lietadlá a všeličo okolo
Moderátor: Moderátoři
Re: lietadlá a všeličo okolo
Tak a je to tady, neodvratně, nemilosrdně. Napřed žiguly, teď stopadesátčtyřky.
http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... gn=e15news
Až na ten hodně tendenční závěr článku dobrý...co všechno se nesvede na letadlo, když je sovětské/ruské. To přistání v poli u Prahy přes vedení VN byl docela husarský kousek posádky, vezli tehdy plný éro cigaret. Tak si dovedete představit, jak tam okolo bylo potom živo. Většina havárií tohohle typu šla na vrub chybám ruských bohatýrů za kniplem, tedy za beranama, nebo odfláknuté pozemní obsluze. Asi tak, jak u těch Poláků, a novinář chybu posádky nenápadně svede na éro. Ve službách ČSA, TS, bezpečnostní letky, později armády (vládní letky) to byly oblíbené a výkonné mašiny, rychlejší (skoro 1000 km/h) a o dost kapacitnější, než dnešní Airbusy. Žádná supertechnika, ale za ty roky u nás ani jedna kraksna. Prý to spočítali, a svezlo se jím na celém světě 1,5 miliardy lidí!
"The safety records for tu-154 are not so bad. Its just that the maintenance of these aircraft can sometimes be poor. The plane itself is great. more than 30 years in service and still carries people safely".
Naštěstí budou asi někde létat ještě dlouho...
http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... gn=e15news
Až na ten hodně tendenční závěr článku dobrý...co všechno se nesvede na letadlo, když je sovětské/ruské. To přistání v poli u Prahy přes vedení VN byl docela husarský kousek posádky, vezli tehdy plný éro cigaret. Tak si dovedete představit, jak tam okolo bylo potom živo. Většina havárií tohohle typu šla na vrub chybám ruských bohatýrů za kniplem, tedy za beranama, nebo odfláknuté pozemní obsluze. Asi tak, jak u těch Poláků, a novinář chybu posádky nenápadně svede na éro. Ve službách ČSA, TS, bezpečnostní letky, později armády (vládní letky) to byly oblíbené a výkonné mašiny, rychlejší (skoro 1000 km/h) a o dost kapacitnější, než dnešní Airbusy. Žádná supertechnika, ale za ty roky u nás ani jedna kraksna. Prý to spočítali, a svezlo se jím na celém světě 1,5 miliardy lidí!
"The safety records for tu-154 are not so bad. Its just that the maintenance of these aircraft can sometimes be poor. The plane itself is great. more than 30 years in service and still carries people safely".
Naštěstí budou asi někde létat ještě dlouho...
Re: lietadlá a všeličo okolo
Maintenance can bee poor, to je pravda, zvlast v zemich daleko za sluncem. Ale to, ze se prestaly vyrabet neznamena, ze prestanou litat. Jeste tu budou dlouho. Maji nastupce, stejne tak, jako klasicke Boeingy 737 300-500, taky se nedelaji od roku 1994, tusim. Ted se delaji NGcka. Tak stejne je na tom Tupolev s tim novym TU-204. 154 je dobra masina, ale se zastaralymy motory. A na tuhle masinu moc nejdou dat vysokoobtokove motory.
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: lietadlá a všeličo okolo
No, píšou, že 4 stroje jsou eště rozdělaný, ale že už je prostě nikdo nechce. Takže se nejedná o ňáký násilný ukončení výroby, nýbrž o vývoj, takže v tutom případě s tim nelze nesouhlasit.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Teepee
- Příspěvky: 4309
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Dálkovky
Dočetl jsem tuhle knížku
Miloš Kvapil, Dálkovky, Zlatá éra ČSA
http://www.kosmas.cz/knihy/175196/dalkovky/
Doporučuji, hezké čtení, jen to není knížka s americkým koncem, končí v podstatě blbě.
