Tak a je to tady, neodvratně, nemilosrdně. Napřed žiguly, teď stopadesátčtyřky.
http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... gn=e15news
Až na ten hodně tendenční závěr článku dobrý...co všechno se nesvede na letadlo, když je sovětské/ruské. To přistání v poli u Prahy přes vedení VN byl docela husarský kousek posádky, vezli tehdy plný éro cigaret. Tak si dovedete představit, jak tam okolo bylo potom živo.

Většina havárií tohohle typu šla na vrub chybám ruských bohatýrů za kniplem, tedy za beranama, nebo odfláknuté pozemní obsluze. Asi tak, jak u těch Poláků, a novinář chybu posádky nenápadně svede na éro. Ve službách ČSA, TS, bezpečnostní letky, později armády (vládní letky) to byly oblíbené a výkonné mašiny, rychlejší (skoro 1000 km/h) a o dost kapacitnější, než dnešní Airbusy. Žádná supertechnika, ale za ty roky u nás ani jedna kraksna. Prý to spočítali, a svezlo se jím na celém světě 1,5 miliardy lidí!
"The safety records for tu-154 are not so bad. Its just that the maintenance of these aircraft can sometimes be poor. The plane itself is great. more than 30 years in service and still carries people safely".
Naštěstí budou asi někde létat ještě dlouho...