývat se plechovýma diskama.
Ale když už bych nějaký kola měl renovovat, tak pozinkování je asi jediný dostupný způsob, jak se ubránit korozi. Pak už je vcelku jedno, jestli se vrch udělá formou komaxitu nebo stříkaných barev. Ohledně šopování nevím, asi jsem narazil na špatnou firmu, ale u mojeho našopovanýho výfuku je po dvou letních sezónách rezavej spodek zadního tlumiče. Ale u dílů, který jdou ponořit do lázně bych volil zinkování.

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: úte pro 25, 2012 18:35
od mceza
Vzhledem k tomu, že chci zachovat původní ráz vozu, plecháče jsou (ať chci nebo nechci) jasná volba. A mě se na tom autě moc líbí. V kombinaci s chromovanými kryty šroubů k tomu autu prostě patří.

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: čtv pro 27, 2012 11:22
od mceza
Vyuzil jsem volna a konecne si prihlasil auto na sebe. Na urade mi dle ocekavani rekli, ze ponechani puvodnich SPZ neni mozne. A predstavte si, ze ztrata obou SPZ neni ztrata, ale kradez a musi se hlasit na policii. Nastesti jsem ztratil tabulku jednu...
Taky jsem jim tam nechal 10 tis. eko poplatek.

No vesely den, ale aspon je auto z pohledu statu moje a do pristi STK budu platit jen za opravy a benzin.

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: čtv pro 27, 2012 16:36
od valda1971
Tak gratuluji k plnohodnotnému vlastnictví :wink:

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: čtv pro 27, 2012 16:57
od mceza
Díky. Snad neshnije dřív než si na brigádách vydělám těch 10 tis. zpět :D

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: čtv pro 27, 2012 17:55
od Laďuša
Docela by mi to teda štvalo, protože v rámci kraje to prostě jít má. Asi bych chtěl ňáký oficiální stanovisko, proč jako nepostupujou tak, jak mají.

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: čtv pro 27, 2012 18:10
od mceza
Ano, štve mě to a napíšu to asi na ministerstvo. Ale táta na mě tlačil, ať to zařídím (teď mám čas a pak až do jara zas čas nebude). Takže alespoň pro další, co se s tím setkají, budu žádat nějaké vyjádření ministerstva.

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: čtv pro 27, 2012 23:20
od Hurikán
Sice je to trochu spekulace, ale myslím si, že nutnost výměny starých SPZ za nové RZ může vyžadovat nový "superkvalitní" registr, který bez vyplnění správné RZ prostě úředníkovi nepovolí v registraci další krok. Čili ten třeba i při sebevětší vůli nemá jinou možnost.

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: pát pro 28, 2012 00:06
od mceza
Ano, takto mi to řekli. Ale není přece můj problém, jak má interně vyřešeno ministerstvo svůj počítačový systém. To je jejich věc.

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: pát pro 28, 2012 10:37
od Vašátor
mceza píše:Ano, takto mi to řekli. Ale není přece můj problém, jak má interně vyřešeno ministerstvo svůj počítačový systém. To je jejich věc.
Přesně tak. Mají postupovat dle zákona a ne podle nějakého zmrveného interního systému.

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: pát pro 28, 2012 13:03
od MartasBrno
mceza píše:Ano, takto mi to řekli. Ale není přece můj problém, jak má interně vyřešeno ministerstvo svůj počítačový systém. To je jejich věc.
Myslím si totéž. I kdyby si měli převody psát do papírového bločku, mají to prostě provést v rámci platných předpisů a basta. To si zas někdo jen zjednodušil práci, ušetřil a člověk do od..... Je skutečně vzmahatelné to zachování SPZ? Jestli jo, měly by existovat opravné prostředky, kterých důsledné využívání by úřad nutilo situaci napravit. Každá procesní nebo správní chyba by měla jít řešit.

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: pát pro 28, 2012 13:34
od Hurikán
Zachování původní SPZ určitě vymahatelné není. SPZ, potažmo RZ máš jen přiděleneou a zapůjčenou. Není tvoje, takže nemáš nárok vůbec na nic. Pokud teda nepočítám zachování zápisu v registru zapůjčení patřičného počtu SPZ, teda ehm RZ. :idea:

Tímhle to vůbec neobhajuju. Mě osobně se tento postup taky nelíbí, ale to je asi tak jediné, co s tím můžu(eme) dělat. ;)

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: pát pro 28, 2012 13:52
od Laďuša
I kdyby jsi jí měl tisíckrát pučenou, tak tim nemůžeš zaštiťovat postup proti předpisom.