Miloš Kvapil, Dálkovky, Zlatá éra ČSA
http://www.kosmas.cz/knihy/175196/dalkovky/
Doporučuji, hezké čtení, jen to není knížka s americkým koncem, končí v podstatě blbě.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Re: lietadlá a všeličo okolo
Končí blbě pro to, že byla dopsána v krizový době. Teď je na obzoru A-330 CSA musíme věřit
- Teepee
- Příspěvky: 4309
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: lietadlá a všeličo okolo
To rád budu věřit. Po přečtení knížky jsem začal ČSA vnímat jinak, s větší hrdostí, a budu jen moc rád, když by to tak mohlo být i nadále.Jelen píše:Končí blbě pro to, že byla dopsána v krizový době. Teď je na obzoru A-330 CSA musíme věřit
Jestli chceš a nečetls, pujčím Ti jí na přečtení.
Bílý LADA a okřídlená spol.
- mceza
- Příspěvky: 2076
- Registrován: pon srp 13, 2012 20:41
- Bydliště: Mladá Boleslav/Kutná Hora/Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: lietadlá a všeličo okolo
ČSA má teď obrovské ztráty a pravděpodobně bude ještě mnohem hůř
Zahraniční vůz po dědovi ВАЗ-2101 (1981)
Zimní pomsta ВАЗ-2101 (1974) - uz neni muj...
Auto na zimu Бумер E90 (2006) - uz neni muj...
Po BMW dalsi vozidlo z mocnosti Osy: Mazda 3 (2019)
Zimní pomsta ВАЗ-2101 (1974) - uz neni muj...
Auto na zimu Бумер E90 (2006) - uz neni muj...
Po BMW dalsi vozidlo z mocnosti Osy: Mazda 3 (2019)
Re: lietadlá a všeličo okolo
Uvidime, kazdopadne ja to vidim z jineho uhlu, zevnitr. Petre, necetl jsem, rad si prectu.
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: lietadlá a všeličo okolo
No náš národní leteckej dopravce bude korejskej, ne? Něco takovýho proběhlo před pár dny zprávama.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Re: lietadlá a všeličo okolo
No, Korejci koupili 44% společnosti.
- Teepee
- Příspěvky: 4309
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: lietadlá a všeličo okolo
No a Plzeňský pivo je, pokud vím jihoafrický, Škodovka je německá atd. ...
Bílý LADA a okřídlená spol.
- MacGyver
- Příspěvky: 1541
- Registrován: úte lis 11, 2008 16:59
- Bydliště: Plzeň/Prášily
- Kontaktovat uživatele:
Re: lietadlá a všeličo okolo
No můžete se na to koukat i z druhé strany, alespoň tu ty fabriky stále jsou. I když toho pivovaru je škoda a taky je škoda, jak se rozdrolila plzeňská Škoda.
Lada 2103 r.v.77 "Hranatá nádhera"
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!!
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!!
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
Re: lietadlá a všeličo okolo
Neuvěřitelná manévrovatelnost. RussianJetCA_SU-30.wmv Vygooglete si.
Komentář:
Ruské letectvo má nejlepší bojový letoun na celém světe! Má vektorový tah a pohyb s křidly Canards. Jak uvidíš na video záznamu, malá křidla Canaradjsou úrovni trupu před hlavními křídly. Kouřová stopa ukazuje skutečný let,který je občas v obráceném směru. Toto video zobrazuje let ruského bojového
letadla SU 30MK. Nebudeš věřit tomu, co uvidíš. Bojové tryskové letadlo může z vysokérychlosti zastavit na místě během několika vteřin. Má možnost klesat zadní častí dolů bez zastavení. Letadlo může obnovit let z plochého otáčení do jedné minuty. Tyto manévrovací schopnosti nemá v dneší době žádné jiné letadlo na světě.
Zapni si zvuk při prohlíženi videa.
Toto letadlo je ve středu zájmu vojenských kruhů na celém světě, včetně USA a NATO. Zatím se neví, které státy budou tato letadla vlastnit, ale západní státy doufají, že to nebude Čína.
Hodnocení Vavrince Livermora (USA) z Národní laboratoře :
"Kolegové pracovali na vývoji zcela nového letadla s kontrolou letu a stability ovládání po mnoho let. Křidla Canards a vektorový tah byl také zařazen do vývoje na porovnávání letových vlastností. Žádná současná ani vyvíjená generace našich letadel nemá tyto letové schopnosti. Nemůže se rovnat tomuto ruskému letadlu, které již nyní létá v bojové situaci. Zbankrotovaná ruská letecká výroba nějakým záhadným způsobem předběhla náš složitý, politicky ovlivňovaný letecký průmysl.
Již nyní výrazně předběhla náš výzkum, který se snaží vyvinout letoun pro nový způsob vzdušného boje z blízka.
Komentář:
Ruské letectvo má nejlepší bojový letoun na celém světe! Má vektorový tah a pohyb s křidly Canards. Jak uvidíš na video záznamu, malá křidla Canaradjsou úrovni trupu před hlavními křídly. Kouřová stopa ukazuje skutečný let,který je občas v obráceném směru. Toto video zobrazuje let ruského bojového
letadla SU 30MK. Nebudeš věřit tomu, co uvidíš. Bojové tryskové letadlo může z vysokérychlosti zastavit na místě během několika vteřin. Má možnost klesat zadní častí dolů bez zastavení. Letadlo může obnovit let z plochého otáčení do jedné minuty. Tyto manévrovací schopnosti nemá v dneší době žádné jiné letadlo na světě.
Zapni si zvuk při prohlíženi videa.
Toto letadlo je ve středu zájmu vojenských kruhů na celém světě, včetně USA a NATO. Zatím se neví, které státy budou tato letadla vlastnit, ale západní státy doufají, že to nebude Čína.
Hodnocení Vavrince Livermora (USA) z Národní laboratoře :
"Kolegové pracovali na vývoji zcela nového letadla s kontrolou letu a stability ovládání po mnoho let. Křidla Canards a vektorový tah byl také zařazen do vývoje na porovnávání letových vlastností. Žádná současná ani vyvíjená generace našich letadel nemá tyto letové schopnosti. Nemůže se rovnat tomuto ruskému letadlu, které již nyní létá v bojové situaci. Zbankrotovaná ruská letecká výroba nějakým záhadným způsobem předběhla náš složitý, politicky ovlivňovaný letecký průmysl.
Již nyní výrazně předběhla náš výzkum, který se snaží vyvinout letoun pro nový způsob vzdušného boje z blízka.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
- Crocodile
- Příspěvky: 3536
- Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
- Bydliště: Choceň
- Kontaktovat uživatele:
Re: lietadlá a všeličo okolo
Podobné video tohoto Suchoje nám na podzim pouštěl učitel na aerodynamiku, který má velký znalosti. A taky chválil. I mezi českými odborníky je názor, že se jedná o úžasný stroj. Bohužel se asi jen tak na nějaké české ukázce neukáže
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
Re: lietadlá a všeličo okolo
Sice mě pobavil ten strojový překladač , nicméně podívaná to byla velmi zajímavá. Zvláště, když česká média nám něco podobného rozhodně nenabídnou, neb by to mohlo být ideologicky pomýlené
Maně mě tady napadá souvislost s tím vtipem, jak "Američané vynaložili dva milióny $ a vyvinuli pro astronauty propisku, fungující i ve stavu beztíže. Rusové s úspěchem používají karandaš. To je tužka." Zdá se, že některá konvenčnější řešení bývají občas efektivnější, než vnějškově efektní, ale drahé a ne vždy spolehlivé ultra-high převratné technologie.
Na našich air show, jak se teď u nás světácky říká leteckým dnům, předvedení tohoto Su-30 na mnoho let určitě nehrozí. Jednak to není ruská priorita, druhak by je to stálo fůru peněz, pořadatel by to taky nezaplatil a navíc naše úřady velmi úspěšně vymýšlejí podmínky, které účast některých východních států prakticky znemožňují. Musíme se holt spokojit se slovenskými MiGy-29.
Maně mě tady napadá souvislost s tím vtipem, jak "Američané vynaložili dva milióny $ a vyvinuli pro astronauty propisku, fungující i ve stavu beztíže. Rusové s úspěchem používají karandaš. To je tužka." Zdá se, že některá konvenčnější řešení bývají občas efektivnější, než vnějškově efektní, ale drahé a ne vždy spolehlivé ultra-high převratné technologie.
Na našich air show, jak se teď u nás světácky říká leteckým dnům, předvedení tohoto Su-30 na mnoho let určitě nehrozí. Jednak to není ruská priorita, druhak by je to stálo fůru peněz, pořadatel by to taky nezaplatil a navíc naše úřady velmi úspěšně vymýšlejí podmínky, které účast některých východních států prakticky znemožňují. Musíme se holt spokojit se slovenskými MiGy-29.